Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dna karhuaa kaksi vuotta vanhoja " maksamattomia" laskuja.

Vierailija
18.07.2006 |

En ole ollut aikoihin edes dna:n asiakas ja yhtäkkiä tulee maksumuistutus kahden vuoden takaa. Soitin Dna:lle ja sieltä sanoivat, päivittävänsä tietojansa tjtn. Nyt tuli miehellekin 130 euron lasku marraskuulta 2004. Eikä ole enää silloin ollut edes Dna:n asiakkaana! Minusta tuntuu vaan oudolta etteivät ole muka aiemmin näitä rahojaan kaivanneet eivätkä ole lähetelleet muistutuslaskuja tai mitään! Ja laskut ollaan kyllä aina maksettu ajallaan! Mistäköhän voisi itse tarkistaa, että onko jo maksanut nuo laskut vai ei? Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se maksu löytyisi, mutta maksaa ne tiliotteiden pyytämiset vaan jokusen euron.

Vierailija
2/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. n maksuhuomautuksen jälkeen 20¿ a 5¿ kpl ja ei kun maksamaan. Kyselin myös miten eivät ole aiemmin karhunneet, niin ei oikein osannut vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus maksanut ilman viitettä maksuja, menevät johonkin reskontratilille ja sinne jäävät uinumaat, jos asiakas ei älyä jäljittää rahojaan ja sen lisäksi pyörii uusi lasku koko ajan.

Vierailija
4/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitti toimintansa niin laskuttivat multa 2x samat laskut ja tekstiviestit noin 6kk viiveellä. Tuli vaan yksinkertaisesti lasku että " nämä ovat jääneet laskuttamatta" . Kaivoin laskut esille, esitin kuitit ym. mutta minkäs teit kun operaattori väitti että heidän pyytämät jutut ovat jääneet laskuttamatta. Minä en maksanut koska mun mielestä ei tommosta voi tehdä, menetin luottotiedot joten en maksanut vaan " itkin ja maksoin" .

No, tuo jippiihän meni sittemmin konkkaan...

Tuntuu et noi puhelinyhtiöt voi tehdä ihan mitä lystää...

Vierailija
5/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään selitystä viiveestä. Laskutushan oli muutenkin sekavaa/ epämääräistä liittymän ollessa vielä voimassa, siksi sen vaihdoinkin. -ei enää ikinä DNA:n liittymää-

Vierailija
6/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaden vuoden jälkeen tulee karhukirje vaikka koko liittymä ei ole enää kyseisenä aikana ollut käytössä... mies yritti sitä hetken aikaa selvitellä mutta meni niin helkkarin vaikeeks että maksettiin pirun lasku!!!! Kyllä otti päähän!

Vierailija
7/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tuli Telialta lasku 6 vuotta vanhasta kaapelitvpaketista :(. Maksutositteet olivat tuolloin toisessa maassa ja kamalan suuren operaation valttaakseen, han sitten sen maksoi. Kohta tuli uusi lasku, jossa vaadittiin lisaa... Oli muka jotain viela maksamatta. Han senkin sitten maksoi, kun ne kuitit ei helpolla loytyneet. Jonkin ajan paasta tuli jotain hyvityslaskua, kun oli maksanut liikaa :(.

Koko tuo operaatio maksoi mansikoita, koska nuo laskut piti maksaa toiseen maahan, joilloin ne maksukulut olivat samaa luokkaa itse laskun kanssa :(. Ja hyvitysta ei haettu, kun oli ulkomaisen pankin shekki, eika tullut tietenkaan tuolloin kaytya ko. maassa.

Ei koskaan, ei koskaan enaa Telian asiakkaaksi. Se paatettiin!!!!

Vierailija
8/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulle sanottiin silloin kun liittymän irtisanoin, että maksamattomia laskuja ei ole. Soitin pankkiin, mutta tilitietojen tarkastelu olisi tullut maksamaaan yhteensä 32e.

Vierailija
9/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta noista puhelinlaskuista, mutta toisenlaista paskaa löytyy...

Eli vuonna 2000 sain 200¿ karhukirjeen kirjakaupasta, josta ostin lukioaikana (v.1992-1995) kirjat tilille. Mun isoisä hoiti tiliä ja oli niiiiin tarkka raha-asioissa ettei mitään ollut varmasti koskaan jäänyt maksamatta. No isoisä oli karhukirjeen saapuessa just kuollut, joten maksujen selvittely oli tosi hankalaa.

Soitin perintäyhtiöön ja kyselin tarkempia tietoja. Selvisi, että lasku oli siirtynyt heidän perintään vuonna 1993, ja oli alkujaan summalle 50¿. Sanoi, että olivat lähettäneet tuolloin 3 karhukirjettä meille kotiin kahden viikon välein... Kun kysyin osoitetta, selvisi että ei oltu kyseisessä asunnossa edes enää asuttu vuoteen. Sitten kun ihmettelin kuinka eivät aikaisemmin ole perineet moista, olis ollut helpompi asiaa selvitelläkin - niin täti lipsautti etteivät viitsi pikkusummia periä... Eli olivat ovelana odottaneet useamman vuoden, että summasta oli kertynyt mukava korkojen kera ja sitten läväyttäneet perintään! Kysyin neuvoa myös kuluttajasuojaneuvojalta joka totesi, että valitettavasti näissä asioissa laki on palveluntarjoajan puolella.

Täti kyllä sit perintäyhtiössä tajus mokanneensa ja oli tosi joustava maksusuunnitelman kanssa - sen sai sentään hoitaa ilman korkoja ;-)

Vierailija
10/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli keväällä kans Dna:lta kahden vuoden takainen lasku. Ilmeisesti minulta oli jäänyt yksi lasku vahingossa maksamatta, jota kyllä ihmettelen. Lopulta 30 euron lasku oli jo paljon suurempi.

Suututti, etteivät esim. kun sanoin liittymän irti noin kaksi vuotta sitten, voineet sanoa, että minulta on jäänyt yksi lasku välistä, vaan laittavat perintätoimiston asialle.

Asiakaspalvelussa sanottiin vaan, niiii-in ja jooo-o. Lähetin Dna:lle myös sähköpostia (vaikka tiesin olevan turhaa..), sieltäkin tuli vaan pätkä lakipykäliä ja pahoittelut. Eipä paljoa auttanut meidän huonoa rahatilannetta.

Oma moka sanoo joku, mutta on tällainen silti minusta harmittavaa..

Dna sai ikuiset vihat niskaani, mutta eihän se niitä haittaa..;)

Vierailija
11/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suoraveloitusasiakkaana tiedän että laskut ovat aina menneet ajallaan. Toiseksi, kun saldoraja on 20 euroa, oli täysi mahdottomuus että olisi löytynyt 76e edestä maksamattomia laskuja. mulla on arkistoituna kaikki kuitit ja tiliotteet joten asia oli helppo myös tarkastaa. Soittakaa kuluttaja asiamiehelle, kummasti asiat selviää!

Vierailija
12/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinut maksaa sähköstä mitään 2 vuoden ajalta :)

tapauksesta jo yli 6 vuotta joten enää eivät voi mitään periäkään.

Vierailija
13/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Soitin pankkiin, mutta tilitietojen tarkastelu olisi tullut maksamaaan yhteensä 32e.

Ei niitä tiliotteita nyt niin älyttömästi tule, etteikö vois laittaa talteen... Alle kymmenen vuotta vanhat maksamattomat laskut saa yritys periä, ja siksi SUOSITELLAAN, että ihmiset säilyttäisivät tiliotteitaan...

Vierailija
14/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduimme myös maksamaan kahden vuoden takaisen " maksamattoman" laskun DNA:lle toukokuussa. Soitin DNA:n asiakaspalveluun, että kuinkas tällaisesta laskusta ei ole tullut aikaisemmin karhukurjettä, niin selityksenä oli, että kyseessä oli niin pikku summa (90¿) ja kuulemma yksi karhukirje on lähetetty.

En jotenkin usko, että meillä olisi jäänyt maksamatta lasku, koska hoidan aina laskut tarkasti. Maksoin silti kiltisti laskun, kun pankista asian selvittäminen olisi maksanut niin paljon ja perintäyhtiön lähettämän laskun eräpäivä oli seuraava päivä siitä, kun lasku tuli kotiin.

Tekisi mieleni hankkia Pre paid-liittymä, kun puhelinfirmat ovat kaikki sellaisia huijareita ja asiakaspalvelijat opetettu puhumaan paskaa firman puolesta.

Vierailija
15/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kirjoittaja on todennut, että maksaa maltaita pyytää jälkikäteen tiliotteita pankista, ja näemmä nämä epäselvyydet ei ole lainkaan tavattomia. Siis, siskot, tiliotteet mappiin tästedes!

Vierailija
16/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei edes tule enää tiliotteita, kun käytän koko ajan nettipankkia. Tulostatteko te sitten joka kuukausi netistä tiedot vai miten toimitte?

Nyt olisi tässä DNA:n laskuhuijausasiassa jollekin fiksulle toimittajalle selviteltävää!!! Jos olisin tiennyt, että muillekin on tullut samanlaisia laskuja, olisin selvittänyt asian paremmin ennen kuin maksoin ko. laskun. ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

Vierailija
17/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seka minun etta mieheni viela samalla kertaa... Tama ehka jopa saattoi olla oma mokani, silla arkistoin kaikki laskut ja nama tosiaan puuttuivat pinosta (lisaksi kun molemmat olivat maksamattomia, ja maksan kaikki laskut yleensa samalla kertaa) mutta todella hankala oli selvittaa ja inhottava juttu kun noin kauan odottivat. Mina myos olen jopa rasittavan tarkka laskujen kanssa. Ja tapahtuneen jalkeen viela tarkempi... :D

Toinen mita DNA:n kanssa kavi, oli se, etta laskuttivat puheluita aina viikon tai kaksi paallekain (olin maksanut jo useat laskut kun huomasin tarkistaa paivanmaarat... tyyliin edellisessa laskussa puhelut 20.4-16.5 ja seuraavassa 7.5-5.6 jne) ja kun tasta raivona soitin, vastaus oli etta hups, siina onkin vaan vaara paivanmaara tullut. Etta kylla ne on laskutettu silti oikein!!!! HAH mutta millas todistat... PRKL etta suututti, ja vielakin kuohuttaa vaikka tapahtuneesta puolitoista vuotta aikaa.

EI ENAA KOSKAAN!!!!

Vierailija
18/105 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ellei sitten kirjoita jotain siihen tekstikenttään. Nordean Solo vaatii aina joko selitteen tekstikenttään tai viitenumeron.

Eli en todellakaan usko että kovin helposti käy noin kuin sinulla.

Vierailija:

Vierailija
19/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vievät niin vähän tilaa että kannattaa säilyttää! Muutenkin tallessa on vähintään vuoden ajalta maksetut laskut, niistä voi tarkastaa esim. lehtitilauksien ja vakuutuksien maksukaudet jos tulee erimielisyyttä laskuttajan kanssa. Tai vaikka puhelinoperaattorin laskuttamat ja minun maksamani puhelut ja viestit ettei kahteen kertaan peritä!

Liittymänä minulla on (valitettavasti) Dna, sillä Elisa ei meillä kunnolla kuulu ja Soneralla ei juuri ole halpaliittymiä. Dna:lla on oma verkkonsa ja se kuuluu.

Vierailija
20/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettiin kyllä, mutta ihmetytti kovasti kyseinen lasku. Onkohan

tässä koko hommassa jotain mätää?