Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
801/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä "huomenna aloittavia" riittää...

Vierailija
802/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa pysyvään elämäntapaan kai olisi, että ruokailu on sellaista, että se sopii omaan elämänmenoon. Itselläni yksi iso ja rakas osa elämää on miehen ja ystävien kanssa syöminen ja viininmaistelu. Jos oikeasti menisin sellaiselle dieetille, että ei lainkaan sokeria, ei syömistä klo 18 jälkeen, ylipäänsä tarkka ruokalista jne. siitä ei tulisi mitään. En todellakaan ala kyläillessä sörkkiä ruokia että onko tässä pikkuruisessa jälkiruoassa sokeria. Kukin tehköön siis miten haluaa ja jos sosiaalinen elämä ei liity mitenkään syömiseen, niin sittenhän voi järjestää asiat miten haluaa. Mutta ikävää on, jos jatkuvasti tulee vastaan tilanteita, että ei voi olla kuten muut, koska laihduttaa. Voisin kuvitella, että jossain työpaikan kahvihuoneessakin voi tulla kiusauksia tai pitää selitellä. Ja on tylsää laittaa vaikka lapsille ruokaa, jota ei sitten voi itse syödä. 

Mutta juttuja jotka itsestäni tuntuvat mielekkäiltä tavoilta on esim. ruokamäärien tutkiminen. Usein sanotaan, että pitää syödä reilusti, mutta kyllä ainakin itselläni oli aika, jolloin reilu oli todellakin vähän turhan reilu. Söin silkasta syömisen ilosta, nälkä oli lähtenyt ajat sitten. Hyvä keino on myös syödä hitaasti, saa nautiskella ihan yhtä kauan tai vaikka kauemminkin kuin ennen. Sallin itselleni myös tietyn määrän herkkuja, joka päivä, vaikka pikkuleipä kahvin kanssa. Ennen olisi mennyt viisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus periytyy

Vierailija
804/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa pysyvään elämäntapaan kai olisi, että ruokailu on sellaista, että se sopii omaan elämänmenoon. Itselläni yksi iso ja rakas osa elämää on miehen ja ystävien kanssa syöminen ja viininmaistelu. Jos oikeasti menisin sellaiselle dieetille, että ei lainkaan sokeria, ei syömistä klo 18 jälkeen, ylipäänsä tarkka ruokalista jne. siitä ei tulisi mitään. En todellakaan ala kyläillessä sörkkiä ruokia että onko tässä pikkuruisessa jälkiruoassa sokeria. Kukin tehköön siis miten haluaa ja jos sosiaalinen elämä ei liity mitenkään syömiseen, niin sittenhän voi järjestää asiat miten haluaa. Mutta ikävää on, jos jatkuvasti tulee vastaan tilanteita, että ei voi olla kuten muut, koska laihduttaa. Voisin kuvitella, että jossain työpaikan kahvihuoneessakin voi tulla kiusauksia tai pitää selitellä. Ja on tylsää laittaa vaikka lapsille ruokaa, jota ei sitten voi itse syödä. 

Mutta juttuja jotka itsestäni tuntuvat mielekkäiltä tavoilta on esim. ruokamäärien tutkiminen. Usein sanotaan, että pitää syödä reilusti, mutta kyllä ainakin itselläni oli aika, jolloin reilu oli todellakin vähän turhan reilu. Söin silkasta syömisen ilosta, nälkä oli lähtenyt ajat sitten. Hyvä keino on myös syödä hitaasti, saa nautiskella ihan yhtä kauan tai vaikka kauemminkin kuin ennen. Sallin itselleni myös tietyn määrän herkkuja, joka päivä, vaikka pikkuleipä kahvin kanssa. Ennen olisi mennyt viisi.

Tarvitset ennen kaikkea asenne muutosta.

Vierailija
805/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko ketään, että näytät hyvältä noinkin, eikä tarvitse laihduttaa...kateelliset puhuu, kun eivät itse viitsi panostaa!

Vierailija
806/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aiemmin ketjussa se resepti jo tuli: joka päivä kunnon liikuntaa, ei koskaan herkuttelua. Ja sillä asenteella että loppuelämän näin, kyseessä ei ole mikään kuuri.

Vierailija
807/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö joka päivä vähintään 500 g kasviksia ja niiden kanssa 200 g vähärasvaista proteiinia. Tämä on ollut pääateriani 20 vuotta ja sen ajan olen ollut normaalipainoinen.

Vierailija
808/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia kirjoitti:

Syö joka päivä vähintään 500 g kasviksia ja niiden kanssa 200 g vähärasvaista proteiinia. Tämä on ollut pääateriani 20 vuotta ja sen ajan olen ollut normaalipainoinen.

Tähän pyrin itsekin, välillä vaan loppuu ideat kesken

Vierailija
809/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää syödä reilusti?  Itse olen käsittänyt, että pitää syödä riittävästi.  Tarkoitus on voida hyvin ja syödä itsensä kylläiseksi, ei ähkyksi. Kun ruokailuun varaa aikaa, jotta voi syödä sopivan hitaasti, ehtii tunnistaa paremmin kylläisyyden viestin.  Tähän ylellisyyteen on mahdollista yleensä vain kotona.  Työelämässä se harvoilla onnistuu.                                                                                                                        

Reilusti ylipainoinen kuulema on menettänyt kyvyn tunnistaa liian suurilla annoksilla venytetyn vatsansa kylläisyyden tunteen.  Koska vatsaan mahtuu paljon ruokaa on tarve vaan jatkaa syömistä.  Kun aloittaa muuttamalla annoskokoa jää vielä nälkä.  Täytyy kyllä kovasti arvostaa teitä jotka olette pystyneet laihduttamaan jopa kymmeniä kiloja.  Yksi vaihtoehto taitaa olla ihan varteenotettava koska siinä saa syödä reilusti kunhan pitää hiilarit mieluiten alle 20g per/pv. (vrk.)  Tsemppiä kaikille ja myös teille jotka aloitatte 1.1.2021 🥰

Vierailija
810/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksia kirjoitti:

Tähän pyrin itsekin, välillä vaan loppuu ideat kesken

Varmaan loppuukin. Vähärasvaisuus ei ole millään lailla terveellistä.

Vierailija
811/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei laihduta, eikä sillä voi ansaita lisää kaloreita.

Vierailija
812/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vähemmän kuin kulutin, painoni puolittui.

Menetelmä on testattu miljoonin ihmiskokein "leireillä". Toimii 100%

Vierailija
813/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tämä dokumentti, oikeasti.

https://watchdocumentaries.com/that-sugar-film/

Vierailija
814/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin vähemmän kuin kulutin, painoni puolittui.

Menetelmä on testattu miljoonin ihmiskokein "leireillä". Toimii 100%

Toimii, mutta keinoja on monta. Se paras on hyvä tietää.

Vierailija
815/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän, kuin syöt.

Vierailija
816/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyvää, kasviksia, hedelmiä ja palkokasveja. Ei mitään roskaruokaa tai lisättyä rasvaa. Eikä mitään eläinperäistä. Syö niin paljon kuin tahdot. Parissa viikossa ruokahalu ja herkkuhimot häviää. Itse laihdutin 30 vuotta, kunnes löysin tämän ja enää ei tarvitse syömisiään miettiä. Ja olen hoikka keski-ikäinen nainen. Harmittaa etten löytänyt tätä nuorena tyttönä. Olisi elämä näyttänyt aika erilaiselta. Forks over knives dokumentista löytyy tästä lisää tietoa.

Vierailija
817/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kulutat.

Vierailija
818/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän😁

Vierailija
819/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla kirjoitti:

Täysjyvää, kasviksia, hedelmiä ja palkokasveja. Ei mitään roskaruokaa tai lisättyä rasvaa. Eikä mitään eläinperäistä. Syö niin paljon kuin tahdot. Parissa viikossa ruokahalu ja herkkuhimot häviää. Itse laihdutin 30 vuotta, kunnes löysin tämän ja enää ei tarvitse syömisiään miettiä. Ja olen hoikka keski-ikäinen nainen. Harmittaa etten löytänyt tätä nuorena tyttönä. Olisi elämä näyttänyt aika erilaiselta. Forks over knives dokumentista löytyy tästä lisää tietoa.

Sairasta

Vierailija
820/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku enemmän, kuin syöt.

Mitä? Tunti kuntopyörää tai juoksua kohtuu kovalla sykkeellä kuluttaa pyöreästi 500kcal.

Yritätkö nyt sanoa että 2000kcal päivässä syövän pitäisi liikkua reippaalla sykkeellä 4h joka päivä?