Jessus noita Saton ja Lumon asuntojen vuokria pääkaupunkiseudulla
Aivan järkkyä! Just kattelin Oikotieltä ja Vuokraovesta, kun pitäis muuttaa, mutta ei, ei, ainakaan noilta vuokraa mitään.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mikset muuttaisi vaikka Ouluun? Siellä on paljon halvemmat vuokrat.
:D Kuka nyt paskakaupunniin muuttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te asutte siellä slummissa? Ihmisryhmä jota en ymmärrä on lähihoitajat ym. pienituloiset jotka asuvat Helsingissä. Töitä saa muualtakin ja elämisen kulut ja mukavuus ihan eri luokkaa.
Kuka ne lähihoitajan ym työt sitten tekee Hesassa?
No sehän on Helsingin päättäjien ongelma. Joko nostavat palkkaa tai tarjoavat edullisia työsuhdeasuntoja. Kun kumpaakaan ei ole luvassa, niin miksi ihmeessä pitäisi jäädä Helsinkiin tai yleensäkään pk-seudulle, kun lähihoitajan töitä löytyy ympäri Suomea? Täällä pienellä paikkakunnalla lähihoitaja ja puoliso pystyy ihan hyvin maksamaan kivan omakotitalon lainaa.
Eikä asioille tehdä mitään ennen kuin Helsingissä tilanne on se, ettei töihin löydy enää hoitajia ym. välttämättömiä pienipalkkaisia.
HUSilla on 1500 työsuhdeasuntoa ja lisää rakennetaan. Niissä on edullinen vuokra, kaksion uudesta talosta saa halvemmalla kuin yksiön Lumolta.
Muutin juuri pois Lumolta. Joo, otin kuvia itse ja jätin ostamani turvalukon ynnä avaimet seuraavalle. Isännöitsijä vaatii minua maksamaan seinän lommot, vaikka uudellekin vuokralaiselle oli myöntänyt, ettei minun jäljiltäni siellä sellaisia ollut. (Remppamiehet välissä.) Ynnä kaikkea muuta perusteetonta. Lumolla vuokrat tapissa, kämpät talvella kuin jääkaappi ja isoistakin remonteista korvataan vain kymppi per viikko.
Muistakaa että Lumo ja vastaavat on ay-liikkeen vahvassa omistuksessa eli pienien puolella. Kyseessä EI ole tulonsiirto veroista -> asumistueksi -> Lumolle -> ay-liikkeelle jättiosinkoina (verovapaata tuloa)
olen jo aikaisemmin kertonut.
Minulla on luottiedot menneet ja velat on maksettu. Olenkin pyytänyt merkintöihin refmerkinnät.
Käyn vakituisesti helsingissä töissä.
Ei koskaan ole tarjottu hekalta asuntoa vaikka olen uusinut hakemusta aktiivisesti.
Kävin yksityisissä vuokra-asunnon näytöissä jossa vuokranantaja vakuutteli voi vuokrata luottotiedottamalle.Kaikki heistä valehtelevat.
Kukaan ei näytön jälkeen enää ottanut yhteyttä.
Ainoa kuka suostui vuokramaan asunnon oli lumo.
Piti valita olenko asunnoton vai vuokraanko lumolta kalliin asunnon.
Minulla ei ole koskaan ollut vuokravelkaa eikä luottotiedot ole menneet vuokrien takia.
Edelleen toivon että saisin hekalta edullisemman asunnon.
mutta ei ole mitään kuulunut.
Pakko asua luottotiettomana lumolla.
Kun helsingissä muuta kautta on mahdottomuus saada asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset muuttaisi vaikka Ouluun? Siellä on paljon halvemmat vuokrat.
:D Kuka nyt paskakaupunniin muuttaisi?
Ei ku sinne vain, hyvä paikka jos on nuoria tyttöjä perheessä
Vierailija kirjoitti:
asumistukilappu vetämään
ay-liike kiittää. Muista: olemme pienen ihmisen puolella
AHHAHAHAHAAA
Nyt lakko AY-liikkeen verollepanon puolesta. Demarit ja taustalla oleva SAK ovat ensimmäisenä ahkeran työntekijän lompakolla verokorotusten kautta. Sitten vääristetään vuokramarkkinoita, joita tuetaan asumistuilla. Milläs tuet maksetaan? No tietysti uusilla verokorotuksilla. Sairasta! Tähän on tultava loppu!
Vierailija kirjoitti:
+900 € yksiöstä alkaa olemaan vakio. Ei tarvitse muiden kulujen, laskujen ja verojen jälkeen miettiä, mihin viimeiset kolikot törsää.
Ei todellakaan ole, Helsingissä ainakin näkyy jatkuvasti ihan ok-kuntoisia yksiöitä 700-750 eurolla. Lumo vain kusettaa noilla hinnoillaan minkä ehtii, kauhistelin juuri itsekin muutama päivä takaperin tuota niiden harrastamaa törkyhinnoittelua. Lähiössä oleva 30-neliöinen yksiö 900 euroa, mitä ihmettä. Kaipa noita vuokrataan lähinnä niille jotka eivät maksa itse asumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko niitä töitä tarjolla paljonkin siellä maaseuvulla?
No lähärille varmaan on töitä missä vaan. Tiedoksi myös että Suomessa on muutakin kuin maaseutu ja Helsinki, mm. monia eri kokoisia kaupunkeja joissa on viihtyisämpää kuin Helsingissä.
No ei kyllä ole. Ne ovat kammottavia, ankeita tuhnukyliä. Keskustassa ei ole kuin pari kaljakuppilaa ja pizzeria. Kaupungin ulkopuolelle pellolle on rakennettu hehtaarihalli jossa shoppaillaan ja "viihdytään". Sama ankeus ja pysähtyneisyys kaikenkokoisissa kaupungeissa.
Ja asukkaat ovat oma lukunsa. Ilkeitä, umpimielisiä ja päihdeongelmaisia riittää. Joka päivä saa lehdistä lukea murhista ja muista väkivallanteoista, milloin on vaimo tai tyttöystävä otettu hengiltä, milloin joku kaveri tai vaikkapa oma isä tapettu palkkamurhaajalla. Ruumiita ei poliisi löydä kun lääniä riittää maaseudulla.
Tuntuu, että kaikkein hidasjärkisimmät ja huumeongelmaisimmat hyypiöt jäävät sinne pikkukaupunkeihin, mihinkäs ne sieltä pääsisivät.
En ikinä muuttaisi maalle tai pikkukaupunkiin vaikka maksettaisi. Kammottava ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko niitä töitä tarjolla paljonkin siellä maaseuvulla?
No lähärille varmaan on töitä missä vaan. Tiedoksi myös että Suomessa on muutakin kuin maaseutu ja Helsinki, mm. monia eri kokoisia kaupunkeja joissa on viihtyisämpää kuin Helsingissä.
No ei kyllä ole. Ne ovat kammottavia, ankeita tuhnukyliä. Keskustassa ei ole kuin pari kaljakuppilaa ja pizzeria. Kaupungin ulkopuolelle pellolle on rakennettu hehtaarihalli jossa shoppaillaan ja "viihdytään". Sama ankeus ja pysähtyneisyys kaikenkokoisissa kaupungeissa.
Ja asukkaat ovat oma lukunsa. Ilkeitä, umpimielisiä ja päihdeongelmaisia riittää. Joka päivä saa lehdistä lukea murhista ja muista väkivallanteoista, milloin on vaimo tai tyttöystävä otettu hengiltä, milloin joku kaveri tai vaikkapa oma isä tapettu palkkamurhaajalla. Ruumiita ei poliisi löydä kun lääniä riittää maaseudulla.
Tuntuu, että kaikkein hidasjärkisimmät ja huumeongelmaisimmat hyypiöt jäävät sinne pikkukaupunkeihin, mihinkäs ne sieltä pääsisivät.
En ikinä muuttaisi maalle tai pikkukaupunkiin vaikka maksettaisi. Kammottava ajatuskin.
Ja tämä kommenttisi liittyi Saton ja Lumon asuntojen vuokriin jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä just irtisanoin Lumon asunnon Espoossa. 909 e vuokra. Röyhkeyden huippu oli, että sähköisen irtisanomisilmoituksen jälkeen teksti jatkui niin, että ota valokuvia asunnosta seuraavia vuokralaisia varten ja voit myös jättää puhelinnumerosi, niin asunnosta kiinnostuneet voivat soittaa sinulle sopiaksesi näytöstä. Siis mitä tää tällainen on, että pitöis kiinteistövälittäjänä toimia ja ilmaiseksi totta kai? En todellakaan ala tollaseen. Lisäksi oon varma, että kun tästä muutan, seuraava asukas joutuu maksamaan vielä törkeämpää vuokraa. Näin Lumo toimii.
Siis huh huh. Kuulostaa vitsiltä että vuokralaisen pitäisi toimia ilmaisena kiinteistövälittäjänä.
Lumo myös tiedustelee irtisanomisilmoituksessa onko asukas muuttamassa asunnosta aiemmin kuin mihin asti on maksanut vuokran ja päättänyt sopimuksen. Että Lumo voisi vuokrata asunnon uudelle asukkaalle, mitään vuokrahyvitystä tästä ei vanha asukas tietenkään saa vaikka Lumo saisi kaksinkertaiset vuokrat. Ei mitään rajaa Lumon ahneudella.
Vierailija kirjoitti:
Ryysyrinne: siellä on kirppuja luteita täitä seassa lapsia kikkurapäitä itkua oarkya mahtavaa olet maamme armahin suomen maa
Ryysyranta, ei -rinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryysyrinne: siellä on kirppuja luteita täitä seassa lapsia kikkurapäitä itkua oarkya mahtavaa olet maamme armahin suomen maa
Ryysyranta, ei -rinne
Kikkarapäät ei missään rannoilla asu.
Patumatja päivystää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni yksiö tyhjänä Vantaalla, en uskalla vuokrata, koska asunto hyväkuntoinen ja siisti. Ei voi tietää, mitä hulluja vuokralaisia muuttaisi ja tuhoaisi asunnon. Pidän mieluummin tyhjänä.
Totta. Itse lakkasin vuokraamasta koska vuokralaiset olivat törkeitä kerta toisensa jälkeen. Nyt viimeisten jälkeen lasku on arviolta noin pari tonnia, en ole vielä päässyt remontoimaan. Se häikäilemätön k-päisyys on ollut jotain aivan uskomatonta. Uneksin kuinka hakkaisin niiden päitä asvalttiin.
Itselläni niin huonoja kokemuksia vuokralaisista, että pidän asunnon tyhjänä myös. Elämänhallinnan menettäneitä yksilöitä, luottotiedot eivät kerro mitään. Eletään kuin pellossa, ei ymmärretä vähäisintäkään normielämistä. Jatkuvia ongelmia ja valituksia. Jotain on vialla, kun tuhotaan toisten omaisuutta. Ei ihme, että vuokra-asuntoja on vaikea löytää. Itse en enää tee remonttia jokaisen vuokralaisen jälkeen.
Tosi sääli, että teillä on noin huonoja kokemuksia vuokralaisista. Mä olen aina asunut vuokralla ja väitän olevani kyllä aika unelmavuokralainen: Maksan vuokran etukäteen (itellä tilipäivä 15. eli laitan silloin maksuun), joskus maksan useamman kuukaudenkin kerrallaan, jos on vaikka lomarahoja tms. tullut, teen pientä pintaremppaa (omistajan luvalla totta kai), olen kaikkiin asuntoihin laitattanut omalla kustanuksellani mm. sälekaihtimet, yhteen ostin astianpesukoneen ja toiseen laminaatit, ylipäätään huolehdin asunnosta kuin omistamastani. En tupakoi, ryyppää, huudata musiikkia tai ravaa kanta-askelilla ympäri kämppää. Mulle on useampi vuokraisäntä todennut, että asunto on ollut mun poismuuttaessa paremmassa kunnossa kuin sisään tullessani :)
Mulla on kyllä aina ollut hyviä asuntoja, hyvillä sijainneilla ja kohtuuhintaisiakin. Kannattaisko teidän kuitenkin vielä yrittää, kyllä meitä hyviä vuokralaisiakin on. Ja joku tietysti ajattelee nyt, että jotain vikaa mussa on, kun kerran asun vuokralla. Mun vika on ihan järkyttävän suuri sitoutumiskammo, minkä vuoksi en ole halunnut ostaa asuntoa. Vuokrasuhteeni ovat kuitenkin kestäneet keskimäärin 5 vuotta, lyhin oli 1,5 vuotta ja pisin 7.
Entäs sitten, kun määräaikainen sopimuksesi umpeutuu? Maksat sitten tuplasti enemmän vuokraa yksityiselle.