Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein rikosilmoituksen poliisille ja voinko nyt tehdä näin?

Vierailija
29.09.2013 |

Entinen vuokranantajani ei palauttanut vuokratakuutani (500e), koska en palauttanut avaimia muuttopäivänä kello 12, jolloin hän vaati. (Avaimet kuuluu lain mukaan palauttaa seuraavana päivänä muuttopäivästä) Sanoin palauttavani ne samana päivänä kello 18, jolloin tulen vielä tarkistamaan asunnon kunnon. Kun menin paikalle niin en päässyt avaimilla sisälle?!, mutta joka tapauksessa laitin avaimet postiluukusta sisälle.

Myöhemmin saan viestin kännykkään että vaihdatti lukot koska en palauttanut avaimia silloin kun halusi. Ei palauta takuurahojani. Tekee minusta rikosilmoituksen koska en palauttanut silloin kello 12 avainta.

No, tein itse sähköisen rikosilmoituksen netissä ja koska minulla oli kone vain 10 min käytettäväni, kirjoitin asian pikaisesti vain muutamalla lauseella. Laitoin vain vuokranantajan nimen, en tajunnut laittaa puhelinnumeroa.

Nyt tästä on kulunut jo 3 viikkoa, poliisista ei ole kuulunut mitään. Pelkään ettei ota asiaa käsittelyyn ja kiinnostuvat asiasta vasta kun on myöhäistä. Pitäisikö minun tehdä uusi rikosilmoitus tai soittaa poliisille ja selittää tilannetta?

Stressaan asiasta joka hetki, ruoka ei maistu ja raha on todella iso summa minulle :(

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:12"]

Miten voi olla joku 500 euroa iso raha! Hyvänen aika kai teillä nyt on säästöjä. Ihmetyttää ihmiset jotka eivät pidä muutaman tonnin puskuria!

[/quote]

Onhan tää provo, onhan? Mutta ikävä kyllä, näinkin aivottomia ihmisiä av:lta löytyy. 

Vierailija
22/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuokrasuhde päättyi, sinäkö irtisanouduit vai vuokranantajako irtisanoi, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet toiminut juuri oikein! Olen törmännyt moniin vastaavanlaisiin vuokranantajiin (toimin kiinteistövälittäjänä) ja se he luulevat, että voivat sanella täysin ehdot. Onneksi se ei mene niin vaan laki on puolellasi. Olen joutunut muutamia kertoja tekemisiin poliisin kanssa ja on pelkästään positiivia kuvia jäänyt tapauksista. Ehkäpä siksi, koska ei ole itse tehnyt mitään väärää ja on ollut yhteistyökykyinen ja mukava heitä kohtaan. Kannattaa katsoa netistä numero paikallis poliisilaitoksellesi ja soittaa rohkeasti sinne, kysyä onko ilmoituksesi tullut perille, missä vaiheessa tutkinta etenee ja, että asia vaivaa sinua todella. Jos olet jo lukuisia kertoja yrittänyt tavoitella vuokranantajaasi, mutta hän ei vastaa niin älä tavoittele enää. Eipähän tule turhaa suukopua asiasta ja tämä kaikki puhuu myös sitten kuulusteluissa puolestasi, että olet yrittänyt selvittää asian vilpittömästi. Ja poliisi ei voi painaa tälläisiä asioita villaisella vaan heidän on selvitettävä asia. Vuokranantaja on selkeästi syylistynyt varkauteen, koska sinä olet toiminut lain määräämällä tavalla, mutta hän ei.

Ymmärrän, että tilanne on stressaava, mutta koita tsempata ja saada elettyä normaalisti! Paljon voimia!

PS. Kerro, jos suinkin jaksat, että kuinka asia edistyy.

Vierailija
24/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko välit asunnonomistajan kanssa asialliset ennen tätä avainepisodia, vai mistä kaikki alkoi?

Vierailija
25/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi saanut vaihdattaa lukkoja noin. voit vedota lakiin. hänen olisi pitänhyt yrittää soittaa sulle tai pyytää niitä vikana päivänä ja sitä seuraavana. ei lukkoja voi vaihdattaa kenenkään piikkiin noin että ite ei vastaa puhelimeen....

Vierailija
26/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi fiksua toimintaa sekä vuokralaiselta että vuokranantajalta. Molemmat tekevät rikosilmoitukset toisistaan sen sijaan että sopisivat keskenään kuten aikuiset.

Vierailija
27/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 19:48"]

Tosi fiksua toimintaa sekä vuokralaiselta että vuokranantajalta. Molemmat tekevät rikosilmoitukset toisistaan sen sijaan että sopisivat keskenään kuten aikuiset.

[/quote]

Miten voi sopia kuin aikuiset jos toinen ei vastaa puhelimeen tai mihinkään yhteydenottoon????????

Vierailija
28/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 19:58"]

[/quote]

Miten voi sopia kuin aikuiset jos toinen ei vastaa puhelimeen tai mihinkään yhteydenottoon????????

[/quote]Jos olet ap, niin kysyn menikö asiat hyvin ennen tuota avainepisodia ja mihin vuokrasuhde päättyi?

Vierailija
29/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin uskomattomalta kuin kuulostaakin, niin vuokranantaja halusi purkaa sopimuksen koska oli seurannut minua, ja nähnyt että kaverini auto oli ollut autopaikalla muutamana iltana, ja hänen mielestään en olisi saanut ottaa ketään muuta asuntoon vierailemaan (kaverin oli ollut luonani 4 yönä  kun minua jännitti uudessa asunnossa nukkuminen) .. Soitti ja sanoi että sopimus on purettava. Suostuin koska asia alkoi ahdistamaan. Tämän jälkeen tyhjensin asunnon ja maksoin vuokran viikolta vaikka olin ollut vain 4 päivää siellä, ja sitten vuokranantaja lopetti yhteydenpidon. Oli myös käynyt asunnossa ilman lupaa poissaollessani silloin kun vielä asuin siellä ja pöydällä oli tärkeitä yksityisiä papereitani, mutta minulla ei ole todisteita muita kun mennyt puhelu jossa sen myönsi.

Vierailija
30/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 19:58"]

[/quote]

[/quote]Jos olet ap, niin kysyn menikö asiat hyvin ennen tuota avainepisodia ja mihin vuokrasuhde päättyi?

[/quote]

Ei, en ole ap... Kunhan ihmettelin että jos kerta ap:n mukaan toinen ei vastaa niin miten sitten voi sopia?

Vierailija
31/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos vuokrasopimuksessasi ei ollu puhetta avainten palautusajankohdasta, miten vuokranantaja sinulle siitä ilmoitti? Suullisesti vai kirjallisesti ja milloin?

Vierailija
32/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, itsekin pelkäsin parikymppisenä yksin kt-asunnossa. opiskelija-asunnossa ei niinkään mutta ulkomailla kun asuin yksin, ei aina ollut kivaa iltaisin yksin.

Olet tehnyt oikein.

Vierailija
33/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä episodi on niiiin pitkä ja hullu etten jaksaisi kirjottaa :D

Kun vuokranantajani soitti ja vaati sopimuksen purkua, olin vanhempieni luona toisella paikkakunnalla pakkaamassa tavaroita, ja tulin maininneeksi keskustelun lomassa että jätin avaimen kaverilleni että voi käydä illalla saunassa. Ja kaverini myös siis maksoi ekan viikon vuokran vuokranantajan tilille, koska en ollut vielä saanut palkkaani ja en halunnut myöhästyä maksussa. Näin vuokranantaja sai kaverini nimen ja puhelinnumeron. Laittoi hänelle viestiä että avain heti palautettava hänelle (siis kyllä, kaverilleni laittoi viestiä muttei minun yhteydenottoihin enää vastannut) Seuraavana päivänä oli selvittänyt kaverini yrityksen ja meni sinne riehumaan ja vaatimaan avainta! Tämän jälkeen lähdin siis takaisin paikkakunnalle palauttamaan avaimet.

