Paperimiehelle sopiva palkka olisi 2500e
Kommentit (497)
1500€/kk riittää paperimiehille, ja siihen lisät päälle.
Ei ole mitään syytä miksi paperimiehen pitäisi tienata paremmin kuin esim. kaupan kassan tai lähihoitajan.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan kaikille paperityöntekijöille Suomessa 1500€/kk ansiota, niin saadaan edes muutama tehdas pysymään täällä. Nyt pitää toimia ja joustaa.
Minä taas ehdotan että työskennellään ihan ilmaiseksi. Saadaan muutama kateellinen hiljaiseksi.
Kapitalistien iltapäivälehdissä esittämät väittämät toimii kuten aiottukin: saavat köyhät vähästäkin kateelliset tappelemaan keskenään.
Pesonen 7milj ja paperimiesten palkkoja moittinut naisjohtaja 1milj vuosituloilla vaan tyytyväisinä naureskelee.
Sairaanhoitajille riittää tonni kuussa niin on vara palkata enemmän hoitsuja . Sama opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuotta olet työskennellyt paperimiehenä?
No kuule olin 4 kesää paperikoneella n10v sitten kun opiskelin DI:ksi. Meni aika monta vuotta päästä samoille palkoille toimiston puolella.
Arvaa kumpaa hommaa pidän vaativampana ja ennen kaikkea vastuullisempana?
Vierailija kirjoitti:
1500€/kk riittää paperimiehille, ja siihen lisät päälle.
Ei ole mitään syytä miksi paperimiehen pitäisi tienata paremmin kuin esim. kaupan kassan tai lähihoitajan.
Eikös kaupan kassalla saa 9 euroa per päivä ja jos ns. limiitit alkaa paukkua, otetaan sieltä jonosta se seuraava harjoittelija samaan hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule olin 4 kesää paperikoneella n10v sitten kun opiskelin DI:ksi. Meni aika monta vuotta päästä samoille palkoille toimiston puolella.
Kuinkas monta yötä ja viikonloppua tai juhlapyhää vietit siellä toimistossa?
sulle sopiva palkka olis turpaan, ammattivalittajatyyliavaus pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin asuvat syrjäseuduilla, joissa kustannustaso murto-osa pääkaupunkiseudusta. Sillä 2500e elelee aika mukavasti jossain Jämsässä. Mutta kun ei, lisää pitäs saada aina.
No mitä luulet, saisiko Kaipolan tehdas jatkaa toimintaansa jos siellä kaikkien palkat pudotettaisiin 2500e/kk?
ei, koska uruguyan paperimiehen kk-palkka on 1000-1500e ja sinnehän upm:n rakentama tehdas valmistui tänä vuonna.
t. eri
Mikä olisi sopiva palkka kansanedustajalle? Entäs kelan tädille? Varastomiehelle?
Olen kaupan alalla, ja palkkani on 13€%h. iltavuorosta tulee 4€/h, yövuorolisä 6€/h, lauantaista hieman lisää, sunnuntaista tupla. Saan käteen noin 2000-2200€/kk, täysillä tunneilla. Mikä olisi minulle oikea palkka? onko työni vaativaa, olen merkonomipohjalta tullut alalle 24v sitten.
Voi luoja mitä kateellisia ulisijoita täällä on.
Paperimiesten liksat on pienen piirin "hei-me-rikastutaan-tällä" -kupru. Tehtaat on keskellä korpea joten niihin ei ihan helpolla saada, muutamaa insinööriä lukuunottamatta, parempaa työvoimaa. Siksi kovalla palkalla on saatu kaikki lähiseudun miespuoliset (huom. naisia ei joukkoon äijät huoli, paitti siivoamaan) suoraan tarkkikselta tai apukoulusta. Vaativa työ, istua persiillään ja tuijottaa mittaristoa että osoitin pysyy pois punaiselta alueelta. Välillä joutuu muutaman sata metriä kävelemään. Sitten onkin taas kaffetauon aika. Rankkaa on.
Palkka ei ole mitenkään mitoitettu työn vaativuuden kanssa. Ongelma sekin että koska tehtaat on olleet miesväelle varma työllistäjä niin ei ole ollut tarvetta opiskella tai yrittää yhtään mitään. Ties mitä helmiä eli yrityksiä on jäänyt perustamatta koska on valittu hyvinpalkattu, kevyt duuni paperitehtaalla. Ja onhan siellä muitakin omituisuuksia kuin se, että lisät maksetaan aivan kaikille, myös niille jotka eivät ole edes töissä olleet. Siivoojia myöten...
Älkää ymmärtäkö väärin. Olen surullinen että tuotanto lähtee Suomesta ja menetetään tuhansia työpaikkoja. Olleen realisteja, suurin osa tosta porukasta ei mihinkään työllisty. 15-20 vuotta työttömänä ja sosiaaliturvalla. Ei sitä yksikään maa kestä pitemmän päälle. Kun ei se elätettävien määrä tuohon lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin asuvat syrjäseuduilla, joissa kustannustaso murto-osa pääkaupunkiseudusta. Sillä 2500e elelee aika mukavasti jossain Jämsässä. Mutta kun ei, lisää pitäs saada aina.
No mitä luulet, saisiko Kaipolan tehdas jatkaa toimintaansa jos siellä kaikkien palkat pudotettaisiin 2500e/kk?
ei, koska uruguyan paperimiehen kk-palkka on 1000-1500e ja sinnehän upm:n rakentama tehdas valmistui tänä vuonna.
t. eri
Tätä rataa kun jatketaan niin saadaan suomalisille paperimaakareille aasian hikipajojen veroiset 2 euron päiväpalkat ja työaika 16h päivässä joka päivä. Pääsevätpähän kateelliset taputtamaan suuria karvaisia kämmeniään yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko ajelit sitä konetta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sopiva palkka kansanedustajalle? Entäs kelan tädille? Varastomiehelle?
Olen kaupan alalla, ja palkkani on 13€%h. iltavuorosta tulee 4€/h, yövuorolisä 6€/h, lauantaista hieman lisää, sunnuntaista tupla. Saan käteen noin 2000-2200€/kk, täysillä tunneilla. Mikä olisi minulle oikea palkka? onko työni vaativaa, olen merkonomipohjalta tullut alalle 24v sitten.
Olen varastossa töissä ja mun brutto on täysillä tunneilla 1900e lisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule minäkin olen lentäjäkirurgisisunautti. Laitahan kissalle ruokaa ja jatka haaveilua, Ritva.
Heh.. Sairaanhoitajat ja siivoojat jonossa täällä polkemassa paperimiehien palkkoja.
Suolan ja kyyneleet voi maistaa tänne valvomoon asti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko ajelit sitä konetta?
Veikkaan että ajellut korkeintaan siltanosturia. Sen ajamiseenhan riittää se parin tunnin perehdytys.
Paperimiehen palkka on se, minkä hän tuottaa työnantajalleen. Turha kitistä. Tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varastossa töissä ja mun brutto on täysillä tunneilla 1900e lisineen.
Noh, työn uudeleenjärjestelyjen ansiosta paperimies on nykyään oman hommansa lisäksi yhdistetty varastomies, kunnossapitäjä, mikrotukihenkilö, trukkikuski, työkaluvaraston hoitaja ja siivooja.
Ehdotan kaikille paperityöntekijöille Suomessa 1500€/kk ansiota, niin saadaan edes muutama tehdas pysymään täällä. Nyt pitää toimia ja joustaa.