Kesäkuiset 2014
Heips,
itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!
Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D
Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.
Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3
Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)
Kommentit (511)
Huomenna on varhaisultra. pelottaa, ettei siellä ole ketään
Mua pelottaa ihan hirveesti, että tää raskaus menee kesken. Stressaan asiaa koko ajan, ihan ympäri vuorokauden! Miten muka jaksan tällä menolla sinne vkolle 12 asti, jolloin voin hieman hellittää (tämän murheen kanssa...)
Onko tuolla ryhmien puolella suljettua ryhmää meille? Katsoin nopeasti, mutta en huomannut..
Juoksujalka, mä mietin vielä eilen kans ihan paniikissa että entä jos tää onni ei kestä. Mutta kun oikein järjellä ajattelee, niin mitä sitä turhaan panikoida kun ei oo mitään panikoitavaa. Suree silloin kun on surun aika, iloitsee kun on aihetta iloon (eli NYT) :) Joo, helpommin sanottu kuin tehty. Mutta mulla ainakin helpotti kun kunnolla ajattelin asiaa. Järjellä. Mä en voi tehdä muuta kuin odottaa :)
Täällä meinas pokka pettää kun iskä kyseli Venlojen viestiin osallistumisesta :D (eli suunnistuskisasta) joka on kesäkuussa tokana vai kolmantena viikonloppuna :D "öh, niinnnooo kattellaan sitä sitten... miten jaksaa treenata" :D
Saanko udella niinkin pöhköö asiaa, kuin että minkä pituisia/painoisia ootte? Mistä lähdette siis kiloja nyt keräämään? :) Onko tarkoitus elää tiukasti ilman herkkuja esimerkiksi vai onko varaa syödä ns. mitä vaan.
Itse rupesin totaaliseen herkku/mättölakkoon heti :D oon 170 pitkä, painan 71 kg. Sellanen urheiluhullu oon ja paino johtuu osaksi varmasti noista lihaksista. Mutta liikaa en sitä painoa kyllä haluais tän päälle kerryttää (ainakaan jos itse pystyn siihen vaikuttamaan)...
Ihanaa alkavaa viikkoa teille :)
Lintu89 4+2
Heips,
Rupesin pohtimaan noita vitamiineja, kun jotkut sanoi syövänsä normi mamma vitskujen lisäksi D-vitamiinia. Itse ainakin käytän paljon maitoa ja nykyään kun tuo maito on D-vitaminoitua, niin siitähän saa sitä kans. Itseasiassa, kolme lasia päivässä kattaa puolet meidän D-vitamiini tarpeesta ;) D-vitamiini kun on rasvaliukoinen vitamiini, niin se kertyy elimistöön paremmin. Siitä en tiedä, voiko sitä saada liikaa :)
Täällä lähtömitat 172cm ja 62kg. En oo oikein koskaan ollu tarkka ruokavaliosta (mulla 15 vuoden korisura takana), oon syöny lähinnä mitä huvittaa... Tykkään kyllä tosi paljon kasvis ruuista, mut liha maistuu kans (joskus nuorempana mulla todettiin olevan miehen hemoglobiini, on vissiin tullu siis pihviä syötyä :D) Nyt tosin sitä on paljon tarkempi siitä, mitä suuhunsa Iaittaa :P
Keskiviikkona eka neuvola, ja sen kunniaksi pahoinvointi helpottanut (ja näköjään myöhästyn myös töistä, kun innostuin tänne satuilemaan :D)!
Pumpernikkel rv 8+0 <3
Lintu, juuri tuo asenne on se, mitä tarvitsisin. Rakas mieheni yrittää kannustaa minua samaan. Mutta tiedän riskit liian hyvin. Etenkin kun äitini sekä molemmat siskoni ovat saaneet useampia keskenmenoja. Siksi en osaa nauttia, vaan pelkään. Viime yökin meni kovissa vatsakivuissa, mikä lisää pelkoa entisestään.
Hei, liitytään itekki nyt keskusteluun. Onnittelut kaikille plussanneille! Toissapäivänä täälläkin plussailtiin, testi näytti raskaana 2-3! :) Ihanaa, esikoinen tulossa.
Lintu89: Haha, täällä sama homma tuon Kuopio-Jukolan suhteen. Oltiin jo sovittu, että alotusosuus on mun juostavana, mutta hupsista.. Millonkohan sitä paljastais, että nyyyt ei oikein kykenekkään.. :D
Intuoitioni (meniköhän oikein :D ) sanoo että poika tulis meille isosiskon kaveriksi. Mutta luulen että olo vahvistuu tai muuttuu Np-ultrassa. Esikolla oli siinä niin kaunis, siro ja pyöreä pää että heti sanoin että tyttöhän se siellä on. Myös oireet oli niin erilaiset ja kauheet (nyt sormet ristissä ettei tule samaa) että kun nyt on erilainen olo ni poika se on :D Eipä tuolla silti väliä sillä yksi ihanaakin ihanampi tyttönen on niin veli taikka sisko on yhtä tervetullut. Mutta rehellisesti sanoen ehkä pikkusen enemmän toivon pikkusiskoa :D
Tulin juuri ekasta neuvolasta :) Ihan kaikkea ei käyty uudestaan läpi, koska kävin tosiaan silloin kesällä ennen keskenmenoa jo kuulemassa samoja asioita. Juteltiin ja koitettiin jo vähän kuunnella sydänääniä, mutta eihän ne vielä näillä viikoilla kuulu (nyt 7+3). Silti tuli taas pieni pelko, vaikka on niin että vasta todella monta viikkoa eteenpäin niiden pitäisi oikeasti vasta kuulua...
Oireita ei ole edelleenkään paljoo ja siitäkin neuvolassa huolestuneena mainitsin, mutta neuvolan täti tyrmäsi täysin sen väitteen että ellei ole pahoinvointia, tulee helpommin km. ainoastaan sen hän sanoi, että jos on ollut oireita ja ne äkisti loppuu, silloin voi olla jotain perää siinä. Eli ei mulla oo kuin rinnat vähän kipeät, en oo oksentanut ym.
Painosta puhuttiin. Mullahan on itselläni ylipainoa reilu 20 kiloa. Olenkin plussauksesta lähtien pyrkinyt noudattamaan terveellisempiä ruokatottumuksia, en halua minkään vaarantavan tätä ja tiedän että vaikka tekisi mitä, se voi vaarantua silti. Mutta terveellinen syöminen ei ole koskaan pahasta, joten sipsit ja suklaa, byebye!
hei, liitynpä kuitenkin ryhmään. Olen lueskellut jo useaan otteeseen. :) la-laskurin mukaan 4.6. olisi pienokainen saapumassa, eli 7+5 menossa. Mitäs oireita teillä on näillä viikoilla ollut? itselläni on rintojen aristus/kipuilu, ajoittainen alaselän kipeytyminen, sekä päivä päivältä paheneva pahoinvointi jatkuva 24/7 kestävä huono-olo. tätä osasin odottaa aiemman raskauden perusteella, yksi lapsi meillä on ennestään. :) muuten on vointi ollut hyvä, ja töissä olen jaksanut vaikka ruumiillisesti melko raskasta työtä teenkin. Raskaudesta ei ole vielä suuremmin kerrottu, katsotaan jahka kerrotaan kun eka ultrassa on käyty, joka on ensi to, eli muutaman päivän päästä. :)
Lintu89: Suurinpiirtein sama lähtötilanne meillä. En itseäni kutsuisi himoliikkujaksi, mutta semiurheilullinen olen aina ollut.
Raskausajan pyrin syömään erityisen terveellisesti, mutta itselläni tuppaa sillon tällöin lähtemään tämä "terveellisyys" vähän lapasesta, joten yritän olla itselleni armollinen ja pitää järjen kädessä. Herkutkin siis ovat silloin tällöin sallittuja, mutta kaikki mitä suositellaan raskausajan vältettäväksi, on totaalisesti pannassa!
Tuota keskenmenon/tuulimunan huolta on ilmassa täälläkin! Ei vielä oikein muita oireita, kuin aristavat rinnat (ja puuttuvat menkat tietenkin), joten tuntuu jotenkin niin epätodelliselta. Nyt sitä toivoisi että edes vähän olisi huono-olo, jotta tuntisi olevansa raskaana, mutta tätä toivetta voi kyllä joutua vielä katumaan! :) Yritän vaan iloita tästä alkaneesta raskaudesta. Miettiä että vaikka nyt kesken menisikin, niin tiedänpähän, että minun ja mieheni yhdistelmällä on raskaaksi mahdollista tulla. Pahin pelko on ehkä nyt se, että riemuitsen raskaudesta ultraan asti, mutta sydämensykettä ei löydykään...
Hei,
täällä 28-vuotias viime tiistaina plussannut nainen pk-seudulta. Rv tänään 5+0. Raskaustestin jouduin tekemään 3 pvänä putkeen marevan-lääkityksen takia, ja kolmantena pvänä plussasi :) Marevan vaihdettiin lennosta Fragmin-pistoksiin, joita pistelenkin 2 krtaa pvässä. Meillä on ensimmäinen neuvola jo 30.10 sen takia että joudun olemaan erityisseurannassa tämän raskauden ajan.
Onko täällä palstalla ketään muita pk-seudulta erityisseurannassa olevia odottavia mammoja? olisi kiva kuulla teidän kokemuksianne käyntitiheyksos ym. Käytännöistä :)
Itselläni alkoi pari pvää plussaamisen jälkeen alavatsakivut, ja paineen tunne alavatsalla. Tuntemuksia on päivittäin, ei kuitenkaan koko ajan. Etovaa oloa on ollut aamuisin jos olen herännyt kovin aikaisin, jolloin tuntuu että koko keho tärisee heikkouttaan.
Edellinen raskauteni päättyi km vkolla12, uä tosin todettiin alkion kuolleen vkolla 6-7, syynä todennäköisesti minun oma äkillinen sairastuminen. Luonnollisesti nyt jänskättää kovasti ja olemmekin miehen kanssa päättäneet mennä varhaisultraan vkoilla 7-8.
Mukavaa odotusaikaa kaikille tuleville mammoille! :)
Pian 40 v. kakkosta odottava äiti esittäytyy. Ihan tilaamalla näitä ei tässä iässä tule, ei tullut ensimmäinenkään. Olin jo itkunut itkenyt, kierukkareseptit hakenut ja 3 hengen perheeseen asennoitunut, kun yht'äkkiä, lähes pyhästä hengestä, la 16.6.2014. Meillä mietitään suoraan istukkanäytettä - ristiriitaisin mutta varmoin fiiliksin. Yritin selata vastaukset läpi, mutta onkohan nyt plussaajissa yhtään samassa ikäkriisissä elävää?
Mä oon kans miettiny tota ruokavalio asiaa, vaikka aika terveelliset elämäntavat on yleensä ollukkin ja oon pelannut salibandyä monta vuotta. Salibandy täytyy laittaa osittain ainakin tauolle, koska siinä tulee niin paljon äkkinäisiä pysähdyksiä ja käännöksiä ja "vääntöjä" vastustajan kanssa et pelit jää nyt kesään asti pois mutta reeneissä toki yritän käydä oman voinnin mukaan.:)
Tuntuu et viimeset kaks viikkoo kaikki herkut olis ainoita mitkä maistuis mut oon nyt vaan pakottanu itteni syömään hedelmiä esim. karkkien sijasta.
Oli kauheeta palata viikon loman jälkeen töihin kun tuntuu, et oon kun nukkuneen rukous täällä kun haukottelen vaan koko ajan ja kun kukaan ei tosiaan töissä vielä tiedä asiasta niin täytyy koittaa peitellä väsymystään ja levätä sit kunnolla kun pääsee kotiin.:)
Jaksamista kaikille
Juhannuslapsi rv5+2
Meille myös juhannuslapsi tulossa (la 19.6.), ja harrastuksiin kuuluu salibandy ja ratsastus. Molempia ajattelin vielä harrastella, mutta vähän rauhallisemmin ja ratsastusta ainoastaan tutuilla ja turvallisilla hevosilla. Kotoa löytyy myös crosstrainer, jota poljen satunnaisesti telkkaria katsellen, ja varmaan täytyy yrittää myös ulkoilla että saa vähän raitista ilmaa... Sen pitäisi helpottaa pahoinvointiakin, joka on nyt vähän alkanut vaivaamaan. Lähinnnä vaan etoo, laatta ei ole vielä lentänyt. ;) Lähtöpaino on lievästi normaalipainon yli, joten pitää kattoa tarkasti mitä syö. Viikonloppuna pidettiin tuparit (joissa sain hienosti raskauden salattua jopa jatkoilla baarissa!), ja tuli syötyä herkkuja, mutta nyt vaan takaisin ruotuun...
Tällä hetkellä tuntuu, ettei oikeen jaksa työt kiinnostaa. Päässä pyörii vaan vauvajuttuja... :D
Juuri eilen kehuin ettei mulla mitään pahoinvointia ole ollut... äsken lensi komeassa kaaressa syömiset pönttöön, että sillai :D
SPAC toi viimenen lause kuulostaa niin tutulta, vois vaan koko päivän pyöriä täällä palstoilla ja nukkua kotona tätä järkyttävää väsymystä pois..:D
siis apua. Meneekö joillakin toisilla muisti? Mulle ei olis koskaan aikaisemmin käynyt näin, pistän siis totaalisesti raskauden syyksi.
Tein kaupassa äidin ostoksia. Keräsin kaikkea tavaraa kärryyn, ostin ne. Vasta autossa muistin, että mulle oli kirjoitettu kauppalista, no ajattelin että haen huomenna sitten ne oikeat ostokset (että mitä sitä nyt enää illaksi mitään tarvii) Mitään oikeeta en siis tuonut muuta kuin kurkkua.
Porukoille tullessa yllätyin/nolostuin. Äiti oli mulle kyllä sanonut, että tulee serkut kylään ja tarjottavaa heitä varten piti tuoda sekä kahvimaitoa. Kaikki nauroi ulvoen mun yhtä pientä kanapakettia, vihannespussia, konetiskiainetta, viiliä... Mitäs näistä vieraille tarjotaan? :D sedän kahvi oli jäähtynyt maitoo venatessa, eikä sitä saanut nytkään kun en muistanut maitoa tuoda.
Äiti kysyi että "mikä sua vaivaa? veikö bodypumppi verensokerit alas?" :O ööö. ei mua mikään vaivaa, oli vaan pitkä päivä töissä.. seliseli...
Jos musta näin haperopää on tulossa niin kauaa en salaisuutta voi pitää!!! Niin ja tissit. Miten ne voi olla niin tajuttoman kipeet. Kyllä ne hoksaa pian noissa urheilupiireissäkin.... meen yleensä "hyppyliikkeet" kuin aropupu ja nyt oon vaan sellanen wannabe keiju laimeilla hypyillä kun tissit on niin tajuttoman kipeet (eikä sitten auta mitkään rintsikat. Ainoastaan kädet tisseillä auttais, mutku ei oikeen viittis ;D
Hyvää yötä!
Lintu89 4+3
Kuten jo plussatessani arvelin, että tämä onni ei pitkään kestä ja näin siinä kävi. Olisin ollut niin mielelläni väärässä. Tuli tyly loman lopetus, oli vähemmän hauskaa lentokoneessakin pelätä millaiseksi vuoto yltyy. Olisi kiva jos plussatesteissä olisi vauvatakuu, on tympeää kun mitään muuta ei tästäkään raskaudesta käteen jää. Ärsyttää myös kun keskenmenotkaan eivät voi olla samanlaisia. Tällä kertaa vuodot on omituisia. Ekan kerran lorahti perjantaina reilusti veristä vuotoa, mutta se loppui. Vuorokauden päästä taas tästä vuosi yhden siteellisen ja taas loppui. Jos se olisi jäänyt noihin niin toivo olisi varmaan jäänyt kytemään, mutta tänään taas vuosi reilusti ja tuli vähän hyytymiäkin + menkkamaista jomotusta joten eiköhän se ollut tässä vaikka vuoto taisikin taas vaihteeksi hiipua olemattomaksi.
Viime keskenmenosta vuoto alkoi ja loppui sitten kun ei ollut enää vuodettavaa. Ekassa keskenmenossa taas alkoi niukka vuoto ja se kaavittiin kun oli keskeytynyt keskenmeno. Niin ja onnistuneissakin raskauksissa voi vuotaa tai olla vuotamatta. Ekassa vuosi ainakin kolmeen otteeseen rv 10, 15 ja 17. Toisessa raskaudessa vuosi rv5-10 kokoajan niukkaa vuotoa. Kolmas oli vuodoton. Joten ota noista selvää, mutta joo ei tästä raskaudesta vauvaa tule.
Hyvää loppuraskautta teille muille kuitenkin :) Minä poistun täältä itseäni kiusaamasta.
Paljon onnea kaikille plussanneille!! Vauvaliimaa jokaiselle :)
Täällä 7+2, ultraan vielä 10 päivää miten voi aika niin hitaasti mun mielestä mennä. Oireita ollut yllättävän vähän, rinnat vaan aristaa ja paineen tunne vatsalla välillä. Pahoinvointia ei nimeksikään. :O