Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinimme 16v suuttui kun kuuli että saa pikkusisaruksen

Vierailija
25.09.2013 |

Iloiseksi yllätykseksemme meille syntyy iltatähti, vanhemmat lapset ovat 20 ja 16. Kerroimme uutisen nyt teinillemme, joka veti asiasta hirveät raivarit. En edes viitsi tänne raportoida mitä kaikkea hän suutuspäissään lateli meille vanhemmille... En osannut yhtään odottaa tällaista reaktiota. Meillä on teinin kanssa hyvät välit emmekä ole mitenkään erityisen riitaisia. Tämä iski nyt johonkin herkkään kohtaan. Mitenköhän asiaa pitäisi lähteä käsittelemään? Neuvoja, ajatuksia?

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 16:58"]

40+-ikäiselle yövalvomiset eivät ole enää pikkujuttuja, ja sitä on jo eläkeiässä kun skrababulla on teini-ikäinen.  Kummipoikani joutuu opiskelemaan ja nukkumaan korvatulpat päässä, koska pikkuveikka saa säännöllisiä uhmaraivareitaan illat ja yöt ja viikonloput... 

[/quote]

Et sä kyllä mikään matikkanero ole. Suomalaiset jää eläkkeelle keskimäärin 64-vuotiaana. Jotta olisi eläkeikäisenä teinin vanhempi, pitäisi kyllä olla lsiellä viidenkympin hujakoilla kun sen vauvan saa. Jos on vaikka 42-vuotias kun saa vauvan, siihen mennessä kun pääsee eläkkeelle, se lapsi on jo 22-vuotias ja toivottavasti maailmalla opintojensa parissa. 

Kerropa mulle minkä laskutavan mukaan sillä eläkeläisellä on kotona teini-ikäisiä???

Tosta kummipojastas muuten... Siis kaveri opiskelee ja asuu vielä kotonaan? Oliskohan aika nostaa kytkintä. Kyllä mun mielestä tossa eniten karahtaa korvaan sen, että opiskeleva nuori mies asuu vielä lapsuudenkodissaan. Yleensä sen ikäiset on jo omillaan. Se kotona asuva opiskelija se ongelma on, ei se pikkulapsi! Ehkä niistä vanhemmistakin olisi kivaa, jos saisi rauhassa keskittyä siihen taaperoon, eikä tarvitsisi käydä paapomaan jotain aikuista opiskelevaa miestä. Just a thought...

[/quote]

Ihan OT:na: opiskelija-asuntoja ei saa jos asuu samalla paikkakunnalla missä opiskelee ja yksityiset saattavat olla ulottumattomissa. Sitä paitsi lukioikäisetkin opiskelee ja sen ikäisten on tavallista asua kotona. 

Vierailija
102/106 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itse miettiä, miltä tuntuisi saada kuulla, että muut perheenjäsenet ovat sinulta mitään kysymättä päättäneet hankkia talouteen jonkun ihan vieraan uuden asukkaan...En nyt sano, että teiniltä pitäisi kysyä lupa lastenhankkimiseen, mutta ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää, että tuollainen uuutinen voi tosiaan olla aika suuri järkytys ja vitutuksen aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 13:12"]

noh oma kokemukseni olin viisitoista kun mutsi ja faija ilmoitti että tulee vielä yksi pikku sisarus meille. Silloin ajattelin että ok sitten tulee ei oikein ollut ajatuksia puoleen eikä toiseen. Vauva syntyi ja multa katos elämä kokonaan koska mutsi ja faija ei enää jaksanukkaan pientä ja ns. huoltaja sille vauvalle. Vietin kaiken vapaa aikani kotona koska muuten lapsi olisi ollut heitteillä. Kun valitin asiasta eri paikoista että etten ollut valmis huoltamaan niin pientä suuni tukittiin lauseella "mun pitää ymmärtää kun vanhempamme ovat jo niiin vanhoja" Nykyään pikkuveli on viistoista ja asuu mun luona porukat eivät edelleenkään jaksa. JA minä olen kuitenkin enemmän "äiti" kuin sisko siksihän nuorimies välillä kutsuu vaikka aina korjaankin että sisko. Mutsi pisti jo vuosia sitten välit poikki muhun kun hoidin paremmin pojan loppujen lopuksi kuin hän. 

En sano näin käy teillä mutta jos vaikka teinin kaveripiirissä on käynyt ja pelkää

että hälle käy samoin

[/quote]

Mitä hittoa sä meet omimaan toisten lapsia???? Eikö sun päässä liiku mitään??? Anna poika takaisin OIKEALLE ÄIDILLEEN.

[/quote]

Ei, en voi. Koska minusta tuli kaksikymmentä täytettyäni pojan virallinen huoltaja ja en aio koskaan jättää poikaa heitteille tai hylätä häntä. 

Jos antaisin pojan takaisin mutsille ja faijalle niin en usko että poika tulisi hengissä takaisin.

[/quote]

Teidän tapauksessa ei tainnut loppujen lopuksi olla kyse iästä vaan siitä että sun vanhemmilla on ilmeisesti päihde- ja/tai mielenterveysongelmia. Aika harva kuitenkaan noin pahasti sekoaa, ei vaikka tekis lapsia vielä 40v. Sikäli sun pelottelut tuntuu aika kummallisilta. Katsos kun ne nuoret vanhemmatkin joskus sekoaa, mt-ongelmat tulee kun ne tulee, ei ne ikää katso.

Vierailija
104/106 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 13:12"]

noh oma kokemukseni olin viisitoista kun mutsi ja faija ilmoitti että tulee vielä yksi pikku sisarus meille. Silloin ajattelin että ok sitten tulee ei oikein ollut ajatuksia puoleen eikä toiseen. Vauva syntyi ja multa katos elämä kokonaan koska mutsi ja faija ei enää jaksanukkaan pientä ja ns. huoltaja sille vauvalle. Vietin kaiken vapaa aikani kotona koska muuten lapsi olisi ollut heitteillä. Kun valitin asiasta eri paikoista että etten ollut valmis huoltamaan niin pientä suuni tukittiin lauseella "mun pitää ymmärtää kun vanhempamme ovat jo niiin vanhoja" Nykyään pikkuveli on viistoista ja asuu mun luona porukat eivät edelleenkään jaksa. JA minä olen kuitenkin enemmän "äiti" kuin sisko siksihän nuorimies välillä kutsuu vaikka aina korjaankin että sisko. Mutsi pisti jo vuosia sitten välit poikki muhun kun hoidin paremmin pojan loppujen lopuksi kuin hän. 

En sano näin käy teillä mutta jos vaikka teinin kaveripiirissä on käynyt ja pelkää

että hälle käy samoin

[/quote]

Mitä hittoa sä meet omimaan toisten lapsia???? Eikö sun päässä liiku mitään??? Anna poika takaisin OIKEALLE ÄIDILLEEN.

[/quote]

Ei, en voi. Koska minusta tuli kaksikymmentä täytettyäni pojan virallinen huoltaja ja en aio koskaan jättää poikaa heitteille tai hylätä häntä. 

Jos antaisin pojan takaisin mutsille ja faijalle niin en usko että poika tulisi hengissä takaisin.

[/quote]

Teidän tapauksessa ei tainnut loppujen lopuksi olla kyse iästä vaan siitä että sun vanhemmilla on ilmeisesti päihde- ja/tai mielenterveysongelmia. Aika harva kuitenkaan noin pahasti sekoaa, ei vaikka tekis lapsia vielä 40v. Sikäli sun pelottelut tuntuu aika kummallisilta. Katsos kun ne nuoret vanhemmatkin joskus sekoaa, mt-ongelmat tulee kun ne tulee, ei ne ikää katso.

[/quote]

ei meidän porukoilla ei ole kumpaakaan ongelmaa.

Vierailija
105/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse iltatähti. Veljeni oli juurikin 16, kun synnyin. Veljelläni oli eri isä. Kun äitini kertoi raskaudestaan, veljeni meni hetkeksi olohuoneseen istumaan ja tuli sitten takaisin sanomaan että kiva ja hyvä kun äidillä on seuraa, kun hän varmaan muutaman vuoden päästä muuttaa pois. Muuttikin 18-vuotiaana tyttöystävänsä kanssa yhteen. Mutta ikäerosta johtuen veljeni jäi minulle kovin vieraaksi ihmiseksi. Ei häntä kiinnostanut tutustua. Hän kuoli vain 36-vuotiaana ja minua harmitti. Veljeni ekaan tyttöystävään, jonka kanssa veljeni sai myös pojan, minulla on hyvät välit.

Vierailija
106/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhehheh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi