Kokemuksia lentoyhtiöstä SAS?
Ostin lennot marraskuulle keskieurooppaan joskus heinäkuussa, yksi vaihto Tukholmassa, n. 1 1/2 tunnin vaihtoaika. Aluksi joskus viikko sitten lentoyhtiö siirtää lennon seuraavalle päivälle. Ihan ok, olen päivän lyhyemmin reissussa, ei se nyt niin haittaa. Sitten tänään lentoyhtiö päättää siirtää lentoa uudelleen niin, että lähden taas päivää aiemmin ja Tukholmassa on lennon vaihtoaika joku 16 tuntia, eli yhden yön. Tavallaan voisin vaihtaa lentoa vielä yhtiön sivuilla, mutta joutuisin maksamaan enemmän; yhtiö kyllä lentää edelleen samaan paikkaan myös alkuperäisenä varaamanani päivänä jonkun toisen kaupungin kautta, mutta tähän lentoon vaihtaminen maksaisi aika paljon lisää. Toimiiko lentoyhtiöt oikeasti näin nykyään? En ole lentänyt kymmeneen vuoteen ja voi olla, että jää taas tähän tällä erää.
Kommentit (11)
On huono. Meilläkin oli ihmevaihtoja edellisellä kerralla, samoin lentoaika siirtyi. Arlandan lentokenttä oli myös kokonaan remontissa ja lento sieltä Helsinkiin tehtiin jonkun epämääräisen vuokralentoyhtiön koneella (olisko ollut Lynx Air). Siinä kun sitä konetta hakukonetettiin, osoittautui, että se oli ikivanha ja ollut mm. jonkun nigerialaisen lentoyhtiön käytössä jo jotain 20 vuotta sitten. Eristeet roikkui yläpaneelista. Juuh, ensi kerralla lennetään vaikka Finskillä.
Vierailija kirjoitti:
Arlandan lentokenttä oli myös kokonaan remontissa
Ei yhtään sen enempää kuin muutkaan eurooppalaiset kentät.
Ihan omiasi runoilet täällä.
Epäilen myös miksi kanadalaisen yhtiön väreissä oleva kone olisi SAS:n pohjoismaisilla reiteillä käytössä.
Koneenvuokraukset voivat kylläkin tapahtua vaikka Muumimaailman ja Narnia välillä, se on totta.
Omat kokemukset SASista pelkästään hyviä. Vaihtoja Köpiksessä ja Tukholmassa.
Tämä yhtiö on vähän nuhruinen ja tuntuu jääneen jonnekin menneille vuosikymmenille loistonsa aikoihin, eikä yhtiö ole pystynyt tai halunnut muuntautua paremmin nykyaikaan sopivaksi. Yhtiölle on myös sattunut tuhoisa lentoturma Milanon lentokentällä ihan 2000-luvun alussa. Tämän jälkeen yhtiö taantui lopullisesti. Aikoinaan yhtiö oli kyllä uraauurtava avaten ensimmäisenä yhtiönä uutta reittiä kulkeneen yhteyden Los Angelesiin. Tuo reitti oli ilmeisesti kuitenkin lopulta vaarallinen.
Siis että toimiiko lentoyhtiöt niin, että ap on sattunut ostamaan lennot, joissa on pitkä vaihtoaika?
No tuota...kyllä...
Otin rahat takaisin, kun siirsivät lentoja yli 4 tuntia alkuperäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukset SASista pelkästään hyviä. Vaihtoja Köpiksessä ja Tukholmassa.
Omat kokemukset taas pelkästään huonoja, IKINÄ yksikään lento lähtenyt ajoissa, ja tämä oli jo ennen koronaa. Sulla on ap oikeus sada tuosta 400€ takaisin, ei siis lentolipun hintaa vaan 400€. Ja osta liput jonkun muun lentoyhtiön kautta, vaikka Finski, siihen Tukholmaan saakka.
VaahtoVasara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arlandan lentokenttä oli myös kokonaan remontissa
Ei yhtään sen enempää kuin muutkaan eurooppalaiset kentät.
Ihan omiasi runoilet täällä.
Epäilen myös miksi kanadalaisen yhtiön väreissä oleva kone olisi SAS:n pohjoismaisilla reiteillä käytössä.
Koneenvuokraukset voivat kylläkin tapahtua vaikka Muumimaailman ja Narnia välillä, se on totta.
Juu, tämä Lynx Airin kone oli täysin valkoinen, ei mitään värejä. Ja todellakaan ei varsinaisesti herättäneet luottamusta ne roikkuvat eristenauhat, vaikka itse lento sujui ihan mukavasti.
VaahtoVasara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arlandan lentokenttä oli myös kokonaan remontissa
Ei yhtään sen enempää kuin muutkaan eurooppalaiset kentät.
Ihan omiasi runoilet täällä.
Epäilen myös miksi kanadalaisen yhtiön väreissä oleva kone olisi SAS:n pohjoismaisilla reiteillä käytössä.
Koneenvuokraukset voivat kylläkin tapahtua vaikka Muumimaailman ja Narnia välillä, se on totta.
Lynx Air is redefining what it means to be an ultra low-cost carrier.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukset SASista pelkästään hyviä. Vaihtoja Köpiksessä ja Tukholmassa.
Omat kokemukset taas pelkästään huonoja, IKINÄ yksikään lento lähtenyt ajoissa, ja tämä oli jo ennen koronaa. Sulla on ap oikeus sada tuosta 400€ takaisin, ei siis lentolipun hintaa vaan 400€. Ja osta liput jonkun muun lentoyhtiön kautta, vaikka Finski, siihen Tukholmaan saakka.
Ei ole oikeus saada 400 euroa koska muutoksesta on ilmoitettu hyvissä ajoin. Ap voi perua lennon ja saada rahat takaisin tai pyytää vaihtamaan lento haluamaansa ajankohtaan.
Nyt kuulostaa kyllä tosi sekavalta :/