Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
841/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löydä se itsellesi sopivin liikuntamuoto, josta oikeasti nautit.

Liikunta on hyväksi mutta sillä on turha yrittää laihtua. Kaikkein tärkeintä on syömäsi ruoka. Liikunnan osuus painonpudotukseen on 15% prosentin luokkaa.

Vierailija
842/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viitsi laihduttaa kirjoitti:

Älä unta nää, että onnistuisit laihtumaan. 

Lihava ei kiloistaan pääse.

Rasittavaa vouhotusta ja ärsyttävää töissä kuunnella tätien laihdutuksista taas koko alkuvuosi.

Sitten pikkuhiljaa vähin äänin taas hiivitään sinne pullalautasen äärelle.... 

Noh, ensi vuonna sitten taas.

Katso aloittajan viestin päivämäärä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa jonnekin ylös kellonaika joka kerta kun syöt. Syö kerralla kunnolla terveellistä suomalaista perusruokaa. Jonkin ajan kuluttua tarkastele ateriavälejä ja pyri tekemään niistä tasaisempia ja itsellesi sopivia, voi olla 4, 5 tai 6 tuntia. Jos jostakin syystä yöllä valvottaa ja ateriavälin aika tulee täyteen ja on nälkä, saat syödä taas ihan kunnolla. Toki tässä tapauksessa saatat luonnostaan seuraavana päivänä viivästää ensimmäistä ateriaa.

Vierailija
844/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista syödä säännöllisesti, pienillä annoksilla. Älä ole liian ankara itsellesi. Lisää kasviksia pikkuhiljaa jos niistä on ollut puutosta. Karsi höttöhiilarit, syö kunnon ruokaa. Älä ota turhia kaloreita virvoitusjuomista, mehuista ja piilosokerista. t. toinen jolla urakkaa edessä vielä -30 kg. 

Vierailija
845/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että syöt vain sitä, mitä tekee mieli. No liittyy siihen muutakin, mutta pyysit vain yhtä neuvoa... 

846/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miks ei. Olen elävä esimerkki, näin olen painoni pitänyt aina kurissa ja jos len joskus vähän lihonnu niin se on just johtunnu siitä et en ole ehtinny syödä tarpeeksi usein.

Vierailija
847/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä stressiä... Itselläni alkoi paino pudota vasta kun lakkasin pingottamasta.

Vierailija
848/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon tuoreita kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Niissä on paljon suojaravintoaineita ja kuitua, mutta vähän energiaravintoaineita. Ne eivät siis lihota juurikaan, ja auttavat pitämään ihmisen terveenä. Ne pitävät myös nuorena. Olen itse syönyt jo vuosien ajan paljon tuoreita kasviksia, hedelmiä ja marjoja, ja minulle on joskus sanottu, että näytän kaksikymmentä vuotta nuoremmalta! Myös papereita kysytty kaupassa, kun ostin nikotiinipurkkaa. :)

Vierailija
849/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin vaihtaminen xylitoliin ja erytoliin. Hampaat ja suolisto hyvässä kunnossa sen jälkeen.

Vierailija
850/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisten lisääminen joka aterialle. Vähintään puolet lautasesta kasviksia, tasaavat verensokeria.

Vierailija
851/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla homma kaatuu siihen aina, että homma lähtee mukavasti liikkeelle, mutta oma pää alkaa luomaan itselleni kovia suorituspaineita.

Esim: päätän aloittaa lenkkeilyn, käyn kävelemässä tunnin lenkin. Seuraavalla kerralla onkin ”hyvä lenkkipäivä” ja otan mukaan hölkkää/juoksua ja lenkin jälkeen on tosi hyvä fiilis.

Sitten tulee se ongelma, johon homma AINA kariutuu: minun pääni ei suostukaan enää siihen, että kävisin heittämässä taas sen tunnin kävelylenkin, vaan pitäisi lähteä juoksemaan ja vetää vielä parempi lenkki kuin edellisellä kerralla.

Siitä taas seuraa se, että epäonnistumisen ja pettymisen pelossa jätän koko lenkkeilyn tekemättä, jotta en tuottaisi itselleni pettymystä tekemällä ”vain” kävelylenkin. Järjetöntä!

”Keksin” marraskuussa ratkaisun. Käyn joka päivä kävelemässä saman, n. 30 minuutin lenkin. Tarkoitus on siis puhtaasti se, että menen saman lenkin ja suht samalla nopeudella, jotta en ala kilpailemaan itseni kanssa. Täytyy sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen ja motivaatio on pysynyt hyvänä. Muutaman kerran olen tehnyt pidemmänkin lenkin, mutta yrittänyt muistuttaa itselleni, että palaan sitten taas takaisin siihen normaaliin.

Lisäksi olen pyrkinyt pitämään mielessä, että lenkki on itselleni laihduttamisen sijasta happihyppely ja pientä kuntoliikuntaa. Vaa’alla en ole käynyt, jotta en alkaisi kasaamaan mitään paineita.

Vierailija
852/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasmalli eli puolet tavallista kotiruokaa ja puolet kasviksia :) 

Kun käyt kaupassa tms. jätä auto kauimmaiseen parkkiin

Valitse aina rappuset hissin sijaan

Syö pöydän ääressä, älä tietokoneen tai telkkarin tms. 

Pyydä lääkäriltäsi lähete Terveyskylän painonhallintataloon 

Lue: Mustajoen kirja: Vähennä kaloreita ilman diettiä

Älä ajattele muutosta diettinä vaan elämänmuutoksena, pysyvänä sellaisena ja valitse niitä pieniä asioita joita pystyt muuttamaan. 

Terveisin -15kg 6kk 

Vierailija
853/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muista syödä säännöllisesti, pienillä annoksilla. Älä ole liian ankara itsellesi. Lisää kasviksia pikkuhiljaa jos niistä on ollut puutosta. Karsi höttöhiilarit, syö kunnon ruokaa. Älä ota turhia kaloreita virvoitusjuomista, mehuista ja piilosokerista. t. toinen jolla urakkaa edessä vielä -30 kg. 

Ihmiset on erilaisia. Minulla toimii ankaruus ja tiukat säännöt, joista ei tingitä koskaan.

-20kg pysynyt poissa jo 6 vuotta näin.

Ei alkoholistillekaan suositella pieniä hörppyjä tasaisin väliajoin, miksi ruoka- ja herkkuholistin pitäisi vain vaihtaa napostelutyyliä kun voisi lopettaa koko herkuttelun?

Vierailija
854/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas kävely lähes päivittäin tuntuu auttavan. Aineenvaihdunta pysyy tehokkaana, ruuansulatus toimii ja nesteet ei kerry. Herkkupäivä kerran viikossa ja seuraavana päivänä pidempi lenkki. Mulla äänikirjojen kuuntelu alkoi tehdä lenkkeilystä mielekästä ja kilot karisee.

Vierailija
855/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutat 25 000 kcal viikossa. Ja syöt 15 000 kcal eestä (6x2000 kcal + 1x3000 kcal herkkupäivää varten).

Saat syödä ja juoda ihan mitä vain, kunhan pysyt noiden rajojen sisällä. Jos et tiedä omaa kulutustasi muuten, nii hanki älykello. Se antaa riittävän tarkat tiedot, joita voit seurata.

Vierailija
856/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko siitä mitään? Veikkaan että ei 😆😆😆

Vierailija
857/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini. Kalorien laskeminen laihdutusvaiheessa, edes jonkun aikaa. Miten muuten tiedät paljonko syöt?

Vierailija
858/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiini. Kalorien laskeminen laihdutusvaiheessa, edes jonkun aikaa. Miten muuten tiedät paljonko syöt?

Noiden "laihdutus" kestää kaksi päivää ennen kuin suklaa vie voiton 😄😄😄

Vierailija
859/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sokeri ja hiilihydraatit sekä alkoholi siinä se. Tai vähän pienemmät annokset. Sillä lähtee ilman liikuntaa.

Vierailija
860/2329 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihdutusvinkkejä pitää kysellä täältä palstalta, on alkutilanne jo niin huono ettei tule onnistumaan.

Laihdutus tapahtuu ennenkaikkea itsekurin ja asennemuutoksen avulla. Ihmisen itsensä täytyy muuttaa ajatuksiaan ja sitä miten käyttää aikansa. Moni syö tylsyyteensä, vaikkei olisi oikeastaan nälkäkään.