Niin sekava juttu että edes vaikea kirjoittaa. Mutta aivan järjetön tämä vuokranantaja

Vierailija
34/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrajutut on siviiliasioita eikä rikosasioita. Ei poliisi tutki. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon

Vierailija
35/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 18:44"]

Hän kirjoitti viestiin 6.9, että avaimet olivat palauttamatta vielä 4.9 ja 5.9 (5.9 palautin kyllä, mutta viittaa etten palauttanut silloin kello 12)

Eli viestistä saa kuvan että on saanut avaimet, niin eikö tossakin ole jo todistetta?

ap

[/quote]Mitä olette sopineet muutosta ja avainten palauttamisesta, sillä viimeinen päivähän elokuuta oli lauantai, joten virallinen muuttopäivä oli maanantai 2.9. ja avaimet olisi pitänyt palauttaa 3.9. Tätä vasten et ole kovin vahvoilla, ellei muutosta ole sovittu jotain muuta kuin kuun vaihteen normisäännöt. Mutta joka tapauksessa et oikeasti voi joutua maksamaan lukkojen uudelleen sarjoutusta, et vaikka avaimesi olisi joutunut hukkaan.

Vierailija
36/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:28"]

Niin uskomattomalta kuin kuulostaakin, niin vuokranantaja halusi purkaa sopimuksen koska oli seurannut minua, ja nähnyt että kaverini auto oli ollut autopaikalla muutamana iltana, ja hänen mielestään en olisi saanut ottaa ketään muuta asuntoon vierailemaan (kaverin oli ollut luonani 4 yönä  kun minua jännitti uudessa asunnossa nukkuminen) .. Soitti ja sanoi että sopimus on purettava. Suostuin koska asia alkoi ahdistamaan. Tämän jälkeen tyhjensin asunnon ja maksoin vuokran viikolta vaikka olin ollut vain 4 päivää siellä, ja sitten vuokranantaja lopetti yhteydenpidon. Oli myös käynyt asunnossa ilman lupaa poissaollessani silloin kun vielä asuin siellä ja pöydällä oli tärkeitä yksityisiä papereitani, mutta minulla ei ole todisteita muita kun mennyt puhelu jossa sen myönsi.

[/quote]Vuokrasuhteen irtisanominenkin kuullostaa laittomalta, siitä toinen tili. Ja luvattomasta asunnossa käynnistä kotirauhan rikkomissyyten vielä päälle.

Vierailija
37/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:42"]

Tämä episodi on niiiin pitkä ja hullu etten jaksaisi kirjottaa :D

Kun vuokranantajani soitti ja vaati sopimuksen purkua, olin vanhempieni luona toisella paikkakunnalla pakkaamassa tavaroita, ja tulin maininneeksi keskustelun lomassa että jätin avaimen kaverilleni että voi käydä illalla saunassa. Ja kaverini myös siis maksoi ekan viikon vuokran vuokranantajan tilille, koska en ollut vielä saanut palkkaani ja en halunnut myöhästyä maksussa. Näin vuokranantaja sai kaverini nimen ja puhelinnumeron. Laittoi hänelle viestiä että avain heti palautettava hänelle (siis kyllä, kaverilleni laittoi viestiä muttei minun yhteydenottoihin enää vastannut) Seuraavana päivänä oli selvittänyt kaverini yrityksen ja meni sinne riehumaan ja vaatimaan avainta! Tämän jälkeen lähdin siis takaisin paikkakunnalle palauttamaan avaimet.

Niin sekava juttu että edes vaikea kirjoittaa. Mutta aivan järjetön tämä vuokranantaja

[/quote]Vuorkanantajasi on hullu. tilaa nahkaliivipojat katkomaan sen sormet.

Vierailija
38/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:44"]

Vuokrajutut on siviiliasioita eikä rikosasioita. Ei poliisi tutki. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon

[/quote]Vuokranantaja on rikkonut asunnon vuokraamista koskevaa lakia, kyllä hän on silloin syyllistynyt myös rikokseen, eikä pelkästään kusipäisyyteen. Lisäksi hän on rikkonun kotirauhaa ja syyllistynyt laittomaan uhkaukseen.

Vierailija
39/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuluttajasuoja-asia minusta. Ota sinne yhteyttä, saat neuvoja ilmaiseksi.

Vierailija
40/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:12"]

Miten voi olla joku 500 euroa iso raha! Hyvänen aika kai teillä nyt on säästöjä. Ihmetyttää ihmiset jotka eivät pidä muutaman tonnin puskuria!

[/quote]

Westendiä vai Eiraa?

[/quote]

Varmaan Porvoota...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi