Kesäkuiset 2014
Heips,
itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!
Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D
Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.
Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3
Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)
Kommentit (511)
Mä voin lukeuttaa itseni noihin huonosti vauvauutisia ottaviin henkilöihin. Me kun ehdittiin puolentoista vuoden ajan yrittää (ja siihen 1.5 vuoteen sisältyi MONET ystävien vauvauutiset) niin aina kun joku ilmoitti tulevasta lapsesta, teki mieli purskahtaa itkuun ja huutaa miksi juuri sinä, enkä minä :( vieläpä kun osa oli näitä "heti tärppäys" uutisia. En joitakin osannut edes onnitella, sain juuri ja juuri väännettyä vaivalloisen hymyn... Nyt kun vihdoin hetken päästä julkistetaan tämä meidän ilouutinen, niin samalla pystyn selittämään ystäville miksi en hyppinyt riemusta heidän uutisista kuullessani :)
Noista hormoneista, musta tuntuu että oon tavallista herkempi eli itku tulee jo herkästä mainoksesta.. Eilen olin koiranäyttelyssä ja oli itkussa pitely Kun olisin voinut pillittää kovaan ääneen jokaisen hyvin pärjänneen puolesta vaikka kaikki olikin totaalisen tuntemattomia :D Saa nähä miten tänään käy kun pitäisi oman koiran kanssa kehässä pyörähdellä, itku tulee varmaan jo pelkistä kehuista :D
Minulla on kans ollu tunteet aika pinnassa...itku tulee tosi helposti. Itkin kun luin koiramme lehdestä sankarikoira tarinoita. Ja sit jos telkkarista tulee vähänkään joku herkkä juttu. Erilaiset äidit sarja saa kyl aina itkemään kun siin vauva syntyy.
Voi että, äsken kokeiltiin kotidopplerilla saada sydänääniä kuuluviin ja pitkän etsinnän jälkeen kyllä taidettiin kuulla oikea ääni! :) piti oikein vielä youtubesta katsoa miltä se kuulostais ja kyllä nyt uskon ehkä :)
Ensi viikolla ois se lääkärineuvola, ja sitä seuraavana maanantaina np-ultra. Hui.
Itselläni paino pudonnut kolme kiloa ekan neuvolakäynnin jälkeen, ihan vain ruokapäiväkirjan piitämisellä eli herkkujen vähentämisellä. On kuitenkin ylipainoa niin neuvolassa jopa vähän suositeltiin sitä.
Tunteet on itsellänikin välillä pinnassa, kävimme katsomassa joulun avaus-ilotulitusta ja siitäkin tuli tippa linssiin! Ehkä siksi, kun vierellä oli perheitä ja heidän pienet lapset niin vilpittömästi ihasteli niitä, tai emminä tiiä :')
nettieeva ja pieni 11+2
Nettieeva, hauska kuulla että ruokapäiväkirja on auttanut sinua(kin)! mulla myös kovassa tarkkailussa paino ja olin ihan ällikällä lyöty, kun yksi päivä päästiin uusille (alemmille;)) kymmenyksille. Tällä hetkellä "raskautumispainosta" lähtenyt suunnilleen viitisen kiloa.
Oon myös huomannut tunteilun, sillä ihan sama mitä tv:stä tulee, niin voin alkaa pillittää... Esim.joku päivä tuli joku, missä iäkäs pariskunta siivosi jotain varastoa, että saisivat rahaa matkustaa, niin itkin kun ne sai ison summan rahaa huutokaupasta ja pääsivät matkustamaan sen miehen synnyinmaahan,jossa nainen ei ollut koskaan käynyt.. mieskin on ihmetellyt ja sanonut, että ainoa missä et vollota, on tyyliin joku ruokaohjelma :D
Minäkin olen ajatellut ostaa tuon kotidopplerin, jahka tässä nyt näitä viikkoja saadaan vähän enemmän kokoon. Senhän voi sitten myydä vähän käytettynä eteenpäin raskauden jälkeen :) Osaatteko suositella jotain hyvää merkkiä/mallia? Varmaan tosi ihanaa kuulla pienen syke ihan kotonakin!
Soittelin tänään np-ultraan aikaa, ja oli jotenkin nihkeä kätilö toisessa päässä, ensiksi ei meinannut millään löytää aikaa minulle sopiville viikoille, vaikka kunta ostaa palvelun yksityiseltä. Olisin samalla varannut aikaa rakenneultraan, mutta sekään ei sopinut, arvatenkin siellä on ajat taas täynnä kun np-ultraan mennään. Ärsyttää! Mutta se sitten 18.12, just päivää ennen neuvolaa! Varasin kyllä yksityiseltä ajan jo joulukuun alkuun, en vaan malta odottaa kuukautta näkemättä onko masussa kaikki hyvin. Hih ihan tässä hullaantuu!
Minkäslaisia vointeja muuten muilla kesäkuisilla? Täällä samaan tahtiin, jos maha tyhjä niin kuvottaa ja oksettaa ja tuntuu että olen kuin ilmapallo turvoksissa, yöks! Väsymys on käsittämätöntä, samoin jatkuva vessassa ramppaaminen, heh. Kynnetkin muuten kasvaa ihan hullua vauhtia, yleensä minulla on tosi huonot kynnet mutta nyt nekin kasvaa. Pitää koittaa nauttia siitä kerran elämässä :) Päätin muuten etten kerro raskaudesta ennen tammikuuta enää kenellekkään. Koitan karsia negatiivisen energian pois ja keskittyä positiivisempiin asioihin. Kyllä sitä sitten alkuvuodestakin ehtii ihmisiä järkyttää ;)
Hyviä vointeja kaikille ja kivaa viikkoa!
Enpä ollut aiemmin kuullutkaan tuollaisesta kotidopplerista..varmasti aika jännää kuunnella sydänääniä ihan kotioloissakin! Täällä lievähkö iltaällötys helpottamaan päin. Voi olla osittain myös sen ansiota, etten ole syönyt niin tuhtia lounasta. Välillä tulee ajatuksia, että onko kaikki varmasti hyvin, kun oireita ei juurikaan ole lukuunottamatta iltaa kohti kasvavaa vatsan turvotusta. Turvotuskin on kyllä kytköksissä siihen, miten hyvin olen ruokailuni suorittanut, olenko valvonut ja myös liikunta pienentää turvotusta. Sladyxille haluan lähettää ison halauksen! Noita kokemuksia ei toivo kyllä enää yhdellekään kesäkuun odottajalle.
Täällä unet on pysyneet jokseenkin aisoissa. Viime yönä mieheni hölmöili unessa autolla (jota ei kyllä oikeasti tee). Itse hyppäsin kyydistä pois ja mietin mielessäni, että jos hän nyt koheltaa auton kanssa, jään yksin tulevan lapsemme kanssa. Onneksi mieheni kuitenkin palasi unessakin ehjänä luokseni!
Eikö s meillä on sama laskettu päivä eli 13.6. En tiedä oikein vielä, haluammeko tietää lapsen sukupuolen etukäteen vai emme. Ainakaan muille emme sitä paljasta ennen syntymää. Mutta sinne on niiiiin pitkä matka vielä, että nyt pitää keskittyä vain kantamaan vastuullisesti tätä pientä ihmettä, jotta kaikki menisi hyvin. Meillä on ihan lähipiirissä lapsettomuutta, joten ensimmäinen lapsenlapsi olisi erittäin tervetullut. Kaikki lähipiiriläisemme ovat ottaneet uutisemme ilolla (ja odotuksellakin) vastaan, myös nämä lapsettomat! Ihanaa kyllä saada kaikkien tuki. Muutamille kavereille olemme uutisen paljastaneet lähisukulaisten lisäksi!
Tervehdys kaikille!
Sivusta pitkään seuranneena liityn joukkoon mukaan.
Olen uusioperheen äiti ja nyt ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa. LA 21.6.2014.
Meillä kolme lasta täällä ennestään; 2 minun ja 1 miehen.
Viikkoja nyt 9+3 ja oireita ei juuri mitään (mikä on niiiiiin outoa verrattuna kahteen edelliseen raskauteen). Mielialavaihtelut taitaa olla suurin oire ;) toisella hetkellä raivoaa ja hetken päästä sitten itketään; rankkaa!
