Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua naimisiin? Mitä se sitten haluaa??

Vierailija
22.09.2013 |

Eli.. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa noin vuoden ajan. Olemme olleet superonnellisia, en ole ikinä tavannut näin ihanaa miestä joka kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä, pistää aina minut etusijalle, olen ollut enemmän kuin tyytyväinen suhteeseemme. Kyse ei ole rakkauden puutteesta vaan olemme aivan hulluna toisiimme.

Emme ole keskustelleet naimisiinmenosta, mutta lapsista kyllä ja niitä haluaa molemmat. Mies haluaisi jo lapsia ja että jättäisimme ehkäisyn pois, mutta en ole suostunut siihen, koska haluaisin, että olisimme naimisissa tai edes kihloissa ensin.

Mutta mies ei ollut innoissaan, kun kysyin naimisiinmenon mahdollisuudesta. Sanoi, ettei usko siihen, koska omat vanhemmat ovat sössineet liittonsa niin pahasti ja että naimisiinmeno ei muuta mitään. On ateisti ja minä kristitty, joten senkin takia naimisiinmeno niin tärkeä, en voi kuvitella etten menisi naimisiin. En halua olla vain jonkun tyttöystävä loppuelämääni vaan haluan olla vaimo, se toisi taloudellista ja emotionaalista turvaa. Tästä saatoin sitten eilen todella suuri riita aikaiseksi. Sanoin miehelle, että jos ei aio minua kosia ikinä niin jätän hänet, ja etsin jonkun muun joka haluaa samoja asioita tulevaisuudelta kuin minä. Kysyin monta kertaa, että aiotko sinä kosia ja hän vaihtoi puheenaihetta, alkoi puhua miten rakastaa minua niin kovasti mutta ei osaa näyttää sitä, että jos olen onneton niin vie minut Pariisiin viikonloppumatkalle. Sanoin että ei ole kyse siitä vaan periaatteesta, että jos ei aio minua viedä vihille niin sitten saa päästää minut vapaaksi etsimään jonkun joka haluaa myös naimisiin. Olisin oikeasti valmis hänet jättämään, niin iso asia se minulle on. Mutta hän sai hepulin ja rupesi syyttämään miten olen kauhean hankala, kukaan mies ei halua vaimokseen noin hankalaa naista joka on noin negatiivinen jne..

olin heikko ja murruin, sanoin että ei kai se nin tärkeää sitten ole, vaikka sydämessäni olen toista mieltä. Sovittiin, että ollaan vielä ainakin näin mutta palataan asiaan myöhemmin. Haluaisin vain tietää miksi mies tekee noin, miksi ei anna minun mennä. Minä ajattelen tulevaisuutta, että mieskin olisi onnellisempi jos löytäisi samalla tavalla ajattelevan naisen. Mutta mies ei kuuntele, ei anna lupaustaan eikä päästä vapaaksi. tällä hetkellä taloudellinen tilanne ei anna periksi erota mutta kunhan tilanne on toinen niin voisin lähteä. Mutta tekisinkö virheen, vai olenko oikeasti liian hankala jos vaadin naimisiinmenoa? Meillä menee muuten niin älyttömän hyvin ja olemme aivan järkyttävän rakastuneita toisiimme. En oikein ymmärrä mistä, eikö se tajua että jos ollaan liian erilaisia tässä suhteessa niin meidän juttu kaatuu jossain vaiheessa omaan mahdottomuuteensa? En tiedä yhtään mitä tehdä..olen miettinyt pihtausta kiristyskeinona mutta en pysty siihen koska rakastan miestä liikaa. Mieluummin kylmästi vaan ero kuin kidutus..

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto ei anna sen enempää taloudellista kuin emotionaalistakaan turvaa, mikään ei anna. Sekä työelämässä että tunnemaailmassa voi tapahtua monia asioita, hajoamisia, loppumisia. Ei niiltä avioliitto suojele. 

Lapset sitoo aikuisia yhteen koko elämän ajaksi - tai ainakin niiden pitäisi - olivat aikuiset sitten avo-tai avioliitossa tai asuisivat erillään. 

Avauksessa oli outo muotoilu:

"Kyse ei ole rakkauden puutteesta vaan olemme aivan hulluna toisiimme." Mitäköhän sekin tarkoittaa? 

Vierailija
42/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihmiset haluavat aivan erilaisia asioita,kun tavoitteet eivät kohtaa. Tässä kysymys on vallankäytöstä-kun nainen ehdottii erota niin se mies alkoi haukkua siitä hankalaksi ja vaikka mikskän.. Mielistäni rakkautta siinä ei ole-koska rakkaus tavoittele toista ihmista mutta mitä me nähdän tässä...mies halua jo lapsia-ja viedä Pariisiin???? Nainen halua sitoutumista,koska hän ei ehkä koe että mies on hänen sitoutunut??? Joka tapauksessa kannattais istuu ja keskustella..mutta ei vaikuttaa hyvältä-kun halutaan avioitua ja toinen ehdottaa korvata siitä Pariisin matkalla-miksi ei Pariisin häämatkalla sitten. Jotain kompromisseja vaan,vaikutta läheisriippuvuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua että lihoat.

Vierailija
44/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on käsittämätöntä, että avioliitto on peikko, mutta yhteiset lapset eivät. Avioliitosta pääsee aina eroon, mutta jos teet lapsia, niin toinen ihminen on elämässäsi ja pitkään. Loogisempaa on, ettei tee lapsia jos ei ole toisesta ihmisestä varma. 

Ap:lle neuvoksi: sinulla on oikeus omiin unelmiisi ja toiveisiisi. ne ovat osa sinua. Älä luovu itsestäsi miehen vuoksi. samoin miehellä on oikeus omiinsa. Eli keskustelun paikka.... 

Vierailija
45/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina vaan järkyttää, että kuka ateisti haluaa uskovaisen kumppanin? Jos on muka sen verran jaksanut käyttää aivojaan, että on tajunnut mitä suurta satua uskonnot ovatkaan, niin miksi haluaa sellaisen kumppanin joka vielä lapsellisesti niihin satuihin uskoo? Itse en ikinä missään nimessä voisi seurustella uskovaisen kanssa, menisi monessa kohtaa sukset ristiin (naimisiinmeno, lapsen syntymä ja kasvatukseen liittyvät asiat yms).

Vierailija
46/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapset ovat paljon vahvempi side kuin avioliitto. Siksi ihmettelen avomiestäsi: miksi hän olisi valmis sitoutumaan lapsiin muttei avioliittoon? Väistämättä tulee mieleen, että oikeasta sitoutumisesta ei olisikaan kyse, vaan rusinoista pullassa ja taka-ajatuksena olisi, että sitten jos ei enää suhde toimi, voi "helposti" lähteä. Kuten hän itsekin oli sanonut, että omat vanhempansa olivat

Vierailija
47/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

(46 jatkuu. Miten ihmeessä viesti voi lähteä itsestään kun on numerovahvistukset??)

..riitaisassa avioliitossa ja ilmeisesti hänen mielestään heidän olisi pitänyt erota aiemmin. Niin että ajatteleeko mies lähtevänsä suhteestanne heti, jos asiat menevät hankaliksi - kuten ne usein menevät lasten synnyttyä?

Vierailija
48/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en seurustele kenenkään kanssa tosissani, jos naimisiin ei ole aie mennä. Olen kerran eronnut. Voin seurustella, mutta en kyllä vakavasti, deittailla voin, mutta en henkisesti sitoutua toiseen ihan täysillä, jos ei aiota naimisiin.

Älä huoli, monet täällä ovat - ei millään pahalla - kateellisia sitoutumiskykyisille  miehille.

Vierailija
49/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen eroa nyt kun olette olleet vasta vuoden yhdessä. Se on vaikeaa sitten kun on ollut yhdessä 7 vuotta, ja huomaakin että haluaa naimisiin ja toinen ei halua. On rakentanut elämää kauan toisen kanssa ja sitte haaveet ja toiveet ei ole samat, on tosi vaikea lähteä tuollaisesta.

Vierailija
50/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 12:50"]

Mutta mies ei ollut innoissaan, kun kysyin naimisiinmenon mahdollisuudesta. Sanoi, ettei usko siihen, koska omat vanhemmat ovat sössineet liittonsa niin pahasti ja että naimisiinmeno ei muuta mitään. --- se toisi taloudellista ja emotionaalista turvaa. ---[/quote]

Jannu on ihan oikeassa: miehen kannalta avioliiton ainoa käytännön seuraus on, että nainen pääsee miehen rahoihin käsiksi. Niin ja syntyvät lapset pitää käydä erikseen tunnustamassa.

Toisin sanoen avioliitto ei tarjoa miehelle mitään tavoittelemisen arvoista, mutta taloudellisen riskin kylläkin.

Vierailija
51/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet eivät ole tässä asiassa loogisia - lapsi sitoo pariskunnan iäksi yhteen mutta avioliitto on kuin punainen vaate. minulla on sama tilanne, minä päätin jäädä ja nyt olemme avopari kahden lapsen kanssa. Olen tarkasti huolehtinut että omaisuus on merkitty kummankin nimiin jne. Nyt miestä harmittaa että ei olla naimisissa mutta asia on jo minulle menettänyt merkityksensä.

sinun täytyy nyt miettiä että onko avioliitto sinulle sellainen asia että et voi siitä luopua. Jos on niin ratkaisu on selvä. Myönnän että aikoinaan asia kipeä minullekin mutta halu saada yhteinen perhe meni sen yli.

Vierailija
52/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:49"]Itse en halua naimisiin, koska avioeroon liittyy edelleen sosiaalinen stigma. Tietenkään en toivo eroa, ja olen valmis näkemään vaivaa suhteen eteen, mutta olen myös realisti. Kaikki suhteet päättyvät joskus, ja aika harvat vasta kuolemaan. En katso avioliitosta olevan mitään etua, eikä se merkitse minulle mitään, joten miksi vaivautua? Ihan saman annan suhteelle ilman papin aamentakin.

[/quote]

Samaten liittyy avoliittoon sosiaalinen stigma.

[/quote]

Ei ainakaan nykyisten alta kolmikymppisten ikäluokassa. Kyllä avioliittoinstituution merkitys on koko ajan vähenemässä. En osaa kuvitella ketään kaveriani paheksumaan sitä, ettei olla naimisissa. Monella on lapsiakin jo.

Vierailija
53/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naiset pohdiskelevat avioliittooa niin käy usein juuri niin kuin täälläkin: asiat ajatellaan vain naisen näkökulmasta ja miehen todetaan olevan "keskenkasvuinen" ja "sitoutumiskammoinen". Sen syvemmälle ei tunnuta koskaan pääsevän.

Netissä on paljonkin matskua siitä, miksi miehiä ei välttämättä avioliitto kiinnosta. Esimerkiksi:

http://www.youtube.com/results?search_query=men%20no%20marriage&sm=3 

Tietysti jenkkiläinen tai brittiläinen lainsäädäntö ei ole sama kuin Suomessa eikä mikään yksittäinen puheenvuoro ole absoluuttinen totuus. Naisten kannattaisi ehkä silti pysähtyä hetkeksi miettimään, miksi tällaiseen tilaan on päädytty.

Vierailija
54/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 01:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 01:41"]

Signaali se on sekin jos ei naimisiin halua, siitä voi vetää omat johtopäätöksensä, ei ole valmis sitoutumaan mutta lapsia kyllä voisi hankkia. Ei hyvältä kuulosta. Se on niin helppo lähteä jos ei ole edes naimisissa, siinä se juju.

[/quote]

Yhtä lailla siitä ovesta voi kävellä ulos ja olla palaamatta vaikka se rinkula ei olisi sormessa.

Itse näen lapset paljon suurempana sitoutumisen merkkinä kuin sen papin aamenen.

[/quote]

Siksikö jotkut pukkaa tenavan maailman jo siinä vaiheessa, kun asutaan yhdessä, että saisi miehen sidottua itseensä loppuelämäksi.

Kuule, se yhteinen lapsi ei kyllä myöskään takaa, että saat miehen pidettyä itselläsi, vaikka "ehkäisy pettäisi"

Se on vanha kikka, että hommataan itsensä paksuksi, ettei mies jätä. Se ei päde nykyään, koska miesten ei yhteiskunnan painostuksesta tarvitse ottaa naista ja äpärälastaan, vaan voi lähteä ihan yhtälailla kävelemään

Eli ei se yhteinen lapsikaan kyllä sido, vaikka epätoivoiset naiset jättääkin pillerit salaa pois

Vierailija
55/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:19"]

Signaali se on sekin jos ei naimisiin halua, siitä voi vetää omat johtopäätöksensä, ei ole valmis sitoutumaan mutta lapsia kyllä voisi hankkia. Ei hyvältä kuulosta. Se on niin helppo lähteä jos ei ole edes naimisissa, siinä se juju.

[/quote]

Yhtä lailla siitä ovesta voi kävellä ulos ja olla palaamatta vaikka se rinkula ei olisi sormessa.

Itse näen lapset paljon suurempana sitoutumisen merkkinä kuin sen papin aamenen.

[/quote]

Siksikö jotkut pukkaa tenavan maailman jo siinä vaiheessa, kun asutaan yhdessä, että saisi miehen sidottua itseensä loppuelämäksi.

Kuule, se yhteinen lapsi ei kyllä myöskään takaa, että saat miehen pidettyä itselläsi, vaikka "ehkäisy pettäisi"

Se on vanha kikka, että hommataan itsensä paksuksi, ettei mies jätä. Se ei päde nykyään, koska miesten ei yhteiskunnan painostuksesta tarvitse ottaa naista ja äpärälastaan, vaan voi lähteä ihan yhtälailla kävelemään

Eli ei se yhteinen lapsikaan kyllä sido, vaikka epätoivoiset naiset jättääkin pillerit salaa pois

[/quote]

nro 51 kuittaa: yhteinen lapsi ei tietenkään sido mutta yhdistää ! Vaikka ero tulisi niin vanhemmat joutuvat olemaan yhteydessä toisiinsa lapsen takia.

Vierailija
56/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 14:23"]

Jso ei halua naimisiin  niin jollain tasolla kertoo epäröinnistä ja suuren rakkauden puuttesta

[/quote]

Sori vaan, mutta tässä kohtaa kyllä räjähdin nauruun.

Vierailija
57/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

nro 51 kuittaa: yhteinen lapsi ei tietenkään sido mutta yhdistää ! Vaikka ero tulisi niin vanhemmat joutuvat olemaan yhteydessä toisiinsa lapsen takia.

[/quote]

Senkö toiveella te tekaisette sitten niitä lapsia avoliittoon, että jos mies ottaa hatkat, se ei pääse sinusta ikinä kuitenkaan eroon. No, epätoivoinen toivehan sekin on.

Silti kummasti on paljon miehiä, jotka ei pidä mitään yhteyttä lapsiinsa, saati siihen entiseen avokkiinsa.

Joten turha tuudittautua toiveeseen, että lapsella saisitte miehen sitoutumaan elämäänne loppuiäksi.

Vierailija
58/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hahhaa, onneksi ei tullut mieleenkään vääntää lasta jokaisen poikaystävän kanssa :)

Kun ei ollut todellakaan haavetta, että jokaisen minun kanssa tekemisissä olevan miehen pitäisi pitää minuun loppuelämä yhteyttä.

Tuo on jo epätoivoisen miehenmetsästyksen multihuipentuma

Vierailija
59/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siinä mitään jujua ole. Toinen lähtee, jos se on lähteäkseen. Sen kuin kävelee ovesta ulos.

Vierailija
60/102 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamamman ajatusmaailma "jos mies ei mee mun kans naimisiin, niin ripuloinpa pillerin ja sitten sen on pakko olla sitoutunut muhun loppuelämän"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi