Kesäkuiset 2014
Heips,
itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!
Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D
Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.
Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3
Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)
Kommentit (511)
Tuo Facebook ryhmä on muuten nyt suljettu ryhmä, joten ei muuta kuin liittymään ja juoruilemaan sinne ;)
Kiitos nettieeva ja pumpernikkel! Olette ihania.<3
Oliko sulla pumpernikkel ihan selkeitä kipuja selässä? Mulla alaselkä kipuillut eilisestä illasta. Ei mitään niin kovaa kipua että tarvis särkylääkettä mut kuitenkin selvää.
Jotenkin kun nämä molemmat oireet on samaa aikaa, tulee pahin mieleen. Lisäksi tuntuu, ettei rinnatkaan ole enää niin arat kuin aikaisemmin.
Lidia85 voimia paljon! Voin vaan kuvitella miten piinallista odotella. Toivon parasta sulle!!!!!
Lintu89 7+0
Heippa pitkästä aikaa täältäkin suunnasta! :)
Oon ollut pari viikkoa flunssassa joka on kyllä vienyt viimesetkin voimat, niin ettei oo ees tänne jaksanu kirjotella.. Muutenkin oireita on parin viime viikon aikana ilmennyt koko ajan vaan lisää; välillä ihan kaamee ällötys olo muttei kuitenkaan okseta, selkäsärkyjä (jotka tosin johtuvat varmaankin liikunnanpuutteesta), väsymystä, rinnat on välillä tosi arat ja iltasin turvottaa niin kun olis joku ilmapallo tua vatsassa.:D
Toivon et nyt tää flunssa rupeis helpottaan et pääsis taas urheileen! :)
Me kerrottiin uutisesta viimeviikolla molempien vanhemmille ja sisaruksille ja kaikki oli tosi innoissaan, nyt viä pitäs malttaa pitää muuten suu kiinni ettei ihan kaikille vielä ennen ultraa kailota tätä asiaa.
Meillä on eka neuvola tiistaina, jonne ollaan jo nippu papereita täytelty etukäteen ja mennään kyl molemmat sinne mikä on mun mielestä tosi hyvä!
Mun äiti oli ostanu vauvalle jo ekan myssyn ja housut ja vauvakuume niiden myötä vaan nousi.:)
Juhannuslapsi 7+6
Tuo fb ryhmä on koko ajan ollut suljettu ja sen näkymisen muille voi estää kun laittaa oman profiilin niin ettei ryhmät joihin kuuluu näy muille. Ryhmä löytyy haku toimminnolla ja silloin näkee keitä siihen kuuluu, mutta kuka ulkopuolinen osaa sitä alkaa hakemaan? Se mitä ryhmässä keskustellaan ei näy kuin jäsenille :)
Heippa!
Olipa kiva lukea, mitä tänne kuuluu pitkästä aikaa. Erityisesti Lidia85 voimia sulle!
Moni onkin jo päässy ekalle neuvolakäynnille ja jopa ultraan. Itsellä ei ole edes vielä tietoa mikä la on. :P Eka neuvola sentään on ensi viikon perjantaina.
Mä olen kanssa onneks vähäoireinen, niinkun muutamat muutkin täällä. Ainut vaan, että koko ajan on hirveä väsy, jano ja nälkä, mutta sitten mitään ruokaa ei oikein tee mieli. Lisäksi hajut on ruvennut yököttään, kahvi ei mullekaan maistu entiseen malliin ja kaupan vauvanruuat saa mut oksennuksen partaalle (on hienoo syöttää tuota pikkuherraa, kun samalla on itsellä oksennus kurkussa.) :D
Me ollaan kerrottu jo molempien vanhemmille ja sisaruksille sekä muutamille läheisimmille kavereille.
Voi Lidia85 tsemppiä <3 mullakin on ollut koko viikon aamuisin ruskeaa vuotoa hyvin niukasti ja samoin kipuja mutta niitähän on ollut koko raskauden ajan. Viikko sitten ultrassa kaikki oli hyvin. Luulen että on normaalia kohdun ja istukan kasvusta johtuvaa mutta mistä sen tietää. Alkuraskauden vuodot lienee kuitenkin normaaleja vaikka pelottaahan se, etenkin kun on juuri oppinut vasta oloitsemaan raskaudesta.. Tsemppiä kaikille masun kasvattelijoille!
Lidia85, mulla oli alkuvaiheessa tosi paljon vihlaisuja ja kuukautiskipujen tyyppisiä kipuja alaselässä. Niitä kesti jonnekin viikolle 8 asti, nyt ollut pari viikkoa rauhallisempaa. Etomista on vaihtelevasti, ja vatsa tuntuu koko ajan ihan jalkapallolta :) Toivotaan että siellä kaikki hyvin!
Vielä ois pari viikkoa piinallista odotusta ennen ekaa ultraa. Mut kyl tää jotenkin tuntuu päivä päivältä todellisemmalta <3
Minäkin ajattelin kirjoitella ja tulla ryhmään iloitsemaan ja jännittämään odotuksen alkuaikaa. Itsellä menossa rv 8 ja ensimmäinen neuvolakäynti kahden viikon päästä. Melkein ainoat oireet on menkkakipujen tyylinen vatsakipu alavatsalla, joka tulee aaltoina muutamia kertoja päivässä. Monta kertaa yölläkin herännyt kipuihin, joihin ei oikein auta mikään. Välillä kipu nostattaa oikein tuskan hien pintaan.
Mä oon myös bodypumpissa jatkanut käymistä, enkä huomaa paljoa eroa jaksamisessa. Vatsan turvotuksen takia kylläkin välillä tuntuu, että monessa liikkeessä on vaikeampi jännittää keskikroppaa ja tukea selkää.
Nyt jännityksellä odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä ja ultraa!
Heippa. Ilmoittaudunpa tänne. Nyt menossa 8+0 (näyttää olevan yli puolen yön;))
Alusta saakka ollut hervotonta rintakipua, vkolla 6-7 tuli pahoinvointi ja huimaus mukaan kuvioihin, väsymys myös. Nyt ollut helpompi viikko pahoinvoinnin suhteen, pientä yökötystä.
Ensi vkolla on eka neuvola, eivät kuulemma muuta kuin haastattele ja perusmittareita. Pitkä aika odotella ultraa, kun ei mene järkeen, että tuolla asukki olisi.
Tervetuloa rouva p ja masu1981! Kiva kun saadaan lisää odottajia ryhmään! :)
Ihanaa kuinka moni teistä on jo kertonut ilouutiset läheisille! Me ei olla vielä uskallettu, ja jos minusta on kiinni niin hyvä jos vielä tammikuussakaan uskallan myöntää mitään! Töissä kyllä tietää pomo ja muutama itsekin raskaana oleva työkaveri. Meillä on myös pikkujoulut tulossa töissä parin viikon päästä ja jotenkin täytyisi luovia niistä kunnialla läpi.
Tää väsymys on kyllä kauheaa, muutenkin harmaa marraskuu vie kaikki energiat. Tuntuu että turpoan kuin pullataikina kun en ole saanut itseäni salille saati lenkille, kun joka ilta on jo kahdeksalta yöunilla. Täytyisi kyllä vähän tsempata! Viime yönä näin unta, että ultrassa näkyi ettei vauvalla ollut munuaisia ollenkaan. Olipa kauhea olo aamulla, mutta näitä aivan kummia unia olen nähnyt kyllä koko ajan.
Mukavaa sunnuntaita ja isänpäivää kaikille. Majjj yrittää nyt aktivoitua vähän urheilemaan, ettei ihan jäisi laakereille lepäämään..
Majjj 7+2
Mua ei oo pelottanut km, ennen kuin nyt. Oli ihan vaaleenruskeeta vuotoa vähän aamulla. Sen jälkeen muistin eilisillan selittämättömät alaselkäkivut.
Voi että mua nyt pelottaa!!!
En voi silti muuta kun odottaa. Huomenna on neuvola, kai siellä sitten jotain selviää.
Lintu89. 7+2
Hirmuisesti halauksia kaikille keitä pelottaa! Mulla ei ainakaan vielä oo ollu mitään vuotoja ollenkaan. Kipuja kyllä enemmän ja vähemmän. Perjantaina oli eka neuvola ja siellä se täti sano et voi olla vuotoja ja mitä ihmeellisimpiä kipuja jotka kuuluu asiaan eikä niitä tarvi säikähtää. Sit jos ihan hullun paljon vuotaa ni kannattaa jo huolestua. Meillä on nyt reilu viikko varhaisultrasta ja 9+5 menossa. Reipas syke löyty ultrassa ja kaikki oli ainakin siihen asti niinkun pitää. Noh. Kaks päivää sen ultran jälkeen maltto olla stressaamatta ja nyt taas kauhea huoli onko kaikki hyvin. Nyt viikonloppuna huomasin et väsymys on alkanu helpottamaa :o tai sit oon vaan saanu levätä tarpeeks.
Voi lintu89 älä suotta vielä vaivu epätoivoon! Itsellähän on nyt viikon verran ollut aamuisin vähäistä rusehtavaa vuotoa, nyt pari päivää ollut vähemmän. Varmasti kuuluu vain asiaan näillä viikoilla ja kaikki on ihan hyvin! Kohtu kasvaa, istukka kasvaa ja vauvakin siellä kasvaa, ei se ihme ole että herkät (ja raskaushormonien myötä vielä verekkäämmät) limakalvot reagoi! Ajatellaan positiivisesti kunnes toisin todistetaan! <3 itse olen koittanut ottaa rennosti ja olla murehtimatta, vaikka mietityttäähän se joka kerta :( kuitenkin rusehtava vuoto kertoo vain "vanhasta" verestä jota on todella, todella vähän, joten ajattelin ja päätin että huolestun vasta jo alkaa ilmestyä kirkasta vuotoa. Otahan sinäkin rennosti jos vain suinkaan pystyt! Peukutuksia ja tsemppejä täältä!
Majjj
Ihanaa Majjj! Totta puhut, mieskin samaa mulle koitti sanoa :) on jotenkin jo parempi olo. Mikään ei kuitenkaan murehtimalla parane ja nyt ei voi muuta kun koittaa olla stressaamatta ja antaa viikkojen kulua.
Hei miettikää, hain emlavoidetta kättä varten jos neuvolassa otetaan verikoe :D kuinka noloa xD mutta mulle verikoe on kauhee paikka!
Ihanaa alkavaa viikkoa, koitetaan olla leppoisasti :)
Lintu89. 7+2
Heippa, minä tipuin nyt tästä ryhmästä pois. Viime viikon perjantaina alkoi selkä särkeä ja vuosin hiukan rusehtavaa vuotoa. Illalla suihkussa sitten alkoi valtava verenvuoto ja meidän kesävauvaa ei tulekkaan. Siitä on nyt viikko ja nyt olen jo käsitellyt asiaa sen verran että haluaisin yrittää mahdollisimman pian. On vaan niin kovin ristiriitaista tietoa joka paikassa siitä miten pitäisi toimia että odottaako ne yhdet kuukautiset vai ei!
Voi mammanen 2011 ymmärrän sua täysin! Mulle kävi sit perjantaina kans noin. Vuoto oli perjantaina todella runsasta ja siinä oli paljon hyytymiä. Kivutkin oli sietämättömät. Perjantai-illan jälkeen kivut hävisivät lähes kokonaan ja vuoto on ollut taas aika niukkaa. Ootko menossa johonkin tarkastukseen? Mä soitin kättärille ja sieltä sanottiin ettei tarvi tulla, sillä 90% keskenmenoista sujuu ongelmitta. Ite haluaisin käydä varmistamassa, että kaikki on hyvin. Varsinkin, kun mulla tuntuu edelleen nipistelyä vasemmalla puolella. Pelkään, että jos mulla onkin kohdunulkoinen ja munanjohdin repeää.
Lintu89 toivon sulle parempaa onnea.<3 Tuo ei onneksi kuulosta vielä huolestuttavalta.
Kävin maanantaina tarkastuksessa jossa todettiin tulehdus ja sain antiobiootit. Ne ovat nyt loppu ja vielä kipuilen. Ajattelin että pitäskö soittaa sinne polille vaiko ihan omalle lääkärille nyt???
Lidia85, mulla oli kans alkuvaiheessa tuhruvuotoa ja jomotuksia, itse kans aluksi panikoin, mut jostain luin että alkuvaiheen niukka vuoto yleensä johtuu kohdun kasvamisesta. Että älä vielä heitä pyyhettä kehään, niin kauan kun sieltä ei kunnolla mitään holahtele niin ei pitäisi olla hätää. Nyt otat vaan rauhallisesti ja lepäilet, täällä pidetään teille peukkuja <3
Pumpernikkel ja masuasukas rv 10+4