Saksanpaimenkoira on WT-väen koira.
Ihmettelen kun täälläkin niin moni sanoo omistavansa kyseisen koirarodun edustajan. Minusta nuo ovat puhtaasti WT-sakin suosimia koiria, varsinkin ne suden näköiset normaaliselkäiset.. (käyttölinjaiset?)
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:44"]
Mitä ne on ne ruskeat, onko nekin puhdasrotuisia? Mutta on tullut nähtyä, ettei noinkaan viisasta koiraa ole pystytty opettamaan tavoille ja tottelemaan, kertoo kyllä jotain omistajan älykkyydestä.
[/quote]
Sekottaisitkohan hollannin- tai belgianpaimenkoiriin?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:34"]
Miksi pikkukoirat olisi muka jotenkin puhtaampia? :D en ole koskaan tajunnut tätä väitettä, samoja asioita ne tekevät mitä isot koiratkin. Ainakin toivottavasti.
[/quote]
Mä ainakin pesen pienen koirani noin kerran viikossa, kuinkahan moni ison koiran omistaja pesee niin usein? Ei tosin sillä että tarvitsisi.
[/quote]
No meillä juurikin pitkäkarvainen sakemanni. Pesen noin kerran kuussa, sen enemmälle en näe tarvetta ettei koiran iho ja turkki ala kärsimään. Turkki harjataan ja pidetään siistinä. On aika komea poika. ;)
Ainoat hetket milloin toi näyttää kamalalta on karvanlähtö :D Karva irtoaa tukkoina ja koko koira näyttää humalaisen parturoimalta.
[/quote]
Juuri se, että elävä olento pestään kerran kuukaudessa on tarpeeksi etten halua koskea kys. elukkaan.
Koiraihmiset on muutenkin WT:tä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:56"]
Koiraihmiset on muutenkin WT:tä kaikki.
[/quote]
Samaa mieltä! Kissojen omistajathan ovat vanhojapiikoja ja hevosharrastajat porvareita.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:56"]
Juuri se, että elävä olento pestään kerran kuukaudessa on tarpeeksi etten halua koskea kys. elukkaan.
[/quote]
Meidän koira tuntuu likaiselta ja rasvaiselta ehkä juuri kuukauden jälkeen. Kurat ja mudat tietty huuhdotaan vedellä, ettei tule ihottumia, mutta kunnolla pestään kerran kuussa, joskus harvemmin. Sitten kun turkki tuntuu rasvaiselta. En näe, että enemmän pesemisestä olisi hyötyä.
Itse olen työn puolesta kohdannut näitä Saksanpaimenkoiria, niiden omilla pihoilla yksin... Kyllä ne "wt porukan" pihavahdit ovat olleet hienoimpia koiria!