Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

321/511 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mammanen2011 ja Lidia85, jaksamisia teille. On niin surullista lukea näitä ikäviä uutisia. Toivotaan teille pikaisia plussatuulia ja parempaa onnea uuteen yritykseen. <3

Lintu89, pidän sulle peukkua, että pikkuinen pysyy kyydissä!

322/511 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, todella kurjaa Mammanen2011 ja Lidia85. Halauksia ja jaksamisia teille.

Saanko udella millä viikoilla alkoi vuoto?

Vieläkö sinulla Lintu89 on vuotoa?

Itselläni ei mitään uutta PAITSI EHKÄ pieni kuvitteellinen ällötys havaittu, mut pistän sen mielikuvituksen piikkiin :D Ja itseasiassa pohdiskelin tuossa että viime raskaudessa ensimmäisellä lääkärinkäynnillä lääkäri kysyi onko ollut valkovuodon suhteen muutoksia, kuulema normaalia että värikirjo on laaja, koostumus kaikenlainen ja määräkin ajankohdasta riippuen niukkaa / hyvin runsasta.. Ja nyt on kyllä joka päivä pikkarit aivan valkovuodossa! Olisko siis hyvä merkki kohdallani?!

Mutta silti jännäilen etiäpäin kuinka kaikki tulee sujumaan.

Aurinkoista päivän jatkoa! :)

Kuppiilo 7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/511 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljoin voimia ja haleja teille mammanen2011 ja lidia85 <3 todella surullista lukea näitä uutisia :( toivon teille kuitenkin rutkasti tsemppiä tulevaan ja onnea uuteen yritykseen <3

Olitkos lintu89 jo neuvolassa tänään, vai oliko se vasta lähipäivinä? Itsella eka neuvola torstaina aamulla ja jännittää hulluna, kerro sitten miten sinulla meni! Tekisi koko ajan mieli varata taas aika yksityiselle ultraan tuon vuodon takia, ja sitten kun lukee kaikkia kauhukertomuksia netistä niin alkaa hirvittää, vaikka kuinka järjellä tiedän että kaikki tälläinen on tässä vaiheessa ihan normaalia. Kuvotusta kuitenkin on jatkuvasti, samoin pientä alavatsakipua on päivittäin, mutta ei ne ole mitään verrattuna siihen mitä endometrioosikivut pahimmillaan (tai edes lievinmillään) on, joten ainakin jotakn oireilua on. Tai luulotautia :) Tuntuu vaan ettei millään jaksaisi odottaa seuraavaa, tai siis ensimmäistä virallista ultraa ties kuinka monen viikon päähän... On tää raskaanaolo näin alussa kyllä henkisesti aika rankkaa, kaikkea sitä joutuukin pohtimaan ja miettimään koko ajan!

Majjj 7+3

324/511 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eroaminen tästä ryhmästä. Eilen minulta vietiin unelman pois. Ultrassa 9+3, todettiin sikiön menehtyneen viikolla 6+3, just silloin kun käytiin yksityisellä , missä  todettiin elävän sikiön js sykkeen.En tiiä, miksi Taas meni kesken, johtuuko ultrasta? Itse lopetin nikotiinin käyttö ja alkoholin käyttö paljon ennen raskautta, mies myöskin. Liikun päivittäin, käyn lenkillä, syön hyvin, otan lisäksi vitamiinia. Hedelmät ja mehut on käytössä, ylipainoa ei ole. Mikä voi mennä koko ajan pieleen?? En halua enään yrittää raskautta, toivo loppui eilen.pitkä prosessi joka kerta: oviksen tikuttelu, odotus et tärppääkö, sit pitkä odotus ultrasta ultraan, sit kaikki loppuu. Oireita on vieläkin. Eilen 2 cytotecia kohdunsuulle ja illassa tuli melkein kaikki ulos.en voi uskoa tätä.! Nyt pitää jaksaa taas. Mitään vuotoa ei ole ilmestynyt raskauden aikana, ei pisaraakaan. Toivon teille kaikille tarrasukkia ja terveitä lapsia! Toivottavasti, mekin saadaan esikoiselle sisaruksen! 

325/511 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroankin*

326/511 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikki te joilla pikkuinen ei jaksanut kyydissä! <3 itseänikin pelottaa..vähäisetkin oireet on loppuneet. Mutta yritän pysyä "rauhallisena"...huoh, melkoista vuoristorataa tämä äidiksi kasvaminen vain on. Tänään meen verikokeeseen jota tarttee np-ultraan joka on ensi viikon perjantaina, hui. Toivotaan että tälläkertaa sieltä tulisi hyviä uutisia.

327/511 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Kuppiilo" time="11.11.2013 klo 15:30"]

Voi, todella kurjaa Mammanen2011 ja Lidia85. Halauksia ja jaksamisia teille.

Saanko udella millä viikoilla alkoi vuoto?

Vieläkö sinulla Lintu89 on vuotoa?

Mulla alkoi siis niin että 8+5 olisko ollu kun aamupäivällä tuli tuhrua ja illalla hulahti verta oikeen rutkasti. Pahinta siinä on kun tuntee että sieltä tulee muutakin ulos kuin veri :( Kävin vielä eilen jälkikipuilun takia tarkistamassa polilla että kaikki on kunnossa ja kohtu oli palautunut nätisti eikä siellä ollut mitään jäämiä. Eli nyt vaan toivon löytäväni itseni pian tuolta syksyvauvoista :) en tule enää tänne lukemaan mutta vauvaonnea kaikille ja toivon todella että teidän kyytiläiset pysyy kyydissä loppuun asti. Tätä ei toivo kenellekkään.

Itselläni ei mitään uutta PAITSI EHKÄ pieni kuvitteellinen ällötys havaittu, mut pistän sen mielikuvituksen piikkiin :D Ja itseasiassa pohdiskelin tuossa että viime raskaudessa ensimmäisellä lääkärinkäynnillä lääkäri kysyi onko ollut valkovuodon suhteen muutoksia, kuulema normaalia että värikirjo on laaja, koostumus kaikenlainen ja määräkin ajankohdasta riippuen niukkaa / hyvin runsasta.. Ja nyt on kyllä joka päivä pikkarit aivan valkovuodossa! Olisko siis hyvä merkki kohdallani?!

Mutta silti jännäilen etiäpäin kuinka kaikki tulee sujumaan.

Aurinkoista päivän jatkoa! :)

Kuppiilo 7+3

[/quote]

328/511 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin surullisia uutisia tullut monille täällä, ei voi edes käsittää sitä tunnetta, ajatuskin hirvittää :( Toivottavasti tärppää pikaisesti.

Tänään tuli käytyä verikokeissa, mikä on kova paikka tällaiselle lääkäri/piikki ym. kammoiselle. Labratyyppi sanoi heti, että minulla on niin syvällä suonet kyynärtaipeessa, että parempi ottaa verikoe "käden päältä". Vähän kyllä jännitti... (Edellisen kerran kun olin labrassa, yksi täti hakkasi ensin vasemman kyynärtaipeen, sitten oikean kyynärtaipeen täyteen reikiä tuloksetta ja kun lopuksi siirtyi ottamaan verta käden päältä, niin verta oli pitkin lattioita ja minun housujani). Mutta hyvin sai tämä täti veren otettua, eikä edes tehnyt kipeää. Olin kyllä niin paniikissa, että verikokeen jälkeen naama oli ihan hiestä märkä, samoin selkä :D Mutta nyt kyllä mietityttää vielä enemmän sokerirasitus, jos siellä pitäisi sitten ottaa kolmesti verta, niin miten näin kehnoilla suonilla mitään verta edes otetaan, kun aina pitää ottaa tästä päältä?? Voi vaan kuvitella, että kuinka hakatun näköinen on, kun tuohon käteen tulee niin herkästi mustelma (+on pirun kipeä) ja erityisesti, jos sitä pitää kolmesti ottaa samasta kohtaa :///

329/511 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa toivottelen tsemppiä ja voimia kaikille ikävän uutisen kokeneille! :(
Tuo laittaa kyllä miettimään, itsellä vielä 2vko aikaa ensimmäiseen ultraan ja silloin selviää paljon. En tiedä kumpi olisi "helpompaa", tuollainen että alkaisi vuoto ja menisi itsekseen kesken vai että saa ultrassa kuulla ettei kehitystä ole tapahtunut...

Itse kävin JANELANEn tavoin kanssa tällä viikolla verikokeissa ja myös piikkikammoinen olen. Tokaisinkin heti voivani pyörtyä joten sain mennä makoilemaan verikokeen oton ajaksi. Täytyy toivoa että on tavallinen veriryhmä, niin neuvolan täti sanoi ettei useampia verikokeita tarvittaisi.

Pikkunen14 10+1

330/511 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvisi syykin keskenmenolle:viikko hedelmöitymisestä esikoinen sairastui vauvarokkoa, josta sikiö vaurioituu vakavasti ja lopulta tulee km, jos jostain syystä km ei tule( todella harvinaista) niin sitten yleensä syntyy todella vammainen lapsi( sydänvika, kuuro, sokea) ja kuolee vuoden sisään:( tosi huono tuuri mulla! Pitää välttää paikkoja , missä on paljon lapsia. Ensimmäinen kolmannes on vaarallisin aika. 

331/511 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille. 

Ensin haluan sanoa teille surun kokeneille, paljon voimia ja myötäelämistä <3 En voi edes kuvitella tuskan määrää, mitä tuollainen tuottaa. :(

Mulla näyttää valoisammalta. Vuodon määrä oli juuri ja juuri mun mielestä silloin havaittavissa, tai siis että oli vähän rusehtavaa väriä. Nyt ei ole ollut enää minkäänlaista siihen viittaavaakaan. Taisin vaan pelästyä, kun lueskelin siitä ruskeesta vuodosta, jotenkin sitä sitten oikein hakemalla haki. 

Eilen oli neuvola. Voi että miten kivaa oli :) Aivan ihana neuvolatäti. Oltiin siis molemmat siellä mukana. Reilu tunti meni aikaa. Saatiin paljon kaikkee lukemista, neuvolakortti, papereita joita tulis täyttää seuraavalle neuvolakerralle yms. Otettiin paino, verenpaine, hemoglobiini ja pissatesti. Ultra on 17.12. kun viikkoja on sitten jo yli 12. Neuvolatäti sanoi, että silloin vauvastakin saa enemmän tietoja. Tarkoitti varmaan sitä, että on kehittyneempi kuin jos menis heti silloin kun vaan voi. 

Turhaan neuvolaa jännittää :) Mua ei ainakaan jännittänyt vaikka yleensä kammoan kaikkea sellaista.... Varmistin vielä et kai ultraaja on sitten nainen? :D Että miehelle en kyllä ole vapaaehtoisesti menossa. Ihan sama jos synnyttämässä on vaikka koko armeija (kun siihen nyt ei voi vaikuttaa) mutta ajanvarauksessa voi :D kuulemma lääkäri on nainen ja ultraukset tekevät kätilöt myös naisia :D huoh.

Niin ja piikkikammoisille! Ostakaa emlalaastareita apteekista :D ette tunnekkaan sitä verkoetta. Näin tekee siis tämä piikkikammoinen ;)

Niin, sanottiin mun vanhemmille eilen. Mies kirjoitti mun mahaan "Knok knok, minä täällä" Nostin paidan samalla videokuvaa ottaen :D hih. Oli aika hauskaa. Ja tulevat isovanhemmat innoissaan :)

Lintu89  7+4

332/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, jaksamista ja voimia kaikille käärönsä menettäneille <3

Täällä olis viikko vielä nt ultraan, nyt siis viikkoja 11+2. Piti ihan miettiä missä mennään, jotenkin sitä ei enää jaksa noita rv päiviä tuijotella :) Oireita on vähänlaisesti, pahoinvointia ja turvotusta sekä rintojen arkuutta vain oikeastaan. Nään myös aika paljon omituisia ja ahdistaviakin unia, jollain muullakin tais olla samaa? :)

Tuntuu että mitä lähemmäksi eka ultra tulee, sitä enemmän sitä pelkää pahinta. Sanoin miehellekin, että jos näillä oloilla tuolla ei ketään kasva niin on kumma, mutta kyllä se kuitenkin mietityttää. Miehen kanssa oltiin jo luovuttu toivosta että meille ei koskaan tule lasta, niin nyt sitä ei oikein uskalla iloita ollenkaan kun on monessa asiassa ollut huonoa tuuria... Hankalaa tämä lapsen odottaminen :D Pitäis olla maailman ihanin asia, mut silti sitä pelkää enemmän kuin mitään. No, jos siitä vielä maailman ihanin asia tulisi <3 Jos ekassa ultrassa kaikki on hyvin, niin sit sitä aletaan jännäämään tietyille viikoille, että natiainen jää henkiin jos päättää tulla ennen aikojaan ;) Oi ja voi vaan niin.

333/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten ootte saanu tiedon ultra-ajoista? Tosiaan runsas viikko ekasta neuvolareissusta ja siellä sanottiin, että kätilöopistolta tulee postilla joku paperi, missä ehdotetaan sopivaa aikaa. Mitään tietoa/paperia ei kuitenkaan ole postilaatikosta kolahtanut... Kun mietityttää vaan, jos ei aika syystä tai toisesta sitten sovikaan, niin kuinkakohan helppo on sitten vaihtaa aikaa ja venyykö aika kuinka pitkälle.

Mulla ehti jo pahoinvointi helpottaa, mutta tällä viikolla on tullut takasin... Esim. hampaiden harjaus on tosi tuskasta, koska jotenkin hammastahnan minttuinen maku ja sitten se vaahto etoo jotenkin aivan älyttömästi :D kun sitten huuhtelen vaahdot, niin aina on hirveä kakominen samalla. Sitten oon huomannut, että niska vetää hirveeseen jumiin tosi helposti (ja se myös lisää pahaa oloa mulla)... Kun oon aina ollut sellanen, että pyörin hirveesti unissani, niin nyt tuntuu, etten pyöri yhtään eli niska on koko yön samassa asennossa :/ Niska on mulla aina ollut aika ongelmallinen ja esim. keppijumppailut ja vastaavat on tuttuja, mutta ei tunnu niistäkään nyt olevan hirveästi apua :(

334/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin liityn tänne kesäkuisiin :) la 12.6.2014, tänään mennään miehen kanssa ensimmäiselle neuvolakäynnille!

335/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, onneksi tänään on vapaapäivä... Nimittäin tuli sitten raskauden ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) oksennus koettua... Ei ole kyllä koskaan ollut niin, ettenkö olisi vessaan ehtinyt, vaikka on tullut kaikenlaiset norotkin koettua, mutta nyt odottaa eteisessä mukava oksu siivoojaansa... Paha olo tuli varmaan siitä, etten ole syönyt mitään suolaista ja sitten kun aloin pukeutumaan, tuli hirveän paha tunne - ja oli mentävä nelinkontin lattialle. Yritin konttia vessaan, mutta ei siitä mitään tullut. Nyt on vaan hirveä jännitys siitä, että tuleeko tästä nyt jokapäiväistä, sillä ei tekisi mieli tipahdella nelinkontin oksentelemaan julkisilla paikoilla :/

336/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Minäkin uskaltaudun viestien lukupuolelta vihdoin tänne kirjoittelemaankin. Onnea jokaiselle pientä ihmettä mukanaan kantavalle:) Ja pahoittelut kaikille viime päivinä huonoja uutisia kokeneille ja voimia uusiin yrityksiin. Wonderful052 koit kyllä todella huonoa tuuria..olimme käyneet juuri samoina päivinä ultrissa (eli 6+3 ja 9+3), joten kosketti nuo sinun kokemuksesi. Itselläni on nyt 9+5 menossa ja LA osuu jännittävään PERJANTAI 13.6. päivään.

Ensimmäistä täällä odotellaan ja siksi halusimme satsata mieheni kanssa sen 100 euroa yksityiseen varhaisultraan..tuli varmempi olo ja todellisemmaksi koko raskaus, kun jo toisella kerralla tärppäsi (ekalla mies oli reissussa ehkä nuo parhaat päivät). Tuo ultraus osui siis päivälle 6+3 ja silloin jo näimme pienen sydämen sykkivän<3 Maanantaina (9+3) oli eka neuvolakäynti ja täällä pohjanmaalla sekin sisälsi mukavaksi yllätykseksemme ultrauksen. Oli aika huikeeta nähdä kolmen viikon kehitys, kun nyt jo heilutteli käsiään.. Toivottavasti kaikki menee yhtä hyvin jatkossa ja pieni pysyy menossa mukana. Oireet ovat olleet todella vähäisiä. Pienen väsymyksen lisäksi rinnat ovat olleet arkana, suoli hiukan hitaalla ja pientä ruokahaluttomuutta/ällötystä iltaa kohti. Vähän on välillä myös turvonnut olo iltaisin! Alussa oli viikon verran vatsakipuja, mutta loppui kokonaan, kun jätin testiksi laktoosin ihan maidon muodossa pois. Muuten olen voinut liikkua aktiivisesti, kuten normaalistikin. Kiva lukea tällaisen vertaisryhmän tuntemuksia ja kokemuksia:) Täällä vajaan kahen viikon päästä verikokeet ja kutsua ultraukseen odotellaan sairaalalta...lääkäri on 19.12.

337/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun meitä on tullut tänne lisää ja näin monta uutta viestiä ja uusia kuulumisia luettavana! Tervetuloa uusille! Kiva kuulla että ekat neuvolakäynnit menneet mukavasti. Itsellä eka neuvola huomenaamuna ja jotenkin jännittää, vaikka ihan turhaahan sitä varmasti. Minä menen nyt ekalle käynnille yksin, mies on töissä jo aamusta. Hänellä on kaksi lasta aikaisemmasta suhteesta joten on osannut vähän kertoa mitä tuleman pitää, mutta toki luvannut tulla käynneille mukaan aina kun pääsee. Tosin työnsä on sellainen, ettei sieltä oikein turhia pääse lähtemään joten voipi olla että paljon joudun yksin käymään. Kävimme silloin viikoilla 5-6 varhaisultrassa privaatilla ja taidan kyllä varata vielä yhden ajan ennen normiultraa, en millään jaksa odottaa että saan tietää onko siellä kaikki hyvin :) kiva jos mekin saataisiin tuo lääkäri vielä ennen joulua, voisi sitten vaikka sillon kertoa perheille uutiset, yhtään aikaisemmin en kyllä uskalla. Taidan olla aika varovainen, mutta onhan niillä sitten puoli vuotta aikaa totutella ajatukseen ;) kummankaan vanhemmille tämä ei ole ensimmäinen lapsenlapsi, joten suurimman hysterian ovat varmaan jo käyneet läpi!

huomista jännittävä Majjj 7+4 :)

338/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muuten vinkki kaikille emlan käyttäjille: emla vie vaikuttaessaan suonet "piiloon" joten kannattaa laittaa varmuuden vuoksi se vain toiseen käteen! Joskus pistäminen voi olla normaaliakin kivuliaampaa emlasta huolimatta, jos suonet ovat oikein piilossa ja syvällä ja neulalla pitää suonta kaivella esiin. 

339/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään ekaa kertaa neuvolassa! Ei ole mitenkään tarkoitus pelotella, mutta multa kun yritettiin ottaa verikoetta suonesta, niin pistivät ohi! Ei suoni oikein löytynyt. Sitten koitettiin pistää toiseen käteen, mutta taas ohi. Verinäytettä ei siis saatu, suonet niin ohuet. Voi johtua siitä, että mulla on aina kylmä, suonet pysyy "supistuneina". Sitten kun on rakenneultran vuoro niin koitetaan uudelleen pistämistä ja toivottavasti silloin onnistuu ilman huteja :S

340/511 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis mammat!! :) täällä menossa rv11 , etova olo alkaa helpottamaan siten ettei kestä koko päivää ;) painottuu enemmän iltaan, mut tääkin jo hyvä kun koko päivän etova olo oli aika "rasittavaa" . Väsymys vaivaa kovasti, työpäivän jälkeen olen aivan naatti, eikä jaksaisi mitään tehdä...kotityöt kasautu. tänään otin itseäni niskasta kiinni ja toinen pesukoneellinen pyykkiä peseytyy :D varhaisultrassa kävin rv8, ja nyt on parin viikon päästä yleinen alkuraskauden ultra keskussairaalalla....ei malttais sinne odotella. on niin raastavaa kun ei tiiä miten pienokainen jaksaa ja onko kaikki varmasti hyvin, onneksi raskausoireita sen verran että se muistuttaa raskaudesta. turvotusta toisina päivinä on melko paljon. Mites mammat, koko tein on täytynyt vaihtaa oman farkut mukavampii...täällä kovasti harkitaa sen verran "kiristelevät" välillä :D lisäksi, onko vainoharhaisuutta mut tuntuu että työkamut tuijottelevat mahan seutua välillä...niinkuin tänä aamunakin. tässäpä hieman mietteitä! :) loistava ketju, lähes päivittäin käyn lukemassa. :) jokos se fb-ryhmä oli perustettu??