Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!
Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.
Kommentit (2329)
Muista makrot. Varo miinuskaloreita.
Lopeta syöminen klo 19 jälkeen. Tiputin puolessa vuodessa n.10 kiloo tällä menetelmällä.
Keto... eipä muista neuvoja oo näin entiseltä sokerihiireltä (-10kg/6kk)
Jos paino ei ole vaakassa laskenut koita syödä enemmän sinä päivänä. Mutta vaaka on paholaisen keksimä heitä se roskiin, osta mittanauha ja mittaile vartaloasi.
Mulla lähti 10kg välimeren ruokavaliolla ja 16/8 ja oon sitä jatkanut. Painossa ei oo ollu nyt muutosta mutta vaatekoko on pienentynyt.
Syö ensin pizzaa vatsa täyteen ja sen jälkeen on hyvä aloittaa dieetti.
Itselläni auttoi mässäilyn hillitsemisen lisäksi ihan tavallinen kävely. Tunnin lenkki n. 6km tuntivauhdilla per päivä. Voi kuulostaa työläältä aluksi, mutta kun siihen joidenkin viikkojen päästä tottuu, niin ilman on vaikea olla. Näkyy kilojen lisäksi muuten myös ihossa. Tämän neuvon käyttökelpoisuus riippuu myös elämänvaiheesta; jos on pieniä lapsia, voi sen tunnin irrottaminen olla vaikeaa, mutta jos on mahdollisuus, niin kokeile.
Lopeta sokerin syönti ihan kokonaan. Vaikka vuodeksi.
Älä osta mitään makeaa kotiisi ja kaappeihisi jos tykkäät mässäillä makeaa, hiilareita kuten pullaa, keksejä, suklaata.
Ylipäätään komerot ja kaapit pidät mahdollisimman tyhjinä.
Käy kaupoissa vain pari kertaa viikossa ja ruokailun jälkeen niin ei tuu mielitekoja.
Kävele aina kuin vain voit. Ei hissiä, parin kilometrin matkat aina kävellen.
Seuraa painoasi säännöllisesti, mutta älä liian usein.
Ota tavaksi punnita itsesi kerran viikossa, esim maanantaiaamuisin, kun olet käynyt vessassa.
Tämä siksi, että punnistustulokset olisivat mahdollisimman vertailukelpoiset, eivätkä esim päivän aikana tapahtuvat luonnolliset vaihtelut pääse masentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Keto... eipä muista neuvoja oo näin entiseltä sokerihiireltä (-10kg/6kk)
http://karppaus.info/forum/search.php?keywords=&terms=all&author=els&sc…
JOO:-)
Opettele tykkäämään terveellisestä ja kevyestä ruoasta, oli hyvä idea googlettaa hyviä reseptejä.
Olen itse samassa veneessä, laihdutan nyt korkean verenpaineen takia. Tällä kertaa vedän laihdutuksen kunnolla ja loppuun asti, ainakin parikytä kiloa saa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Syö pienempiä annoksia.
Tähän liittyen. Käytä pienempiä lautasia. Jonkun tutkimuksen mukaan nykyään lautaset ovat jotain 13% isompia, joten sitä tulee syötyäkin enemmän, kun pieni annos ei täytä lautasta.
Itse tiputin vähähiilihydraattisella vähäkalorisella pussikuurilla 18 kg. Pysyi poissa n 10 vuotta, nyt elämän stressaavuuden ja vaihdevuosien aikana tullut n 10 kg takaisin ja nyt tiputan noita rauhallisemmin, yritän palata parempaan ruokavalioon, karkit ja turhat makeat vain harvinaisiksi herkuiksi, liika leipä, pasta jne pois ja tilalle lisää salaattia. Se oikea tapa saada painoa alas on myös iästä ja elämäntilanteesta kiinni. tsemppiä!
Laihdutin viime vuoden aikana 30 kiloa. Painoa tuli 10 kiloa raskauden vuoksi ja loput 20 pudotin, koska halusin olla hoikempi. EI tällaisia määriä painoa putoa, ellei ihan oikeasti laihduta. EI todellakaan onnistu pelkästään ruokatapojen muuttamisella ja "dieettien unohtamisella".
Pudotin ensin 20 kiloa Ketoosilla ja loput 10 ilman. Jatkuvasti on ylläpidettävä kalorivajetta, oli ketoosi tai ei, muuten se paino ei lähde. Kalorivaje on kaikki kaikessa. ei sille vaan voi mitään. Sitä pitää olla tarpeeksi, mutta ei tietenkään liikaa.
Olen ylläpitänyt nyt tätä painoa jonkin aikaa. Hyvin on onnistunut. Ongelmani ei aikaisemminkaan ollut lihominen, paino pysyi kyllä samassa, mutta sitä oli liikaa omaan makuun.
Aikuinen ihminen ei tarvitse karkkipäivää.
Älä hylkää tavoitettasi silloin jos joku sanoo sinua lihavaksi tai sanoo että oletpas lihonut. Mikään vihapuhe ei ole oikeutettua ja vaikka joku ikävään sävyyn kehottaisi sinua laihduttamaan, niin HÄN ei laihtumistasi saa aikaan, eikä hän voi siitä ottaa minkäänsortin kunniaa itselleen.
Muista pitää tämä prosessi vain omana projektinasi.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta syöminen klo 19 jälkeen. Tiputin puolessa vuodessa n.10 kiloo tällä menetelmällä.
Eipäs kun syö illalla niin maistuu uni ja sitä myöden hyvin nukkunut ihminen on parempi aivan kaikessa. Myös painonhallinnassa.
Syö vähemmän ja liiku enemmän.