Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilaiset äidit uskovainen perhe

Vierailija
25.09.2013 |

Onko käyty mitään keskustelua tästä uskovaisesta turkulaisesta perheestä , johon syntyi 6.lapsi ? Eikö herättänyt mitään ajatuksia ?

Mulle nimittäin tuli tästä perheestä jotenkin ahdistunut olo. Muut uudet jaksot on olleet jotenkin ihania. Mut nyt tuntu , kuin koko perhe olisi kokoajan ollut itkun partaalla, jotenkin tosi totiset vanhemmat. äidillä itkuiset silmät joka kohdassa ja kaikki perheen yhteiset kohtaukset jotenkin niin jäykkiä ja järjestetyn näköisiä. Lapset jotenkin vaisuja . Vai johtuko vaan kameroiden läsnäolosta ? Ja miksi vauvalle piti laittaa sellainen ankea koppi vaatehuoneeseen ?Ankea tunnelma jäi , ainoa ihana hetki oli kun vauva tuli kotiin ja pieni tyttö sanoi , että nyt minä olen ihan oikea isosisko.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ihmetellä miten ulkona hihhulit ovat. Pilaavat ainoan elämänsä satuolennon pillin mukaan tanssimalla.

Hulluja!

Vierailija
22/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää... Älkää ihannoiko ko. perhettä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan olen  hermostunut:)

Vierailija
24/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi myös jotenkin iloton olo tasta kyseisestä suurperheestä. Ja mietin myös tuota äidin jaksamista , josta äidin sisarkin oli huolissaan. 

Onko mormoneilla jokin suositus perhekoosta ? Saavatko ehkäistä ihan miten haluavat ?

Saavatko mormonitytöt myös tuon jonkun pappisoikeuden ?

Paljon oli tosiaankin itkua ohjelmassa , joka kertoi positiivisesta perhetapahtumasta. Kummallista.

Vierailija
25/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää näissä uskontoa sisältävissä keskusteluissa se, miten ihmiset päivittelee sitä miten joku "pilaa" elämänsä uskomalla "satuolentoon". Pakko nytkin kysyä, että miten elämän voi pilata se, että kieltäytyy alkoholista, pitää perhearvoja tärkeinä ja on kiitollinen vaikkapa nyt siitä hyvästä ruoasta mitä me täällä joka päivä saadaan ilman sen kummempia toimenpiteitä? Tuskin kukaan on sellaisessa uskonnossa, jonka kokee pilaavan oman elämänsä? 

Tunnen hyvin mormoniuskontoa ja mormoneja, ja voin sanoa että ovat täysin normaaleja, menestyviä ihmisiä ja kaiken lisäksi vaikuttavat vielä keskimääräistä onnellisemmilta ja tasapainoisemmilta. Miten se voi olla joltain muulta pois jos on löytänyt jotain hyvää elämäänsä?

Vierailija
26/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä , että tuo usko olisi joltain pois tai etteikö se myös sisältäisi ja toisi paljon hyvää. Kyse on siitä, että koko perhe vaikutti ohjelmassa apaattiselta ja jopa synkältä. Ja vähän myös siitä , että vauva suljettiin nukkumaan vaatekomeroon...

Vierailija
27/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkäisykieltoa.. Kehoitetaan vain lisää tymään ja "täyttämään maa". Itse mietin, että miten tämä ohjelma on leikattu. Äiti vaikutti ainakin siltä, että hänellä olisi ollut paljon muutakin sanottavaa.. Mielestäni mormoneiden usko avioliiton jatkumisesta kuoleman jälkeen on hyvin kaunis. Ihana perhe ja minulle ainakin jäi sellainen olo, että haastattelut olivat liian pätkittyjä.

Vierailija
28/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ohjelma oli leikattu tosiaan oudosti. Jotain kummaa siinä oli, ei tullut lämmin fiilis.

Vierailija
29/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

tänne voivat sitten lapset aikuistuttuaan hakea. Tiedän lähipiiristä pari esimerkkiä, jotka ovat kasvaneet ääri kristityssä perheessä (mm asioista ei voida keskustella, perheen isä hakee raamatun ja katsoo mitä sielä lukee ja se on viimeinen sana.) ja ovat kyllä nämä vanhemmat onnistuneet traumatisoimaan pahasti lapsensa :/ Riistetään valinnanvapaus ja vapaus kyseenalaistaa ja punnita asiota ja kokemuksia oman järjen kautta :(

Vierailija
30/91 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 16:59"]

Mua aina ihmetyttää näissä uskontoa sisältävissä keskusteluissa se, miten ihmiset päivittelee sitä miten joku "pilaa" elämänsä uskomalla "satuolentoon". Pakko nytkin kysyä, että miten elämän voi pilata se, että kieltäytyy alkoholista, pitää perhearvoja tärkeinä ja on kiitollinen vaikkapa nyt siitä hyvästä ruoasta mitä me täällä joka päivä saadaan ilman sen kummempia toimenpiteitä? Tuskin kukaan on sellaisessa uskonnossa, jonka kokee pilaavan oman elämänsä? 

Tunnen hyvin mormoniuskontoa ja mormoneja, ja voin sanoa että ovat täysin normaaleja, menestyviä ihmisiä ja kaiken lisäksi vaikuttavat vielä keskimääräistä onnellisemmilta ja tasapainoisemmilta. Miten se voi olla joltain muulta pois jos on löytänyt jotain hyvää elämäänsä?

[/quote]

Ensinnäkin, alkoholia ei ole pakko kiskoa kaksin käsin vaikkei jumaliin uskokaan.

Toiseksi, moni ei tajua/uskalla kritisoida sitä uskontoaan -jumalahan tappaisi/heittäisi helvettiin ja suku ja ystävät nyt hylkäisivät ainakin.

Harva se päivä näen uutisissa miten joku tekee hirveyksiä satuolennon nimissä.

Asia mitä ei ole olemassa ei nyt vaan voi olla kovin fiksu johtotähti elämälle.

Vierailija
31/91 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sarjaa varten kuvataan paljon materiaalia. Toimittajat päättävät mikä osa materiaalista tulee sarjaan. Kyseinen perhe ei nää jaksoaan etukäteen. Minäkin satun tuntemaan tämän perheen ja vaikka heillä omat ongelmansa onkin ja on ollut, (niin kenelläpä meillä ei omia ongelmia olisi kysyn?) niin varsinkin Marika on tosi mukava ja hauska. Tapani aviomies on aika ujo ja rauhallinen, mutta kuitenkin hyvä tyyppi. Lapsilla on omat haasteensa ja ovat aika eläväisiä, mutta ainakin omat lapseni tykkäävät leikkiä varsinkin 6.v kanssa. (ovat melkein saman ikäisiä). 

Mitä taas uskontoon tulee niin mormoniuskonnossa kannustetaan ihmisiä ottamaan itse selvää onko sen opetukset totta vaiko ei. Omilla aivoillaan ajatteleminen on sallittua ja jopa suotavaa ;) 

Olen pahoillani kaikkien semmosten puolesta jotka eivät usko mihinkään, koska se tuo näkyemystä

siitä että jokainen ihminen on tärkeä. Kaikki tekin jotka dissaatte mormooneita ilman parempaa tietoa ja homot jotka joku mainitsi. Kaikki.

Että toisia pitäisi kohdella niin kun haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Että jos kaatuu tai kokee vaikeuksia elämässä niistä voi selvitä,että et ole yksin, että rakkaus on se mikä lopulta jää jäljelle, että jatkuvasti voi kehittyä parempaan suuntaa ja muuttua, että joistakin huonoista tavoista voi päästä voitolle jos todella haluaa ja jaksaa yrittää, että aina voi oppia lisää, että kuoleman jälkeen voi olla elämää, että itse on vastuussa omasta itsestään, että kun on kiitollinen niin voi olla myös tyytyväinen, kun tuntuu että maailmaa kaatuu ja katastroffeja tulee voi vielä olla toivoa, etttä jokainen on arvokas huolimatta elämäntilanteestaan.

Että loppujen lopuks me ihmiset voitais olla samalla puolella eikä osoittaa toisiamme syytävillä sormilla. Niinku tiimi. Yhtä. You know?

Mä olen oikeasti tosi onnellinen että mulla on tietoa totuudesta.

Ja Totuus on olemassa. Ja joskus sitten nähdään kuka olikaan oikeassa.

Vierailija
32/91 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja joskus sitten nähdään kuka oli oikeassa". Hei sun viimeinen lause romutti koko sun hyvyytes. Sulla on taivaspaikka pileven päällä ja sieltä sä sit katsot kun me uskonnottomat uidaan laavameressä ja huudetaan " sä olit niin oikeessa". 

Joopa joo.

Vierailija
33/91 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huomannut jaksoa katsoessani mitään kummallista, ajattelin vaan että olivat taas erilainen tapaus kuin joku muu. Mutta ilmeisesti multa meni jotain ohi, esim. se ettei imettänyt oli mulle uutta tietoa.

Ihmettelin myös ensin sitä vauvan huonetta, mutta tarkemmin ajateltuani sehän oli hieno ratkaisu. Kun muita lapsia on noin paljon, on perheessä varmaan vilskettä ja vilinää, niin on hyvä että vauva saa nukkua jossain rauhallisessa paikassa jossa ei häiriinny. Ja samoin jompikumpi vanhemmista pääsee lepäämään oman makuuhuoneen rauhaan kun vauvalla on oma huoneensa.

Vierailija
34/91 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:08"]

Kyse ei ole siitä , että tuo usko olisi joltain pois tai etteikö se myös sisältäisi ja toisi paljon hyvää. Kyse on siitä, että koko perhe vaikutti ohjelmassa apaattiselta ja jopa synkältä. Ja vähän myös siitä , että vauva suljettiin nukkumaan vaatekomeroon...

[/quote]

Näitkö yhtään kertaa vauvaa suljettavan nukkumaan vaatekomeroon? 

Ohjelmassa näit että vauvalle tehtiin omaa rauhallista soppea kodinhoitohuoneeseen, mutta miten voit väittää että vauva on suljettu vaatekomeroon?

Vierailija
35/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin jo kerra täällä mutta en enää löytänyt vastausta, että mitä rusekeaa kaljan näköistä se mies joi raflassa?

Vierailija
36/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:58"]

kysyin jo kerra täällä mutta en enää löytänyt vastausta, että mitä rusekeaa kaljan näköistä se mies joi raflassa?

[/quote]

Olisko ollut root beeriä? Ainakin sitä saa tuossa kyseisessä ravintolassa.

Vierailija
37/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka olen hyvin uskontokriittinen ihminen, en nähnyt jaksossa yhtään samaa kuin suurin osa tämän ketjun kirjoittajista. Ihana perhe. Ja sanoivathan he itsekin, että toivovat lasten valitsevat mormoniuskon, mutta rakastavat silti vaikka tekisivät toisenlaisen valinnan.

Vierailija
38/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös iloinen heidän puolestaan. Kun kolme vanhinta lasta oli samassa päiväkodissa omieni kanssa (n. 8 v. sitten), olin kovin huolestunut koko perheestä. Ohjelman perusteella näytti siltä, että ovat löytäneet rauhan.

Vierailija
39/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:58"]

[/quote]onkse alkoholiton, meinaan jos teetäkään ei saa juoda mustana? mut kaljaltahan se näytti..

Olisko ollut root beeriä? Ainakin sitä saa tuossa kyseisessä ravintolassa.

[/quote]

Vierailija
40/91 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se perheen isäkin oli pappi?