Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoavat nuoret naiset

Vierailija
28.08.2020 |

Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.

Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää

Kommentit (453)

Vierailija
421/453 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
422/453 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näkee pariskuntia, joissa mies on normaali ja nainen lihava tai pyöreä. Surullinen fakta on se että naiset voivat syödä Paljon vähemmän kuin miehet pysyäkseen normaalipainoisina. Nykyään annoskoot ravintoloissa on isoja eikä ole mahdollista saada pienempää annosta. Ylimääräiset kalorit menevät sitten naisten kylkiin herkästi. Tämän siis ihan omalla kohdalla olen huomannut, pakko tsempata nyt ruokailuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/453 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Paljon näkee pariskuntia, joissa mies on normaali ja nainen lihava tai pyöreä. Surullinen fakta on se että naiset voivat syödä Paljon vähemmän kuin miehet pysyäkseen normaalipainoisina. Nykyään annoskoot ravintoloissa on isoja eikä ole mahdollista saada pienempää annosta. Ylimääräiset kalorit menevät sitten naisten kylkiin herkästi. Tämän siis ihan omalla kohdalla olen huomannut, pakko tsempata nyt ruokailuissa.

Tuon saman havainnon oon tehnyt. Ja yleensähän naiset persompia makealle ja haluavat sen jälkiruuankin lisäksi vielä.

Vierailija
424/453 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pienestä saakka saatu kaikkea, mitään rakentavaakaan kritiikkiä ei ole saatu, eikä painosta ole saanut mainita ettei vaan tule syömishäiriötä lapselle No, mitä se reipas ylipaino nyt sitten on kun syömishäiriötä. Veikkaan kuitenkin mt-lääkkeitä isoon osaan tässä lihomisessa. Nykynuoret ei kestä yhtään vastoinkäymisiä ja paineita, lääkkeillä ratkotaan ongelmia.

Päinvastoin. Mulla oli lapsena pientä pyöreyttä ja siihen todellakin puututtiin. Kun muutin pois kotoa, lihoin ekana syksynä 10 kg kun sain viimein syödä. Toki nyt oikeasti aikuistuneena terveelliset elämäntavat ovat alkaneet kiinnostaa ihan oikeasti. Normaalia ruokasuhdetta en tule saamaan ikinä kylläkään.

Nämä nykyiset lihavat nuoret ovat juuri tuon parista kilosta paasaamisen tulosta, toki joukossa on varmasti johonki ahdistukseen ahmivia. 

Mun neuvo on että tehkää kotona normaalit terveelliset ruoat päivittäin, älkää demonisoiko herkkujakaan, sillä ei lapsi niitä mahan täydeltä syö jos saa tarpeeksi kotiruokaa. Jos on pari kiloa ylimääräistä niin älkää kiinnittäkö mitään huomiota. Kyllä, luit oikein. Pituuskasvu korjaa osan ja jos ei korjaa niin pääasia ettei saa kotoa lähtiessään samanlaista itsevihaa mukaansa kuin minä sain. Muutama kilo lähtee hyvällä liikuntaharrastuksellakin, mutta epäterve ruokasuhde saa ahmimaan ja sitä onkin vaikeaa parantaa.

Vierailija
425/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on raskauskiloja

ei saa kommentoida

paha mieli tulee, jos joku sanoo

Vierailija
426/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu silmiin kun joku ei osaa kirjoittaa. Lihoneet tai lihovat. Ei lihoavat. 

Vierailija
427/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti myös vesijohtovesi on liian prosessoitua nykyään ihmiskeholle. Kantsii syödä maitohappobakteereja varsinkin, jos käytössä mielialalääkitys. Monessa on antiseptinen vaikutus, ja siten muuttaa kehon bakteerikantaa. 

Myöskin kysyn, miksi kaupoista löytyy enää kuin ainoastaan suolattuja ja sokeroituja pullovesiä? Jos haluat elää terveellisesti, siitä on tehty nykyaikana superhankalaa. 

Vierailija
428/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat kylläkin Suomessa useammin lihavia kuin naiset, joten ihan tilastollisestikin enemmän on pariskuntia joissa mies pyöreä ja nainen normaali. Ehkä et vain kiinnitä huomiota heihin, koska olet tottunut siihen että naisia tuomitaan ja arvostellaan enemmän ulkonäöllisistä syistä ja teet sitten samaa itsekin.

Vierailija
429/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista ei tule koskaan saavuttamaan himoittavaa vyötärölantiosuhdetta, vaikka kuinka laihduttaisivat. Tämän musertavan faktan hyväksyminen jo itsessään lisää miesten ruokahaluja ja siitä se kierre alkaa. Ruokalähetit vain aikaistavat lopputulemaa.

Vierailija
430/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lihouttaa kun naisilla kaikki tekeminen liityy ruokaan, jokainen tapaaminen yms.Busseissa suurin osa naisia aina.

Vierailija
431/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kamppailen jatkuvasti sen kanssa ettei sujahda ylipainon puolelle, jojoilen noin 5 kilon kanssa koko ajan. Ruuasta on jotenkin muodostunut se asia mitä esimerkiksi viikonlopuilta odottaa, myös arki-iltoina on ihanaa katsoa telkkaria ja napostella. Yritän kyllä keksiä itselleni muuta tekemistä ettei tulisi oltua jääkaapin lähellä koko päivää. Etätöitäkin teen.

Vierailija
432/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä miehille että naisille on saatavilla liian isoja vaatteita, herkkujen hinnat pitäisi sada ylös. Kouluissa puututtava tiukemmin ylipainoisiin lapsiin ja nuoriin

Vierailija
433/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu silmiin kun joku ei osaa kirjoittaa. Lihoneet tai lihovat. Ei lihoavat. 

🙌 Suorastaan kirpaisi.

Vierailija
434/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska "bodypositive" eli lihavuutta ihannoidaan ja pidetään normaalina.

Edelleenkään kehopositiivisuus EI tarkoita lihavuuden ihannointia!!

Joopa joo

Vierailija
435/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille kerääntyy läskiä ja nestettä paljon helpommin kuin miehille. Miesten on myös helpompi pudottaa painoa ja kasvattaa lihasta.

Nykyään on helppo lihoa, kun on kaikenlaista tarjolla. Kouluissa pitäisi opettaa ja tutkia kaloriasioita tarkemmin. Millainen on ihmisen peruskulutus, paljonko kaloreita on herkuissa, normiruoassa, roskaruoassa, kasviksissa, ym. Ja paljonko liikunta kuluttaa ym. En usko, että tällainen opetus mihinkään syömishäiriöihin johtaisi. Kun totuus vaan on, ettei suurin osa ainakaan naisista voi mitä tahansa vetää lihomatta ja pakostakin joutuu katsomaan mitä suuhunsa laittaa, niin olisi hyvä että saisi tiedot tähän painonhallintaan jo ajoissa. Ei se tarkoita, että luuviulu pitäisi olla.

Kaloreita ja niiden laskentaa ei pitäisi opettaa lainkaan. Sillä tiedolla ei tee mitään, koska kulutusta ei voi tietää. Ennemmin pitäisi opettaa minkälaisella ruualla pysyy kylläisenä ja millä keho voi hyvin.  Sen kun tajuaa, niin ruokamäärät pysyy automaattisesti kohtuullisina. Pitäisi myös lopettaa se oppi, että vähäkalorinen=terveellinen.

Kyllä tekee! Kaloreita laskemalla olen laihtunut vuodessa melkein 10kg

Vierailija
436/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat laiskistuneet. Ei huvita, ei jaksa, ei kiinnosta... Sinnikkyys on katoava luonnonvara nykyään.

Normaali painoisena pysyminen vaatii itsekuria ja sinnikkyyttä ja näitä luonteenpiirteitä ei nykynuorilta meinaa enää löytyä. Kaikki pitää saada nyt ja heti. Ja tämä koskee naisia ja miehiä.

Vierailija
437/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudesta johtuvat kulut luulisi huolettavan

Vierailija
438/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat kylläkin Suomessa useammin lihavia kuin naiset, joten ihan tilastollisestikin enemmän on pariskuntia joissa mies pyöreä ja nainen normaali. Ehkä et vain kiinnitä huomiota heihin, koska olet tottunut siihen että naisia tuomitaan ja arvostellaan enemmän ulkonäöllisistä syistä ja teet sitten samaa itsekin.

Väärin.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoa (ml. lihavuus) on 63 prosentilla naisista ja 72 prosentilla miehistä. Lihavuuden yleisyys on naisilla 28 ja miehillä 26 prosenttia. Lähes joka toisella (46 %) miehellä ja naisella on vyötärölihavuutta.

https://thl.fi/aiheet/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…

Lihavalla tarkoitetaan kun BMI yli 30. Naisilla yleisempää, joskaan ero ei ole suuri. Ylipainoisissa on sitten enemmän miehiä.

Vierailija
439/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos on vaikka 10 kiloa ylipainoa, se tarkoittaa 25 kappaletta 400 gramman jauhelihapakettia. Jos siis haluaa visualisoida sitä ylimääräistä rasvaa niin mietipä nuo jauhelihaköntit ympäri kehoasi.

Vierailija
440/453 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kpl 500 g voipaketteja osuvampi mielikuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän