Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dna karhuaa kaksi vuotta vanhoja " maksamattomia" laskuja.

Vierailija
18.07.2006 |

En ole ollut aikoihin edes dna:n asiakas ja yhtäkkiä tulee maksumuistutus kahden vuoden takaa. Soitin Dna:lle ja sieltä sanoivat, päivittävänsä tietojansa tjtn. Nyt tuli miehellekin 130 euron lasku marraskuulta 2004. Eikä ole enää silloin ollut edes Dna:n asiakkaana! Minusta tuntuu vaan oudolta etteivät ole muka aiemmin näitä rahojaan kaivanneet eivätkä ole lähetelleet muistutuslaskuja tai mitään! Ja laskut ollaan kyllä aina maksettu ajallaan! Mistäköhän voisi itse tarkistaa, että onko jo maksanut nuo laskut vai ei? Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos niin vuorenvarmoja ollaan omasta erinomaisuudestaan, niin miksi kiltisti maksellaan.

Kun ei kiinnosta menettää luottotietoja jonkin puhelinlaskun takia

Itse vetäisin asiat kyllä pidemmälle!

Kerro miten? Setäni kertoi, että oikeudessa on jo paljon näitä perusteettomia puhelinlaskuja. Ei todellakaan kiinnosta lähteä jonkin puhelinlaskun takia oikeuteen. Kuluttajasuoja-asiamies kehotti jäädyttämään laskun selvityksen ajaksi, mutta en jaksanut alkaa selvittämään, vaan maksoin laskun. Siihenhän tämä homma perustuukin. Ihmiset ovat niin kilttejä, että maksavat laskun pois, kun eivät jaksa rähinöidä.

Vierailija
42/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jumankaut kolme lasta mullakin on, mitä se tähän liittyy? Opiskelinkin vitsi vielä lasten pyöriessä jaloissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja jumankaut kolme lasta mullakin on, mitä se tähän liittyy? Opiskelinkin vitsi vielä lasten pyöriessä jaloissa...

Kun sain tämän perintätoimiston laskun yli kaksi vuotta vanhasta laskusta, tulin juuri synnytyslaitokselta. Ei todellakaan ollut aikaa ja intoa ryhtyä selvittämään laskua, vaan soitettuani DNA:n asiakaspalveluun ja kuluttajasuoja-asiamiehelle, maksoin laskun, että saan unohtaa koko homman.

Tottakai minä luulin, että vika on jotenkin minussa tai postissa, kun tällainen perintälasku tulee. Nyt aion ottaa asiasta selvää!

Terv. Kaksinkertainen maisteri, joka opiskelee kolmatta tutkintoa (teologiaa) äitiyslomalla

Vierailija
44/105 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //keskustelu. suomi24. fi/show. fcgi?category=96&conference=4500000000001177&posting=22000000017834505

http: //www. matkapuhelininfo. com/forum/viewtopic. php?t=19023&postdays=0&postorder=asc&highlight=dna&start=320

^tuon threadin loppupuolella asiaa tältä vuodelta.

http: //www. matkapuhelininfo. com/forum/viewtopic. php?t=35965&start=60

http: //www. voimahali. fi/vh/showthread. php?t=59591

http: //www. pakkotoisto. com/vbulletin/showthread. php?t=45934&page=4

http: //keskustelu. suomi24. fi/show. fcgi?category=96&conference=4500000000001177&posting=22000000016971368

Vierailija
45/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun sain tämän perintätoimiston laskun yli kaksi vuotta vanhasta laskusta, tulin juuri synnytyslaitokselta. Ei todellakaan ollut aikaa ja intoa ryhtyä selvittämään laskua, vaan soitettuani DNA:n asiakaspalveluun ja kuluttajasuoja-asiamiehelle, maksoin laskun, että saan unohtaa koko homman.

Tottakai minä luulin, että vika on jotenkin minussa tai postissa, kun tällainen perintälasku tulee. Nyt aion ottaa asiasta selvää!

Terv. Kaksinkertainen maisteri, joka opiskelee kolmatta tutkintoa (teologiaa) äitiyslomalla

Vierailija
46/105 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko kesti ennenkuin sain tuon listan menemään läpi:p aina joku helkutin piste oli unohtunut.

Vierailija
47/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoja laskuja.

Hei haloo! Mulla on 4 alle 6 vuotiasta ja niistä yksi pieni vauva. Leivoin yhtenä päivänä 2 litran pullataikinan+ litran sämpylätaikinan. sekä piirakkapellin ja sivussa vielä ruuan!

Anna mun kaikki kestää. *REPS*

Vierailija
48/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin laskuistaan tarkka. Ainoastaan silla erotuksella, etta nama laskuistaan tarkat myos huomaavat etta nyt joku haisee. Jos et ole tarkka, niin luultavasti et tule edes epailleeksi huijausta. Tallaisia ei aina kannata vieda eteenpain, koska se voi tulla maksamaan paljon enemman kuin itse lasku. Ja kuten huomasit, monet ovat tahan asti luulleet olevansa ainoita joille on nain kaynyt.

Vierailija:

Jos niin vuorenvarmoja ollaan omasta erinomaisuudestaan, niin miksi kiltisti maksellaan. Itse vetäisin asiat kyllä pidemmälle! Ja eipä julkisuuteen ole tihkunut mitään, vaikka teitäkin on paljon näin pienessä marginaalissa. Paljon sitten onkaan koko Suomessa?

Vierailija
49/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vanhoja laskuja.

Hei haloo! Mulla on 4 alle 6 vuotiasta ja niistä yksi pieni vauva. Leivoin yhtenä päivänä 2 litran pullataikinan+ litran sämpylätaikinan. sekä piirakkapellin ja sivussa vielä ruuan!

Vierailija
50/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on juuri palannut synnytyslaitokselta ja vauva on jäänyt lastenosastolle tarkkailuun, luuletko että siinä on aikaa ryhtyä selvittämään laskua, jonka eräpäivä on HETI?

Vierailija
51/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos on juuri palannut synnytyslaitokselta ja vauva on jäänyt lastenosastolle tarkkailuun, luuletko että siinä on aikaa ryhtyä selvittämään laskua, jonka eräpäivä on HETI?

Vierailija
52/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asiasta voi keskustalla kuluttajaneuvojan kanssa. Ehkäpä sitä voi noi selvityskulut saada laskutettua ko. firmasta pois. Mutta kun te ette ole edes tehneet asian eteen mitään. Maksellaan vaan monen sadan euron laskuja tosta vaan pois. Huh huh!

Vierailija
53/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut edes epäillä laskun epärehellisyyttä ennenkuin luin täältä muiden kokemuksista.

Vierailija
54/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vanhoja laskuja.

Vierailija
55/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En osannut edes epäillä laskun epärehellisyyttä ennenkuin luin täältä muiden kokemuksista.

Vierailija
56/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla kävi niin, että irtisanoin liittymääni peräti 4kk ja ties kuinka monta kertaa soitin DNA:n asiakaspalveluun ja aina vaan lähettivät seuraavaa laskua. Taisi olla vasta kuudes puhelinsoitto kun todella sain laskujentulon loppumaan. Jonot DNAlle olivat myös todella pitkiä silloin. Asiakaspalvelijat olivat ihan dingdong liittymästäni : " Ei täällä ole kyllä mitään merkintää irtisanomisesta" , " no minäpä nyt katkaisen tämän nyt kuitenkin, ettei tule enempää laskuja" Vaan kun todellakin 4kk ajan niitä laskuja tuli.

Vierailija:

Asiakaspalvelu Teliasoneralla on aivan perseestä.

Itsellä ja pojallani DNA eikä ikinään ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
57/105 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kerta kaikkiaan kummallista, että lasku maksumuistutuksineen olisi tullut monelle ihmiselle ja me kaikki olisimme unohtaneet maksaa juuri tämän firman maksut!

Kun itse sain perintäkirjeen Intrum Justitia Oy:ltä, luulin tosissani, että posti on tehnyt virheen tms., mutta nyt olen kiukkuinen kuin ampiainen!!!

Osaisiko kukaan neuvoa, miten tätä asiaa kannattaisi viedä eteen päin?

Vierailija
58/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin pankkiin tänään ja pyysin selvittämään olenko maksanut tätä perintään mennyttä laskua. Pankista soitettiin äsken takaisin ja sanottiin, että niin vanhaa laskua on todella vaikea ryhtyä selvittämään, koska tietoja ei löydy enää tietokoneelta, vaan tiedot on arkistoitu. Selvittäminen maksaa 70¿/tunti ja siihen menee aikaa vähintään tunti.

Minulla ei ole halua maksaa enää selvittämisestä, koska en kuitenkaan haluaisi mennä mihinkään oikeuteen, joten toivotaan, että lasku on peritty aiheellisesti...

Kylläpäs me kaikki olemme olleet hutiluksia juuri DNA:n laskujen kohdalla, vaikka minullakaan ei ole ikinä ollut yhtään muuta laskua maksamatta :(

Vierailija
59/105 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

aloitti toimintansa niin laskuttivat multa 2x samat laskut ja tekstiviestit noin 6kk viiveellä. Tuli vaan yksinkertaisesti lasku että " nämä ovat jääneet laskuttamatta" . Kaivoin laskut esille, esitin kuitit ym. mutta minkäs teit kun operaattori väitti että heidän pyytämät jutut ovat jääneet laskuttamatta. Minä en maksanut koska mun mielestä ei tommosta voi tehdä, menetin luottotiedot joten en maksanut vaan " itkin ja maksoin" .

No, tuo jippiihän meni sittemmin konkkaan...

Tuntuu et noi puhelinyhtiöt voi tehdä ihan mitä lystää...

Vierailija
60/105 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellainen juttu mieleen että kiinnostuisikohan joku iltapäivälehti tekemään juttua tälläisestä? Itselläni ei onneksi ole kokemusta turhasta laskuttamisesta mutta ottaa kyllä päähän lukea näitä!