Käytättekö esim mökillä vieraslakanoita uudelleen, pesemättä eri vieraiden välillä?
Kommentit (74)
En. Aina pestään. Mökillä pesukone.
No ei ikinä. Hyi olkoon koko ajatuskin.
No perheen/lähisuvun kesken nukutaan samoissakin, jos muutama yö takana, mutta muuten vaihdan aina.
Minusta on törkeää, jos vieraat tulevat ilman omia lakanoita.
Tietysti käytämme. Myös kondomit käytämme kahteen kertaan, käännetään vain ympäri.
Miksi kysyt, meinaatkos itse käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on törkeää, jos vieraat tulevat ilman omia lakanoita.
Miksi? Pesukone pesee ihan samalla tavalla kuin kotonakin. En ole koskaan pyytänyt vieraita tuomaan lakanoita mukanaan kotiin tai mökille.
Hyi olkoon, en tietenkään!
Miten jollakin tuollainen edes mieleen tulee?
Puhtaat lakanat joka ikiselle vieraalle, tuli sitten vierailulle mökille tai kotiin.
Ja nykyisin useimmat vieraat tuovat mukanaan omat lakanansa ja pyyhkeensä, koska eivät halua rasittaa isäntäväkeä lisäpyykillä ja vaivalla.
Miten ihmeessä joku voisi laittaa vieraat nukkumaan käytettyihin lakanoihin, niistähän voi vaikka levitä jokin tauti, esim. ihottuma, jalkasieni, tms.
Vierailija kirjoitti:
En meinannut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meinannut. Ap
No mistä tuollainen ajatus?
Mummani pohjanmaalla harrasti tätä noin 40 v sitten, mutta luulin että se oli
vain hänen harrastuksensa...
Kyllä käytetään, mökillä ei juoksevaa vettä.
Ei ole koskaan tullut edes mieleen laittaa vieraalle käytettyjä lakanoita, hyi olkoot!
Pakko kommentoida tähän. Emme omista mökkiä, mutta kutsuja tuttavien mökeille tulee usein. Jokaiseen paikkaan viemme omat liinavaatteet mukana.
M54
Eihän lakanapyykistä mitään vaivaa ole, jos on pesukone. Varmaan vajaa minuutti menee laittaa koneeseen ja pesuohjelma päälle. Toinen pari minuttia menee niiden ripustamiseen kuivumaan.
Meidän mökillä ei tunneta käsitettä yövieraat. Jos joku änkeää väkisin käymään niin illalla viimeistään lähtee.
Mulle ON tarjottu kahdessakin eri kyläpaikassa edellisen yövieraan lakanoita! Itse en ikinä kehtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meinannut. Ap
No mistä tuollainen ajatus?
Kunhan tuli mieleen. Ap
No hyi, en. Mökkivieraille on kerrottu, että ottavat omat lakanat mukaan. Varalla on puhtaat lakanat, jos jollain unohtuu tai tulee yllärivieraita, mutta ne lakanat menee pesuun heti käytön jälkeen.