Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoavat nuoret naiset

Vierailija
28.08.2020 |

Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.

Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää

Kommentit (467)

Vierailija
461/467 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56v nainen. Lapsena me kuljimme 5km. koulumatkat pyörällä, talvisin suksilla. Vapaa- ajalla liikuimme koko ajan, pelasimme pihoilla pelejä, kävimme uimassa, kiipeilimme puihin yms. Ruoka oli kotiruokaa, ei ollut välipaloja. Karkkia sai harvoin. Kotiaskareita joutui tekemään. Itse kitkin kasvimaita, kannoin vettä, siivosin lapsena. Ei ollut somea, lapset liikkuivat ja touhusivat jatkuvasti. Nyt keski- iässä, kerrostalossa asuessani kiloja tulee, ellei jatkuvasti vahdi.😀

Ei kerrostalo ketään lihota. Kaupungissa on parempikuntoiset lapset ja nuoret maalaisiin verrattuna.

Vierailija
462/467 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei polteta tupakkaa ja olla syömättä. Roskaruokaa voi woltata koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/467 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunnan puute herkkusuita 

464/467 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka ei maistu ja se korvataan kaikella  paskalla ruualla

Vierailija
465/467 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina hoikka nuorena ja vielä 40 vuotiaaksi asti, sitten lihoin ja nyt 50+ olin taas hoikassa kunnossa ja paljon nuoremman näköinen mutta viime vuoden tammikuusta asti en ole päässyt liikkumaan ja kiloja tullut 10 noin vain, harmittaa ja koetan syödä joka päivä kasviksia runsaasti mutta liikkumattomuus lihottaa, kävelysauvojen kanssa kolistelen ja kiroilen kotona. Kirurgi ilkesi vielä sanoa, että kannattaa laihduttaa tulevaa leikkausta odottaessa, ja kakat. Laiha kuikelo oli itse.

Vierailija
466/467 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli kaksikymppisenä vaatekokoa 40 ja sain aina kuulla olevani "se lihava". 

Huolestuttaa kuinka isoja nuoret naiset ovat sitten keski-ikäisinä, koska ylipaino helposti lisääntyy ikääntyessä. Ei tarvitse olla kummoinen sairaus kun liikkuminen vähenee ja sitten lihoo vielä lisää. Onko Suomessa kymmenen vuoden kuluttua yhtä lihavia ihmisiä kuin tällä hetkellä on jo Yhdysvalloissa. 

Kannatan kehopositiivisuutta mutta monet nuoret naiset vaikuttavat uskovan, ettei ylipaino haittaisi ollenkaan heitä itseään. Kannattaisi muistaa että kehopositiivisuudella yritetään myös myydä muotia lihaville, että heiltäkin saataisiin rahat pois. Se ei tarkoita että olisi hyvä asia olla jotain 150 kiloinen 20-vuotiaana. Ylipaino ei edelleenkään ole tavoiteltava asia. 

Ja ei siitä pääse mihinkään että yli satakiloinen nainen näyttäisi paremmalta muussa asussa kuin bikineissä kävellessään julkisella kadulla tai yli 150 kiloinen näyttäisi paremmalta ilman isoja mustia tatuointeja ympäri vartaloa, koska ne muuttuisivat erilaisiksi jos joskus laihtuisi. Sama koskee miehiä. 

Vierailija
467/467 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen asunnon vieressä oli lähikauppa ja vähän matkan päässä isot koulut, lukio sekä ala- ja yläkoulu. Se lasten ja nuorten virta kouluilta kauppaan oli tolkuton. Ilmeisesti kouluruoka jäi usein  syömättä ja  sitten kauppaan eri menopeleillä, vain nuorimmat kävelivät tai pyöräilivät. Kaupan edusta oli täynnä paistopisteen pusseja, karkki- ja sipsipussien jäänteitä, tyhjiä keksipaketteja ja tietysti juomien jäänteitä. Keväällä tahmeat jäätelöpaperit tarttuivat kengänpohjiin. Näkyyhän se hyötyliikunnan vähäisyys ja syömisten laatu painossa, jos sama meno jatkuu aikuisenakin. Kummallista, että jotkut hyvinkin ylipainoiset pukeutuvat ihonmyötäisiin pieniin vaatteisiin lähtiessään kylille. Nuori, tuhti nainen tiukoissa legginseissä ja napapaidassa kääntää kyllä päät, mutta ei siten kuin hän ehkä tarkoitti. Ylipainoisilla miehillä näkee usein harmaat ja kuluneet college-housut,  jotka roikkuvat vyötäröstä mahan alla ja kiristävät muualta. Monesti on nuoresta pariskunnasta kumpikin ylipainoinen.  Kauppaan mennään niin, että auton saa mahdollisimman lähelle ovea ja sitten palautetaan valtavat kantamukset lihottavien juomien pulloja ja purkkeja. Panttikuiteilla ostetaan lisää samaa tavaraa ja vielä kaloripitoiset syötävät päälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan