Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enkö selviä erosta

Kummajainen
29.08.2020 |

Hei, Minä olen 50 + ja mies jätti vuosi sitten,yhdessä 25 vuotta. Eka kerran kun petti ja kertoi että oli tavannut elämänsä naisen kuitenkin lähes saman tien aneli takaisin ja kertoi tehneensä elämänsä virheen kun meinasi lähteä minun luota. Olin kauhean järkyttynyt kaikesta enkä halunnut missään tapauksessa erota.niin jatkettiin elämää kunnes yhtäkkiä vuosi sitten mies vaan tuli hirveän aggressiiviseksi , haastoi riitaa suunnilleen siitä jos kysyin juotko kahvia , alkoi tulla aggressiiviseksi ihan kaikkien kanssa, karjui lähes jokaiselle vastaantulijalle ja sitten vaan otti kimpsut ja kampsut ja häipyi, arvasin heti että mies on taas sen naisen kanssa, niinkun olikin. Eikä todellakaan vaihtanut nuorempaan, paljon vanhempaan, tosin mieskin on minua paljon vanhempi.Nyt on vuos8 mennyt ja olen alkanut masentua ja ahdistua entisestään. Mies ei halua olla missään tekemisissä ja se murtaa sydämeni,hirveät itsesyytökset minulla, tajuan toki että hän löysi paremman kerran halusi näin lähteä. Tuntuu vaan niin pahalle että kaikki loppui kuin seinään. Kuin puolet minusta olisi repäisty väkivalloin pois. Olen todella yksinäinen. Käyn töissä jossa en edes paljon muita näe. Käyn kävelyllä, kaupassa.minulla on yksi naisystävä mutta hänellä on aina niin kiire perheensä kanssa ettei häntä kiinnosta tai kerkeä koskaan tavata.Asun pienellä paikalla, täällä ei ole oikein mitään harrastustoimintaa. Olen laihtunut 8 kg.tuntuu että elämä oli tässä. Minulla on vanha isä, hänelle olen puhunut liian paljon tästä ahdistuksesta, hän on kovin ihmeissään miksi mieheni lähti mitään sanomatta, selittämättä. Isä sanoo että ”hänkin luuli että aina ollaan yhdessä ja onpa typerää enää vanhana miehenä alkaa kaveria vaihtamaan, mitä yhteistä voi enää olla ja eihän tuo mies ole enää kuin Vihtori uudessa suvussa kerran uudella naisella on lapsia, lastenlapsia jne jota mieheni vasta alkaa eläkeläisukkona tutustelemaan” - tämä siis vanhan isäni mielipide asiaan.Minua häiritsee että ihmisillä tuntuu kaikilla muilla olevan kevyt suhtautuminen eroon. Että kaikki vaan hommaa heti uuden. Minulla on elämän suurin tragedia käynnissä, kukaan ei voi korvata miestäni.
Tunnen olevani täysi kummajainen kun suren mieheni menetystä,, että mies ei halua olla minun kanssa edes soittoväleissä, että hänelle oli näin helppo vaan minut jättää ja mennä uuteen suhteeseen. Olen omituinen kun en ole toipunut asiasta viikoissa vaan tuntuu että pahempaan menee kohdallani, elämä tuntuu kauhean tyhjälle, hiljaiselle, turhauttavalta, monet käytännön jutut ja tekemiset poistuivat miehen mukana kokonaan elämästäni, sellaiset yhteiset tekemiset jotka oli miehellekin aina kauhean tärkeitä niin uskon etteivät enää tuon uuden naisen kanssa tee niitä.
Ja eikö yleensä isoäidille kuten tämä uusi nainen on, ole kauhean tärkeää ne lapsenlapset.? Ihmettelen että mieheni haluaa nyt mennä tuollaiseenkin kuvioon mukaan kun hän ei nyt ollut edes niin lapsirakas että omaakaan olisi hommannut aikanaan, eikä ole kiinnostunut mistään lapsenhoidosta, vaan matkustelusta ja tekniikan harrastamisesta ja semmoista josta en usko että se uusi on ollenkaan kiinnostunut..että tuntuu kuin mies olisi vaihtanut vapaan menevän elämän nyt siihen että kotona hoitelee tämän uuden naisen lastenlapsia....tätäkö rakkaus teettää?Olen ensi kertaa elämässä tässä tilanteessa, elämän pituinen suhde loppui, en saanut selitystä miksi, pitäisi kait sanoa että mies oli ghostaaja. Tämä on trauma minulle. En koskaan pettänyt miestäni en edes ajatuksissa. Olen rukoillut paljon, kysynyt miksi näin piti käydä, en ole vastausta saanut.
Minua pelottaa selviääkö koskaan, olen paljon itkenyt vanhalle isälleni asiaa ja pelkään jo sitäkin miten hän selviää ja hänenkin sydämensä on murtunut asiasta.
Tunnen olevani todella kummajainen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt on ainakin ihan paskaa, että karma jotenkin kostaisi ex-miehelle. Ei se niin mene. Elämä ei ole aina oikeudenmukainen mutta tärkeintä on että yrittää pelata hyvin niillä korteilla mitä on saanut. 

Ei tuo ole paskaa. Ei puhuttu karmeasta vaan Jumalasta, on kuule eri asia. Minäkin uskon että Jumala auttaa.

Joskus kärsimys on ihan vain kärsimystä eikä siihen ole mitään syytä. Ajatus siitä että lähtijä nyt jotenkin kokee syyllisyyttä ja katuu, on turha, koska niin ei välttämättä ole eikä tule tapahtumaan. Joskus hyvillekin ihmisille tapahtuu ikäviä asioita, ja se ei ole kenenkään syytä. Ei kannata hengellistää asioita jotka eivät ole luonteeltaan hengellisiä.

Ehkä tämän aloittajan kumppani ei ole kyennyt kertomaan tuossa suhteessa omista tarpeistaan. Ehkä nämä kaksi ovat vain vuosien saatossa kasvaneet erilleen, eikä eroon ole mitään yhtä syytä. On turha syyttää tätä uutta naista, koska mies on itse tehnyt valinnan lähteä. Me ei täällä tiedetä, mikä se pohjimmainen syy siihen on ollut. Vaihtelunhalu? Kokemus siitä ettei tule kuulluksi? Arvostuksen puute? 

Aloittajalta kysyisin, miksi haikailet ihmisen perään joka ei enää halunnut olla kanssasi? Ymmärrän että tuottaa kipua, surua ja tuskaa tulla jätetyksi. Mutta toisaalta, et varmaan haluaisi olla ihmisen kanssa joka ei aidosti halua olla kanssasi?  Kun ymmärtää että suurinta rakkautta on antaa toisen vapaasti joko jäädä tai lähteä. Rakkautta ei voi pakottaa. 

Vierailija
22/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma voi olla karmea:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai selviät, mutta aikaa siihen menee, ja joudut työstämään asioita ja että mitä on tapahtunut. Minä olin itse se joka päätti erota noin pitkästä suhteesta, ja silti minulla meni ensimmäinen vuosi ihan sumussa.

Ensiksi kannattaisi tarkastella ihan oikeasti sitä teidän mennyttä yhteistä aikaa ja miehen persoonaa. Hänestä ei tule kauhean luotettava kuva. Onko mahdollista että olet katsonut häntä ruusunpunaisten lasien läpi.

Minulla ainakin silmät aukenivat vasta eron jälkeen.

Toiseksi, voit olla läheisriippuvainen vaikka olisitkin ollut omillasi ennen miestä. Esim alkoholisti sairastuttaa läheisensä läheisriippuvuuteen. Lue aiheesta ja tutkaile, onko sinulla ja teidän suhteella niitä oireita. Läheisriippuvalle ero on pahempi kuin kuolema, läheisriippuva on aidosti oppinut uskomaan ettei pärjää yksin.

N53