Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilaiset äidit uskovainen perhe

Vierailija
25.09.2013 |

Onko käyty mitään keskustelua tästä uskovaisesta turkulaisesta perheestä , johon syntyi 6.lapsi ? Eikö herättänyt mitään ajatuksia ?

Mulle nimittäin tuli tästä perheestä jotenkin ahdistunut olo. Muut uudet jaksot on olleet jotenkin ihania. Mut nyt tuntu , kuin koko perhe olisi kokoajan ollut itkun partaalla, jotenkin tosi totiset vanhemmat. äidillä itkuiset silmät joka kohdassa ja kaikki perheen yhteiset kohtaukset jotenkin niin jäykkiä ja järjestetyn näköisiä. Lapset jotenkin vaisuja . Vai johtuko vaan kameroiden läsnäolosta ? Ja miksi vauvalle piti laittaa sellainen ankea koppi vaatehuoneeseen ?Ankea tunnelma jäi , ainoa ihana hetki oli kun vauva tuli kotiin ja pieni tyttö sanoi , että nyt minä olen ihan oikea isosisko.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää oikaista keskustelua: mormonit EIVÄT ole kristittyjä, kuten esimerkiksi luterilaiset ovat. Mormonismi on kristinuskon pohjalta tempaistu höpöhöpöliike, jossa uskotaan perustaja John Smithin olevan profeetta, jne. Älkää siis sekoittako luterilaista tai muuta kristinuskoa mormonismiin.

Vierailija
62/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:56"]

Minua säälittävät ihmiset, jotka hukkaavat elämänsä koska uskovat sillä lailla pääsevänsä taivaaseen, vaikka he lopulta päätyvät ihan samalla tavalla madonruuaksi (tai uuniin) kuin nekin, jotka ovat eläneet oikeasti. 

Tuon perheen isä on erinomainen esimerkki... Ihan ok näköinen ja luultavasti normaaliälyinen ihminen, joka viettää koko elämänsä paskajäykkänä naama peruslukemilla ja kirjakieltä puhuen, kohokohtana se kun saa tippa linssissä kertoa tenaville satuja.

Voi harmittaa sitten kuolinvuoteella kun sitä taivaspaikkaa ei olekaan näkyvissä. Kun olisi ottanut ajoissa sen rautakangen persiistään niin ei olisi mennyt koko elämä hukkaan. Toivottavasti lapset ovat fiksumpia ja pääsevät näkemään myös normaalia elämää. Voisi kuvitella, että se houkuttelisi tervettä lasta enemmän, kuin hiljaa paskanjäykkänä istuskelu ja rukoileminen.

Jostain syystä äiti vaikutti kuitenkin vähän normaalimmalta, voisin lyödä vetoa ettei hän oikeasti usko koko hölynpölyyn vaan on vain olevinaan että saa hankkia paljon lapsia ja pidettyä sen seipäännielleen kivinaaman.

[/quote]

Viitsisitkö kertoa, miten tuhlaan elämäni uskovaisena? Eläisin samalla tavalla, vaikka en olisikaan uskovainen :) Mitä siis menetän?

[/quote]

Elät uskoen asioihin jotka eivät ole totta.

Annat muitten määräillä tekemisiäsi.

Ei sekoilusi tosin minulta pois ole -anna mennä vaan!

[/quote]

Sekoilu? Millä tavalla annan muiden määräillä tekemisiäni? Pyrin elämään mahdollisimman hyvää elämää, kunnoittamaan muita, tekemään hyvää jne. Toimisin näin joka tapauksessa, joten en menetä yhtään mitään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:56"]

Minua säälittävät ihmiset, jotka hukkaavat elämänsä koska uskovat sillä lailla pääsevänsä taivaaseen, vaikka he lopulta päätyvät ihan samalla tavalla madonruuaksi (tai uuniin) kuin nekin, jotka ovat eläneet oikeasti. 

Tuon perheen isä on erinomainen esimerkki... Ihan ok näköinen ja luultavasti normaaliälyinen ihminen, joka viettää koko elämänsä paskajäykkänä naama peruslukemilla ja kirjakieltä puhuen, kohokohtana se kun saa tippa linssissä kertoa tenaville satuja.

Voi harmittaa sitten kuolinvuoteella kun sitä taivaspaikkaa ei olekaan näkyvissä. Kun olisi ottanut ajoissa sen rautakangen persiistään niin ei olisi mennyt koko elämä hukkaan. Toivottavasti lapset ovat fiksumpia ja pääsevät näkemään myös normaalia elämää. Voisi kuvitella, että se houkuttelisi tervettä lasta enemmän, kuin hiljaa paskanjäykkänä istuskelu ja rukoileminen.

Jostain syystä äiti vaikutti kuitenkin vähän normaalimmalta, voisin lyödä vetoa ettei hän oikeasti usko koko hölynpölyyn vaan on vain olevinaan että saa hankkia paljon lapsia ja pidettyä sen seipäännielleen kivinaaman.

[/quote]

Viitsisitkö kertoa, miten tuhlaan elämäni uskovaisena? Eläisin samalla tavalla, vaikka en olisikaan uskovainen :) Mitä siis menetän?

[/quote]

Elät uskoen asioihin jotka eivät ole totta.

Annat muitten määräillä tekemisiäsi.

Ei sekoilusi tosin minulta pois ole -anna mennä vaan!

[/quote]

Sekoilu? Millä tavalla annan muiden määräillä tekemisiäni? Pyrin elämään mahdollisimman hyvää elämää, kunnoittamaan muita, tekemään hyvää jne. Toimisin näin joka tapauksessa, joten en menetä yhtään mitään :)

[/quote]

Sekoilu: uskotaan olemattomiin asioihin totena. Ei enää tällä vuosituhannella, kiitos.

Muut määräävät: luetaan moneen kertaan eri poliittisten ja kirkollisten vallanpitäjien uudestaan kirjoittamaa satukirjaa ja haetaan siitä vastauksia kuin Sudenpentujen käsikirjasta ikään.

Vierailija
64/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe vaikutti onnelliselta ja ehjältä ja 12 v kaksoset käyttäytyvät hyvin. Perheen äiti opiskelee Turun lääketieteellisessä ja mies vaikutti myös kunnon mieheltä ja fiksulta.

Vierailija
65/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on outoa että pojilla on pappeus jo 12 vuotiaana. Ovatko he uskonnon kannalta ylempiarvoisia kuin äitinsä. Papit ovat perinteisesti hengellisiä johtajia.

Kysyykö äidit/naiset ohjausta uskonasioissa miespuolisilta kunhan he ovat täyttäneet 12 vuotta.

Eikös tuolla amerikoissa nää mormonit hyväksy moniavioisuuden? Mitenkä Suomessa?

Vierailija
66/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi tosi lämmin kuva tuosta ohjelmasta; tasapainoiset vanhemmat, hienot lapset, perhe toimii yhdessä ja äidillä oma sisko lähellä. Olen kateellinen tuosta. Mulla on kyllä ihanat lapset, muttei mitään muuta..

Vierailija
67/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:40"]

Nyt pitää oikaista keskustelua: mormonit EIVÄT ole kristittyjä, kuten esimerkiksi luterilaiset ovat. Mormonismi on kristinuskon pohjalta tempaistu höpöhöpöliike, jossa uskotaan perustaja John Smithin olevan profeetta, jne. Älkää siis sekoittako luterilaista tai muuta kristinuskoa mormonismiin.

[/quote]

No kuule, luterilaisuus on aivan yhtä höpöhöpä kuin mormonismi. Samalla tavalla sen perustana on yksi äijä, jonka nimi suomalaisittain on Martti Luther.

Kaikki uskonnot ovat höpöhöpöä, siis aivan kaikki.

Vierailija
68/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minäkin kiinnitin huomiota tähän asiaan. Heidän edustamansa uskonto on hyvin järjestelmällistä harhaoppia kuten jehovalaisuuskin. Tästä johtui heidän jäykkyytensä ja ilmeettömyytensä. Toivottavasti löytäisivät oikeasti Jumalan elämäänsä ja voisivat iloita ;)

Vierailija
69/91 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 21:27"]

Mielestäni on outoa että pojilla on pappeus jo 12 vuotiaana. Ovatko he uskonnon kannalta ylempiarvoisia kuin äitinsä. Papit ovat perinteisesti hengellisiä johtajia.

Kysyykö äidit/naiset ohjausta uskonasioissa miespuolisilta kunhan he ovat täyttäneet 12 vuotta.

Eikös tuolla amerikoissa nää mormonit hyväksy moniavioisuuden? Mitenkä Suomessa?

[/quote]

Mormoneilla pappeus on eri asia kuin olla pappi. Pappeus tarkoittaa sitä, että se tuo mukanaan tiettyjä velvollisuuksia, joiden kautta palvellaan muuta seurakuntaa. Esim. noi 12-vuotiaat pojat jakaa ehtoollista vastaavan seurakuntalaisille, vähän isommat huolehtii leivän tuomisesta ja sen ja veden laittamisesta tarjottimille tuota ehtoollista varten ja vielä isommat vastaa sen siunaamisesta - rukouksesta, joka sanotaan ennen kuin se jaetaan seurakuntalaisille. Tämän tyyppisiä juttuja. Se ei mitenkään ylennä ketään mihinkään ylempään asemaan. Eli neuvoja uskon asioista ei kukaan nainen kysy mieheltä siksi että se on mies taikka siksi, että sillä on pappeus. Seurakuntaa johtaa piispa, joka ehkä lähinnä vastaa sitä seurakunnan pappia, mutta ei saa siitä mitään palkkaa, niin sen kanssa sekä miehet että naiset saattaa mennä keskustelemaan uskonasioista ja muista asioista, jotka kokee hankaliksi ja haasteellisiksi jne. Muuten uskonasioista keskustellaan kirkossa joka sunnuntai kaikkien kesken ja jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja niistä keskustellaan yleensä ihan sovinnollisesti, vaikka ollaankin joskus asioista eri mieltä.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko, jota usein mormoneiksi kutsutaan ei nykyään hyväksy moniavioisuutta, ei ole pitkään aikaan hyväksynyt, mutta amerikassa on ryhmittymiä, jotka alun perin ovat tästä kirkosta erkautuneet, mm. siksi, että haluavat pitää yllä moniavioisuutta eikä se ole sallittua. He siis eivät ole mormoneja, vaikka siitä uskonnosta kauan sitten irtaantuneet.

Vierailija
70/91 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan nyt ihmisille tiedoksi, että mormonit ovat todellakin kristittyjä:) Kuuleehan sen jo kirkon nimestäkin; Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko. Kristitty uskoo Kristukseen. Got it? Vaikka kuinka yrittäisitte lokeroida kaikki pienemmät uskonnot lahkoiksi, ei se muuta todellisuutta;) Ja hei, tutustukaa joskus johonkin mormoniin! Se jo yleensä antaa aika hyvän kuvan siitä, miten onnellisia ja tasapainoisia ihmisiä ovat. Eli tuskin se ihan pimeä uskonto on. Just a thought.

Vierailija
71/91 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin kolmannelle sivulle tuosta mormoninaisesta, ja heti hyökkäsi uskovainen kimppuun...en minä provoile, tämän naisen elämänmenoa seuratessa olen ollut hänestä usein huolissani. En tietääkseni väittänyt että KAIKKI mormonit olisivat samanlaisia, mutta koska en muita edes tunne, käsitykseni perustuu lähinnä tämän yhden naisen tekemisiin.

Kommentti perussuomalaisista oli paitsi mauton, mutta myös aivan turha. Ja sen takia aloinkin miettimään, onko palstan "persu, homma, höhöö"-ihminen mormoni..?

Vierailija
72/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 16:03"]

Jos joku tuon perheen pojista on homo, hyvätäänkö hänet täysin ? Vieläkö mormonit toimivat niin ?

[/quote]

Ei hyvätä.

Vierailija
73/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lapsuudenperheestä olisi kuvattu dokumentti, me olisimme varmaan ollee tuollaisia. Minkään sortin uskovaisia emme ole, vaan viittaan tuohon rauhallisuuteen ja jäykkyyteen. Me lapset olimme ja olemme edelleen rauhallisia ja jonkun mielestä varmaan hiljaisiakin. Ei meillä ollut koskaan mitään kauheaa älämölöä niin kuin varmaan monissa muissa kolmilapsisissa perheissä. Samaa mieltä on myös vanhempani, eli tämä ei ole vain minun mielikuvani. Eikä meidän perheessä mitään vikaa ollut, olemme vain sellaisia luonteeltamme.

Vierailija
74/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän salaa kadehdin tälläsiä perheitä. Musta olis ihanaa, jos mies olisi niin turvallinen rahtaminen"ulis joku "hu tosj, oonie hse , niinkuin tässäkin isä näytti olevan, ja voitais koko perhe luottavaisina uskoa kaikki sekä isän ja taivaallisen isän käsiin. Itse emme ole kuin tapauskonnollisia, mutta olis se hienoo, jos tulis joku päivä se "hurahtaminen"

Vierailija
75/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman formaattihan on, että korostetaan sitä erilaisuutta, joten tässä sitten oli kaikki sitä uskontoa. Nehän kertoo niistä asioista, joista kuvaustiimi pyytää niitä puhumaan. Tiedän myös mormoneja, eikä ne ole koko ajan rukoilemassa tai kirkossa, minkä kuvan tästä saattoi saada.

Mutta ihmettelen, että miten jotakuta ahdistaa ajatus siitä, että kuoleman jälkeen saisi olla yhdessä rakastamiensa ihmisten kanssa. Luulisi, että sitä jokainen toivoisi, vaikka ei edes uskoisi siihen, että elämän jälkeen on jotain.

Vierailija
76/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoinkohan mä eri ohjelmaa kuin suuri osa vastanneista?? Minusta perhe oli aivan ihana, ihan kateelliseksi tulin. Lapset olivat tasapainoisen ja onnellisen oloisia. Itsellänikin on rauhalliset lapset, jotka ei juurikaan rieku, muuta kuin ulkona. Tykkäävät leikkiä rauhallisia leikkejä. Perheessä näytti olevan rakkautta ja kaikki asiat kohdillaan. Uskon, että heidän lapset saa rauhassa isompina valita haluavatko olla mormonikirkossa vaiko eivät. Vanhempien rakkaus ei varmasti siitä ole kiinni. 

Kuinka moni teistä jaksaisi opiskella lääkiksessä, joka on tosi vaativa koulu, ja hoitaa siinä ohessa 5-6 lasta? Ja aina hymy naamalla? Marikalle hatunnosto, en ikinä itse pystyisi moiseen. Raskaus varmasti herkistää ja itku tulee vähän kaikesta, niin mullakin tuli. 

Mulle jäi jaksosta hyvä mieli. Kaikkea hyvää heille. 

Vierailija
77/91 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 16:11"]

Muistakaa, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää... Älkää ihannoiko ko. perhettä liikaa.

[/quote] Joo mä tiedän tämän perheen ja kaukana täydellisestä..

.Ei kai täällä kukaan ko perhettä täydelliseksi ole väittänytkään. Eihän täydellisiä ihmisiä ole olemassakaan  Minulla ainakin jäi perheestä todella hyvä kuva. Vaikuttivat onnelliselta perheeltä. Ja tuosta perhekeskeisyydestä voisi kyllä moni perhe ottaa oppia:-)

[/quote]

Vierailija
78/91 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:03"]

Ihan normaalilta perheeltä vaikuttivat. Ehkä erona se, että rööki palanut eikä kirosanoja viljelty joka lauseessa. Myöskään lapset eivät vaikuttaneet miltään ADHD-tapauksilta, vaan mukavilta ja rauhallisilta.

Jotenkin sydäntä lämmitti se, miten se isä otti pojat mukaan auttamaan niiden hyllyjen laitossa. Kaikki oli niin luonnollista ja kaunista, perhe oli todella tasapainoisen oloinen.

Onnellista tulevaisuutta koko perheelle!

[/quote]

Raivostuttava kommentti! Ihanko sinä tosissa kuvittelet että meillä ateistiperheissä juopotellaan, tupakoidaan, kiroillaan ja baareissa liehutaan ja kokoajan eroillaan ja uusperheillään?

Vierailija
79/91 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 12:39"]

Onko käyty mitään keskustelua tästä uskovaisesta turkulaisesta perheestä , johon syntyi 6.lapsi ? Eikö herättänyt mitään ajatuksia ?

Mulle nimittäin tuli tästä perheestä jotenkin ahdistunut olo. Muut uudet jaksot on olleet jotenkin ihania. Mut nyt tuntu , kuin koko perhe olisi kokoajan ollut itkun partaalla, jotenkin tosi totiset vanhemmat. äidillä itkuiset silmät joka kohdassa ja kaikki perheen yhteiset kohtaukset jotenkin niin jäykkiä ja järjestetyn näköisiä. Lapset jotenkin vaisuja . Vai johtuko vaan kameroiden läsnäolosta ? Ja miksi vauvalle piti laittaa sellainen ankea koppi vaatehuoneeseen ?Ankea tunnelma jäi , ainoa ihana hetki oli kun vauva tuli kotiin ja pieni tyttö sanoi , että nyt minä olen ihan oikea isosisko.

[/quote]

Kuka jaksaa katsoa kaikki typerät televisio-ohjelmat.

Ihan oikeasti ihmettelen ihmisiä, jotka jaksaa töllätä telkkaria. Eikö elämässä ole muuta sisältöä tai tekemistä

Vierailija
80/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ajatuksia perheestä?