Varhaisultrassa kävin viikolla 7 ja pieni sydän siellä sykki :) Eka neuvolakin oli ja seuraava vasta helmikuussa!!! Aika pitkä aika sinne.. Sen takia tilailinkin netistä kotidopplerin, voi itse kuunnella kotona. Enhän mä kuulisi sydänääniäkään vasta kun silloin helmikuussa. Onneksi on ultra joulukuun alussa!
Eilen sitten tuli ensimmäinen säikähdys kesken työpäivän; pientä vuotoa. Järkytyin aikalailla ja lähdin samantien kotiin. Soitin neuvolaan ja käskivät vaan tarkkailla muutaman päivän. Vuoto onneksi loppui iltaan mennessä. Jäin kuitenkin täksi päiväksi kotiin lepäilemään. Kokoajan vaan miettii onko kaikki ok masukilla. Neuvolasta kyllä epäilivät, että edellisiltaisella "peuhaamisella" voisi olla osuutta asiaan, koska limakalvot ovat näillä viikoilla hyvin hauraat. Toivotaan parasta :)
Olipas tilitystä... Mutta kyllä mielessä myllertääkin.
Mukavaa päivää :)
Toivottelee Misaka
Heippa.
Pumpernikkel: mekin käytiin sunnuntaina siellä koiranäyttelyssä, vaikka ei omaa koiraa olekaan. Kierreltiin vaan :) Jos ens kuussa uskaltaisi vaihtaa niitä yhteystietoja vaikka, niin voisi koittaa tavata jo vaikka tammikuussa, tai joskus sillon :).
Tänä aamuna tuli ihan puskista oksu. Aamupuurot pönttöön. Tää oli nyt kolmas kerta, kun oon oksentanu. Iltaa kohden olo aina vähän huononee.
Mulla oli neuvola viime viikolla ja seuraava on tammikuussa. Vielä odottelen kutsua ekaan ultraan (tai varhaisultrassa käytiin vk 7). Toivottavasti ei kestä enää kauaa. Mulla on hemoglobiini alhainen ja sen vuoks sain yhden lisäneuvolakontrollin, jossa seurataan sitä. Rautaa pitää alkaa syömään myöhemmin sit, jos ei meinaa nousta.
Nyt siis menossa 9+1
Hyvin laiskasti olen täällä kirjoitellut, mutta lukenut kyllä teidän muiden kuulumisia aktiivisesti :)
Halusin vaan tulla kertomaan että terveydenhoitaja sai sydänäänet kuuluviin <3
Nyt voi hiukan huokaista, on ollut niin epävarma olo kun oireeton ja erilainen raskauden alku kuin edellisellä kerralla.
Kuppiilo 8+4
Kun näitä ketjuja oon lueskellut, tätä ketjua ja muitakin vauvasivujen ketjuja, niin oon huomannu niistä, että aika monella on ollut vähäisiä oireita. Tai, että tosi moni on valitetellut ns. oireiden puuttumista, mutta silti kaikki on kuitenkin ollut hyvin näillä kirjoittajilla. Itsekin lukeudun näihin "vähäisiä oireita" odottajiin, mutta uskon, että kaikki kuitenkin menee hyvin. Tämän raskauden myötä on ollut alusta asti tuntemuksia, että nyt kaikki sujuu hyvin (aiempi tuulimuna, jonka arvasin jo testiä tehdessä. Jos kaikki ei tiennyt tästä tuulimunasta, niin kerroin nyt vielä) ja tuohon haluan edelleen uskoa.
En tiedä mitä oireita oon kokoajan odottanut, että tulis. Mulla on kuitenkin ollut pitkän aikaa etovaa oloa päivittäin, rinnat arat hieman ja vähän turvonneet. Vessassa käyn useemmin, yöllä yleensä kahdesti. Silti sanon, että mulla on vähäisiä oireita. En tiiä. Kai mä odotan sitten jotain 24/7 kestävää oksentelua. Uskon, että suurin osa meistä, jotka sanovat, että ei ole oireita, niin odottaa, että tulis toi jatkuva pahoinvointi/oksentaminen. Sillon sen niinkuin käsittäis olevansa raskaana. Ja sitten, jos ei oo tota pahoinvointia, niin ollaan huolissaan, että "pelottaa, ei oireita". Mutta niinhän se menee. Itekin välillä ajattelen noin.
Mulla on ystävä, jolla ei ollut kummassakaan raskaudessa mitään oireita ja kaikki meni hyvin.
Mutta pitää muistaa ajatella, että kaikki menee hyvin. Vaikka se on välillä vaikeaa, jos on varsinkin ollut keskenmenoja sun muita. En siis tarkoita sanoa, etteikö saisi pelätä. Tottakai saa pelätä. Itsekin pelkään, mutta haluan silti uskoa, että kaikki sujuu hyvin.
Hui, kylläpä sulla Misaka on pitkä aika seuraavaan neuvolaan. Kyllä itsekin hankkisin tuossa tilanteessa kotiin dopplerin.
Kesämami14, me aateltiin, että voitais tässä raskaudessa kysyä sukupuoli ja varmaan sitten kertoakin se, ainakin lähisukulaisille. Ihan käytännön syistä näin, kun meidän perheessä on ollut hyvin poikavoittoista tää jälkikasvu (mulla siis 1 ja siskolla 2), niin tietää sitten pärjääkö samoilla vaatteilla mitä on kaapit pullollaan vai rupeaako haalimaan tytölle sopivaa vaatetta. :)
Itseäkin tää oireettomuus aina välillä kalvaa, oireita kun on vielä vähemmän mitä edellisessä raskaudessa. Etovaa oloa on täälläkin ja tuota monien mainitsemaa itkuherkkyyttä.
Lisäks koen hirveen huonoa omaatuntoa, kun söin viikonloppuna siskon tekemää juustokakkua. Harmitti niin sen puolesta, kun oli meille urakoinut ruuat ja kakun vielä päälle, etten kehdannut olla ottamatta. Ei siis vielä tiennyt raskaudesta, kun oli kakun tehnyt. No, yritän vaan tsempata itseeni, että ei tässä oo hätää, ennenkuin toisin todistetaan. Mutta von kertoa, että kierrän kyllä taas riskituotteet kaukaa tän jälkeen! :D
Onpa ollut mukavaa lukea muiden kokemuksia. Minäkin olen alun menkkakipujen tyylisten mahakipuilun jälkeen ollut todella vähän oireinen ja totta kai huoli silloin kasvaa.
Huomenna on ensimmäinen neuvola, kun rv 10 pyörähtää käyntiin. Ensimmäisestä neuvolakäynnistä on täälläkin erilaisia kokemuksia, niin jännittää, minkälainen käynti itselle tulee. Eniten toivon tietysti, että saisin kuulla sydänääniä ja saisin edes hetkeksi huokaista helpotuksesta. Toivottavasti aika ekaan ultraan myös järjestyisi nopeasti. Jos aika menee pitkälle, pitänee itse varata aika yksityiselle ultraan.
Hei kaikki, kuulumisia täältäkin.. Olo ei ole ollut niin oireeton kuin aikaisemmin. Väsyttää ihan kamalasti. Saa todella pitää itseään hereillä, että jaksaa valvoa kymmeneen saakka ja silloinkin on monesti niin väsy, että jo melkein itkettää. Yöhön kuuluu heräilyä ja vaikeuksia nukahtaa uudelleen. En tiedä kuuluuko tää asiaan. Tänään nukuinkin 2h päikkärit, niin on tähän aikaan hereillä. Huonohko olo tulee illalla, eilen oksensin tosi yllättäen. Että pelottaa vähän, kun jos toi tapahtuu vaikka töissä, niin ei siin vessaan ehdi. Kaikesta huolimatta tää tuntuu edelleen kovin epätodelliselta. Että jos kaikki menee hyvin, niin musta tulee äiti.
tsemppiä teille!
Eilen oli meillä eka ultra. Ultrassa oli kaikki hyvin, pikkuinen liikkui todella vilkkaasti. Oli kyllä hauska nähdä miten paljon se liikkuu tuolla masussa mutta ite ei tunne mitään :) Kerrottiin myös raskaudestani eilen vanhemmillemme ja sisaruksille sekä muille tosi läheisille ihmisille...oli kyllä mielenkiintoista nähdä muiden reaktiot :D osa oli yllättyny ja osa jo arvasi mitä on ollut meneillään. Mulla on kahden viikon päästä uusi ultra jossa katotaan et vauvan maha/napanuora on kehittyny, koska nyt ultrassa viel näky et suolet tai sisäelimet ois jotenkii vähän vauvan ulkopuolella..kuullemma tän viikon alussa viel normaalii mut varmuuden vuoks käyn kontrollis. Kätilö ja lääkärikin sano et ei tarvii ollenkaan huolestuu koska tilanne kuuluu sikiön normaaliin kehitykseen, mutta tiiättekö kyl se vaan vähän huolettaa. Mut onneks kaikki muu oli kuitenkin ultrassa ok.
Rv 11+1
Voi että, tämä alkaa tulla pikkuhiljaa todellisemmaksi :) eilen oli lääkärineuvola, jossa myös sydänäänet kuului hyvin <3 myös kohtu oli kuulemma jo hyvin noussut eteen. Ensi maanantaina np-ultra. siinä on taas yksi rajapyyki..
EIKÖS, miksei juustokakkua saisi syödä raskaana? :) mielestäni kaikki Suomessa myytävät tuorejuustot on pastöroituja, joten en kantaisi huonoa omaatuntoa siitä.
Milloinhan sitä sukupuolta voisi kysyä, rakenneultrassa..? Itse haluaisin tietää mutta mies ehkä ei :D
Olisin kysellyt teiltä muilta, että miten aiotte menetellä kausi-influenssarokotusten kanssa? Otatteko vai jätättekö ottamatta? Itse en tiedä yhtään. Onko rokotuksesta haittaa? Jos sairastun, eikä mulla ole rokotusta, onko vauva vaarassa? Kiitos, jos joku viitsii vastailla...
Perus flunssa ja kuume ei ole vauvalle haitallista, mutta toki jos jotain vakavampaa ilmenee niin sitten. Mutta itse ainakaan en ole asiaa edes ajatellut joten tuskin mitään rokotteita otan ellei nyt ihan väkipakolla tuputeta ;)
Me halutaan tietää vauvan sukupuoli etukäteen ja rakenneultra taitaa olla se hetki, jolloin aikaisintaan on ihan varmaa nähdä sukupuoli :)
Meillä olis huomenna eka ultra <3 jänskättää älyttömästi ! Me ei olla koko näiden 12 viikon aikana saatu kuulla / tietää mitään vauvan voinnista, niin onhan tätä nyt odotettu AIKA kauan :D Mutta huomenna tämä piinaava odotus loppuu :)
rv 12+1 <3
Täällä 41-vuotias, raskausviikkoja nyt 11 + 2, jatkuva huono olo ja ainoastaan mussuttamalla koko ajan jotakin pysyy paha olo poissa... kävin yksityisesti varhasiultrassa, sydän löi jo, nyt olen menossa 29.11 toiseen ultraan, jossa katsotaan niskanturvotus jne. Toivotaan, että kaikki olisi siinä hyvin.
Tänään käytiin ensimmäisessä ultrassa, sikiö vastasi 12+0 viikkoja ja meidän pieni heilutteli käsiäänkin :) kyllä itkut taas pääsi :D
Majjj, mä olen kertonut raskaudesta siskolleni ja yhdelle parhaista ystävistäni, molemmat ottivat vauvauutiset erittäin positiivisesti vastaan! Mutta mua kans "pelottaa" kertoa 4:lle muulle kaverille, koska he ovat julkisesti ilmoittaneet haluavansa vauvan asap. Mä kun en ole mitenkään mainostanut asiaa, ollut oikeestaan päin vastaisella kannalla, kunnes miehen vuosia kestänyt vauvakuume tarttui muhunkin ja saman tien raskauduin... Ei jotenkaan tee mieli kertoa näille muutamille kavereille, koska pelkään, että reaktiot ovat jopa negatiivisia?
10+2