Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1021/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein ohjenuorani: Älä koskaan mene kauppaan ilman tarkasti harkittua ostoslistaa. Mitään muuta (ainakaan syötävää) listan ulkopuolelta ei koriin noukita. On toiminut itsellä aina, kun pudotellut kertyneitä kiloja. Lisäksi pienet säännölliset ateriat auttavat. Kun ei ehdi tulla nälkä, ei tule ahmittua tai naposteltuakaan.

Mene kauppaan kylläisenä aterian jälkeen, niin mieliteot eivät ole pinnalla.

Vierailija
1022/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentti1 kirjoitti:

Panosta hyvään aamupalaan. Puuroa, marjoja ja maustamatonta jogurttia niin paljon että tekee tiukkaa syödä koko annosta. Pitää verensokerit aisoissa eikä tee mieli ylimääräisiä herkkuja tms. Lisäksi pääateriat lautasmallin mukaan ja suosi vihanneksia ja kasviksia. Joka päivä liikuntaa, vaikka ihan kävelyä. Tsemppiä!

Aika monelle ei aamulla heti ruoka maistu, joten on järjetöntä neuvoa aamupalan "tärkeyttä" Verensokerit pysyy aisoissa, vaikka syömistä ei aloitakaan heti aamusta ahtamalla itsensä ähkyyn. Eikä kyllä millään muullakaan ruokailulla syödä ähkyyn asti.

Tämä on niin totta! Olin nuori hoikka ns ’pajunvitsa’ äiti ja sitten alkoi se loru- aamiainen on päivän tärkein ateria! No, minä opettelin syömään aamulla pekonia, munia.....nyt karsin niitä hiilarittomalla ruokavaliolla ja tuloksia näkyy mutta pitkä on tie.....

Lause: "Aamiainen on päivän tärkein ateria" on alkujaan murotehtaan mainoslause. Terveyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Hiilariton ruokavalio? Kerro lisää. Mitä syöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi hammasraudat, tai kalvothan nämä nykyisin ovat. Näiden kanssa ei syödä eikä edes juoda muuta kuin vettä. Ne on oltava suussa 22 tuntia vuorokaudessa, pois ne saa kolme tai neljä kertaa pariksikymmeneksi minuutiksi kerrallaan ruokailun vuoksi. Ei tule naposteltua kun ei voi. Aloitin nämä viime maanantaina ja hoito kestää 9-12 kk. Odotan innolla paljonko laihdun tuossa ajassa, vajaassa viikossa on ainakin nesteitä tippunut, koska käyttämäni kesäisen

arkihameen vyötärö on höltynyt niin, että vyö piti siihen jo etsiä.

Tosin ihan kaikille en tätä laihduskuuriksi voi suositella, on nääs kalliinpuoleista. Neljä tonnia siihen humpsahtaa...

Vierailija
1024/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä neuvo :

Älä laihduta, anna itelles lupa syödä mitä vain mitä keho pyytää/tekee mieli. Sen sijaan ala ajatella ruokaa lääkkeenä, terveyttä /mieltä/ onnellisuutta parantavana asiana. Pikkuhiljaa alkaa ne valinnat ohjautua esim prosessoiduista elintarvikkeista kaikkiin ihaniin itse tuorepuristettuihin mehuihin, teeihin, monipuolisiin salaatteihin ja uusien reseptien testailuun. Esim. Kikherneessä on kaikki lähes ravintoaineet mitä ihminen tarvitsee ! Kun näiden valintojen myötä huomaa muutoksen energiatasossa, hyvinvoinnissa ja onnellisuudessa, ei paluuta entiseen enää ole. Ja ps. Ei se haittaa jos (joskus) haluaa syödä vaikka sen kokonaisen suklaalevyn jos tekee mieli!

T. N 54/166

Vierailija
1025/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän kuin syöt.

Vaihtoehtona toimii myös rakastuminen!

Jos et sairasta kilpparinvajista painonpudotus onnistuu paremmin.

Tsempit!

Vierailija
1026/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän.

Vierailija
1027/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kirjoitti:

Yksi hyvä neuvo :

Älä laihduta, anna itelles lupa syödä mitä vain mitä keho pyytää/tekee mieli. Sen sijaan ala ajatella ruokaa lääkkeenä, terveyttä /mieltä/ onnellisuutta parantavana asiana. Pikkuhiljaa alkaa ne valinnat ohjautua esim prosessoiduista elintarvikkeista kaikkiin ihaniin itse tuorepuristettuihin mehuihin, teeihin, monipuolisiin salaatteihin ja uusien reseptien testailuun. Esim. Kikherneessä on kaikki lähes ravintoaineet mitä ihminen tarvitsee ! Kun näiden valintojen myötä huomaa muutoksen energiatasossa, hyvinvoinnissa ja onnellisuudessa, ei paluuta entiseen enää ole. Ja ps. Ei se haittaa jos (joskus) haluaa syödä vaikka sen kokonaisen suklaalevyn jos tekee mieli!

T. N 54/166

Kyllä on kehossa vikaa, jos se herneitä pyytää.

Vierailija
1028/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullat, kakut, keksit, sipsit, karkit, sokerisen limsat, mehut ja pirtelöt ja nk roskaruoka pois, leipä ruisohut 2 palaa päivässä ja muuta ruokaa sekä vihanneksia. Perunat ja riisit sekä pastat pois. Kukkakaalimuusi on hyvää sensijaan. Hedelmiä kohtuudella. Bulgarian jogua sitä hapanta jogurtiksi jne. Onhan näitä. Lihaa, kalaa, makkaraakin saa syödä juu.

Vierailija
1029/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun tulee lipsahduksia herkutteluun, niin aloita aina sinnikkäästi uudestaan, äläkä soimaa itseäsi. Kaikille yleensä tapahtuu niitä, mutta kokonaisuus merkitsee enemmän, kuin yksittäiset lipsumiset. Kun syöt pääasiassa terveellisesti ja liikut, niin pääset ehkä hitaasti, mutta varmasti haluamiisi mittoihin.

Vierailija
1030/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentti1 kirjoitti:

Panosta hyvään aamupalaan. Puuroa, marjoja ja maustamatonta jogurttia niin paljon että tekee tiukkaa syödä koko annosta. Pitää verensokerit aisoissa eikä tee mieli ylimääräisiä herkkuja tms. Lisäksi pääateriat lautasmallin mukaan ja suosi vihanneksia ja kasviksia. Joka päivä liikuntaa, vaikka ihan kävelyä. Tsemppiä!

Aika monelle ei aamulla heti ruoka maistu, joten on järjetöntä neuvoa aamupalan "tärkeyttä" Verensokerit pysyy aisoissa, vaikka syömistä ei aloitakaan heti aamusta ahtamalla itsensä ähkyyn. Eikä kyllä millään muullakaan ruokailulla syödä ähkyyn asti.

Tämä on niin totta! Olin nuori hoikka ns ’pajunvitsa’ äiti ja sitten alkoi se loru- aamiainen on päivän tärkein ateria! No, minä opettelin syömään aamulla pekonia, munia.....nyt karsin niitä hiilarittomalla ruokavaliolla ja tuloksia näkyy mutta pitkä on tie.....

Lause: "Aamiainen on päivän tärkein ateria" on alkujaan murotehtaan mainoslause. Terveyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Hiilariton ruokavalio? Kerro lisää. Mitä syöt?

En muistanutkaan mistä se slogan alkoi mutta kyllä sitä muutkin viljeli kuten neuvolat, koulut..

Itse syön vain ihan vähän täysjyväruisleipää 1pala/vrk.

rasvaisia juustoja, kermaa, kananmunaa eri tavoin, mantelijauhoa yms, lihaa, kalaa, kylmäpuristettuja öljyjä salaatteihin ja kaikenlaisia vihanneksia, siemeniä/pähkinöitä, kesäkurpitsa pastaa eri tavoin juustoilla maustettuna 😋

Vältän siis nopeita hiilareita mutta en hitaita eli kuitupitoisia.

Vierailija
1031/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole repsahduksia. On vain päiviä/hetkiä, jolloin teit vähän huonomman valinnan ja siinä se. Siitä voi jatkaa ihan hyvin eteenpäin, mikään ei ole pilalla.

Vierailija
1032/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele hyviä terveellisiä ruokia. Vehnät vaihda kauraan jne.Ei mitään tyyliin kaalisoppaa kuukausi vaan pysyvä muutos.

Vierailija
1033/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hitaasti.

Vierailija
1034/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso annos sekasalaattia aterian aluksi, ei jaksa syödä muuta sitten niin paljoa. Salaattiin kaikkea kasvista vaihdellen, mitä mieli tekee, kastikkeeksi jotain kevyttä, vaikkapa sitruunavinegrette.

Korvaa edes osa perunasta, riisistä ja palstasta vaikka kypsennetyillä juureksilla, kasviksilla. Syö lihaa, kalaa, munia normaalisti. Kohtuudella leipää ja leivonnaisia.

Maitotuotteita älä hylkää, käytä vain maustamamattomia jogurtteja ja viilejä, mausta ne itse marjoilla tai hedelmillä.

Syö paljon hedelmiä ja marjoja, maltillisesti banaaneja ja viinirypäleitä, ne ovat yllättävän lihottavia.

Syö säännöllisesti pieniä määriä kerrallaan, useita kertoja päivässä (n 5x) kuin diabeetikko. Älä unohda aamiaista tai päästä ateriaväliä liian pitkäksi.

Juo riittävästi vettä.

Kun kuutena päivänä viikossa syöt näin, niin voit seitsemäntenä vähän jo irrotella ja syödä mitä mieli tekee ennen kuin aloitat taas alusta. Ei painon pudotus saa olla yhtä kärsimystä.

Näin olen onnistunut pudottamaan painoa n. 20 kg verrattain lyhyessä ajassa.

Vierailija
1035/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso annos sekasalaattia aterian aluksi, ei jaksa syödä muuta sitten niin paljoa. Salaattiin kaikkea kasvista vaihdellen, mitä mieli tekee, kastikkeeksi jotain kevyttä, vaikkapa sitruunavinegrette.

Korvaa edes osa perunasta, riisistä ja palstasta vaikka kypsennetyillä juureksilla, kasviksilla. Syö lihaa, kalaa, munia normaalisti. Kohtuudella leipää ja leivonnaisia.

Maitotuotteita älä hylkää, käytä vain maustamamattomia jogurtteja ja viilejä, mausta ne itse marjoilla tai hedelmillä.

Syö paljon hedelmiä ja marjoja, maltillisesti banaaneja ja viinirypäleitä, ne ovat yllättävän lihottavia.

Syö säännöllisesti pieniä määriä kerrallaan, useita kertoja päivässä (n 5x) kuin diabeetikko. Älä unohda aamiaista tai päästä ateriaväliä liian pitkäksi.

Juo riittävästi vettä.

Kun kuutena päivänä viikossa syöt näin, niin voit seitsemäntenä vähän jo irrotella ja syödä mitä mieli tekee ennen kuin aloitat taas alusta. Ei painon pudotus saa olla yhtä kärsimystä.

Näin olen onnistunut pudottamaan painoa n. 20 kg verrattain lyhyessä ajassa.

Niin että pieniä määriä pitkin päivää. Älä nyt naurata! Ei muuten ole diabeetikollekaan paras mahdollinen tapa syödä tuo laiduntaminen.

Vierailija
1036/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: noudata dieettiä pitkäjänteisesti, ja vaikka sortuisit, palaa heti ruotuun ja jatka noudattamista

Vierailija
1037/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta laihdutus. Muuta ruokatapojasi pysyvästi, pikkuhiljaa. Jos teet radikaaleja muutoksia per heti, epäonnistut taas kerran. 

Jos helppoa tapaa haluat niin tämä;

Lopeta kaikenlainen syöminen klo 21 jälkeen, kahden viikon päästä lopeta kaikenlainen syöminen klo 20.30 jälkeen, kahden viikon jälkeen lopeta kaikenlainen syöminen klo 20.00 jälkeen.

Näin tee kunnes pääset klo 17.00.

Saat syödä mitä tykkäät kunnes kello lyö.

Vierailija
1038/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja virvoitusjuomat pois.

Vierailija
1039/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kirjoitti:

Yksi hyvä neuvo :

T. N 54/166

En tiedä miksi olet saanut alapeukkuja, koska tämä on oikeasti tosi hyvä ja  positiivinen neuvo.

Vierailija
1040/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meistä koko ikämme normaalipainossa olleista, terveistä, energisistä, liikunnallisista ihmisistä ei välttele puuroa, ruisleipää, syömme kesällä vapaasti jäätelöä yms.

Ehkä tuo karppaus onkin (ex-)lihavien juttu? Sellaisten joilla sokeriaineenvaihdunta ja kylläisyydensäätely on häiriintynyt?