Viskeraalinen rasva/rasvamaksa: vhh vai sekaruokavalio ja treeni?
Tarkoitan sekaruokavaliolla että syö tietyn määrän myös pastaa jne. Vai olisiko vähähiilihydraattinen ruokavalio parempi, jotta saisi nopeammin rasvaa pois vatsan seudulta?
Kommentit (13)
Viskeraalinen rasva on sitä kaikkein hankalinta poistaa. Vähärasvainen dieetti, runsaasti kuitupitoisia kasviksia ja runsaasti aerobista liikuntaa. Siltikin aikaa voi kulua ennenkuin mitään kovin näkyvää tapahtuu.
Ihminen ei tarvitse grammaakaan hiilihydraatteja yhtään mihinkään. Ne eivät siis määritelmällisesti ole ravintoa.
Juon runsaasti olutta, mutta maksa-arvoni ovat priimakunnossa. Sinänsä outoa, mutta näin vain tällä hetkellä on. Täytyy olla jotain tekemistä ruokavalion kanssa. Olen pitänyt huolen riittävästä koliinin saannista, ja koliini tunnetusti korjaa maksavaurioita. Sokerin ja hedelmäsokerin määrä minulla on ollut minimaalista, ja nämä eivät ole maksalle hyvästä. Kuituja saan myös runsaasti.
Osta kaupasta vain sydänmerkkituotteita, lisää liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Viskeraalinen rasva on sitä kaikkein hankalinta poistaa. Vähärasvainen dieetti, runsaasti kuitupitoisia kasviksia ja runsaasti aerobista liikuntaa. Siltikin aikaa voi kulua ennenkuin mitään kovin näkyvää tapahtuu.
Ai, minä taas olen lukenut että nimenomaan vatsaontelo-/sisäelinrasva lähtisi nopeammin kuin ihonalainen rasva.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla lähti viskeraalinen rasva sillä, kun vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin, viljatuotteet (myös pasta) täysjyvään, vähensin punaisen lihan syönnin suositusten mukaiseksi, aloin syödä joka päivä vähintään puoli kiloa kasviksia ja/tai hedelmiä ja marjoja ja aloin syödä useamman aterian päivässä ja pääaterioiden välissä terveellisiä välipaloja ja annoskoot pienenivät (lautasmalli). Viskeraalisen rasvan sulaessa lähti myös ylimääräisiä kiloja ja senttejä ympäri vartaloa ja erityisesti vyötärön seudulta. Olotilani on nyt hyvä eikä viskeraalirasvaa enää ole enkä aio enää palata entisiin elämäntapoihini ja ruokailutottumuksiini vaan jatkan näillä eväillä terveellisempää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse grammaakaan hiilihydraatteja yhtään mihinkään. Ne eivät siis määritelmällisesti ole ravintoa.
Puolesta kilosta erivärisiä kasviksia tulee n. muutama gramma hiilaria, n. 15-30kcal mutta valtava määrä vitamiineja ja hivenaineita.
Sen lisäksi kun syö sopivasti pehmeitä rasvoja ja proteiinia, niin on vaikea nähdä miten paino ei putoaisi ilman kalorilaskentaakin.
ei kaikkea hiilaria tarvitse pois jättää. ei esim. paprikassa tai pinaatissa ole käytännössä yhtään energiaa mutta ne ovat todella ravinnerikkaita.
vehnäpullat pois, turhat leivän puputtamiset pois, karkit, sipsit, höttöhiilarit joissa 550kcal/100g roskakoriin. tai mieluiten jätä ne kaupan hyllylle.
liian nátsí ei tarvitse olla itseään kohtaan, laihduttaessakin voi kerran pari viikossa syödä herkkua.
Miksi ajatella näin monimutkaisesti ja hienoilla termeillä? Sen kun noudatat virallista lautasmallia ja syöt puoli kiloa kasvista päivässä, ei se sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ykköstyypin diabeetikot voi olla toista mieltä jos sokerit pääsee liian matalalle.
Meinasin Painonvartijoiden pisteiden laskemistakin, mutta se on rasittavaa... mietin oikeasti että saanko nyt laittaa siihen jauhelihawokkiin 1 tl vai 2 tl öljyä. Se on koko ajan sitä pisteiden laskemista
Ap
Niin ja vatsani on kasvanut runsaan alkoholinkäytön + tietysti myös siihen yhdistetyn mättösyömisen seurauksena. Olen muutoinkin ylipainoinen, noin 12-13 kg ylipainoa.
Ap
Älä nyt, hyvä ihminen, haksahda mihinkään vähähiilariseen. Vähennä sokeria (tarkoitan tällä valkoista sokeria, en tärkkelystä!) ja proteiinia. Maksa kiittää.