Lihoavat nuoret naiset
Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.
Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää
Kommentit (453)
Tähänkin ongelmaan on helppo ratkaisu.
Älkää menkö ulos, ja pitäkää telkkari ja netti kiinni niin ei tule paha mieli muiden ihmisten olemassaolosta.
On tämä kyllä yksi kerrostalokyttääjien luvattu maa.
Monsanton sun muiden kansainvälisten paskafirmojen valmistamat ruoat, jotka tarkoituksella lihottavat, aiheuttavat riippuvuutta ja muita terveysriskejä. Kyllä tässä alkaa melkein tuntua, että jonkin sortin depopulaatio(en ole follari, en halua uskoa tähän) agenda tässä on melkein pakko olla, koska miksi muutenkaan ihmisille tahalteen tyrkytetään aivan täyttä skeidaa ravintona? Lihavuutta pidetään normaalina yms. Mä en vaan keksi muita syitä miksi. Terveellisen ruoan valmistus ei ole kalliimpaa, ei riitä syyksi .Lääkkeitä jaellaan ja syödään kuin karkkia, nuoret vetää huumeita(rauhoittavia, opiaatteja ja metamfetamiinia enemmän kuin koskaan ennen). Tiedän, koska olen itse nuori ja pelkästään 2 vuoden aikana on kuollut 8 kaveria yliannostukseen, nuorin 18v. Onko viranomaisilla mitään hajua kuinka huonosti nuorilla tällä hetkelle menee??? Meni vähän offtopiciksi, mutta aivan kaikki on menossa huonoon suuntaan tässä maailmassa(ei vaan Suomessa) mutta miksi??? Meillä on tietoja ja resursseja enemmän kuin koskaan aikasemmin ja silti....
Bill Gates ilmoitti TED-talkissa oliko 2011(?), että ihmiskunnan suurin uhka on ylikansoittuminen ja paras keino hoitaa sitä on rokotus, koska se vähentää syntyvyyttä. Samalla herralla on patentti koronarokotteen patenttiin. Löytyy youtubesta kyseinen pätkä, jos kiinnostaa. 2015 Bill Gates taas ilmoitta samassa ohjelmassa, että virus tulee olemaan seuraava suuri uhka ihmiskunnalle ja kas kummaa. Aikamoinen ennustaja.
Ei lääkkeet itsessään lihoita. Vaan elintavat. Eli ne mielialalääkkeet on kyllä jotenki saanu sun ruokailu/juomailu tai liikuntatottumukset muuttumaan. Turha yrittää pistää lihoamista minkään lääkkeiden piikkiin, kun lihoaminen tapahtuu niin että syöt enemmön kaloreita kuin kulutat. Ikiliikkujaa ei ole keksitty...
Vierailija kirjoitti:
Miehet sitä vastoin luulevat että ovat skarpissa kunnossa:D aina lihavia naisia haukutaan kun taas miehet kehuu kuinka on mukavasti lihasmassaa ympärillä:D vieläkin on tabu miesten lihavuus varsinkin täällä Suomessa,täällä tuntuu olevan sellainen kirjoittamaton sääntö että mies saa olla minkä kokoinen ja ihan mitä tahansa, mutta naisia saa haukkua kuten täällä palstalla monet henkisesti vajaat mieslapset tekee.
On ihan tutkittu juttu, etteivät miehet itse huomaa omaa lihomistaan. Eivät tajua, että se vatsa pursuu housunvyötärön yli. Minun miehelläni ainakin 30 kg ylipainoa, mutta näkee itsensä raamikkaana miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet sitä vastoin luulevat että ovat skarpissa kunnossa:D aina lihavia naisia haukutaan kun taas miehet kehuu kuinka on mukavasti lihasmassaa ympärillä:D vieläkin on tabu miesten lihavuus varsinkin täällä Suomessa,täällä tuntuu olevan sellainen kirjoittamaton sääntö että mies saa olla minkä kokoinen ja ihan mitä tahansa, mutta naisia saa haukkua kuten täällä palstalla monet henkisesti vajaat mieslapset tekee.
On ihan tutkittu juttu, etteivät miehet itse huomaa omaa lihomistaan. Eivät tajua, että se vatsa pursuu housunvyötärön yli. Minun miehelläni ainakin 30 kg ylipainoa, mutta näkee itsensä raamikkaana miehenä.
Onko tuossa lopulta eroa, onko mies vai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syönyt masennuslääke mirtatsapiinia unettomuuteen niin pienenä annoksena, ettei sen pitäisi vaikuttaa lihottavasti. Siis lääkäritkin ovat sitä mieltä, että se itse lääke vaikuttaa lihottavasti, ei vain masennus, jolla varmasti on myös vaikutusta. No, lihoin heittämällä muutamassa kuukaudessa 8 kg. Alussa tuli pari jotain ahmintakohtausta, joita minulla ei ole ikinä ennen ollut ja toki ne varmasti lihottivat vähän, mutta sitten pystyin syömään kuten ennenkin. Ja silti paino vain nousi. Sittemmin olen lääkkeen lähes jättänyt ja siihen loppui lihominen. Eli kyllä niillä lääkkeillä on itsessäänkin oma vaikutuksensa; ehkä paremminkin luulisi, että lääkkeen myötä olisin laihtunut, sillä silloin nukuin enemmän mikä on hyvä painonhallinnalle. Ennen ehkä vähän hymähtelin näille "lääke lihottaa"-jutuille, mutta en hymähtele enää. Etenkin, kun niitä syödessä lihoo sittenkin, vaikka söisi prikulleen kuten ennenkin.
Mirtatsapiinia olen syönyt minäkin satunnaisesti useamman vuoden ajan, ja nimenomaan unettomuuteen. Mutta eipä se minua ole lihottanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkkeet itsessään lihoita. Vaan elintavat. Eli ne mielialalääkkeet on kyllä jotenki saanu sun ruokailu/juomailu tai liikuntatottumukset muuttumaan. Turha yrittää pistää lihoamista minkään lääkkeiden piikkiin, kun lihoaminen tapahtuu niin että syöt enemmön kaloreita kuin kulutat. Ikiliikkujaa ei ole keksitty...
Kyllä mm antipsykootit on ihan tunnettu lihottaja. Ne ei laita syömään vaan vaikuttaa aineenvaihduntaan ja aiheuttaa rasva-arvojen kohoamista. Lääkärin pitäisi seurata painoa kun niitä syö, mutta käytännössä sitä ei koskaan tehdä. Annetaan vaan tropit käteen ja ulos.
Itsellä on mielialalääke jonka sivuoirelistassa mainitaan mm anorexia, koska isommilla annoksilla laihduttaa tehokkaasti. Multa lähtee ruokahalu kokonaan ja aiheuttaa pientä maniaa.
Mies syö kahta eri antipsykoottia eikä saa painoa pois millään vaikka syö normaalisti ja kevyesti. Vatsa on ja pysyy. Samoja ruokia syödään, mutta mä oon hoikka ja miehellä kuulemma joku 20 kiloa painoa, joka alkoi kerääntymään lääkkeen aloituksen jälkeen.
Itse en tajua kuinka lääke voi olla vaikuttamatta kehoon jos se vaikuttaa aivoihin ja psyykeenkiin.
Koita syödä pari kuukautta vaikka ketipinoria tai remeronia ja tule sit sanomaan että paino ei nouse.
Kyllä lääkkeet voi valitettavasti lihottaa, itsekin ennen väittelin toisin mutta nyt minulla omakohtaista kokemusta juurikin tästä Mirtatsapiini-lääkkeestä. Söin lääkettä muutama viikon unettomuuteen ja voin kertoa, että huhhuh. Jo parin päivän päästä oli todella turvonnut olo ja parin viikon päästä en mahtunut enää farkkuihin. Olen aktiivinen ja normaalipainoinen nuori nainen ja mitään muita muutoksia en elämässäni tehnyt tuon parin viikon aikana kun aloin käyttämään tuota lääkettä. Myös kaksi eri lääkäriä on todennut, että lääke voi lihottaa ja monelle onkin niin käynyt. Ilmeisesti kerää nestettä ja vaikuttaa hormonitoimintaan.
Tämä nyt vaan vastauksena noihin kommentteihin, että lääkkeet ei voi lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen viime kädessä itse päättää mitä syö mutta tuntuu että ruokaa ja herkkuja on joka paikassa tarjolla. Rautakaupoissakin on karkkeja myynnissä kassojen luona. Annoskoot ovat kasvaneet. Katselin tässä yhtenä päivänä äitini luona lapsuuteni ruokalautasia. Nykyään tuo lautaskoot on lähinnä lepälautasia. Olen 45-vuotias. En ole koskaan ollut lihava enkä halua olla. Anteeksi nyt vain mutta en vaan jaksa tajuta miten nuoret parikymppiset lihoo niin paljon eikä ilmeisesti välitä siitä. Lihavuus on siis uusi normaali.
Työssäni sairaanhoitajana näen aika paljon lihavia nuoria naisia. Jos uusi kauneusihanne on liian pienet farkkusortsit ja crop-toppi joista molemmista pursuu läski niin ihmeelliseksi on maailma mennyt.
Ainakin nuorille miehille on silmänruokaa jos jotain positiivistä hakee.
Itsellä kyllä tällainen muisto: 90-luvun alussa olin nuori ja hoikka, en urheilullinen, mutta muuten vaan hoikka. Poikakaveri oli reilusti ylipainoinen, mutta dissasi aina mun ulkonäköä.
Baareissa silloin kiinnitin huomiota siihen, että usein pulskilla tai ainakin pyöreillä tytöillä oli hoikat, lihaksikkaan oloiset pojat seuralaisina.
Liikkumattomuus ja päivittäinen napostelukulttuuri ovat suurimmat syylliset. Kilot kertyvät tällä elämäntyylillä pikavauhtia sellaisiin, joilla ons selkeä alttius ylipainoon.
Karkkeihin, limsoihin, jäätelöihin ja leivonnaisiin inhorealistiset kuvat ylipainoisista, läskimakkaroiden ihotulehduksista, diabeteksen seurauksista, säärihaavoista, rasvamaksoista, sydänoperaatioista, hammasvaurioista, nivelvaurioista, yms yms. Niin kuin tupakka-askeissakin on. Sitä paitsi kalliimmaksi lihavuuden hoito tulee kun melkein 70 prosenttia alkaa olla sitä luokkaa.
Ei kait siihen mitään yksinkertaista selitystä tai yhtä syytä ole, jos olisi niin ongelma saataisiin hoidettua. Nyt jengi vaan lihoo ja sairastuu ja saa sydärin kolmekymppisenä. Mikään ei auta.
Kannattaa hieman miettiä punkeroiden mitä suuhunsa tunkee 🐷🐖
Poliiseja oli yli miljoona ihmistä enemmän, ja poliiseja oli 300 000.
Hän sanoi myös, että köyhät traumatisoituivat tavasta, jolla hän kohteli heitä, jotta rikkaille ei aiheutuisi vahinkoa, heille ei satuttaisi, heille ei satuttaisi.
Jos kuuntelet rikkaita, olet erittäin hyvä. Maan rikkaat ihmiset eivät pysty pelastamaan henkään, ja ihmiset tulevat tietämään, että poliisi on turvassa Aasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkkeihin, limsoihin, jäätelöihin ja leivonnaisiin inhorealistiset kuvat ylipainoisista, läskimakkaroiden ihotulehduksista, diabeteksen seurauksista, säärihaavoista, rasvamaksoista, sydänoperaatioista, hammasvaurioista, nivelvaurioista, yms yms. Niin kuin tupakka-askeissakin on. Sitä paitsi kalliimmaksi lihavuuden hoito tulee kun melkein 70 prosenttia alkaa olla sitä luokkaa.
Mun mielestä teille läskeille rokotepassiin pitäisi liittää : älä myy mulle mitään passi.
Tässä on kyllä ideaa! 🤔
Oliko ennen tälläistä napostelu/välipala-kulttuuria ? joka tilanteessa,joka välissä,jotain pitää laittaa suuhun.
Ja herkkupäivä on kaikilla jokapäivä.