Hämmentävä kokemus tänään Lidlissä
Pyörin yhdellä hyllyllä jonkin aikaa niin yhtäkkiä havahduin siihen kun kaksi naistyöntekijää pakkasivat siinä lähistöllä tavaroita ja puhuivat korvakuulokkeisiin toisilleen hiljaisella äänellä. Toinen siinä naurahti jotain ja lähdin sitten hyllyltä pois. Tuli jotenkin tunne että olisivatko puhuneet minusta, mutta ajattelin että no ehkä kuvittelen. No, sitten menin kassalle ja aloin lastaamaan tavaroita hihnalle niin aivan selvästi kassalla ollut nainen sanoi kuulokemikrofoniin että ”nyt se tulee” sen jälkeen aloin miettiä että kytätäänkö minua nyt oikeasti tässä vai mitä hän tuolla tarkotti. Kassanainen oli myös jotenkin outo kun hän ei painanut mulle sitä summaa siihen laitteeseen että saisin maksettua ja jouduin siinä tovin venttaamaan kun tämä vaan tuijotti minua. Sitten aloin liikutella korttia niin tämä ilmeisesti tajusi painaa summan. Lopuksi kiitin niinkuin aina kassatapahtuman jälkeen niin hän vaan vastasi että ”selvä”. En tiedä sitten mitä tuo oli mutta kävelin sieltä itku kurkussa kotiin kun tuntui että minua joko epäiltiin varkaaksi tai minua muuten vaan kytättiin olemukseni tai ulkonäköni vuoksi ja sitä sitten ilkuttiin. :(
Kommentit (51)
Kaikesta sitä näköjään pystyy mielensä pahoittamaan kun oikein kovasti yrittää. M50v
Että tämmöistä sitten K-kauppaalta tälläkertaa. Kun ei kyetä hinnoilla kilpailemaan, niin otetaan sitten tällaiset keinot käyttöön.
Olen käynyt kymmenissä Lidleissä jo toistakymmentä vuotta ihan vakituisesti ja vaikka olenkin keskimääräistä erikoisemman näköinen, niin minkäänlaista kyttäystä en ole koskaan Lidlissä kokenut.
Sen sijaan K-kaupassa olen kokenut kyllä saanut ala-arvoista kohtelua. Aikoinaan K-kaupassa hälyttimet piippasi ja henkilökunta hyökkäsi kimppuuni ja vaati välittömästi levittämään reppuni sisällön siinä kaupassa kaikkien nähden, vaikka heillä ei sellaiseen mitään oikeutta olekaan.
Paljastui sitten, että hälytyksen aiheutti aikoinaan laivalta ostamani dödöpullo. Jäin siinä sitten yksikseni nolona pakkaamaan reppuani ja minkäänlaista anteeksipyyntöä, tai pahoittelua en henkilökunnalta saanut, vaan poistuivat yhtä töykeinä ja ylimielisinä, miten olivat minua koko ajan kohdelleet.
Jotenkin jäi sellainen fiilis, että vaikka pajastuikin, että hälytys oli väärä, niin jonkin sortin varkaana pitivät minua siitä huolimatta.
AP, jos olisit siinä kassalla vilkaissut taaksesi, niin olisit nähnyt vuorovastaavan juuri rynnistävän kassalle. Se aiempi työntekijä oli varoittanut työkaveriaan, että kyttääjä on tulossa. Siitä tuo "nyt se tulee". Ei ollut kyse sinusta. OK?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, tuskin ovat sinuun kiinnittäneet enemmän huomiota kuin kehenkään muuhunkaan milloinkaan. Turhaan kuvittelet itsesi keskipisteeksi.
Itse en kytää kaupan henkilökuntaa ,jos vieressä ovat.Sen enempää en kuuntele heidän puheet.kyllä tuntuu oudolta otsikon alotus. Kasvata selkä nahkaasi.Lopeta kuvitelu.Jos helpotaa oloasi .vaihda hittovie liikettä.Tai kysy suoraan kassalta ,mikä vaivaa kohdallanne käytös?Lidin lidin litumi patterit on selaiset jotka hälytää.Vaikka kassalla maksettu.Joten minut on tarkistettu ovien jälkeen kun patterit hälytti.Pyydetiin anteeksi sen jälkeen ja kaikki palveleet minua normaalisti.Ei kytäämistä ei mitän.Tosi en heitä seuraa.Oletan eivät kulje perässäni.Kassat aina ystävälisiä.Mutta en ostaa enää koskaan pattereita,vaikka olisi puoli ilmaisia pääkaupunki alueet lidi.
En ole mitään huomannut. Käyn säännöllisesti Lidlissä ja Prismassa. Jos kohdalleni sattuisi jotakin tuollaista, kysyisin heti, että onko heillä minulle asiaa, kun näytti, että kuiskuttelevat keskenään. Samoin olisin kysynyt kassalta, että onko minussa jotain erikoista, kun näyttää, että saan huomiota.
Luulivat kai sinun tekevän jotain hintavertailua tai vastaavaa.
Minun mielestäni Lidlin korvakuuloke-mikrofoni-systeemi myyjillä on asiakkaan näkökulmasta häiritsevä. Monta kertaa olen nähnyt työntekijöiden rupattelevan niiden kautta töiden teon lomassa. Esimerkiksi vaikeista asiakkaista tai sitten ihan töihin liittymättömistä asioista. Sellaiset voisi jättää tauoille.