Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
981/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole syömättä.

Liiku paaaljon.

Muuta keinoa ei ole.

Vierailija
982/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen jauho, sokeri, riisi, pasta pois. Perunaakin kohtuudella.  Eli nopeat hiilarit vähemmälle. Itse syön ekan kerran vasta joskus 14.00-15.00 ja vikan about 22.00 ja paino on pudonnut aika kivasti 4 kk aikana, noin 15 kg  

Tämä aikataulu sopii hänelle, joka herää vasta puolen päivän jälkeen ja menee nukkumaan vastaavasti aamuyöstä. Aamulla töihin menevän kannattaa syödä kunnon aamiainen, jotta ehtii kuluttaa siitä suurimman osan päivän aikana ja syödä iltaisin vähemmän yön aikana varastoitavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita tehdä hyvistä valinnoista houkuttelevia ja helppoja. Rakenna itsellesi rutiineja, joissa toivottua käytöstä seuraa välitön palkinto. Esim salin jälkeen mukava saunahetki tai

jotain vastaavaa mistä sinä nautit. Äänikirja lenkillä, iltauinti kuuman päivän jälkeen, terveellinen lounas kauniisti katettuna terassilla tms. Mukavat rutiinit jäävät todennäköisemmin osaksi arkeasi, kuin vastenmieliset.

Ja tärkeimpänä, nuku tarpeeksi ja yritä pitää stressitasot kohtuullisella tasolla. Väsynyt ja stressaantunut ihminen ei jaksa tehdä hyviä valintoja.

Vierailija
984/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ruoanlaitossa käyttämäsi öljy kookosöljyksi, se nopeuttaa aineenvaihduntaa. Faija laihtui näin monta kiloa, vaikkei tehnyt mitään muuta muutosta elintapoihin!

Herkuttele hedelmillä, marjoilla. Ota selvää terveellisten ja vähäkaloristen herkkujen valmistuksesta. 

Onnea koitokseen!

Vierailija
985/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että moni on eri mieltä, mutta vaakalle nouseminen joka päivä. Se oli ainoa joka tepsi minulla. Paino kyllä vaihtelee luonnostaankin vuorokauden sisällä, mutta aamupaino näyttää suunnan ja korjausliikkeen voi tehdä heti eikä vasta esim. viikon päästä. Se myös motivoi pitämään kiinni kaloreiden rajoittamisesta ihan joka päivä. Silloin kun punnitsin itseni vain kerran viikossa, saatoin ajatella että voin syödä vähän enemmän heti punnituksen jälkeen ja otan sitten kiinni lähempänä seuraavaa punnituspäivää. Ihan turhaa jojoilua. Lisäksi painon näkeminen joka päivä tekee siitä ”normaalia” eikä kauhistelun aiheen. Vähän niin kuin siedätyshoitoa.

Vierailija
986/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku riittävästi.

Vierailija
987/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä monipuolisen aamiaisen voit vaikuttaa aineenvaihduntaan loppupäivän..

Vierailija
988/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ruokapäiväkirjan pitäminen. Fimealta löytyy ilmainen tuollainen, Sulamosta vähän helppokäyttöisempi, mutta maksullinen.

Sen jälkeen selvitä erilaisilla laskureilla päivttäinen kalorikulutuksesi noin suunnilleen tai katso mitä älykellot yms. sanovat kukutukseksi.

Loppu on sitten matematiikkaa,

Vierailija
989/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut yli 20 kiloa. Olen kirjannut kaiken syömäni kännykän kalorinlaskuohjelmaan. Silloin tiedän tarkkaan miten paljon proteiinejä, hiilihydraatteja, kuituja, hyviä tai huonoja rasvoja olen syönyt. Olen oppinut miten vähän kaloreita oikeastaan normaalipainoisena voin syödä ja miten vähästä saadaan jo päivän proteiinit kasaan. Olen myös oppinut missä on hyviä rasvoja ja millaisia määriä niitä saa/pitää syödä.

Netissä löytyy tietoa miten paljon proteiinia, kuituja ja rasvoja tarvitsee päivässä. Syö laihduttaessa suositeltu määrä proteiinejä, mutta säästä hiilihydraateista.

Vierailija
990/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitse itsesi joka päivä, mutta älä murehdi päivittäisiä eroja kun hetkellisesti nestetasapaino yms voi vaihdella. Pistä tulokset ylös ja vertaa tilanteita viikon välein niin näet pitääkö kiristää / säätää syömisiä (tai lisätä liikuntaa).

Ja ei skipata tätä, millään tekosyyllä, jos unohdat aamulla (jos normaalisti katsot silloin) niin sitten vaa'alle kun muistat. Mikään ei ole niin helppoa kuin alkaa lipsumaan kun et näe miten paino alkaa heti nousta; vastaavasti heti kun näet herkuttelun seuraukset niin ruotuun on helpompi palata, vaikka välillä repsahtaisikin.

Vierailija
991/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen jauho, sokeri, riisi, pasta pois. Perunaakin kohtuudella.  Eli nopeat hiilarit vähemmälle. Itse syön ekan kerran vasta joskus 14.00-15.00 ja vikan about 22.00 ja paino on pudonnut aika kivasti 4 kk aikana, noin 15 kg  

Tämä aikataulu sopii hänelle, joka herää vasta puolen päivän jälkeen ja menee nukkumaan vastaavasti aamuyöstä. Aamulla töihin menevän kannattaa syödä kunnon aamiainen, jotta ehtii kuluttaa siitä suurimman osan päivän aikana ja syödä iltaisin vähemmän yön aikana varastoitavaksi.

Kun karppasin, oli ihan sama mihin aikaan söin. Aamulla ei käytännössä ollut nälkä (heräsin keskimäärin 7:00 maissa), ensimmäisen kerran söin 12-15 välillä tyypillisesti. Ehkä 2-3 kertaa päivässä kaikenkaikkiaan eikä välttämättä edes paljoa kerralla. Mutta se vaatii sen että aika pitkälti kaikki ruoka pitää itse laittaa, mitään ei voi juurikaan ostaa (pikkuhiljaa on tosin tullut uusia tuotteita kauppoihin mitkä auttaa asiaa). Tällä hetkellä ajattelin taas alkaa karppaamaan kunnolla, töissä pitää näön vuoksi syödä ettei työkaverit hermostu. :D

992/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma- onnex olkoon päätöksestäsi, taas kerran...

Niin sulla, kuin mullakin samat kuviot( paitsi etten ole vielä aloittanut uutta laihista..) eli tiedossa oikeat tavat ja keinot ja saanut hienoja tuloksia, mutta jokaisella omat syynsä siihen

A) MIKSI VETÄÄ HERKKUJA tai liian isoja annoksia, iltasyömistä jne? Yhä uudestaan...

B) MITÄ TAPAHTUU, ETTEI SAAVUTETTU PAINO pysy??

Eli mitä paikkaa elämässään tunnesyömisellään?

Ei auta vain tietää ja osata laihduttaa, vaan myös miten voisi pitää painonsa ja terveelliset elämäntavat jatkossakin, eikä vain siihen asti, kun tavoite saavutettu?

Koska olit viimeeksi ns. normipainoinen, mitä sitten tapahtui? Muista, sä pystyt, kun ITSE niin haluat ja päätät.

Ja sit se "neuvo": mikä on pahinta eli isoin syy lihomiseesi(isot annokset?iltasyönti?alkoholi?napostelu?roskaruoka? Poista, muuta se ensin.Ja JUO VETTÄ, KUNTOKÄVELE TASAISTA TAPPOTYYLIÄ min.20min. joka pv! ILTASYÖNTI POIS. ALKO JA HERKUT POIS.EINESRUUAT POIS.LEIPÄ JNE. POIS....Tsemppiiiiii :D

Vierailija
993/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity siihen mitä saat syödä, älä siihen mitä et saa syödä. Sitä kautta löydät elämäntavan, jonka avulla pystyt pitämään poissa menetetyt kilot.

Vierailija
994/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkun ei kannata skipata aamiaista, iltavirkun taas ei kannata yrittää jättää iltasyömistä pois. Jos laihduttaessa on jatkuva nälkä, tulos ei ole pysyvä. 

Alkoholi kannattaa jättää alussa pois kokonaan, koska se laskee impulssikontrollia ja alussa on yleensä nälkä melkein koko ajan. Mutta mahalaukun pienentyessä nälkä jää yleensä pois, paitsi jos yrität jotain hullunhommaa kuten 1000 kalorin dieettiä tai ei-mitään-klo-6-jälkeen.

Ehkä tärkein asia on, että kun sorrut, et rankaise itseäsi syömällä lisää, vaan jatkat sisukkaasti eteenpäin.

Vierailija
995/2329 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupuuron sijaan munakas.

Vierailija
996/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni. :)

Vierailija
997/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lautanen pienempään, äläkä ota lisää.

Vierailija
998/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä neuvo.

Vierailija
999/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkain on lihastreeni sopivalla dieetillä mutta naisethan kuvittelee että tulee heti vahingossa valtavat lihakset vaikka se on lähes mahdotonta.

Vierailija
1000/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on taipumusta ylensyöntiin, sitä ei korjata lautasta pienentämällä, vaan muuttamalla ruuan koostumusta.