Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1341/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä perusruoasta maukasta käyttämällä rohkeasti yrttejä, mausteita ja jopa parjattua suolaa. Kannattaa opetella tekemään kasviksista ja vihanneksista kaikkea hyvää, tehdä uusia ruokia ylipäänsä ja tehdä syömisestä juhlaa. Kun ruoka on hyvää ja on aikaa syödä tulee mässättyä paljon vähemmän ja jopa sokerikoukku häviää.

Itse aloitin pätkäpaaston ja lopetin aamiaisen syömisen sekä lenkkeilyn (kävely) aamusta, jopa kilpirauhasen vajaatoiminnasta huolimatta paino laskee kun aamupala on musta kahvi ja syön vasta lenkiltä tultuani.

Osaan tehdä ihan liian makasta perusruokaa, ja siksi syön sitä liikaa. Ja kyllä käytän vihanneksia paljon! Sokerikoukku ei ole ollut ongelma, vaan liika ruoka. 

Pätkäpaasto ei toimi minulla, osaan syödä niin pjon muutamassa tunnissa.

Vierailija
1342/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aiot selvitä pyhistä kuten joulusta? Itselläni laihdutus kaatuu usein pyhiin ja sukulointeihin. Haluaisin sporttiloman mutta aina pitää lähteä edustamaan ja jotain paakkellssia mättämään!!

No itsehän sinä päätät mitä sinä syöt. Ei kai kukaan pakota niitä paakkellsia mättämään!

Vastuu syömisestä on kyllä aikuisella ihan itsellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri pois. Lopullisesti. Ei huolta kiloista enää koskaan.

Vierailija
1344/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän. 

Vierailija
1345/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo. 18 jälkeen vain muutama hedelmä ja vettä. Muuten voi syödä suht normaalisti. Mutta herkut pois!

Ehdotat herkut pois, mutta samaan syssyyn kehotat syömään sokeria hedelmien muodossa!

Hedelmissä on naurettavan vähän kaloreita ja se ratkaisee. Vie myös herkkuhampaan kolotuksen mennessään ja nostaa roimasti mielialaa! Varsinkin aamiaisella hyvä, koska hedelmät tuovat myös voimaa ja energiaa!

En tykkää makeasta. Hedelmät ovat makeita. 

Jonkin verran pystyn syömään, mutta en kovin paljon.

Miksi minun pitäisi ahtaa hedelmiä? Vihanneksissa on vähemmän kaloreita ja pidän niistä enemmän.

Vierailija
1346/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä "aloita laihduttamaan" / ole laihduttaja, älä aloita "uutta elämää" jne. Ensimmäinen ja suurin virhe. Tulet aina vain olemaan juuri sitä. Pullukka joka laihduttaa. Yrittää laihduttaa. Repsahtaa ja lepsuilee takaisin ja taas mennään.

Se on elämäntapa. Kaikki pitää vain olla eri asennossa, ei tuollaisella päälle liimatulla "nyt laihdutan sen ja sen verran" pääse mihinkään.

Alat vain elää aktiivista liikkuvaa elämää, syöt riittävästi ja terveellisesti, mutta ylimäärä roskaa pois ja huomaat että kun et kiinnitä asiaan huomiota vaan elät vain normaalia elämää, laihdut väkisinkin jos kulutus on iso mutta saanti on vain polttoaine kulutukselle ei liikoja kerryttävä ylimäärä.

Nyt raflaava juttu, mutta nähkää pointti taustalla.

Oliko keskitysleireillä lihavia/ylipainoisia?

Miksi ei ollut?

Niin, aivan.

Tämä tälläinen "kehopositiivisuus ruikuttaminen" ja mulla geenit vain sitä ja sen takia tätä ja siksi näin koska niin ja näin selittely on vain ja ainoastaan sitä -selittelyä!

Yksikään ihminen ei ole lihava, jos ei syö itseään lihavaksi. Se on vain yksinkertaisesti mahdotonta!

Ja saivartelijat istuu alas ja turpa kiinni. Terveistä puhutaan. Tietenkin on olemassa joitakin sairauksia ym erikoistapauksia esim ei voi liikkua.

Normaali ihminen on vain ja ainoastaan elintapojensa elämäntapansa takia läski. Omasta toiminnasta johtuen.

Vierailija
1347/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin alkoholin käytön, koska alkoholissa on suuret määrät sokeria

Höpö höpö, ei ole alkoholissa sokeria. Olkaa koulussa kemiantunnilla hereillä niin tiedätte.

Joissakin alkoholijuomissa kyllä on, mutta ei suinkaan kaikissa. Viinat ja punkut ovat käytännössä sokerittomia. 

Nyt meni kyllä ihan väärin. Alkoholi/raaka viina (eli etanoli) on itsessään alkoholisokeri. Yksi gramma puhdasta viinaa on n. 7 kaloria. Ksylitoli on myös alkoholisokeri. Kaikki -oli päätteiset on sokereita.

Keinotekoisista makeutusaineista eritrytoli on varmaan paras laihduttajalle, koska se ei sisällä kaloreita, sitä ei käsitellä maksan kautta (kuten esim fruktoosia joka rasittaa maksaa ja vaikeuttaa laihtumista). Eritrytoli imeytyy nesteen mukana verenkiertoon ja sieltä suoraan munuaisiin pissan sekaan.

Tarkoitatkohan sokerialkoholeja? Ksylitoli on sokerialkoholi. Se, mitä yleensä kutsutaan alkoholiksi eli etanoli ei ole sokerialkoholi, vaan yksinkertainen alkoholi. Sokerialkoholeilla ja yksinkertaisilla alkoholeilla on erilainen kemiallinen rakenne. Etanolissa ei todellakaan ole sokeria eikä se ole sokeri, eikä edes sokerialkoholi, puhumattakaan mistään alkoholisokerista. Ja -oli-päätteiset eivät ole sokereita vaan alkoholeja. -oosi-päätteiset kemialliset yhdisteet niitä sokereita ovat.

Ja yksi gramma puhdasta viinaa on noin seitsemän kilokaloria, eli tuhat kertaa se mitä sanot. Enemmän kuin gramma sokeria, joka on vain noin neljä kilokaloria. Ja tämä ei tosiaan johdu siitä, että alkoholigrammaan olisi pakkautunut liki kaksi grammaa sokeria! 

Vierailija
1348/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TyHmä kirjoitti:

Rupee vegaaniks, ja klo 18:n jälkeen ei mitään syömistä. Kyllä karisee kilot.

Miten vegaanius laihduttaa?

Jos syö vegaanista itse tehtyä ruokaa niin kyllä se useimpia merkittävästi ylipainoisia laihduttaa, koska raaka-aineissa on aika vähän kaloreita.

Ruokaöljy on vegaaninen raaka-aine. Siinä on enemmän kaloreita kuin missään muussa ruoka-aineessa.

Vierailija
1349/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aiot selvitä pyhistä kuten joulusta? Itselläni laihdutus kaatuu usein pyhiin ja sukulointeihin. Haluaisin sporttiloman mutta aina pitää lähteä edustamaan ja jotain paakkellssia mättämään!!

Minä vastaan tähän osaltani. Noudata joka toinen päivä vesipaastoa. Viime jouluna ruokapäivä ajoittui jouluaattoon, jolloin söin herkkuja ja nautin. Paastosin joulupäivän ja sitten taas seuraavan päivän söin. Oli ehkä vuoden helpoin paastopäivä, kun oli aattona vetänyt vatsansa pinkeäksi.

Vierailija
1350/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteeksi mieluummin vuosi kuin puoli vuotta. Pidemmällä tähtäimellä hitaalla saa pysyvät muutokset. itse laihdutus-prosessissa juuri. 

Sitten se että ÄLÄ ANNA toisten ihmisten mielipiteiden vaikuttaa: pidä kiinni omista rajoista ruokailun suhteen ,sinun ei tarvitse saada muilta lupaa laihduttaa ja kylässä ei ole pakko syödä mikä ei ole itselle hyväksi! 

Osta kivoja urheiluvaatteita missä kaunis olo, salille itse tykkään laittautua omalla tavalla: kiva ponnari tai letti ja hauskoja hiuslenkkejä. Salille ei tartte meikkiä tunkea mutta on kiva panostaa ulkonäköön myös salilla. Siitä tulee itselle hyvä mieli :  en oikeastaan välitä mitä muut aattelee kun minut näkee, haluan itse kokea oloni hyväksi kun katson peiliin. Salivaatteisiin kannattaa panostaa jos voi, ihan vaan siksi että se on kiva lisä . Ja mukava ostaa uutta aina kun koko pienenee taas. 

Aloita mieluummin esim. puoli tuntia 4 kertaa  viikossa salilla kuin tunti 4 kertaa viikossa salilla ja lisää liikunnan määrää pikkuhiljaa, puoli tuntia lisää 1-3 viikon välein jos aloittaa ihan alusta. Ja muista venytellä ja kävellä paljon - laihtumisen ei tarvitse tuntua kamalalta ja sitten se että syö olosi kylläiseksi myös. Itse syön paljon mutta syön paljon ruokia joissa vähän kaloreita, isoja määriä. Mässäily kannattaa korvata terveemmän kaman mässäilyllä! Tein ennen sen virheen että hittona liiikuntaa ja rajoitin sitä miten paljon syö ja aina uupui ja tuli kuntoilu/laihdutus-burnout. Se että laihduttaa ei tarkoita nälkää: se on se juttu että syö vähemmän kaloreita jotta laihtuu. Porkkanoita, kurkkua ja omenoita esimerkiksi itse paloittelen valmiiksi kotiin 1-2 päiväksi ja sitten mussutan niitä ihan vapaasti, niistä ei pysty kertymään haitallisia kaloreita ainakaan minun kokemuksella.

Kärsivällisyyttä. Kaiken ydin mielestäni on se uuden rutiinin muodostaminen, että eka luodaan pohja että saa rutiinin siitä että menee salille kurinalaisesti 4 kertaa viikossa - ensin ei ole merkitystä miten täysillä tai miten paljon jaksaa, vaan se että muodostaa uuden elämäntavan. Koska se on laihdutuksessa tärkeää: toimiva rutiini joka ylläpitää tasasta laihtumista. 

Jos on yhtään samanlainen sokerirotta kuin minä niin herkkuhetki kerran viikossa ja nimenomaan vaan 1 kerta eikä 1 kokonaista päivää , ettei retkahda ahmimiseen. Olen huomannut että jos syö karkkia enemmän kuin kerran päivässä niin siitä se sama alkaa taas että ihan koukussa. Kerta ei vielä hetkauta.

En ole itse vielä tavoitteessa ja retkahduksia on, ja paineita sosiaalisesti, mutta hyvään malliin menossa.

Onnea tähän sun laihikseen! Muista syödä kunnolla ja rutiinit. Ruokavalio ja rutiinit on kaiken a ja o.

Vierailija
1351/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteeksi mieluummin vuosi kuin puoli vuotta. Pidemmällä tähtäimellä hitaalla saa pysyvät muutokset. itse laihdutus-prosessissa juuri. 

Sitten se että ÄLÄ ANNA toisten ihmisten mielipiteiden vaikuttaa: pidä kiinni omista rajoista ruokailun suhteen ,sinun ei tarvitse saada muilta lupaa laihduttaa ja kylässä ei ole pakko syödä mikä ei ole itselle hyväksi! 

Osta kivoja urheiluvaatteita missä kaunis olo, salille itse tykkään laittautua omalla tavalla: kiva ponnari tai letti ja hauskoja hiuslenkkejä. Salille ei tartte meikkiä tunkea mutta on kiva panostaa ulkonäköön myös salilla. Siitä tulee itselle hyvä mieli :  en oikeastaan välitä mitä muut aattelee kun minut näkee, haluan itse kokea oloni hyväksi kun katson peiliin. Salivaatteisiin kannattaa panostaa jos voi, ihan vaan siksi että se on kiva lisä . Ja mukava ostaa uutta aina kun koko pienenee taas. 

Aloita mieluummin esim. puoli tuntia 4 kertaa  viikossa salilla kuin tunti 4 kertaa viikossa salilla ja lisää liikunnan määrää pikkuhiljaa, puoli tuntia lisää 1-3 viikon välein jos aloittaa ihan alusta. Ja muista venytellä ja kävellä paljon - laihtumisen ei tarvitse tuntua kamalalta ja sitten se että syö olosi kylläiseksi myös. Itse syön paljon mutta syön paljon ruokia joissa vähän kaloreita, isoja määriä. Mässäily kannattaa korvata terveemmän kaman mässäilyllä! Tein ennen sen virheen että hittona liiikuntaa ja rajoitin sitä miten paljon syö ja aina uupui ja tuli kuntoilu/laihdutus-burnout. Se että laihduttaa ei tarkoita nälkää: se on se juttu että syö vähemmän kaloreita jotta laihtuu. Porkkanoita, kurkkua ja omenoita esimerkiksi itse paloittelen valmiiksi kotiin 1-2 päiväksi ja sitten mussutan niitä ihan vapaasti, niistä ei pysty kertymään haitallisia kaloreita ainakaan minun kokemuksella.

Kärsivällisyyttä. Kaiken ydin mielestäni on se uuden rutiinin muodostaminen, että eka luodaan pohja että saa rutiinin siitä että menee salille kurinalaisesti 4 kertaa viikossa - ensin ei ole merkitystä miten täysillä tai miten paljon jaksaa, vaan se että muodostaa uuden elämäntavan. Koska se on laihdutuksessa tärkeää: toimiva rutiini joka ylläpitää tasasta laihtumista. 

Jos on yhtään samanlainen sokerirotta kuin minä niin herkkuhetki kerran viikossa ja nimenomaan vaan 1 kerta eikä 1 kokonaista päivää , ettei retkahda ahmimiseen. Olen huomannut että jos syö karkkia enemmän kuin kerran päivässä niin siitä se sama alkaa taas että ihan koukussa. Kerta ei vielä hetkauta.

En ole itse vielä tavoitteessa ja retkahduksia on, ja paineita sosiaalisesti, mutta hyvään malliin menossa.

Onnea tähän sun laihikseen! Muista syödä kunnolla ja rutiinit. Ruokavalio ja rutiinit on kaiken a ja o.

Lisäys : en syö pelkkiä porkkanoita ja kurkkua ja omenoita!!!!!!!!!! :D Tarkoitin että 1-2 päivän välipalat paloittelen valmiiksi, jotta sillon kun vanha napostelu-tottumus iskee, minulla on jotain vähäkalorista syötävää enkä ala syömään jotain raskaampaa ruokaa.

Vierailija
1352/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultimaattisen voimaantumisen symboliksi kannattanee hankkia sleeves-tatskat molempiin käsiin.

Kun ette tee fyysistä työtä, raksamiehen koko tarjottimen kokoinen noutopöytä-lounas on liikaa. Siitä syö toimistomisu kolme päivää.

Vierailija
1353/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo. 18 jälkeen vain muutama hedelmä ja vettä. Muuten voi syödä suht normaalisti. Mutta herkut pois!

Ehdotat herkut pois, mutta samaan syssyyn kehotat syömään sokeria hedelmien muodossa!

Hedelmissä on naurettavan vähän kaloreita ja se ratkaisee. Vie myös herkkuhampaan kolotuksen mennessään ja nostaa roimasti mielialaa! Varsinkin aamiaisella hyvä, koska hedelmät tuovat myös voimaa ja energiaa!

Miksi minun pitäisi ahtaa hedelmiä? Vihanneksissa on vähemmän kaloreita ja pidän niistä enemmän.

Sokeriaddiktiota sairastava pullukka kuvittelee kaikkien himoitsevan makeaa, siksi se käskee mähmäämään hedelmiä ;) Se on niin tyhmä, ettei ymmärrä kalorin olevan energian mittayksikkö ja siksi sekoilee viestissään. Ensin hedelmissä on naurettavan vähän kaloreita (=energiaa) ja parin lauseen päästä niistä saakin energiaa (=kaloreita). Voimaahan niistä ei saa, valehteleekin vielä, typerys kun on.

Minäkin muuten pidän enemmän vihanneksista, enemmän ravintoa ja vähemmän kaloreita. Hedelmiä en syö oikeastaan koskaan, en tiedä yhtään syytä miksi söisin. 

Kyllä minä saan niistä voimaa ainakin. Aika naurettavaa tulla laihdutusketjuun haukkumaan muita pullukoiksi. Hedelmien avulla olen itse laihtunut ihan toisin kuin ennen. Eri ihmisille sopii eri tyylit ja se on tyhmä joka tuputtaa kaikille samaa metodia. Oot loistoesimerkki tän foorumin sairaalloisuudesta.

Vierailija
1354/2329 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeriaddiktiota sairastava pullukka kuvittelee kaikkien himoitsevan makeaa, siksi se käskee mähmäämään hedelmiä ;) Se on niin tyhmä, ettei ymmärrä kalorin olevan energian mittayksikkö ja siksi sekoilee viestissään. Ensin hedelmissä on naurettavan vähän kaloreita (=energiaa) ja parin lauseen päästä niistä saakin energiaa (=kaloreita). Voimaahan niistä ei saa, valehteleekin vielä, typerys kun on.

Minäkin muuten pidän enemmän vihanneksista, enemmän ravintoa ja vähemmän kaloreita. Hedelmiä en syö oikeastaan koskaan, en tiedä yhtään syytä miksi söisin. 

Kyllä minä saan niistä voimaa ainakin. Aika naurettavaa tulla laihdutusketjuun haukkumaan muita pullukoiksi. Hedelmien avulla olen itse laihtunut ihan toisin kuin ennen. Eri ihmisille sopii eri tyylit ja se on tyhmä joka tuputtaa kaikille samaa metodia. Oot loistoesimerkki tän foorumin sairaalloisuudesta.

Vaikea kuvitella, että joku laihtuisi syömällä hedelmiä. Niiden sokeripitoisuus on niin suuri. Siksi ne vain ylläpitävät nälkää ja saavat syömään entistä enemmän.

No, joillain on kummallinen käsitys hedelmien kaikkivoipaisuudesta ja terveyden ylläpitävyydestä.  Onhan se tosin "hyväksyttävämpää" sanoa syövänsä hedelmiä kuin karkkia, vaikka kyse on samasta asiasta eli sokerista.

Vierailija
1355/2329 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele 7p viikossa.Tämä laihdutti yli -35kg..tarkotus oli päästä 47-50kg.

Vierailija
1356/2329 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Randi kirjoitti:

Kävele 7p viikossa.Tämä laihdutti yli -35kg..tarkotus oli päästä 47-50kg.

Kuinka paljon päivässä?

Vierailija
1357/2329 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PItää tehdö elämäntapamuutoksia eli liikkua enemmän, syödä säännöllisesti terveellistä ruokaa ja lopettaa alkoholin juominen. Kuntosalia suosittelen koska lihasten kasvaessa perusenergian kulutus kasvaa. Laihdutuslääkkeeksi suosittelen semaglutidia koska se vie nälän tehokkaasti. Kyse on siis elämäntaparemontista mutta ei pidä vaipua epätoivoon pienten lipsahdusten takia.

Lihastreeni toimisi ilman lihaskasvuakin koska se estää lihasten kulumista energiaksi rasvan sijasta. No eihän naiset uskalla puntteja nostaa kun kuvittelevat saavansa vahingossa valtavat lihakset...

Vierailija
1358/2329 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että joku laihtuisi syömällä hedelmiä. Niiden sokeripitoisuus on niin suuri. Siksi ne vain ylläpitävät nälkää ja saavat syömään entistä enemmän.

No, joillain on kummallinen käsitys hedelmien kaikkivoipaisuudesta ja terveyden ylläpitävyydestä.  Onhan se tosin "hyväksyttävämpää" sanoa syövänsä hedelmiä kuin karkkia, vaikka kyse on samasta asiasta eli sokerista.

Ite oot olevinas joku tieteilijä täällä ja sitten et usko kalorilaskennan puhdasta matematiikkaa. En syö VAIN hedelmiä. Silloin toki tulee nälkä. Mutta voin syödä esim. runsaasti hedelmiä ja siihen kaveriksi munakas, joka tuo kylläisyyden pitkäksi aikaa. Hedelmistä puolestaan saa just sitä iloa, virtaa ja voimaa ja kyllä myös makunautintoa. Hedelmät kuuluu virallisiin ravintosuosituksiin, ei kannata tehdä niistä mitään salaliittoteoriaa.

Vierailija
1359/2329 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kenenkään ole pakko syödä hedelmiä, kuten sanoin kukin tyylillään. Vastustan vain hedelmien demonisoimista, että muutkaan eivät uskaltaisi syödä niitä.

Vierailija
1360/2329 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kenenkään ole pakko syödä hedelmiä, kuten sanoin kukin tyylillään. Vastustan vain hedelmien demonisoimista, että muutkaan eivät uskaltaisi syödä niitä.

Sokerin syöntiä saakin vastustaa.