Hämmentävä kokemus tänään Lidlissä
Pyörin yhdellä hyllyllä jonkin aikaa niin yhtäkkiä havahduin siihen kun kaksi naistyöntekijää pakkasivat siinä lähistöllä tavaroita ja puhuivat korvakuulokkeisiin toisilleen hiljaisella äänellä. Toinen siinä naurahti jotain ja lähdin sitten hyllyltä pois. Tuli jotenkin tunne että olisivatko puhuneet minusta, mutta ajattelin että no ehkä kuvittelen. No, sitten menin kassalle ja aloin lastaamaan tavaroita hihnalle niin aivan selvästi kassalla ollut nainen sanoi kuulokemikrofoniin että ”nyt se tulee” sen jälkeen aloin miettiä että kytätäänkö minua nyt oikeasti tässä vai mitä hän tuolla tarkotti. Kassanainen oli myös jotenkin outo kun hän ei painanut mulle sitä summaa siihen laitteeseen että saisin maksettua ja jouduin siinä tovin venttaamaan kun tämä vaan tuijotti minua. Sitten aloin liikutella korttia niin tämä ilmeisesti tajusi painaa summan. Lopuksi kiitin niinkuin aina kassatapahtuman jälkeen niin hän vaan vastasi että ”selvä”. En tiedä sitten mitä tuo oli mutta kävelin sieltä itku kurkussa kotiin kun tuntui että minua joko epäiltiin varkaaksi tai minua muuten vaan kytättiin olemukseni tai ulkonäköni vuoksi ja sitä sitten ilkuttiin. :(
Kommentit (51)
Minulle sattui täsmälleen sama K-marketissa.
Lisäksi kolme ystävääni sanoi samaa, K-marketin kyylät!!
No, varmaan sinne tulee kummallisempiakin asiakaspalautteita niin ehkä mun ei tarvi hävetä sitä? Siis jos nyt olisinkin kuvitellut koko jutun. -Ap
Minua liiterin myyjät ovat seuranneet kotiin asti.
Lidlissä on epäkoteliasta kun kassa puhuu korvanappiinsa asioita jotka eivät liity kassatilanteeseen olenkaan. Jos sattuu kysymään jotain, usein kanssa ei ensin edes kuule kysymystä, kun jorinoi toisen myyjän kanssa korvanappiin. Nuo omat keskustelut pitäisi kieltää työaikana, ainostaan jos varastotilannetta tai muuta vastaava tuotetiedustelua myymälästä on tarvetta tiedusella, niin vain silloin kasalta yhteys. Täytyy laittaa Lidlin johtoon palautetta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuon Lidlin vakiasiakas, että onkohan he ottaneet minut jotenkin silmätikuksi tms. jostain syystä. -Ap
Jätitkö jotakin meille kertomatta?
Kassalle annettiin tehtäväksi tarkkailla ostitko sen folion, jota myyjät arvelivat sinun etsineen. Odotahan, kun pääset apteekkiin saakka...
Putinin fsb:n agentit seuraavat sinua. Itse olisin välittömästi yhteydessä Supoon ennen kuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
No, varmaan sinne tulee kummallisempiakin asiakaspalautteita niin ehkä mun ei tarvi hävetä sitä? Siis jos nyt olisinkin kuvitellut koko jutun. -Ap
Hei, älä välitä siitä mitä muut ajattelee kun käyt ostoksilla tai kun jätät asiakaspalautetta tai mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kassalle annettiin tehtäväksi tarkkailla ostitko sen folion, jota myyjät arvelivat sinun etsineen. Odotahan, kun pääset apteekkiin saakka...
Oi että kun hulvatonta läppää. Kuule se ei ole aina välttämättä psykoottista jos tulkitsee ihmisiä väärin. Se voi olla ihan hyvin myös itsetunnon huonoudesta ja aiemmista ikävistä kokemuksista johtuvaa epäluuloisuutta. -Ap
Vierailija kirjoitti:
olet varmaan muutenkin varsinainen ilopilleri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi että kun hulvatonta läppää. Kuule se ei ole aina välttämättä psykoottista jos tulkitsee ihmisiä väärin. Se voi olla ihan hyvin myös itsetunnon huonoudesta ja aiemmista ikävistä kokemuksista johtuvaa epäluuloisuutta. -Ap
Päästiin asiaan, eli itsetunnon huonouteen ja aiempiin ikäviin kokemuksiin. Lidl tms. on siis sivuseikka?
Olen kuvitellut, että S-ryhmä ja S-market olisivat jotenkin eettisempi ja kuluttaja/toimittajaystävällisempi kauppa kuin muut, mutta niistäkin hävitetään palvelukassat. Itsepalvelukassat jätetään ja yksi vahtinainen kassojen taakse auttamaan tms. Työpaikkoja vähennetään surutta. Itse maksaisin korkeampaa hintaa kaupasta, jossa on oikeaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Minua liiterin myyjät ovat seuranneet kotiin asti.
Ai, sitä ei siis tapahdu vain Giganteissa!
Lidlissä on sentään palvelukassat.
Vierailija kirjoitti:
Jumankekka, jos se lässyttävä kauppatätikin tekee tuota samaa! Toisaalta en ihmettelisi, älynsä riittäisi varmaankin juuri tuollaiseen ja saisi jonkinlaisen kokemuksen yläpuolella olemista. Suotakoon se hänelle ja ylhäisille ystävilleen. Pitää alkaa ostamaan erikoisuuksia ja käyttäytymään tietoisen omalaatuisesti kauppareissuilla ja seurailla heidän eleitään :D
Luulevat että jotkut käyvät vain kyttäämässä heitä.
Kuulen tuollaista jatkuvasti asioidessani Lidlissä tai Salessa. Kassat leikkii jotain mestarietsiviä pikku puodeissaan. Enimmäkseen olen kuullut puhuttavan toisista asiakkaista, mutta myös itsestäni. Eivät vaan satu tietämään että itse olen poliisi, ja tiedän tasan tarkkaan muutamankin tällaisen mestarietsivän rikoshistorian. Niillä meriiteillä ei pitäisi edes kassakoneeseen päästä käsiksi.
Mulla on samankaltaisia kokemuksia Tokmannilta. Yksi myyjä ainakin joskus epäili mua varkaaksi, ja olin sitten myyjien silmätikkuna ja tarkkailun alla. Nyt on onneksi osa myyjistä vaihtunut, eikä oo enää kuulunut mitään ”nyt se epäilyttävä asiakas tulee” -kommentteja. Mitään en siis ole koskaan varastanut, eli turhaan epäilivät.
Niitä varmaan vaan huvitti kun hommailit siinä jotain niin kauan tai jotain.