Huono Äiti kehitti 100000 euron Bisnes Finland-tukirahoilla kalapihvi- ja lihapullaeinekset
Lihapullat tomaattikastikkeessa ja kalapihvi perunoilla. Mitä sinä kehittäisit sadalla tuhannella eurolla?
Kommentit (739)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oksettaa tässä huonossa äidissä mm. se, että kokoomuslaisina ovat heti ensimmäisenä lokkeilemassa verovaroista tukirahoja liiketoimintansa kehittämiseen. Mitäpäs jos investoisivat ihan omia tai lainarahojaan, sen sijaan että piti käydä veronmaksajien kukkarolla. Monet muut väärin perustein business Finalandin koronarahaa saaneet palauttivat rahat, Sari Helin, kokoomuslaisen europarlamentaarikon Petri Sarvamaan puoliso, taasen ei palauttaut rahoja. Kivahan se on tehdä bisnestä ja tuotekehittelyä kun voi tehdä sitä riskittömästi veronmaksajien rahoilla, eikä tarvitse pelätä omia tappioita!
Koronakevään aikana monet aidot yksityisyrittäjät jäivät pahaan velkaloukkuun ja/tai menettivät koko yrityksensä, kun oli pakko laittaa lappu luukulle, mutta samaan aikaan pyöri isot vuokra- yms. kulut. HE olisivat tarvineet koronatukea, jotta olisivat voineet maksaa vuokrat yms kulut ja jatkaa yritystoimintaa sitten koronatilanteen helpotuttua.
Joillakin alkaa kokoomusviha mennä överiksi. Pitäisi varmaan perustaa jokin vihervasureiden terapiakeskus kokoomuksen traumatisoimille henkilöille ja hakea tukea siihen.
En ole vihervassari, olen Halla-ahon äänestäjä. En myöskään vihaa kokoomusta ylipäätään, mutta tunnen syvää vastenmielisyyttä siihen tapaan, jolla "huono äiti" Sari Helin ja puolisonsa europarlamentaarikko Petri Sarvamaa (kok) ovat julkisuudessa käsitelleet saamaansa business Finlandin koronatukea, eivätkä monen muun yrittäjän tavoin palauttaneet rahoja sittenkään kun paljastui, että rahojen jakaminen ei ollut mennyt putkeen.
t. tuon lainaamasi kommentin kirjoittanut
Tukihan oli tarkoitettu uuden tyyppisen liiketoiminnan kehittämiseen ja hänellä se siis liittyi mm. tähän valmisruokakonseptiin ja keittokirjaan jne. Vastuu siitä että tuki menee "oikeille" tahoille on tietysti tuen myöntäjillä, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka myöntää.
Ja ymmärrän ihan hyvin että hän puhuu tappouhkauksista, onhan siinä mennyt taas nettiraivo liian pitkälle. En ole kokeillut ko. Tuotteita enkä suojaan jos niissä on sieniä. Silti minusta hyvä jos joku yrittää tehdä jotakin, ei bisneksen kehittäminen helppoa ole. Kannattaa kokeilla itse jos tuntuu siltä että on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo Kruunu Herkun ruoat on oikeasti paljon parempia kuin Saarioisen, Atrian yms. ruoat.
Ja missähän niitä on tätä ennen kuluttajille myyty, kun noin kovasti osaat kehua?
Kruunu Herkun ruokia on ollut myynnissä vuosia Itä-Suomessa, ehkä siksi että tehdas sijaitsee Juvalla. Kruunu Herkun ruokia saa ainakin Mikkelistä, Savonlinnasta, Juvalta, Rantasalmelta jne.
Laitapa linkkiä tuotteisiin vaikka paikalliseen myymälään Foodiesta.
Tampereellakin myydään näitä ihan keskustan alueen kaupoissa. Olen joululaatikoita joskus Kruunu Herkulta ostanut.
Täällä oli kruunu herkun joululaatikot pakasteina tarjouksessa euron rasia. Mautonta vetistä mössöä ja mies kielsi ostamasta toista kertaa. Joulun slka valmistettiin itse laatikot sarjatyönä ja niissä oli makuakin.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko vertailun vuoksi antaa esimerkkejä yrityksistä, jotka saivat koronatukea ansaitusti?
Kyllä esim. Prceen vemputus on niin kovaa työtä, että siinä oli koronatuki ansaittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oksettaa tässä huonossa äidissä mm. se, että kokoomuslaisina ovat heti ensimmäisenä lokkeilemassa verovaroista tukirahoja liiketoimintansa kehittämiseen. Mitäpäs jos investoisivat ihan omia tai lainarahojaan, sen sijaan että piti käydä veronmaksajien kukkarolla. Monet muut väärin perustein business Finalandin koronarahaa saaneet palauttivat rahat, Sari Helin, kokoomuslaisen europarlamentaarikon Petri Sarvamaan puoliso, taasen ei palauttaut rahoja. Kivahan se on tehdä bisnestä ja tuotekehittelyä kun voi tehdä sitä riskittömästi veronmaksajien rahoilla, eikä tarvitse pelätä omia tappioita!
Koronakevään aikana monet aidot yksityisyrittäjät jäivät pahaan velkaloukkuun ja/tai menettivät koko yrityksensä, kun oli pakko laittaa lappu luukulle, mutta samaan aikaan pyöri isot vuokra- yms. kulut. HE olisivat tarvineet koronatukea, jotta olisivat voineet maksaa vuokrat yms kulut ja jatkaa yritystoimintaa sitten koronatilanteen helpotuttua.
Joillakin alkaa kokoomusviha mennä överiksi. Pitäisi varmaan perustaa jokin vihervasureiden terapiakeskus kokoomuksen traumatisoimille henkilöille ja hakea tukea siihen.
En ole vihervassari, olen Halla-ahon äänestäjä. En myöskään vihaa kokoomusta ylipäätään, mutta tunnen syvää vastenmielisyyttä siihen tapaan, jolla "huono äiti" Sari Helin ja puolisonsa europarlamentaarikko Petri Sarvamaa (kok) ovat julkisuudessa käsitelleet saamaansa business Finlandin koronatukea, eivätkä monen muun yrittäjän tavoin palauttaneet rahoja sittenkään kun paljastui, että rahojen jakaminen ei ollut mennyt putkeen.
Mielestäni huipputuloisen poliitikon läheisten pitäisi toimissaan noudattaa erityistä varovaisuutta, jottei jomma näuttäisi täysinkorruptpituneelta. En ymmärrä miksei tukia vedetty takaisin kun väärinkäytöksiä alkoi palhastua.
Pitääpä ostaa kokeeksi! Mahtavaa että on suomalaisista tuotteista, ja Suomessa tehtyä.
Ostakaa naiset suomalaista, älkääkä valittako kun joku vielä jaksaa tässä maassa yrittää.
Jos tämä firma edes välillisesti auttaa luomaan työpaikkoja jollekin pienelle paikkakunnalle niin hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just luin lehtijutun, että 30 000 e on tuesta käyttänyt.
.
Ja lopuille löytyy käyttöä. Sanoi ohjelmassa että suunnitelmia on lisää, mm keittokirja, joka sekin varmasti työllistää muutaman ihmisen. Hieno homma. Tämä yrittäjähän osaakin hommansa hyvin ja rahat on sittenkin menneet ihan oikeaan paikkaan. Liian huonosti uutisoitu ja aiheutettu turha pa..kamyrsky näistä rahoista. Lisää työpaikkoja vain ihmisille näillä rahoilla, sillä se Suomi lähtee nousuun!
Keittokirjako? No niitähän ei vielä olekaan aikaisemmin julkaistu!
Tuntuu siltä, että jokaisen julkkisnaisen on pakko julkaista se oma keittokirja jossakin vaiheessa, muuten ei tule elämästä valmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni huipputuloisen poliitikon läheisten pitäisi toimissaan noudattaa erityistä varovaisuutta, jottei jomma näuttäisi täysinkorruptpituneelta. En ymmärrä miksei tukia vedetty takaisin kun väärinkäytöksiä alkoi palhastua.
Juurikin näin. En väitä, että kyseessä on hyväveli-verkosto ja korruptio taustalla tässä tapauksessa, mutta kyllä tuo pikkuisen hämmentävältä näyttää. Etenkin ottaen sen Huonon äidin korona-tukeen liittyvän jälkipyykin. Mm. europarlamentaarikko Petri Sarvamaa (kok) kommentoi ikävään sävyyn Hesarin toimittaja Saska Saarikoskelle Twitterissä, sekin vaikutti tosi oudolta. Minulle tuli sellainen tunne, että yrittääkö tässä europarlamentaarikko vaikuttaa siihen, mitä toimittaja saa kirjoittaa liittyen europarlamentaarikon rouvan bisneksiin ja veronmaksajilta saatuun bisness-tukeen? Vaikutti aika ikävältä jutulta kertakaikkiaan ja mulle jäi niin huono maku tästä huonon äidin median "hallinnasta", että boikottiin menevät nämä tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten tämä on nyt jotain uutta, Saaroisilla esim. on niitä Balanssi-aterioita, jotka on näitä "terveellisempiä eineksiä".
Minä en tajua kuka ostaa valmisruokia? Olen aina tehnyt kaikki ruuat itse.
Esimerkiksi minä, joka en pysty terveyssyistä kokkaamaan.
Millaiset terveyssyyt estävät kokkaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Ja lopuille löytyy käyttöä. Sanoi ohjelmassa että suunnitelmia on lisää, mm keittokirja, joka sekin varmasti työllistää muutaman ihmisen. Hieno homma. Tämä yrittäjähän osaakin hommansa hyvin ja rahat on sittenkin menneet ihan oikeaan paikkaan. Liian huonosti uutisoitu ja aiheutettu turha pa..kamyrsky näistä rahoista. Lisää työpaikkoja vain ihmisille näillä rahoilla, sillä se Suomi lähtee nousuun!
Tuntuu siltä, että jokaisen julkkisnaisen on pakko julkaista se oma keittokirja jossakin vaiheessa, muuten ei tule elämästä valmista.
Hei tehdään niin, että kukaan ei julkaise mitään koskaan, koska se on vaan siis niinq tosi noloa ja naurettavaa. Ihan kuin kirjoja ei olis keksittty aiemmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Hei tehdään niin, että kukaan ei julkaise mitään koskaan, koska se on vaan siis niinq tosi noloa ja naurettavaa. Ihan kuin kirjoja ei olis keksittty aiemmin!
Ymmärrätkö, mikä idea on kirjoittaa keittokirjaa omalla tai ulkopuolisella rahoituksella, kuin kirjoittaa keittokirja veronmaksajien rahoittamana, rahoilla jotka oli tarkotettu koronasta kärsiville yrityksille??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on laiska ihminen jos tuollaisia kalliita eineksiä ostaa. Huonosta äidistä nimen voisi muuttaa laiskaksi äidiksi. Isomman perheen syöttäminen noilla ei kannata jos on ylimääräistä rahaa niin kyllä yhden lapsen laiska äiti noilla syöttää.
Söin eineksiä kun sairastuin ja tuunaten niitä voilla. Voi kökköjä päälle ennen kuin laitoin uuniin. Pakaste pizzoja tuunaan lisä juustolla ja jotain paprika suikaleita, oliiveja, tonnikalaa tms. päälle. Eines laatikoista söin maksalaatikkoa, makaroonilaatikkoa tai lasgnea. Niissäkin katsoin vähän hintaa jottei mitään ihan sika hintaista. Ale laputettuja jos sai niin pakastimeen. Terveenä teen kyllä itse ruuat.
Uusavuttomia ja laiskoja ovat ihmiset nykyään jos noille menekkiä on. Eikä ole rahasta pulaa jottei tarvitse punnita mikä tulee halvemmaksi.
Kyllä noita eineksiä ostavat myös monet sairaarat, vanhukset, vammaiset jne. Esim. ystävänä, jolla on neurologinen sairaus eikä hän pysty kokkaamaan. ( Ei kyllä esim. näitä, koska ovat minimisairaseläkkeellä elävälle kalliita.) Miksi pitää aina haukkua muita ihmisiä uusavuttomiksi ja laiskoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa makuun tai muuhunkaan. Sanompa vaan että kai sitä voi antaa näille Huonon äidin valmisruoille mahiksen? 4,89 on kyllä aika kova hinta valmisruoasta, mutta vasta vuoden alussa nähdään oliko tämä hitti vai huti. Ainakin eräs rouva joka tänään tätä Jumbon Prisman maistatuksessa maistoi sanoi tämän olevan todella hyvää. Hän siis maistoi lihapulla-versiota. Kasvisversio lienee tulossa sitten kun keksivät millainen kasvisversio voisi olla suosittu.
Tätä mä just aikaisemmin tarkoitin, että pseudonyymimainonta on näin tökeröä :D Ihan vinkkinä sinne sylttytehtaallekin, että voisi kokeilla jotain muuta. Mitä jos vaikka ostaisitte noita postauksia someprofiileilla? Sponssaatte maistajille jotain ilmaisia annoksia vaikka.
En ole Huonoon äitiin kuuluva. En vaan tajua miksi uusi tuote, joka on ollut markkinoilla pari päivää, pitää dumata alimpaan maanrakoon. Se on kumminkin uusi tuote ja vuoden alussa nähdään oliko se hitti vai huti. Jotkut tuotteet on hittejä, jotkut huteja ja jokaiselle valmistajalle sattuu myös niitä huteja.
Onhan toi hinta toki todella kova joten veikkaan että kun menee kuukausi ja tämän Suomalaisen menestysresepti-ohjelman tuoma ilmainen julkisuus on mennyttä niin yhä enemmän ja enemmän nämä einesruoat löytyy punalaputettuna. Niin voi toki käydä villipestollekkin ja kalalastuille. Toki myös Äidin patukalle ja Rostikselle. Ei ne pakolla ole hittejä niinkuin ei viime kauden finalistitkaan.
Ainakin se viime vuoden voittaja on pärjännyt (=myynyt) hyvin, se boltsi. Ja se särkikaloista oleva kalatuote oli tosi haluttu ja suosittu, mutta heillä kai tuotantoon liittyviä ongelmia oli.
Ne boltsit on tosi hyviä ja maistuu kaikille! Loistava tuote. Järkisärkeä tässä kai tarkoitetaan toisella tuotteella? Jokin aika sitten kattelin että oli taas ilmestynyt Cittariin joten toimitukset ilmeisesti pelaa taas. Mun suosikki on se tomaattikastikkeessa oleva :D
Ei tarkoiteta Järkisärkeä vaan kalajauheliha Särvintä :)
ohis
Jos minä saisin 100 000€ ilmaista rahaa, niin voisin myös kehitellä aivan huikeita innovaatiota. Tällaisia voisi olla "kanaa kasviksilla" tai "kalaa kasviksilla".
Mistä sitä sataa tonnia pitikään hakea?
Te ette osaisi kehittää sadalla tonnilla muuta kuin lopputuotetta sieltä toisesta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten tämä on nyt jotain uutta, Saaroisilla esim. on niitä Balanssi-aterioita, jotka on näitä "terveellisempiä eineksiä".
Minä en tajua kuka ostaa valmisruokia? Olen aina tehnyt kaikki ruuat itse.
Esimerkiksi minä, joka en pysty terveyssyistä kokkaamaan.
Millaiset terveyssyyt estävät kokkaamisen?
Mulle tuli viidessä sekunnissa jo useampikin vaihtoehto mieleen, mutta taidan jättää kertomatta niin voit itse pohdiskella. Saatat joskus jopa itse olla vastaavassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, hän työllisti ainakin 10 ihmistä. Siitä se raha. https://www.talouselama.fi/uutiset/huonon-aidin-vihattu-tukiraha-poiki-…
Mutta kun sitä tukirahaa ei tarkoitettu työllistämiseen ja tuotekehittelyyn! Sellaiseen on varmaan muita tukimuotoja olemassa, mutta tällä tuella oli tarkoitus auttaa firmoja selviämään koronasuossa. Se oli ihan sananmukaisesti joku häiriötilanteista selviämiseen tarkoitettu tuki. Tuotekehittely ja uuden luominen ei ollut nyt tässä tuessa se pointti, siksi sitä tukea ei olisi pitänyt edes hakea, jos kevään pakkolait eivät aiheuttaneet firmalle ongelmia. On oikeasti törkeää hakea esim väkisin suljetuille firmoille tarkoitettua tukea, jos oma yritys toimii vain netissä, ja ajatuksena on vähän laajentaa omaa tuotevalikoimaa. Tosi kiva, että on voinut tarjota töitä, mutta se on ihan eri keskustelu, etenkin kun 100 000 euroa ei kymmenelle ihmiselle kovin pitkäikäisiä palkkaa tuo.
Tämä tuki ei ollut tarkoitettu koronasta selviämiseen vain nimenomaan kehitystyöhön. Business Finland ei tuo konkurssikyosiä yrityksiä.
Kehitystyöhön mihin yritys oli pakotettu koronan takia. Tilanteeseen jossa yritys joutui kehittämään kokonaan uusia toimintatapoja koronan vuoksi. Kyseiset rahat eivät olleet tarkoitettu yleisesti mihin tahansa kehittämistyöhön. Toki BF jakaa muitakin avustuksia nimenomaan yritysten kehittämiseen, mutta juuri nämä nimenomaiset varat oli tarkoitus jakaa koronan vuoksi toimintaansa muuttamaan joutuneille yrityksille. Moraalitonta oli niitä hakea, jos yritys ei ollut kärsinyt koronan vaikutuksista. Tämä on tosiasia, eikä se siitä miksikään muutu, vaikka kuinka jankutatte. t. eri
100 000e tuotekehitykseen. Tuote on nyt valmis ja ihmiset työllistetty, ja rahaa kului 29 000e. Mihin ne loppurahat menevät? Jos ne menevät työntekijöiden palkanmaksuun, niin eihän missään muussakaan firmassa makseta palkkoja tukiaisilla. Kuulostaa joltain palkkatukihommalta. Nuo ihmiset eivät myöskään varmasti työskentele suoraan Huonolle äidille, vaan sille einesfirmalle. Maksaako Sari siis tukirahat einesfirmalle, joka maksaa ne edelleen työntekijöille palkkana? Muutoinhan puhe 10 hengen työllistämisestä on täysin irrallista tästä tuesta, jos kerran työllistämiseen ym. riitti 29 000e.