Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jessus noita Saton ja Lumon asuntojen vuokria pääkaupunkiseudulla

Vierailija
30.08.2020 |

Aivan järkkyä! Just kattelin Oikotieltä ja Vuokraovesta, kun pitäis muuttaa, mutta ei, ei, ainakaan noilta vuokraa mitään.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te asutte siellä slummissa? Ihmisryhmä jota en ymmärrä on lähihoitajat ym. pienituloiset jotka asuvat Helsingissä. Töitä saa muualtakin ja elämisen kulut ja mukavuus ihan eri luokkaa. 

Kuka ne lähihoitajan ym työt sitten tekee Hesassa?

Vierailija
42/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksoimme lapselle aso-asunnon käsirahan, jonka saa siis takaisin, kun lapsi muuttaa pois. Vuokra on yksiössä vajaa 500 euroa Vantaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse etsin yksiötä helsingistä eron jälkeen. Järkyttävät hinnat. Kävin katsomassa Lumon yksiötä, vuokra 950€, 33 neliötä. Kiva asunto, mutta ei minulla ole varaa, lähihoitajan palkalla. Kaupungin asuntoihin, Heka, Vav, vuosien jonot, yksityisiltä ei mitään. Kai se on kadulle muutettava, kun mistään ei saa asuntoa.

Kaupungin asunnotkin kallistuu samaa tahtia mutta pikkasen perässä. Käytännössä nää ahneet ay-tyypit vetää hintatasoa ylöspäin kun muut seuraa suurinta toimijaa. Miksipä ei seuraisi kun tahallinen asuntopula varmistaa sen että mikä tahansa ylihintainen röttelö menee kaupaksi. 

Vierailija
44/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te asutte siellä slummissa? Ihmisryhmä jota en ymmärrä on lähihoitajat ym. pienituloiset jotka asuvat Helsingissä. Töitä saa muualtakin ja elämisen kulut ja mukavuus ihan eri luokkaa. 

No sehän on Helsingin päättäjien ongelma. Joko nostavat palkkaa tai tarjoavat edullisia työsuhdeasuntoja. Kun kumpaakaan ei ole luvassa, niin miksi ihmeessä pitäisi jäädä Helsinkiin tai yleensäkään pk-seudulle, kun lähihoitajan töitä löytyy ympäri Suomea? Täällä pienellä paikkakunnalla lähihoitaja ja puoliso pystyy ihan hyvin maksamaan kivan omakotitalon lainaa.

Vierailija
45/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niitä töitä tarjolla paljonkin siellä maaseuvulla?

No lähärille varmaan on töitä missä vaan. Tiedoksi myös että Suomessa on muutakin kuin maaseutu ja Helsinki, mm. monia eri kokoisia kaupunkeja joissa on viihtyisämpää kuin Helsingissä.

Vierailija
46/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään katsomassa Lumon / Kojamon asuntoa, josta oli laitettu kolme kuvaa Lumon nettisivuille: lähikuvat vessanpöntöstä, laminaatista sekä keittiön kaapistosta. Ajattelin ensin, ettei asukas halua esitellä asuntoaan koko maailmalle, mutta ehkä tämä olikin protesti Lumoa vastaan. :D

Asun nykyiselläänkin Lumon asunnossa. Tässä talossa alkoivat varsinkin yksiöiden vuokrat kohota nopeaa tahtia pari vuotta sitten. Aiemmin tästä talosta vapautui pari asuntoa vuoteen, mutta vuokrankorostusten jälkeen täällä oli parhaimmillaan viisi yksiötä yhtä aikaa vapaana. Uskon, että jossain kohtaa ihmiset alkavat äänestää enemmänkin jaloillaan ja hakeutuvat kimppakämppiin ja pienempiin kaupunkeihin.

Tuo onkin hyvä idea, ottakaa kuvia myös naspureiden postiluukkujen nimistä: al-holi-bibbeddtröm, Muhmettimulqvist, Ahmetti-alibiibeli

Vierailija
47/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on Helsingin päättäjien ongelma. Joko nostavat palkkaa tai tarjoavat edullisia työsuhdeasuntoja. Kun kumpaakaan ei ole luvassa, niin miksi ihmeessä pitäisi jäädä Helsinkiin tai yleensäkään pk-seudulle, kun lähihoitajan töitä löytyy ympäri Suomea? Täällä pienellä paikkakunnalla lähihoitaja ja puoliso pystyy ihan hyvin maksamaan kivan omakotitalon lainaa.

Eikä asioille tehdä mitään ennen kuin Helsingissä tilanne on se, ettei töihin löydy enää hoitajia ym. välttämättömiä pienipalkkaisia. 

Vierailija
48/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähärille varmaan on töitä missä vaan. Tiedoksi myös että Suomessa on muutakin kuin maaseutu ja Helsinki, mm. monia eri kokoisia kaupunkeja joissa on viihtyisämpää kuin Helsingissä.

En oo perrkkele lähäri vaikka lumon talossa asunkin!

T. maahanmuuttoasioistavastaavavirkailija, JHL:n jäsen, kautta rantain Kojamon pörssiosakas

Vierailija
49/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä asioille tehdä mitään ennen kuin Helsingissä tilanne on se, ettei töihin löydy enää hoitajia ym. välttämättömiä pienipalkkaisia. 

No pk-seudulla alkaa lähihoitajissa olla paljon muunkielisiä, jotka ehkä sitten tyytyvät siihen palkkaansa ja saavat loput rahat sossusta. Itselleni tällainen ei ole käy. Haluan elättää itseni ja perheeni palkalla.

Vierailija
50/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei asu Helsingissä, ei tarkoita että pitäisi asua maaseudulla.

Me asutaan kehyskunnassa, junalla lyhyt matka Helsinkiin. Vuokra tonnin, mukavan kokoinen kolmio saunalla.

Vierailija
51/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Siellä on kirppuja, luteita, täitä, seassa lapsia, kikkarapäitä, itkua, parkua mahtavaa, olet maamme armahin synnyinmaa”

Irwin lauloi

Ei laulanut

Taisi laulaa että "lapsia pellavapäitä" :D

Viittaa aikaan -- ei niin kauan sitten -- kun Suomikin oli kehitysmaa.

Vierailija
52/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Siellä on kirppuja, luteita, täitä, seassa lapsia, kikkarapäitä, itkua, parkua mahtavaa, olet maamme armahin synnyinmaa”

Irwin lauloi

Ei laulanut

Taisi laulaa että "lapsia pellavapäitä" :D

Viittaa aikaan -- ei niin kauan sitten -- kun Suomikin oli kehitysmaa.

Mikä kehitysmaa-asiantuntija täällä päivystää? Patumatjanen?

Vierailija
53/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme hintaa.... kallista hintaa, mamulandiaassaa

Vierailija
54/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä just irtisanoin Lumon asunnon Espoossa. 909 e vuokra. Röyhkeyden huippu oli, että sähköisen irtisanomisilmoituksen jälkeen teksti jatkui niin, että ota valokuvia asunnosta seuraavia vuokralaisia varten ja voit myös jättää puhelinnumerosi, niin asunnosta kiinnostuneet voivat soittaa sinulle sopiaksesi näytöstä. Siis mitä tää tällainen on, että pitöis kiinteistövälittäjänä toimia ja ilmaiseksi totta kai? En todellakaan ala tollaseen. Lisäksi oon varma, että kun tästä muutan, seuraava asukas joutuu maksamaan vielä törkeämpää vuokraa. Näin Lumo toimii.

Ei kai nyt valokuvausta voi jättää vuokralaisen vastuulle?! Kauniisti pyytämällä on joskus kysytty, että voivatko asuntoa hakevat käydä yksitellen katsomassa asuntoa kun olet itse paikalla, kolme kävikin.

Vierailija
55/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä just irtisanoin Lumon asunnon Espoossa. 909 e vuokra. Röyhkeyden huippu oli, että sähköisen irtisanomisilmoituksen jälkeen teksti jatkui niin, että ota valokuvia asunnosta seuraavia vuokralaisia varten ja voit myös jättää puhelinnumerosi, niin asunnosta kiinnostuneet voivat soittaa sinulle sopiaksesi näytöstä. Siis mitä tää tällainen on, että pitöis kiinteistövälittäjänä toimia ja ilmaiseksi totta kai? En todellakaan ala tollaseen. Lisäksi oon varma, että kun tästä muutan, seuraava asukas joutuu maksamaan vielä törkeämpää vuokraa. Näin Lumo toimii.

Ei kai nyt valokuvausta voi jättää vuokralaisen vastuulle?! Kauniisti pyytämällä on joskus kysytty, että voivatko asuntoa hakevat käydä yksitellen katsomassa asuntoa kun olet itse paikalla, kolme kävikin.

Kyllä Lumo voi, ja pyytääkin, kun irtisanomisilmoituksen tekee netissä. Ei sitä muuten voi enää tehdäkään.

Vierailija
56/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin kans Lumolla Espoossa yksiössä. Tuli vuokrannostosta ilmoitus kesällä, tuleva vuokra vesineen olisi ollut 900 e hujakoilla. Laitoin irtisanomisilmoituksen vetämään samantien. Olin kans tippua penkiltä kun tuli samanlainen ilmoitus, että haluanko mahdollisesti itse esitellä asuntoa seuraaville.

Vierailija
57/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Stadin työsuhdekämppä 42m2 kaksio yksinään ja 442e on vuokra. 

Ihan hyvin rullaa.

Vierailija
58/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta asunnon esittelystä... Aikoinaan irtisanoin vuokrasopimuksen Lumolla ja olin yhteydessä sinne puhelimitse. Kysyivät, haluanko esitellä asunnon itse siitä kiinnostuneille, vai esittelevätkö he. Kieltäydyin esittelemästä ja luulin asian olevan OK. Meni oikeasti vain pari kolme minuuttia (!), kun mulle soitti joku mies ja kysyi, koska voi tulla katsomaan asuntoa. Olivat siis kaiken lisäksi luovuttaneet puhelinnumeroni lupaa kysymättä! Todella törkeää toimintaa!

Vierailija
59/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa sama homma. Esim. Etelätullissa 29 m2 saunattoman yksiön vuokra 579 €/kk + vesi 24 €/kk = 603!!!! Muistaakseni talon pyykkitupakin oli maksullinen. Ihan järkkyä, tulee mieleen toimeentulo- ja asumistukijärjestelmien hyväksikäyttö. Lumo on vielä ahneempi, siinä Tuiran ludetalossa Kalliotiellä on vuokrattavana vaikka kuinka monta pikkuyksiötä, joissa vuokra ennen vesimaksua on yli 600 €/kk.

Itse muutin Saton asunnosta jo vuosikausia sitten pois, syynä vuokran nousu ja se että vesimaksuakin olisi pitänyt alkaa maksamaan päälle. Nyt asun Sivakan yksiössä ja rahaa jää muuhunkin, ja myös asp-säästämiseen. On myös rauhallisempaa asua kuin Saton kasarmissa, täällä iso osa asukkaista käy sentään töissä.

Vierailija
60/75 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muuttaisi vaikka Ouluun? Siellä on paljon halvemmat vuokrat.

Ei tod ole, kuten nro 59 sanoo. Oulussakaan et noin vaan saa kaupungilta yksiötä tai kaksiota. En ostaisi Oulusta edes omistusasuntoa, aivan poskettomia hintoja niissäkin kaupungin sijaintiin ja ilmapiiriin nähden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme