Oliko teillä hihaton hääpuku kirkossa? Joku sanoi, ettei hihattomassa pitäisi mennä kirkkoon. Onko näin?
Kommentit (31)
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kirkkoon ei kuulu mennä olkapäät paljaana. Mutta eipä sitä mikään taho kiellä. Suurimmalla osalla morsiamista taitaa olla hihaton häämekko, jota sitten kiskovat pitkin iltaa tissien päälle.
En todellakaan mennyt naimisiin kirkossa, ei kiinnosta könytä polvillaan olemattomien jumalien edessä jotka pahastuvat olkapäistäni.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kirkkoon ei kuulu mennä olkapäät paljaana. Mutta eipä sitä mikään taho kiellä. Suurimmalla osalla morsiamista taitaa olla hihaton häämekko, jota sitten kiskovat pitkin iltaa tissien päälle.
Näen sieluni silmin ylipainoisen morsiamen vetämässä makkarankuorta ylöspäin.
On totta, että kirkossa pitäisi olla olkapäät peitettynä. Nykyään kuitenkin todella todella moni morsian on olkapäät paljaana, enkä ole ainakaan itse kuullut tai huomannut paheksuntaa (kuin tietysti joillain nettipalstoilla). Itsellä oli paljaana, eikä se ollut ongelma kenellekään. Vieraana pyrin peittämään olkapäät, mutta mielestäni omat häät on vähän eri juttu ja siihen sallittakoon tällainen pieni vapaus. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen sieluni silmin ylipainoisen morsiamen vetämässä makkarankuorta ylöspäin.
Ja kun lisätään hartiaseudulle mauton tatuointi, saadaan aikaan Satuhää-klassikko :D
Minulla oli olkaimeton hääpuku, tosin varmistin ensin vihkivältä papilta että onko ok, ortodoksi häät kun oli.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että kirkossa pitäisi olla olkapäät peitettynä. Nykyään kuitenkin todella todella moni morsian on olkapäät paljaana, enkä ole ainakaan itse kuullut tai huomannut paheksuntaa (kuin tietysti joillain nettipalstoilla). Itsellä oli paljaana, eikä se ollut ongelma kenellekään. Vieraana pyrin peittämään olkapäät, mutta mielestäni omat häät on vähän eri juttu ja siihen sallittakoon tällainen pieni vapaus. :)
Tähän lisään vielä kun edellisistä kommenteista tuli mieleen, että kannattaa harkita tarkkaan täysin olkaimetonta mekkoa. En itse sellaista missään tapauksessa halunnut juurikin siksi, että sitten kiskoisin sitä koko päivän ylöspäin. Tosin voi olla että omalla kohdallani pelko olisi ollut turha, koska hääpuvusta kannattaa tehdä riittävän napakka ja istuva, jotta se näyttää aidosti hyvältä. Isorintaisella voi silti tulla haasteita, joten etenkin siinä tapauksessa miettisin kahdesti (tai viidesti) ennen olkaimettoman ostoa.
Mutta olkaimia/hihoja on niin monia erilaisia, että luulisi suurimmalle osalle löytyvän mieleinen vaihtoehto! Itse teetin olkaimettomaan pukuun olkaimet, ei maksanut montaa kymppiä ja tuli täydellinen puku - eikä valunut!
8, minun olkaimeton puku istui kuin hanska, eikä tarvitse kiskoa ylöspäin, laatu niissäkin ratkaiseen ja puku pitää muokata itselleen sopivaksi.
Ei olkaimettomat ole olleet muotia enää aikohin. Onneksi! Johan sitä aikaa kestikin.
Kuninkaalliset ovat tuoneet elegantin pukeutumisen taas muotiin. Puvuissa on jopa pitkät hihat!
Kirkossa nyt voi olla vaikka Aatamin asussa, no, ei nyt ihan, mutta miksi pitäisi juuri kirkossa peittää itseään enemmän kuin muualla? Erikoisia sääntöjä, joilla ei ole tekemistä uskon tai kristillisen elämän kanssa.
10, niin kaikkea aikansa kun se taas tulee muotiin, silloin kun itse menin naimisiin, oli muotia eleganssi hihaton laahuksellinen mekko ja pitkä huntu ns "jenkki" morsian tyyli, nyt on toinen, muoti menee eteenpäin kun taas 20v päästä hihaton on taas muotia.
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa nyt voi olla vaikka Aatamin asussa, no, ei nyt ihan, mutta miksi pitäisi juuri kirkossa peittää itseään enemmän kuin muualla? Erikoisia sääntöjä, joilla ei ole tekemistä uskon tai kristillisen elämän kanssa.
Tiettyjen uskontojen kirkkoihin ei edes pääsee ellei ole riittävästi peitettynä. Ainakin katolilaisilla taitaa olla niin. En kyllä keksi syitä sille, miksi kirkkoon pitäisi mennä paljastelemaan, kun voi pukeutua asiallisestikin.
Vierailija kirjoitti:
10, niin kaikkea aikansa kun se taas tulee muotiin, silloin kun itse menin naimisiin, oli muotia eleganssi hihaton laahuksellinen mekko ja pitkä huntu ns "jenkki" morsian tyyli, nyt on toinen, muoti menee eteenpäin kun taas 20v päästä hihaton on taas muotia.
Kuka ajattelee MUOTIA kun menee naimisiin? En minä ainakaan.
Eihän tuohon ole kirjoitettua sääntöä, mutta hyvä maku ja tyylitaju on olemassa. Sen mukaan kirkossa ei esiinnytä olkaimittomissa tai muuten liian paljastavissa asuissa. Onneksi tosiaan nyt pitkät hihat ovat trendikkäät.
14, no aika moni, harva sitä jätesäkissä haluaa vihille ja aina on vallitseva häämuoti kuitenkin heille ketkä muotia seuraa .
Minulla oli hihaton puku, mutta kirkossa oli pukuun sopiva huivi harteilla. Puvussa oli halterneck-olkain, ei tarvinnut nykiä ylös missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
14, no aika moni, harva sitä jätesäkissä haluaa vihille ja aina on vallitseva häämuoti kuitenkin heille ketkä muotia seuraa .
Melkoisen köyhä mielikuvitus/asutuntemus, jos ainoat mieleen tulevat vaihtoehdot ovat hihaton mekko ja jätesäkki.
Luulin, että luterilainen kirkko ei olisi niin tarkka. Katolisissa ja ortodoksikirkoissa voi olla tuollaisia sääntöjä.
Ja mitäpä väliä, tällaisiksi Luoja on meidät luonut.
Jokuja kyllä riittää sanomaan yhtä ja toista. Oletko sattunut näkemään kuvia ulkomaalaisten prinsessojen hääpuvuista? Eräissä häissä morsiamella oli selkä paljaana. Tissit ovat ainakin puoliksi näkyvissä melko monissa puvuissa, joten väliäkö olkapäillä ja käsivarsilla, kun on mielenkiintoisempaakin nähtävää?
Siksipä huhtu taidettiin keksiä.