Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä leipoisin? Anoppi tulossa kahville.

Vierailija
08.09.2013 |

Yleensä teen aina tikkerikakkua, maustekakkua, mustikkapiirakkaa, omenapiirakkaa tai muuta tylsää. Keksikää jotain hyvää leivottavaa ihan tavallisisita aineista. Kaapista löytyy jauhoja, kananmunia, kaakaota, leivinjauhe, kaurahiutale, sokeri, tomusokeri ja raesokeri. Mausteita melkein kaikki muut paitsi kardemumma. Pakkasessa mansikoita, mustikoita (pieni rasia) ja puolukoita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaapiirakkaa eli mokkapaloja.

Vierailija
2/8 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääretorttu ja kauralastuja, jos haluat päästä helpolla. Onko perunajauhoja? kannattaa niitä laittaa kääretorttuun? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkkykakku tai hasiskakku

Guru-Keijo

Vierailija
4/8 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta ihminen voi tähän aikaan vuodesta kaivata, kuin juuri omena- tai marjapiirakkaa!

Kuivakakut on talven juttuja, ihan hyviä silloin.

Googlaa netistä joku vähän erilailla tehty piirakka tai paistos, eihän omenapiirakankaan tarvitse olla tylsä.

Vierailija
5/8 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin anoppisi, niin näkisit turhan vaivan. En yhtään tykkää makeasta, vaan pienestä suolaisesta. Muistan, kun nuorena miniänä aikanaan leivoin anoppia varten sacher-kakun. Hän sanoi, että ei tykkää vaan syö mieluummin suolaista. Oli silloin suurinpiirten samanikäinen kuin mä nyt olen. Ihmettelin hänen kommenttiaan suuresti ja vähän loukkaannuinkin. En käsittänyt, ettei joku pidä makeasta. Mutta niin se vaan on ikä tehnyt mullekin tehtävänsä ;)

Vierailija
6/8 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kahdeksan munan täytekakku kun anoppi käy kylässä.

Vierailija
7/8 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maistuisi ainakikn todella hyvin marja -tai omenapiirakka. Siihen vaniljakastiketta ja nam! :) Mites pullat tai, kääretorttu?

Vierailija
8/8 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapuusteja tai kierteitä, joihin täytteeksi omena-puolukkasurvosta/hilloa.