Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoavat nuoret naiset

Vierailija
28.08.2020 |

Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.

Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää

Kommentit (453)

Vierailija
381/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun masennuslääkkeet lihottaa... Eli pakottaa syömään sen suklaalevyn, sipsipussin ja jäätelöpaketin.

Kas kun ei ole mua pakottanut syömään. :D

Mä olen aina ollut hoikka. Syön terveellisesti ja harrastan päivittäin liikuntaa.

Kerran sitten kun mulla oli surullinen ja stressaava ajanjakso, jolloin en saanut unta, lääkäri määräsi mulle nukahtamislääkkeenä mirtazapin actavis puolikas 15mg pilleristä.

Mulla ei ollut mitään ongelmia syödä terveellisesti mutta otettuani pillerin, käytännössä ostin jo seuraavana päivänä ruokia, joita en ennen ollut arjessa himoinnut. Esim. mulla ei ennen ollut minkäänlaista makeannälkää tai pitsan ja sipsien himoa, mutta ensimmäistä kertaa yli vuoteen, ostin jättipussin sipsejä ja irtokarkkeja, jotka ahmin siltä istumalta.

Olin myös aika tokkurassa seuraavana päivänä sen unipillerin takia. Olo oli, kuin en olisi nukkunut siemaustakaan, vaikka sammuin kuin saunalyhty ja nukuin 10h.

En sitten ottanut seuraavana yönä pilleriä kun olin muutenkin vielä väsynyt siitä edellisestä pilleristä. Seuraavana päivänä ihmettelin, että minkä hiivatin ahmimiskohtauksen olin saanut.

Kun kohtaukset toistui aina kun otin pillerin n.2x viikossa, aloin yhdistää sen ahmimiskohtauksiin ja juuri noihin "roskaruokiin/lohturuokiin" eli nopeiden hiilarien ja rasvamätön yhdistelmiin.

Näitä pillereitä määrätään aika surutta mm. masennuksen, ahdistuksen, stressin ja alakulon hoitoon ja vielä isompia annoksia. Ne aiheuttaa kyltymättömiä ahmimishimoja, aivan käsittämätöntä! Olet siis huumattu, et ajattele "täysillä valoilla" ja lisäksi haluat syödä hirveitä määriä, ja juuri sitä epäterveellisintä moskaa.

Vielä kun lisää, että et tosiaan jaksa kuntoilla, hyvä kun jaksat pysyä hereillä!

Ja nuo pillerit ovat kaiken lisäksi "tutkittuja ja turvallisia" ja niitä määrätään surutta, "kuin asperiinia" ja ne sopii nuorille.

Eli kun tällaisia masennuslääkkeitä määrätään ja käytetään kuin karkkia, ei ole ihme, että nuoret pulskistuu.

Ennen ajateltiin, että teini-ikään kuuluu luonnostaan mielialanvaihtelut, eksistentiaalisen tyhjyyden kokemukset ja angstaaminen. Nykyään määrätään pilleri jokaiseen ahdistukseen vaikka nuori tarvitsisi ehkä vain kuuntelijaa.

Näin juuri. Minulla on nyt sellainen kolmiolääke uneen joka laskee verensokeria parin tunnin päästä ja alkaa hiilarihimot. Sitten on lääkepäissään ja syö suklaata tai voileipiä eikä edes aamulla muista sitä! Päivällä en taas saata syödä edes mitään makeaa, nytkin pöydällä on muffinssi jota en vain saa alas kun ei tee mieli. Nyt olen oppinut kaurapuuron siihen tilalle ja yritän päästä lääkkeestä eroon. 

Aikaisemmin ketipinor sai minut raivoahmimaan vaikka minullakaan ei ole taipumusta ahmimiseen. Se oli 10 voimakkaampaa kuin krapulanälkä ja siinä oli ihan jossain sairaassa mielentilassa.

Mikä lääke kyseessä?

Vierailija
382/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmitti kyllä katsoa sukulaistyttöä, joka n. 14 vuotiaana oli lihonut huomattavasti. Äitiä katsomalla näki, että miksi oli lihonut.

Jos vanhemmat ei yhtään ohjaa syömään fiksusti ja kävelemään koulumatkat, ohjaa urheilun pariin harrastuksissa jne., niin ei ihmekään että lapset lihoo. Tosi välinpitämätöntå touhua.

Olispa mullaki asiat näin hyvin et on aikaa miettii muiden ihmisten vartaloja ja painoja. Luulis, että porukkaa kiinnostais enemmän tää radikaali ilmastonlämpeneminen, koska se tuhoaa ihmiskunnan nopeammin ku läskit ihmiset. Jos on noin fiksaatio jonkun random-ihmisen läskeihin ni suosittelen ammattiapua. Toi ei ole tervettä. Mut onpahan elämässä mitä muistella! Joo tota käytin koko elämäni ja energiani muiden läskeistä murehtemiseen

Kyllä läskitkin tuhoaa syödään monen edestä, kulutetaan kaikkea enemmän, jätettä ja päästöjä tulee enemmän. Vaatteisiin kuluu materiaaleja enemmän jne

Tämä onkin se hyvin hankala asia myöntää. On ihan helppoa todeta esim. vaikka nyt kun itse olen jälleen elämäntapojani korjailemassa eli toisin sanoen laihduttamassa, niin kyllähän sitä ensin karsii sen roskaruoan ja prosessoidut sokeriherkut. Terveellinen ja tasapainoinen ruokavalio koostuu erityisesti kasvispainotteisesta ja prosessoimattomasta ruoasta. Toki laihduttaa voi pitkälle prosessoiduilla ateriankorvikkeilla, mutta loppuelämän ruokavalioksi sellaisesta ei ole. Ylensyönti on resurssien tuhlaamista ja suoraan jopa roskaamista, tämä on valitettavasti totuus.

Mutta ei kaikki ylipainoiset syö roskaruokaa ja prosessoituja sokeriherkkuja. Itse syön juurikin terveellistä kasvisruokaa. Ylipainoni tuli sairauksien, liikuntakyvyttömyyden ja lääkkeiden myötä. 

Niinhän ne kaikki sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lääkkeet " <-- Tämä on aika yleinen tekosyy lihavuudelle , näkee todella paljon 

Tosiasia on että lääkkeet eivät ole todellakaan yksinään syy lihavuudelle , yleensä nämä henkilöt eivät vain liiku tarpeeksi kulutukseensa nähden eivätkä syö säännöllisesti ja puhtaasti .

Vierailija
384/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pystyy mennä kouluun sähköpotkulaudalla jo ekasta luokasta lähtien, ennen piti mennä polkupyörällä 15-vuotiaaksi asti. Kun 15-vuotiaana sai sen skootterin.

Itsellä ei sitä skootteriakaan ollut.

Vierailija
385/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmitti kyllä katsoa sukulaistyttöä, joka n. 14 vuotiaana oli lihonut huomattavasti. Äitiä katsomalla näki, että miksi oli lihonut.

Jos vanhemmat ei yhtään ohjaa syömään fiksusti ja kävelemään koulumatkat, ohjaa urheilun pariin harrastuksissa jne., niin ei ihmekään että lapset lihoo. Tosi välinpitämätöntå touhua.

Olispa mullaki asiat näin hyvin et on aikaa miettii muiden ihmisten vartaloja ja painoja. Luulis, että porukkaa kiinnostais enemmän tää radikaali ilmastonlämpeneminen, koska se tuhoaa ihmiskunnan nopeammin ku läskit ihmiset. Jos on noin fiksaatio jonkun random-ihmisen läskeihin ni suosittelen ammattiapua. Toi ei ole tervettä. Mut onpahan elämässä mitä muistella! Joo tota käytin koko elämäni ja energiani muiden läskeistä murehtemiseen

Kyllä läskitkin tuhoaa syödään monen edestä, kulutetaan kaikkea enemmän, jätettä ja päästöjä tulee enemmän. Vaatteisiin kuluu materiaaleja enemmän jne

Tämä onkin se hyvin hankala asia myöntää. On ihan helppoa todeta esim. vaikka nyt kun itse olen jälleen elämäntapojani korjailemassa eli toisin sanoen laihduttamassa, niin kyllähän sitä ensin karsii sen roskaruoan ja prosessoidut sokeriherkut. Terveellinen ja tasapainoinen ruokavalio koostuu erityisesti kasvispainotteisesta ja prosessoimattomasta ruoasta. Toki laihduttaa voi pitkälle prosessoiduilla ateriankorvikkeilla, mutta loppuelämän ruokavalioksi sellaisesta ei ole. Ylensyönti on resurssien tuhlaamista ja suoraan jopa roskaamista, tämä on valitettavasti totuus.

Mutta ei kaikki ylipainoiset syö roskaruokaa ja prosessoituja sokeriherkkuja. Itse syön juurikin terveellistä kasvisruokaa. Ylipainoni tuli sairauksien, liikuntakyvyttömyyden ja lääkkeiden myötä. 

Niinhän ne kaikki sanoo.

Minä olen koko elämäni elänyt terveellisemmällä ruoalla kuin sinä. Viimeksikin yksi sinunkaltaisesi samanlaisessa keskustelussa kehui kuinka ei ole grillimakkaraa syönyt kolmeen vuoteen. Minä en ole syönyt 30 vuoteen.

Vierailija
386/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus niin syövät vain sitä mikä maistuu hyvältä. Ja suomalaiseen suuhun on tehty hyvältä maistumaan kaikki missää on liikaa energiaa. Läsiksi nykyään tykätään somettaa, niin liikunta jää vähemmälle. Mutta ei minua haittaa. Tykkään isoista pyllyistä nuorilla tytöillä. Ruisk!

M60

Vierailija
387/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suunnata ulkomaille. Vaikkapa Tanskassa, Norjassa Hollannissa, Saksassa tai Italiassa on todella vähän lihavia nuoria naisia

Esim Italiassa onkin sitten vastaavasti enemmän lihavia vanhoja naisia. Laihuus ei siis ole pysyvää sorttia.

Vierailija
388/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö sinänsä aiheeseen mutta sen olen huomannut kuntosalilla aktiivisesti käyvänä että todella vähän näkee enää noin parikymppisiä (tai sen oloisia) treenaamassa. Enimmäkseen siellä tulee törmättyä noin 30-40v oloisiin, keski-ikäisiin ja sitä vanhempiin. Ja asun kuitenkin pk-seudulla ja ilmeisesti maakunnissa tilanne on vielä pahempi. Vielä vajaa 10v sitten tilanne oli ihan toinen. Koskee kyllä sekä naisia että miehiä. Nykynuoret vaan näköjään passivoituvat entisestään vuosi vuodelta.

Vierailija
389/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä liittyykö sinänsä aiheeseen mutta sen olen huomannut kuntosalilla aktiivisesti käyvänä että todella vähän näkee enää noin parikymppisiä (tai sen oloisia) treenaamassa. Enimmäkseen siellä tulee törmättyä noin 30-40v oloisiin, keski-ikäisiin ja sitä vanhempiin. Ja asun kuitenkin pk-seudulla ja ilmeisesti maakunnissa tilanne on vielä pahempi. Vielä vajaa 10v sitten tilanne oli ihan toinen. Koskee kyllä sekä naisia että miehiä. Nykynuoret vaan näköjään passivoituvat entisestään vuosi vuodelta.

Some, limu ja kaupan epäterveellinen ruoka.

Vierailija
390/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla salilla käy enimmäkseen parikymppisiä naisia ja miehiä.. Yli 30v naisia käy harvoin. Yli 30v miehiä käy lähes yhtäpaljon. kuin parikymppisiä Näin maakunnassa.

Vierailija
391/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että! Onko masseva joku mun ihan ikioma sana?! xD omassa päässä se tarkoittaa suurta. Ap

Messevä ja massive.

Vierailija
392/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle. Pidä huoli omasta painostasi.

Vierailija
393/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen ja poikien, miesten ja naisten lihominen on kansansairaus.

Kaikkea hyvää on liiaksi tarjolla ja mieli on altis.

Kuka niitä vuodeosastoilla kääntelee ja nostaa pytylle?

Yhtä kohdin tarvittaisiin ainakin kolme.

Vierailija
394/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla salilla käy enimmäkseen parikymppisiä naisia ja miehiä.. Yli 30v naisia käy harvoin. Yli 30v miehiä käy lähes yhtäpaljon. kuin parikymppisiä Näin maakunnassa.

Joo, saattaa sitten olla vain salista ja kellonajasta kiinni. Sen vaan pannut merkille että samalla salilla olen käynyt useita vuosia ja kuitenkin nuorten treenaajien määrä on selkeästi vähentynyt sinä aikana. 

Vierailija
395/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sinulle. Pidä huoli omasta painostasi.

Ei kuulu, ei.... mutta NÄKYY. / Eri

Vierailija
396/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoavatnuoretnaiset piste fi.

Vierailija
397/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki voi tilata kotiin eikä tarvitse minnekään lähteä paitsi baariin niin eiköhän siinä lihoa.

Isukki tuo tarvittaessa lisää rahaa jotta saa tilata annokset kotiin.

Vierailija
398/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun masennuslääkkeet lihottaa... Eli pakottaa syömään sen suklaalevyn, sipsipussin ja jäätelöpaketin.

Mä olen aina ollut hoikka. Syön terveellisesti ja harrastan päivittäin liikuntaa.

Kerran sitten kun mulla oli surullinen ja stressaava ajanjakso, jolloin en saanut unta, lääkäri määräsi mulle nukahtamislääkkeenä mirtazapin actavis puolikas 15mg pilleristä.

Mulla ei ollut mitään ongelmia syödä terveellisesti mutta otettuani pillerin, käytännössä ostin jo seuraavana päivänä ruokia, joita en ennen ollut arjessa himoinnut. Esim. mulla ei ennen ollut minkäänlaista makeannälkää tai pitsan ja sipsien himoa, mutta ensimmäistä kertaa yli vuoteen, ostin jättipussin sipsejä ja irtokarkkeja, jotka ahmin siltä istumalta.

Olin myös aika tokkurassa seuraavana päivänä sen unipillerin takia. Olo oli, kuin en olisi nukkunut siemaustakaan, vaikka sammuin kuin saunalyhty ja nukuin 10h.

En sitten ottanut seuraavana yönä pilleriä kun olin muutenkin vielä väsynyt siitä edellisestä pilleristä. Seuraavana päivänä ihmettelin, että minkä hiivatin ahmimiskohtauksen olin saanut.

Kun kohtaukset toistui aina kun otin pillerin n.2x viikossa, aloin yhdistää sen ahmimiskohtauksiin ja juuri noihin "roskaruokiin/lohturuokiin" eli nopeiden hiilarien ja rasvamätön yhdistelmiin.

Näitä pillereitä määrätään aika surutta mm. masennuksen, ahdistuksen, stressin ja alakulon hoitoon ja vielä isompia annoksia. Ne aiheuttaa kyltymättömiä ahmimishimoja, aivan käsittämätöntä! Olet siis huumattu, et ajattele "täysillä valoilla" ja lisäksi haluat syödä hirveitä määriä, ja juuri sitä epäterveellisintä moskaa.

Vielä kun lisää, että et tosiaan jaksa kuntoilla, hyvä kun jaksat pysyä hereillä!

Ja nuo pillerit ovat kaiken lisäksi "tutkittuja ja turvallisia" ja niitä määrätään surutta, "kuin asperiinia" ja ne sopii nuorille.

Eli kun tällaisia masennuslääkkeitä määrätään ja käytetään kuin karkkia, ei ole ihme, että nuoret pulskistuu.

Ennen ajateltiin, että teini-ikään kuuluu luonnostaan mielialanvaihtelut, eksistentiaalisen tyhjyyden kokemukset ja angstaaminen. Nykyään määrätään pilleri jokaiseen ahdistukseen vaikka nuori tarvitsisi ehkä vain kuuntelijaa.

Näin juuri. Minulla on nyt sellainen kolmiolääke uneen joka laskee verensokeria parin tunnin päästä ja alkaa hiilarihimot. Sitten on lääkepäissään ja syö suklaata tai voileipiä eikä edes aamulla muista sitä! Päivällä en taas saata syödä edes mitään makeaa, nytkin pöydällä on muffinssi jota en vain saa alas kun ei tee mieli. Nyt olen oppinut kaurapuuron siihen tilalle ja yritän päästä lääkkeestä eroon. 

Aikaisemmin ketipinor sai minut raivoahmimaan vaikka minullakaan ei ole taipumusta ahmimiseen. Se oli 10 voimakkaampaa kuin krapulanälkä ja siinä oli ihan jossain sairaassa mielentilassa.

Kannattaisiko kokeilla jotain muuta kuin päätä sekoittavia lääkkeitä? 

Vierailija
399/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli itse käyt ostaan herkkuja ja sitte lääkehumalassa syöt niitä ?

Vierailija
400/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970 - luvulla olin aina porukan lihavin ja minua pidettiin lihavana. Olin 170 cm ja painoin 62 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän