Lihoavat nuoret naiset
Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.
Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää
Kommentit (453)
Miesten lihavuus on usein vaarallisempaa, koska niillä on enemmän taipumusta saada rasva vaarallisiin paikkoihin kuten vatsaan. Miehissä on myös vähemmän normaalipainosia kuin naisissa ja miehillä on taipumusta elää denialismissa ja selittää lihavuuttaan lihaksilla ja isoilla luilla, vaikka vatsa on yhtä pinkeä ku kaksosia odottavalla naisella. Naiset kyllä pääosin tajuaa olevansa lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Miesten lihavuus on usein vaarallisempaa, koska niillä on enemmän taipumusta saada rasva vaarallisiin paikkoihin kuten vatsaan. Miehissä on myös vähemmän normaalipainosia kuin naisissa ja miehillä on taipumusta elää denialismissa ja selittää lihavuuttaan lihaksilla ja isoilla luilla, vaikka vatsa on yhtä pinkeä ku kaksosia odottavalla naisella. Naiset kyllä pääosin tajuaa olevansa lihavia.
Miehet ei myöskään liho yhtä helposti kuin naiset, joten miesten lihominen on erityisen huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellasen havainnon tein kesällä: Maakunnissa tosiaan ollaan hieman tukevampia kuin helsingissä. se oli jopa aika yleistä.
Olen asunut Helsingissä koulujen vieressä ja nyt asun pienellä paikkakunnalla koulujen vieressä. Helsingissä kouluja on joka lähiössä ja on kävely/pyörämatka kouluun. Siellä näkyikin paljon koululaisia aina koulumatkalla, ei niinkään autoja. Täällä puolestaan klo 8 ja klo 9 on ihan hirveä autoliikenne kun lapsia tuodaan kouluun ja vain yksittäisiä oppilaita näkee yksin kulkemassa.
Täällä ei myöskään ole mitään hengailupaikkoja nuorille niin kuin minun nuoruudessani oli ja niin kuin Helsingissä on.
Huomaan itsessänikin, kun Helsingissä lähdin asioille niin kuin huomaamatta tuli 20000 askelta täyteen. Täällä ei kerta kaikkiaan riitä kylänraittia niin paljon että tulisi askelia noin paljon(tai siis se kävisi aika tylsäksi).
Jos joku haluaa olla ylipainoinen niin eipä se minulta ole pois... Niin kauan kun eivät vaadi jotain erityiskohtelua tai oleta että minä, urheilullisena kiinnostuisin/olisin jotenkin velvollinen kiinnostumaan heistä tjsp.
Toki niitä on tapauksia jotka vammojen tai vastaavien takia ovat ylipainonsa saaneet mutta valtaosaa se ei koske.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa olla ylipainoinen niin eipä se minulta ole pois... Niin kauan kun eivät vaadi jotain erityiskohtelua tai oleta että minä, urheilullisena kiinnostuisin/olisin jotenkin velvollinen kiinnostumaan heistä tjsp.
Toki niitä on tapauksia jotka vammojen tai vastaavien takia ovat ylipainonsa saaneet mutta valtaosaa se ei koske.
Täällä pohditaan, miksi niin moni on nykyään lihava ja sinä tulit kirjoittamaan siitä, millaisista ihmisistä viehätyt seksuaalisesti? Mitä teen tällä tiedolla?
Älypuhelimet, some, liikkumattomuus tai että joka paikkaan liikutaan jollain sähkövehkeellä. Erityisesti lapset. Kuulin n. 10-12v lapsiporukan keskustelun. Olivat menossa "mässyä ostamaan kun kouluruoka on pask aa. Ajoivat sähköpotkulaudoilla n. 50m päähän kauppaan ostamaan lihapiirakoita, karkkia ja limsaa joita mässyttivät apaattisina puhelimia tuijottaen.
Katsokaa youtubesta: Robert Lustig: Sugar: The Bitter Truth. Englanninkielisellä tekstityksellä
englanniksi. Paljon viisaita näkemyksiä.
Tulevaisuudessa yhteiskunta eriytyy varmaankin myös kognitiiviseen yläluokkaan ja alaluokkaan. Yläluokkaan päätyvät ne, joilla on itsekuria ja kykyä toimia tässä välittömien ärsykkeiden, viihdykkeiden ja mättöjen maailmassa. Ne heikommat päätyvät apaattisina vetämään sitä nopean mielihyvän höttöä ja tuijottamaan jotakin hologrammitodellisuuden 10 sekunnin videoviihdepläjäyksiä.
Ot, varsinaiseen aiheeseen, mutta tämä tuli mieleen juuri esim. tuosta edellisen kommentista nykykoululaisista.
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on enemmän lihavia
Yhtä asiaa en ymmärrä ollenkaan. Kukaan ei liho yhdessä yössä. Miksi annatte tulla kymmeniä kiloja lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin netistä videoita tuosta Valkovenäjän mielenosoituksista siis silloin kun ne just alkoi ja kymmeniä tuhansia ihmisiä oli kaduilla. Niin se pisti silmään, että siellä oli todella paljon naisia kans ulkona ja 99% niistä oli hoikkia ja laihoja. Samoin esim Venäjällä ja Ukrainassa on enemmän hoikia ja laihoja kuin ylipainoisia nuoria naisia. Se myös johtuu siitä, että he ovat tosi tarkkoja oman painon kanssa ja jo teini iästä lähtien tarkkailee mitä ja pljonko syö.
Niin on myös Italiassa, moni suomalainen ei saa lomalla ostettua kaupasta siellä vaatteita, koska eivät löydä kokoa. Keskimääräisessä pituudessa ei ole montaa senttiä eroa, mutta leveydessä kymmeniä.
Ai ei montaa senttiä eroa vai :D Jos junailisit jostain Rooman turistikuplasta vaikka sata kilometriä etelään niin näkisit, että keskiverto italialainen nainen on ihan tavallinen n. 160 cm, 80 kg tasapaksu kananp e r s etukka crocseissaan ja Tokmanni-tyylin halpisräteissään, samanlainen mitä Suomen lähiöt on pullollaan. Kokoluokitukset ovat toki erit, esim. Suomen koko 42 olisi Italiassa 46, mutta ei tarkoita sitä etteikö isompiakin vaatteita muka löytyisi.
Minulla on varmasti enemmän kokemusta kuin sinulla asiasta ja kyllähän noita Marina Rinaldi ym. vaatteita on saatavilla ja oviessessä tai jopa conbipelissä on nykyään suurempia kokoja, mutta keskiverto italialainen nainen ei kulje kananpersetukassa eikä todellakaan crocseissa. Ehkä joku ukranainalainen badante tekee sitä. Mene sinne jonkun scuola primarian eteen katsomaan niitä äitejä. Laihoja suurin osa ja merkkivaatteet päällä ja muodikkaat kengät jalassa.
Mutta ehkä sinä tosiaan liikut seuduilla joissa myydään lähinnä noiden kiinalaisten kauppojen vaatteita?Toki sinulla paremmalla ja ylhäisemmällä ihmisellä on enemmän kokemusta kuin puoli-italialaisella, tämähän on vauvafoorumi ja se on selvä. Se, että isoissa kaupungeissa on rikkaita muodikkaita laihoja naisia ei silti tee epätodeksi sitä tosiasiaa, että leijonanosa italialaisnaisista on lyhyenläntiä ja tasapaksuja eikä sen elegantimpia kuin perus suomalaismammakaan, varallisuudesta riippumatta. Ja tämä ei ole mitään solvausta, miksi haukkuisin omia geenejä :D Kyllästyttää vaan kuulla kun aina suomalaiset lihavia, rumia, juntteja, tyhmiä, kun oikeasti tää järkytävän alhainen itsetunto on se pahin ongelma. Aina jossain muualla on fiinimpää, kauniimpaa parempaa. Mutta kun ei ole.
Minä ostin joskus 90-luvulla Italiasta kauneus- ja terveyslehden jossa oli juttu jonka otsikkona oli jotain Mikä on pohjoismaisten naisten hoikkuuden ja selluliittomuuden salaisuus. En sitten muista mikä se salaisuus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on vittumainen ilmiö deittailun näkökulmasta, koska nyt nainen saa huomiota jo ihan sillä ettei ole läski. Entistä pienempi todennäköisyys löytää vaimo.
Kukaan ei sua muutenkaan kelpuuttais. Ei ne läskitkään kun on niillekin enemmän kysyntää ku sulle. Oot varmasti joku yliksen säälittävä katkeroitunu katkarapumuna #ncel. Muuta Aasiaan. Siellä on sut kelpuuttavia akkoja pilvinpimein, jokasen kadunkulmalla. Täällä sua ei kukaan kelpuuta, ei edes yli 200kg nainen. Rumilus.
No huhhuh. T.eri
Vierailija kirjoitti:
Täällä pohditaan, miksi niin moni on nykyään lihava ja sinä tulit kirjoittamaan siitä, millaisista ihmisistä viehätyt seksuaalisesti? Mitä teen tällä tiedolla?
Eipä tämä aihe mitään rakettitiedettä ole, suurimmalla osalla ihmisistä ylipaino selittyy yksinkertaisesti liian vähällä kulutuksella kalorien saantiin nähden.
Sillä mitä syö on myös väliä. Jos joku syö saman määrän (painollisesti) eineksiä, pikaruokaa kun toinen syö kotiruokaa, kasviksia tjsp, lopputulema on eri. Kaikki kalorit eivät ole samanarvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimet, some, liikkumattomuus tai että joka paikkaan liikutaan jollain sähkövehkeellä. Erityisesti lapset. Kuulin n. 10-12v lapsiporukan keskustelun. Olivat menossa "mässyä ostamaan kun kouluruoka on pask aa. Ajoivat sähköpotkulaudoilla n. 50m päähän kauppaan ostamaan lihapiirakoita, karkkia ja limsaa joita mässyttivät apaattisina puhelimia tuijottaen.
Tuskin ostavat lihapiirakoita. Sinun nyt vaan piti päästä mökeltämään viestiisi jotain lihaa, koska kuvittelet sen lihottavan. Todellisuudessa ne pikku mussukat lihottavat itsensä ihan pelkällä sokerilla ja viljalla. Siis hiilareilla; pullaa, munkkia, keksiä, karkkia, limua, mehua jne.
Arkiaktiivisuudenpuute. Ennen piti pyörällä tai kävellen mennä jonkun luo, hengailtiin paljon ulkona. Ei ollut somea , ihmisiä tavattiin muualla. Irtokarkit oli kalliita, niitä ostettiin muutama, ei säkillistä. Nuorempana baareissa käytiin paljon koska muualla ei ihmisiä tavannut. Kokonaisuudessa oltiin enemmän liikkeellä.
Olen keski-ikäinen, normaalipainoin nyt. Hassua on minusta se, että kun nuorena olin vähän ylipainoinen, painoin 17v 70kg, niin lääkäri otti asian puheeksi ja kehotti seuraamaan, ettei paino pääse enää nousemaan, kiitos hänelle.
Tänä päivänä 70kg pidetään normaalina.
Vastaus on sokeri. Sitä tungetaan kaikkialle. Piilosokeria on jopa peruselintarvikkeissa. Itse lopetin sokerin syönnin, niin paino tuli heti kymmenen kiloa alas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minunkin mielestäni suomalaiset naiset erottuvat ylipainonsa vuoksi. Oma teoriani on, että se liittyy ilmapiiriin, joka Suomessa nyt vallitsee. Ankeaa, näköalatonta ja ikävää. Ilo on poissa ja sellainen nuoruuteen kuuluva huolettomuus. Suomalaiset kantaa koko maailman murheita harteillaan.
Tämä on ollut silmiinpistävää viime päivinä Marinin keissin myötä. Porukka on ihan tosissaan sitä mieltä, että 36-vuotias nainen ei voi olla iloinen, tanssiva, naurava ja heittäytyvä ilman huumeita ja räkäkännejä. Tällainen mentaliteetti Suomessa ihan oikeasti vallitsee. Ilo ilman viinaa on teeskentelyä ja vähintään jotain pulveria siihen vaaditaan, jos aikuinen hymyilee vapautuneesti. Ja juhliminen ja tanssiminen kuuluu teineille, ei aikuisille - herrajumala perheellisille - naisille! Niille on sopivaa neulominen ja siivoaminen kotona perheen kesken. Jos ainoa sallittu ilo aikuisille on ruoka, koska muutoin on narkkari, teini jne. niin ei mikään ihme että porukka lihoo.
Sitä iloa ja rentoutta elämään kun kaipaa ihan se aikuinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lukiossa (samassa korttelissa myös yläaste, oppilaita n. 300 + 300) vuosina 2005-2008, oli ympäristöön parkkeerattu alle kolmekymmentä tossumopoa ja skootteria. Vuonna 2015 ajoimme miehen kanssa lukion ohi ja koulukorttelin ympäröi mopoautot ja skootterit, mopoautojakin oli siis kolmisenkymmentä ja skoottereita ainakin viisikymmentä.
Enää ei tule hyötyliikuntaa, ajanvietto on melko passiivista ja useammat tekevät istumatyötä. Kaloripitoinen, helppo ja nopea ruoka on halpaa ja saatavilla kellon ympäri myös pikkukaupungeissa.
Moni ihmettelee, miten olen pysynyt hoikkana kun en harrasta liikuntaa ja syön herkkuja. Se, ettei mulla ole varsinaista liikuntaharrastusta, ei tarkoita etten liikkuisi. Työmatkapyöräilen 50km viikossa ja pelkästään töistä ja pikkukoiran pissalenkeistä kertyy 12000 askelta päivittäin. Syön pääasiassa terveellisesti, joten pieni jätski tai kipollinen sipsejä tai tölkki sokerilimsaa ei kaada vaakakuppia liikaa väärään suuntaan. Olen 33v, 167cm ja 57kg.
Sinunkin täytyy muistaa että olemme kuitenkin yksilöitä ja meidän kehomme ovat erilaisia. se että sinä pysyt hoikkana tavallisilla elintavoilla ei tarkoita että se olisi kaikille yhtä helppoa.
Itse sinun ikäisenä pyöräilin töihin 30 km päivässä, työt fyysisiä ja askelia tuli 20 000 päivässä. Kotiin kun pääsin joogasin/jumppasin 90 min tai kävin tanssitunneilla 120 min. Söin ääriterveellisesti en todellakaan mitään jäätelöä tai sipsejä syönyt. Silti tuollaiseen 57 kg painoon pääsin vain anoreksialla.
Meillä on erilaiset hormonit. Itselleni painonvaihtelua on tuonut eniten juuri hormonaaliset sairaudet ja horm.lääkkeet(ei ehkäisylääkkeet).
Tuota selitystä et kyllä usko itsekään. Nuorison lihominen ei johdu murrosiästä vaan elintavoista. Lihavat vanhemmat perustelevat lapsensa lihavuutta ensin lapsenpyöreydellä ja sitten murrosiällä. Lopulta huomataan, että tästä lihavasta lapsesta kasvoi lihava aikuinen.