Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teillä hihaton hääpuku kirkossa? Joku sanoi, ettei hihattomassa pitäisi mennä kirkkoon. Onko näin?

Vierailija
28.08.2020 |

Vielä 2000-luvulla?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa voi olla vanhanaikaisesti olkapäät peitettynä tai vaikka paljaana. Itse olen huomannut viihtyväni hautajaisissa parhaiten kirjavassa mekossa ja häissä valkoisessa, joten tervehdin ilolla kaikkia muitakin, jotka rikkovat etikettiä. Pitkä valkoinen iltapuku saat kaverin häät tuntumaan jotenkin erityisen juhlavalta tilaisuudelta.

Vierailija
22/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, MUOTI, puhuit muodista, minä en puhunut hihattomasta vaan muodista, idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, hihaton hääpuku ei riko mitään etikettiä ;) Morsiammella saa olla hihaton samoin kaasolla.

Vierailija
24/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa nyt voi olla vaikka Aatamin asussa, no, ei nyt ihan, mutta miksi pitäisi juuri kirkossa peittää itseään enemmän kuin muualla?  Erikoisia sääntöjä, joilla ei ole tekemistä uskon tai kristillisen elämän kanssa.

Riippuu kai kirkosta ja kirkkoherrasta, mutta esimerkiksi Vatikaanin kirkossa on selvät pukeutumissäännöt, eikä sinua päästetä sisään.

Miksi ihmeessä kirkossa pitää olla puolialasti?

Vierailija
25/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21, hihaton hääpuku ei riko mitään etikettiä ;) Morsiammella saa olla hihaton samoin kaasolla.

Kirkko määrittelee omat pukeutumissääntönsä. Ihan kuten ravintolat. Hekin voivat vaatia paidan päälle ja kengät jalkaan.

Vierailija
26/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä olen kristinuskosta ja Jeesuksen opeista lukenut, mun on vaikea uskoa, että Jeesusta voisi vähempää kiinnostaa onko hääpuvussa hihat vai ei. Ehkä en vain ole lukenut Raamattua riittävästi.

Vierailija
27/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihattomat hääpuvut ovat mauttomia.

Vierailija
28/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä olen kristinuskosta ja Jeesuksen opeista lukenut, mun on vaikea uskoa, että Jeesusta voisi vähempää kiinnostaa onko hääpuvussa hihat vai ei. Ehkä en vain ole lukenut Raamattua riittävästi.

Kirkko nyt on kuitenkin pyhä paikka ja siellä odotetaan määrättyä käytöstä. Naimisiin voi mennä vaikka rannalla pyllybikineissä, mutta kirkko on kirkko ja heillä on omat säännöt ja periaatteet sekä perinteet. Jos millään ei ole väliä, niin samako tuo sitten tapahtuuko se vihkiminen kirkossa ja papilla papinvaatteet päällä? Menet naimisiin ruotsinlaivalla tai Las Vegasissa ja voit pukeutua ihan millaiseksi haluat.

Vierailija
29/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on muutakin, kuin Jeesuksen opit ja kiinnostuksen kohteet.

Vierailija
30/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin hääpukuni tarkoin. Lyhyet pitsihihat peittivät olkapääni. Pukua ei tarvinnut koko illan aikana nostaa tai asetella. En halunnut näyttää a) tyhmältä b) halvalta enkä c) mauttomalla. Kamalan näköistä kun morsian nykii mekkoa ylöspäin.

Vierailija
31/31 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihattomat hääpuvut ovat mauttomia.

Lihavien päällä kyllä.