Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö esim mökillä vieraslakanoita uudelleen, pesemättä eri vieraiden välillä?

Vierailija
28.08.2020 |

?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän puhdas lakana miksikään mene yhden yön nukkumisesta ellei nukkuja ole joku hikoileva pullukka. Mun luona on kaveri kylässä usein ja jos lakanat on kaikki pesussa, niin hän nukkuu ilman tai kaivaa lakanan pyykkikopasta.

Vierailija
22/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käytetään, mökillä ei juoksevaa vettä.

Kai te sieltä mökiltä käytte joskus kotona, oletan että siellä on juokseva vesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän puhdas lakana miksikään mene yhden yön nukkumisesta ellei nukkuja ole joku hikoileva pullukka. Mun luona on kaveri kylässä usein ja jos lakanat on kaikki pesussa, niin hän nukkuu ilman tai kaivaa lakanan pyykkikopasta.

Kyllä ihmiset hikoilevat yöllä vaikka ei olisi pullukka. Kivan siinä nukkua toisen hilseessä ja hiessä. 

Vierailija
24/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh, kyllä ainakin lähisuvun kanssa kelpaa tuuletetut petikamppeet. Järkyttävää luonnonvarojen tuhlausta lähes puhtaiden lakanoiden pesu.

Vierailija
25/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Vieraat tuokoot omat vuodevaatteensa(tyyny lasketaan mukaan), jos aikovat olla yötä ja ilman niitä ei sänkyyn pääse nukkumaan, sitten saavat nukkua lattialla maton päällä tai kääriytyneenä mattoon. Vain hätätilassa lainaan mökillä olevaa varavuodevaatepakkausta. Tiukka linja siksi, että on liian työlästä kuljetella lakanoita edestakaisin kodin ja mökin välillä vain siksi ettei vieraat viitsi huolehtia itse itsestään. Kerran otin sukulaisen teini-ikäisen tytön mökillemme vieraaksi, kun häntä ahdisti olla yksin kotona - tämä laskettiin ns. hätätilanteeksi ja hän sai ilman muuta varavuodevaatteet käyttöön.

Vierailija
26/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on törkeää, jos vieraat tulevat ilman omia lakanoita.

Ymmärrän, jos ei ole pesumahdollisuutta, mutta muutenhan lakana- ja pyyhepyykki on maailman helpointa pyykättävää. Ne saa nopeasti ripustettua kuivumaan. Jonku pikkupyykin kanssa menee paljon kauemmin ja kärsivällisyys. 

Vierailija
27/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Vieraat tuokoot omat vuodevaatteensa(tyyny lasketaan mukaan), jos aikovat olla yötä ja ilman niitä ei sänkyyn pääse nukkumaan, sitten saavat nukkua lattialla maton päällä tai kääriytyneenä mattoon. Vain hätätilassa lainaan mökillä olevaa varavuodevaatepakkausta. Tiukka linja siksi, että on liian työlästä kuljetella lakanoita edestakaisin kodin ja mökin välillä vain siksi ettei vieraat viitsi huolehtia itse itsestään. Kerran otin sukulaisen teini-ikäisen tytön mökillemme vieraaksi, kun häntä ahdisti olla yksin kotona - tämä laskettiin ns. hätätilanteeksi ja hän sai ilman muuta varavuodevaatteet käyttöön.

Kuinka usein teillä käy sitten vieraita, jos olisi noin työlästä? 

Vierailija
28/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina makuupussi mukana kun menen yökylään.

Vierailija
29/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua pestä vuodevaatteita vain 1-2 käyttökerran jälkeen! Vähän tuuletetaan toki jos muistetaan. Tervetuloa vaan yökylään.

Vierailija
30/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä likaisten lakanoiden fetissi jollakin on? Tää just sama kysely on ollut ennenkin.

Vierailija
31/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia vähänkään ajatteleva vieras tuo oma liinavaatteensa mukana. Vieraista on muutakin vaivaa, joten edes yksi työ on vähemmän. Itse silitän lakanat, joten onhan niissä ihan riittävästi työtä. 

Vierailija
32/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nykyisin useimmat vieraat tuovat mukanaan omat lakanansa ja pyyhkeensä, koska eivät halua rasittaa isäntäväkeä lisäpyykillä ja  vaivalla.

Minä vien AINA omat lakat mukanani. En suinkaan siksi, että en haluaisi olla vaivaksi, vaan siksi, että tein kerran sen virheen etten vienyt ja nukuin yöni paskaisissa lakanoissa.

Vierailija
33/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä mikään hotelli ole!

Vierailija
34/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoteko jättää pesemättä jos näyttävät puhtailta. Voihan niitä vähän tuulettaa

Vierailija
35/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nykyisin useimmat vieraat tuovat mukanaan omat lakanansa ja pyyhkeensä, koska eivät halua rasittaa isäntäväkeä lisäpyykillä ja  vaivalla.

Minä vien AINA omat lakat mukanani. En suinkaan siksi, että en haluaisi olla vaivaksi, vaan siksi, että tein kerran sen virheen etten vienyt ja nukuin yöni paskaisissa lakanoissa.

Niin ja jos on jo pedattu sänky, vaihan tilalle omat lakanat ja viikkaan isäntäväen lakanat johonkin.

Vierailija
36/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi käyttää samoja eri vierailla, jos ei oo näkyvää likaa.

Vierailija
37/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Mitä huonompi palvelu sitä vähemmän käy vieraita. inhoon vieraita.

Vierailija
38/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina makuupussi mukana kun menen yökylään.

Tuttavani tulivat kerran matkailuautolla yökylään omien makuupussiensa kanssa. Olin juuri pessyt ja silittänyt vuodevaatteet ja sijannut vierasvuoteet. Ai että harmitti kun vieraat levittivät tunkkaisilta haisevat makuupussinsa puhtaiden petivaatteiden päälle.

Vierailija
39/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheen kesken voidaan nukkua toistemme lakanoissa, mökillä saunotaan kuitenkin joka ilta eli lakanoihin mennään puhtaina. Lapsen kavereilla pidän samat petivaatteet koko kesän, nukkuja vaan vaihtuu. Olisi hassua tuoda lakanat saaresta kaupunkiin pesuun kun niissä on nukuttu 1-2 yötä.

Sukulaiset ja muut aikuisvieraat tuovat omat lakanansa, tämä on itsestäänselvyys.

Vierailija
40/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia ja lastenlapsia käy saavat samat lakanat käyttöönsä, saatan tuulettaa vain välillä ja pesen sitten mökkikauden lopuksi syksyllä. Jos vieraampia yöpyjiä käy, eli hyvin harvoin,  niin saavat puhtaat lakanat. Yhden yön nukutut lakanat voi pestä sitten lyhyemmällä pesuohjelmalla. Mökillä saunotaan, uidaan ja iltaisin käydään suihkussa, joten yöpyjät ovat puhtaita. Jos menen vieraaksi jonkun mökille otan omat lakanat mukaan, en tykkää nukkua ahtaassa makuupussissa,