Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua naimisiin? Mitä se sitten haluaa??

Vierailija
22.09.2013 |

Eli.. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa noin vuoden ajan. Olemme olleet superonnellisia, en ole ikinä tavannut näin ihanaa miestä joka kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä, pistää aina minut etusijalle, olen ollut enemmän kuin tyytyväinen suhteeseemme. Kyse ei ole rakkauden puutteesta vaan olemme aivan hulluna toisiimme.

Emme ole keskustelleet naimisiinmenosta, mutta lapsista kyllä ja niitä haluaa molemmat. Mies haluaisi jo lapsia ja että jättäisimme ehkäisyn pois, mutta en ole suostunut siihen, koska haluaisin, että olisimme naimisissa tai edes kihloissa ensin.

Mutta mies ei ollut innoissaan, kun kysyin naimisiinmenon mahdollisuudesta. Sanoi, ettei usko siihen, koska omat vanhemmat ovat sössineet liittonsa niin pahasti ja että naimisiinmeno ei muuta mitään. On ateisti ja minä kristitty, joten senkin takia naimisiinmeno niin tärkeä, en voi kuvitella etten menisi naimisiin. En halua olla vain jonkun tyttöystävä loppuelämääni vaan haluan olla vaimo, se toisi taloudellista ja emotionaalista turvaa. Tästä saatoin sitten eilen todella suuri riita aikaiseksi. Sanoin miehelle, että jos ei aio minua kosia ikinä niin jätän hänet, ja etsin jonkun muun joka haluaa samoja asioita tulevaisuudelta kuin minä. Kysyin monta kertaa, että aiotko sinä kosia ja hän vaihtoi puheenaihetta, alkoi puhua miten rakastaa minua niin kovasti mutta ei osaa näyttää sitä, että jos olen onneton niin vie minut Pariisiin viikonloppumatkalle. Sanoin että ei ole kyse siitä vaan periaatteesta, että jos ei aio minua viedä vihille niin sitten saa päästää minut vapaaksi etsimään jonkun joka haluaa myös naimisiin. Olisin oikeasti valmis hänet jättämään, niin iso asia se minulle on. Mutta hän sai hepulin ja rupesi syyttämään miten olen kauhean hankala, kukaan mies ei halua vaimokseen noin hankalaa naista joka on noin negatiivinen jne..

olin heikko ja murruin, sanoin että ei kai se nin tärkeää sitten ole, vaikka sydämessäni olen toista mieltä. Sovittiin, että ollaan vielä ainakin näin mutta palataan asiaan myöhemmin. Haluaisin vain tietää miksi mies tekee noin, miksi ei anna minun mennä. Minä ajattelen tulevaisuutta, että mieskin olisi onnellisempi jos löytäisi samalla tavalla ajattelevan naisen. Mutta mies ei kuuntele, ei anna lupaustaan eikä päästä vapaaksi. tällä hetkellä taloudellinen tilanne ei anna periksi erota mutta kunhan tilanne on toinen niin voisin lähteä. Mutta tekisinkö virheen, vai olenko oikeasti liian hankala jos vaadin naimisiinmenoa? Meillä menee muuten niin älyttömän hyvin ja olemme aivan järkyttävän rakastuneita toisiimme. En oikein ymmärrä mistä, eikö se tajua että jos ollaan liian erilaisia tässä suhteessa niin meidän juttu kaatuu jossain vaiheessa omaan mahdottomuuteensa? En tiedä yhtään mitä tehdä..olen miettinyt pihtausta kiristyskeinona mutta en pysty siihen koska rakastan miestä liikaa. Mieluummin kylmästi vaan ero kuin kidutus..

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme halunneet naimisiin kumpikaan vuoden seurustelun jälkeen eikä lapsikaan ollut siinä vaihessa mielessä.

Mutta kun se vauvakuume iski 4 seurustelu/avoliittovuoden jälkeen niin oli ihan itsestäänselvää että naimisiin mennään ennen lapsia...meillä on kuitenkin samat arvot elämässä.

Vierailija
102/102 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kirjoittaa konkreettisesti muutamasta juridisesta aaiasta, kun niitäkin on tässä keskustelussa sivuttu.

Perintöverotuksesta

Perintöverotuksessa on kaksi veroluokkaa, I ja II.
Aviopuoliso kuuluu I-veroluokkaan, ja saa lisäksi puolisovähennyksen 60 000 €.
Avopuoliso II-veroluokkaan (= Muut sukulaiset ja vieraat), eikä saa puolisovähennystä.

Jos verotettavaa omaisuutta on 79 999 €,
- aviopuoliso ei maksa lainkaan perintöveroa (puolisovähennys 60 000 € --> verotettavan osuuden arvo on alle 20 000 euroa, joten perintöveroa ei tule maksettavaksi),
- avopuoliso maksaa perintöveroa 16 267 €.

Jos omaisuutta on 100 000 €,
- aviopuoliso maksaa perintöveroa 1 700 €,
-avopuoliso maksaa perintöveroa 22 900 €.

Prosentteina muutama esimerkki:

I-veroluokka
- Verotettavan osuuden arvo 60 000 - 200 000 €
- Veron vakioerä osuuden alarajan kohdalla 3 900 €
- Veroprosentti ylimenevästä osasta 14 %

II-veroluokka
- Verotettavan osuuden arvo 60 000 - 1 000 000 €
- Veron vakioerä osuuden alarajan kohdalla 9 700 €
- Veroprosentti ylimenevästä osasta 33 %

Lähde: Verottaja: Perintöverolaskuri - http://prosentti.vero.fi/Pelalaskuri/EtusivuPerintovero.aspx?language=FIN

Kuolemantapauksiin liittyvien vakuutuskorvausten verotuksesta

Tässä yksi esimerkki henkivakuutuksen korvausten verotuksesta:

Vakuutuksen perusteella saatu kuolemantapauskorvaus on vakuutetun lähiomaisille (= esim. aviopuoliso, mutta ei avopuoliso) ja kuolinpesälle verovapaata tuloa. Jos edunsaajana on aviopuoliso (eli leski), kuolemantapauskorvauksesta verotonta on puolet, kuitenkin aina vähintään 35 000 euroa. Ylimenevä osa em. korvauksesta verotetaan perintöverotuksen yhteydessä.

Avopuolisolle kuolemantapauskorvaus on koko määrältään verotettavaa pääomatuloa, siitä ei määrätä perintöveroa. Pääomatulon verotus on progressiivista. Vuonna 2015 pääomatulosta peritään 30 % aina 30 000 euroon asti, ja tämän ylittävältä osalta peritään 33 %.

Lähde esim. Verottaja: Henkivakuutuskorvaus - http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tuloverotus/Paaomatulot/Henkivakuutuskorvaus%2825145%29?

On muistettava se, että avopuoliso ei peri mitään, ellei häntä testamentissa ole määritelty perijäksi. Sama henkivakuutuksessa: jos edunsaajiksi merkitty vakiolauseke "omaiset" tms., ei avopuoliso saa kuolemantapauskorvausta. Avopuoliso tulee olla yksiselitteisesti nimettynä edunsaajaksi, niin testamentissa kuin henkivakuutussopimuksessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän