Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentuneet

Vierailija
29.08.2020 |

Kertokaa kuinka oletteko onnistuneet pitämään kaverisuhteita yllä vai oletteko menettäneet ystäviä/kavereita? Itse alan olla siinä pisteessä etten enää kehtaa kertoa asioistani ja välttelen tapaamisia, koska minulla ei ole ystävilleni oikein enää mitään annettavaa tässä tilassa jossa olen. Välillä onnistun esittämään tekopirteää jos ystävä soittaa tai pyytää kahville. Toisinaan se piristää ihan oikeasti, mutta toisiaan taas vie vain enemmän voimia. En haluaisi esittää mitään, mutta joskus tuntuu, että on pakko ettei kaikki ihmiset katoaisi ympäriltä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentunut kokee elämän olevan kärsimystä, siksi hän ei kavahda aiheuttaa muillekkin kärsimystä

Höpöhöpö. Masentunut ei ensinnäkään _koe_ - hänen elämänsä _on_ kärsimystä. Sen sijaan masentunut ei jaksa todellakaan _aihteuttaa_ muille ihmisille yhtään mitään - eihän hän jaksa edes elää omaa via dolorosaansa.

Vierailija
42/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kertoa ystäville, jos semmoisia on, että miten oikeasti menee.. Kyllä varmaan haluaisivat auttaa! Älkää tehkö itsemurhaa, monet jää kaipaamaan loppuiäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masentuneet ole koko ajan toimintakyvyttömiä, vaan heillä on jaksoja joilloin masennus muuttuu kevemmäksi

Osalla jopa menee bipolaaristi yli, heittää yli, eli tulee mania jakso jolloin masentuneen mielenmaisema muuttuu yltiöoptimistiseksi ja hän luulee olevansa voittamaton

Vierailija
44/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luopunut lähes kaikista ihmissuhteista. Jaksan harvoin mitään, en ole ylenpalttisen kiinnostunut ihmisten henkilökohtaisista asioista , ja vielä vähemmän innokas jakamaan omiani. Elän aika pitkälti pääni sisällä. Vielä viime vuonna kävin terapiassa jakamassa elämääni, mutta kevättalvella sekin kontakti loppui, eikä jatko ole tiedossa. Minun masennukseeni lääkkeet eivät pure. Tavallaan ajattelen asiaa niin, että sammuttelen etäohjelmia prosessorin yskiessä, ja sitten, jonakin päivänä, sammutan myös prosessorin.

No sulla on nyt sellainen tilanne, että olet masentunut ja mikään ei auta. Voit ihan hyvin siis vain alkaa tehdä kaikenlaista. Eihän se masennus sillä lähde, mutta mitä sitten, kun ei se kerran lähde millään muullakaan. 

Minulla on hyvin harvoin voimia edes nousta sängystä, ja nyt puhun ihan todella sellaisesta kokonaisvaltaisesta mahdottomuudesta nousta. En kirjoittele leikilläni prosessorin yskimisestä tai sen sammuttamisesta - harvempi varmasti niin tekee. Sinulla ei liene kovinkaan tarkkaa kuvaa ole hyvin vaikeasta masennuksesta. Sitä ei diagnosoida huvikseen vaikeaksi.

Eli lihaksesi ovat jostain syystä kuihtuneet kun et pääse liikkeelle? Jos on kroonikko, niin silloin pitää vain elää sen masennuksen kanssa. Voit olla masentunut luonnossa kävellessäsikin, mikään ei sitä estä. Syy siihen että et nouse sängystä on se että et halua nousta sieltä. 

Onko sinulle koskaan kukaan sanonut että olet persoonallisuushöiriöinen besser wisser jonka kannattaisi kuolla pois? Eikö? No.

Ilmiannettu. Tosi masentunut ei toivo toisten kuolemaa, koska hänellä ei ole siihen voimia.

On hyvin yleistä että masentunut toivoo toisten ihmisten kuolemaa. Hänellä on ajoittain itsesyytösten hetkiä jolloin hän näkee jättämisen johtuneen huonoista ominaisuuksistaan. Hän ei näe tässä tilanteessa muuta ulospääsyä kuin tappamisen. siksi masentuneet ovat hyvin vaarallisia ihmisiä

Myönnän että ajatukseni ihmisistä ovat varsin vihamielisiä ajoittain. Se on tavallaan normaali seuraus yksinäisyydestä. Kyllä minun pitäisi kuitenkin ihan kunnolla pimahtaa jotta pystyisin ketään tappamaan. En olisi siinä kunnossa sitten enää oma itseni ollenkaan. 

Vierailija
45/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi kertoa ystäville, jos semmoisia on, että miten oikeasti menee.. Kyllä varmaan haluaisivat auttaa! Älkää tehkö itsemurhaa, monet jää kaipaamaan loppuiäksi.

Älä nyt loukkaannu, mutta jos oikeasti masennusta on kestänyt vuosikymmeniä, ammattiapu on käyty läpi, niin harvempi enää viitsii toistella faktaa tuttavilleen. Tämän lisäksi: joskus itsemurha/eutanasia on ihan oikeutettu - ihmiselle todellakin annetaan enemmän kuin aina jaksaa kantaa. Kaipuuseen ei kukaan kuole ja se helpottaa kyllä - masennus ei.

Vierailija
46/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei masentuneet ole koko ajan toimintakyvyttömiä, vaan heillä on jaksoja joilloin masennus muuttuu kevemmäksi

Osalla jopa menee bipolaaristi yli, heittää yli, eli tulee mania jakso jolloin masentuneen mielenmaisema muuttuu yltiöoptimistiseksi ja hän luulee olevansa voittamaton

Bipo eli kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole masennus. Otsikko oli masennus.

Vierailija
47/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johanna_sos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentuneet tekevät huomattavan paljon itsemurhia

Hoidon tulisi olla masentuneille pakollista

Ystävä rakas, suurin osa ei saa masennukseensa toimivaa hoitoa edes vaatimalla. Et tiedä mistä puhut.

Jos on rahaa, hoitoa saa, mutta ei viralliselta taholta.

Vierailija
48/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat syövyttävät aivot hitaasti, niin kuka jaksaa loputtomiin? Jokaisella tulee se murtumispiste, eikä toivoa paremmasta enää ole, niin ymmärrän hyvin ettei jaksaisi kituuttaa. Itse mietin lapsiani etten haluaisi lähteä tästä maailmasta, koska he jäisivät suremaan.

Toisaalta taas kun minusta ei enää ole kunnolliseksi pullantuoksuiseksi äidiksikään enää, jonka he tunsivat joskus menneisyydessä, niin tekisinkö vain palveluksen jos päättäisin elämäni? Loppuisi se kärsimys kun äiti on niin raunioina ettei hermot kestä enää mitään ja asiat/paikat täysin rempallaan.

En tiedä.. olen täysin epäonnistunut luuseri!

Ap

Meitä on muitakin, et ainakaan ole ainoa. Elämässä epäonnistuneita, äitinä epäonnistuneita, muiden silmissä pohjasakkaa. En itsekään tiedä mitä tehdä. Apua ei saa. Olen niin yksin, ei ole edes miestä, mikä toisaalta on parempi vaihtoehto kuin että mieskin olisi perässä vedettävänä.

Ainoa turva ja lohtu on siinä että mulla on usko Jumalaan ja siihen että joskus kaikki on hyvin taivaassa.

Voin jutella kanssasi, jos haluat.

Vierailija
49/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää terveystarkastukseen.Oletuksena vaikka joku fyysinenkin sairaus ,joka oireilee masennuksena.

Niitä on esim. b-12 vit puute ,suolistosairaudet,uniongelmat.

Ei tullut itselleni mieleenkään että olisi sairaus, joka sitten liian pitkällä,nyt työkyvyttömänä eläkkeellä.

Vierailija
50/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet elää oravanpyörässä. Mietitään ja tarkkaillaan jatkuvasti omaa olotilaa ja analysoidaan itseä ja tekemisiä. Tämä lisää masennusta. Ulkopuolista apua tarvitaan kierteen katkaisuun. Menetin ystävän masennukselle. Hän elää tässä oravanpyörässä. Toinen teki im.

Vierailija
51/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kulkevat käsi kädessä!

Vierailija
52/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hiljaa, täysin eri sairauksia. Bipoon kuuluu madennusjaksoja.

Vierailija
53/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hiljaa, täysin eri sairauksia. Bipoon kuuluu madennusjaksoja.

No minä varmaan omistan molemmat!

Ap

Vierailija
54/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kaverin, tai no "kaverin" menetin vuonna 2007. Masentunut olin jo tuolloin mutten tiennyt sitä itse. Diagnoosin sain vasta 2015. En enää edes osaisi hankkia/haluaisi kavereita. Olen tottunut yksinäisyyteen.

Vierailija
55/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johanna_sos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas, suurin osa ei saa masennukseensa toimivaa hoitoa edes vaatimalla. Et tiedä mistä puhut.

Mitäs hoitoa saa muualta kuin viralliselta taholta joka auttaa? Esim ketamiini-infuusioita ei saa kuin julkiselta.

Vierailija
56/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johanna_sos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs hoitoa saa muualta kuin viralliselta taholta joka auttaa? Esim ketamiini-infuusioita ei saa kuin julkiselta.

Samaa mietin. Kerrotko meille kaikille rahalla saatavaa hoitoa masennukseen, jota virallinen taho ei tarjoa?

Vierailija
57/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antaa ilmaiseksi .Lue Job,psalmit,saarnaaja, vertaistukea

Vierailija
58/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tv7.fi/vod/player/65197

masentunut  ihminen kertoo kokemuksistaan.

Vierailija
59/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten valvoa että työttömät syövät lääkkeet jotka heille on määrätty?

Vierailija
60/71 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten valvoa että työttömät syövät lääkkeet jotka heille on määrätty?

TYP:issä olisi aamulla tilaisuus jossa lääkkeet otettaisiin valvotusti

Jos työtön ei ota lääkettä hänet kuljetttaisiin osastolle ja lääke pistettäisiin verenkiertoon neulalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi