Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielestänne tarkoittaa "herkkuperse"

Vierailija
29.09.2013 |

Mieheni mielestä se tarkoittaa herkullista persettä.

Minun mielestäni taas henkilöä, joka tykkää herkuista. Minullekin mummu sanoi aikoinaan, että olet tuollainen herkkuperse. Tuskin tarkoitti takapuoleni ulkonäköä?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:20"]

Tosi kaunista pyllyä tietenkin. En ole koskaan kuullut käytettävän missään muussa merkityksessä tai niin, että edes voisin käsittää väärin.

[/quote]

av:lla kuuluu täsmentää onko kyseessä etupylly vai takapylly

[/quote]

:D Taka! En ole koskaan kuullut kenenkään naispuolisen käyttävän ilmaisua, joten tarkennettakoon tyhjentävästi, että herkkuperse on minun maailmassa miehen silmää miellyttävä naisen takamus. Jos nainen, kuten minä, näen hyvännäköisen miehen takapuolen, niin se on sitten vaan "hyvä pylly" tai "tekis mieli puristaa".

Vierailija
2/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tarkoittaa ihmistä joka tykkää herkuista, olen kuullut monen naisen käyttävän nimitystä itsestään, eikä todellakaan kehuneet persettään, samoin kuin kermaperse, ei sekään tarkoita hyvää persettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä sekä että. Koen olevani melkoinen herkkupeppu aina välillä, kun hiippailen lakupussille mutta miehelläni se vasta herkkupeppu onkin. Melkein tekisi mieli puraista.

Vierailija
4/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se omassa perheessä ja ystävillä tarkoittaa ihmistä joka tykkää paljon herkuista.

Vierailija
5/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuperse on herkuille perso.

Vierailija
6/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinmuodostunut, terhakka miehen pylly tiukoissa farkuissa on todellinen herkkuperse.

Vierailija
7/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuperse on hyvä perse silloin, kun se sanotaan siitä itse perseestä eikä kerro mitään persoonasta.

Kun termi herkkuperse osoitetaan henkilölle itselleen, se tarkoittaa sitä, että on perso makealle, mutta ei kerro perseen muodosta tai koosta mitään.

Vierailija
8/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:09"]

Mun mielestä se tarkoittaa molempia. En kyllä kehtaisi käyttää tuota sanaa just sen kaksoismerkityksen takia, koska ei voi tietää, miten kuulija sen tulkitsee. 

[/quote]

Vierailija
9/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oppii uutta, tuo herkuista pitävä -merkitys ei ole koskaan käynyt mielessäkään. Enpä tosin ole sanaa koskaan käyttänyt. Olen kyllä kuullut käytettävän ja ihan tasapuolisesti miehistä ja naisista.

Vierailija
10/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:20"]

Tosi kaunista pyllyä tietenkin. En ole koskaan kuullut käytettävän missään muussa merkityksessä tai niin, että edes voisin käsittää väärin.

[/quote]

Taidat pedofiilata? Termi kun on lapsiin liittyvä.

Vierailija
11/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:53"]

[/quote]

Sieltä tuli äidinkielellinen totuus. Hyvä! Harva nuori aikuinen tosin edes tietää, mitä tarkoittaa vanha sana "perso".

Vierailija
12/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tarkoittaa molempia, mutta riippuen tietenkin tilanteesta ja aiheesta, missä sen sanoo.

Vierailija
13/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut tuota käytettävän muussa merkityksessä kuin "hyvännäköinen, muodokas perse". Enkä todellakaan sanoisi itseäni tai ketään muuta herkkuperseeksi sen perusteella että tykkään makeasta! Koko sana tosin on sen verran "läppä" ettei muutenkaan kuulu aktiiviseen sanavarastooni...

N26

Vierailija
14/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:41"]

[/quote]

Sieltä tuli äidinkielellinen totuus. Hyvä! Harva nuori aikuinen tosin edes tietää, mitä tarkoittaa vanha sana "perso".

[/quote]

Tiedän oikein hyvin - myös sen, ettei sanoilla perso ja perse ole mitään yhteistä etymologista taustaa!

T: nuori aikuinen

Vierailija
15/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:41"]

[/quote]

[/quote]

Tiedän oikein hyvin - myös sen, ettei sanoilla perso ja perse ole mitään yhteistä etymologista taustaa!

T: nuori aikuinen

[/quote]

Ai? Nykysuomen etymologinen sanakirja, s. 905: perso on johdos takapuolta merkitsevästä sanasta perse.

Vierailija
16/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoismerkitys. Tarkoittaa sekä herkullista persettä, että herkutteluun taipuvaista ihmistä.

Vierailija
17/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöä joka tykkää herkuista.

Vierailija
18/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 21:19"]

Kaksoismerkitys. Tarkoittaa sekä herkullista persettä, että herkutteluun taipuvaista ihmistä.

[/quote]

Alunperin on tarkoittanut  karjalan murteella herkutteluun taipuvaista lasta, mutta on sittemmin saanut Helsingin slangissa uuden merkityksen "hyvän näköinen perse".

Vierailija
19/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:00"]

Mieheni mielestä se tarkoittaa herkullista persettä.

Minun mielestäni taas henkilöä, joka tykkää herkuista. Minullekin mummu sanoi aikoinaan, että olet tuollainen herkkuperse. Tuskin tarkoitti takapuoleni ulkonäköä?

[/quote]Se tarkoittaa joko tai noita molempia riippuen käyttäjästä.

Vierailija
20/85 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuperse=perso herkuille

Herkkupeppu= hyvä pylly

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi