Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
761/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi liikuntamuoto, josta oikeasti nautit ja joka tuo jaksamista arkeen. Asennemuutos (liiasta perfektionismista luopuminen) ja terveellisestä ruuasta nautinnon löytäminen ovat auttaneet itsellä. Jonkun ajan kuluttua uusista elintavoista on tullut niin osa elämää että paluu entiseen tuntuu jo mahdottomalta. Tsemppiä! :)

Vierailija
762/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aterian , jossa on vain 1 peruna,porkkanaraastetta ja lantturaastetta paljon, raejuustoa, kananmunaa , kanaa ja lohta vaihdellen , juomaksi vesi, ruisleipäpala+riittävästi päälle pehmeää rasvaa, kalkkuna siivu ja ohut juustosiivu. Välillä kasvislihakeittoa ( lanttu+peruna,porkkana,sipuli, kanan jauheliha ( ei sikanautaa).

Kävelyä 2-5 km pv ja muista välipäivät.

Vitamiinilisät: d3 50migrig, c-vitamiinia, b moonivitamiinia ( pirkka cittarista) foligren apteekista, ja illalla 300mg magnesium sitraattia ,jotta vatsa aamulla taatusti toimii ( kokeile sinulle sopiva määrä) .Vatsa pitää olla pehmeä aamulla..

Siis; säänöllinen kohtuusyöminen ja liikunta +magnesium.

Alkoholia minim viikossa ,samoin 1 herkkupulla ja 1 jäätelö / vk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaa nyt vuodenvaihteessa, kannattaa ajatella muita asioita huhtikuun 1. päivään asti. Eli mieli pitää täyttää muilla asioilla kun monotonisesti vaan opettelee niitä uusia tapoja ja malleja. Paljon harrastuksia, lukemista/elokuvia, keskusteluja tai muuta mikä pitää mielen pois ajatuksista "olenko jo laihtunut". Koko kysymystä ei kannata esittää ennen huhtikuun ekaa päivää.

1 kk = huomaat itse muuttuneesi hieman

2 kk = läheinen ihminen saattaa huomata jotain, esim. kirkastuneet kasvot

3 kk = vieraatkin ihmiset huomaavat sinun muuttaneen muotoa

Ei se perhosen toukkakaan kurkistele sieltä kotelosta yhtä mittaa, että joko olen perhonen!

Vierailija
764/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1. alkaa sama projekti

Vierailija
765/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo aamuisin lasi vettä, johon on sekoitettu ruokalusikallinen omenaviinietikkaa. Auttaa makeanhimoon ja paljon muitakin tutkittuja terveyshyötyjä. Makuun tottuu muutamassa päivässä.

https://askelterveyteen.com/omenaviinietikan-10-uskomatonta-terveyshyot…

Vierailija
766/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks ateria päivässä ja ketoruoka. sillä sain ite pois kahes kuukaudes 20kg . ei tarvi kauaa kärvistellä kun tekee homman reippaasti. toki jälkeenpäin ei saa palata entiseen muuten kilot tulee takas. ei suosittele yhtään kuunteleen mitään hissun kissun hidastelija luusereita, ne vaan haluaa ettet laihu koskaan.

Vierailija
767/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita ohjeita enää tarvitse antaa.

AP on nyt 4kk jo noudattanut uutta ja tiukkaa elämäntaparemonttiaan.

Tulokset puhuvat puolestaan.

Vierailija
768/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä asia kiinnostaa muitakin, vinkkejä voidaan jakaa vaikka vielä ensi vuonnakin.

Vierailija
769/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut pidettyä painon samassa, ettei se nouse enempää, näillä keinoin :

- en syö pastaa, riisiä ja perunaa kuin todella harvoin (kerran puolessa vuodessa)

- en syö sokerikarkkeja, vain xylitol pastilleja 2 x kk

- pullaa ja kakkua syön vain kylässä käydessä tai kun on vieraita kotona

- olen vähentänyt leivän syönnin noin pariin viipaleeseen /pvä

- olen vähentänyt kahvia 1 - 2 kupilliseen / pvä

- en syö klo 19 jälkeen illalla, voin juoda kyllä tuoremehua

- syön pääaterian vain kerran päivässä, lisäksi puuroa + marjoja

- kävelen yleensä 45 - 60 minuuttia/pvä, mutta jos en käy kävelyllä, poljen kuntopyörällä

- jumppaan ja venyttelen iltaisin sen verran kuin jaksan

- nukun 9 tuntia joka yö, se on tärkeää, koska muuten aineenvaihdunta ei toimi

- käytän apuna älykelloa, joka mittaa kävelymatkan, sydämensykkeen ja unen laadun

Muut saavat neuvoa, miten laihdutetaan. En usko sellaiseen, että 'saa syödä' herkkuja viikonloppuisin, koska minulla se ainakin tekee tyhjäksi viikon aikana suoritetun liikunnan, eli tulos on sitten plusmiinus nolla. Pizzaa syön kerran kuussa, sen verran herkuttelen.

- Ei kannata asettaa aluksi liian korkeaa tavoitetta, vaan pyrkiä ensin vaikka 2 kg:n pudotukseen. Sitten kun se on saavutettu, voi taas ottaa uuden tavoitteen, esim. 3 kg. Se on motivoimampaa.

Vierailija
770/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa proteiinia, jos ei tykkää kananmunasta, rahkasta (ainakaan maustamattomasta) tai mistään kokolihasta tyyliin pihvi?

Punaiset tai vihreät linssit (kuivatuotteina, liota/keitä itse)

Soijarouhe (tumma tai vaalea) -> Sopii mielestäni parhaiten pastakastikkeisiin tai makaronilaatikkoon

Nyhtökaura

Härkis

Härkäpapurouhe

Kikherne (kuivatuotteena -> Liota itse)

Pavut (kuivatuotteena -> Liota itse)

Tofu

Linssejä voi keittää aamiaispuuron kanssa (esim. tsekkaa youtubesta "oatmeal lentil recipe")

Tofua voi syödä sellaisenaan vaikka leivän päällä juuston sijaan!

Kikherneet sopivat hyvin salaatteihin.

Hyvä lista!

Vielä huomiona rautalangasta että KAIKISSA kasviksissa on proteiinia. Parsakaalissakin yllättävän paljon. Proteiini on vihoviimeinen asia mitä kasvisruokavaliolla pitää miettiä. Ja allekirjoittaneelta nousee varmasti enemmän penkistä kuin tämän palstan sohvaperunoilta...

Vierailija
771/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa helteellä. -Minä sain 4 v:kossa 22 kg.  pois eivätkä kaikki tulleet vielläkään takaisin.

Vierailija
772/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista katsoa annoskoot mulla yli 100kilon syynä on se että söin kuin sika

Vierailija
773/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruoka minkä kotiin ostaa tulee syötyä.

Vierailija
774/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut aina sen sivutuotteena, että joku muu asia elämässä on syrjäyttänyt ruuan tunnetasolla. Usein nämä asiat ovat olleet enemmän tai vähemmän ikäviä, masennusta ja vaikeita ihmissuhteita. Mutta yhdistävä tekijä on ollut se, että aiemmin ruokaan kohdistunut emotionaalinen energia on kohdistunut muualle. Tämä on konkretisoinut minulle sen, että ruoka on elämässäni täyttänyt tehtävää jonain muuna kuin pelkkänä makunautintona tai polttoaineena. Samalla ahdistus lihomisesta ja laihtumisen haikailu ovat tarjonneet elämään merkitystä ja sisältöä, jota siitä on ehkä muuten puuttunut. 

Nyt olen melko hoikassa kunnossa. Teen päivittäin työtä sen kanssa, että vaikka koen edelleen usein tyhjyyden ja merkityksettömyyden tunnetta, en ala täyttää tyhjyyttä ruualla. Siihen lipsuminen on petollisen lähellä jatkuvasti. Yritän työstää itseäni ja etsiä merkitystä asioista, jotka pelottavat ja tuntuvat vaikeilta, mutta joiden luotan pidemmän päälle tuovan tunnesyömistä ja sen lieveilmiöitä suurempaa täyttymystä. Minulle esimerkiksi taide on tällainen asia.

Tämä ei ole varsinainen neuvo. Halusin vain tuoda esiin näkökulman, että välttämättä ne varsinaiset syömiseen, ruokaan, liikuntaan ja muihin käytännön "elämäntapateknisiin" aspekteihin liittyvät hyvätkään vinkit eivät kaikkia auta, jos ei samalla havainnoi ja työstä niitä asioita, jotka ongelmasyömisen taustalla vaikuttavat. Se voi tehdä välillä sietämättömän kipeää, mutta ainakin omalla kohdallani koen että se on kannattanut.

775/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin liikunnalla. Ei tulosta. Sitten muunsin syömisiä ja juomisia. 

Aloin syödä kasviksia ja hedelmiä hiukan, zero-limpparitkin pois, leivät sellaisiksi missä kuituja minimi 6%, juustot ja leikkeleet vähärasvaisemmiksi.

Aiemmin lihomisvaiheessa olin jo jättänyt pois sipsit ja karkit. Vehnätuotteet. Voin. 

Pyrin syömään kahden ison ruuan asemasta kaksi melko suurta. Välipaloja enemmän. 

Paino putosi nopeasti 11 kg. Eikä ole tullut takaisin. Tosin kyse vain 11:stä kilosta. 

Vierailija
776/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-42kg

Sanon jotta kuuntelisit ja kerron tämän tosi lyhyesti, että jaksaisit lukea,

Energniatasapaino.

That was it. Googlaa se ja tutustu.

Vierailija
777/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita tutkimalla ruokien selosteet: rasvan määrä ja laatu, sokerin määrä. Rasvaa saa olla korkeintaan 5%, tyydyttynyttä alle 2. Sokeria alle 10. Pian huomaat, että kaupassa on helppo käydä, kun on ne hyviksi katsotut tuotteet. Ostat vain niitä. Syöt vain ateria-aikoina. Neljä tuntia on hyvä ateriaväli. Se on hampaillekin hyväksi. Sitten vielä yksi liikuntasuoritus joka päivä. Se voi olla vain portaiden kiipeäminen, ei muuta. Mutta et laista siitä. Muuta ei tarvita. Kun painoni alkoi hieman nousta, otin nuo keinot käyttöön. Muutama kuukausi meni, sitten alkoivat tulokset näkyä. Nyt en enää oikeastaan ajattele asiaa enää, vaan teen nämä jutut rutiinisti. Hyvää, maistuvaa ruokaa syön, en pihtaile siitä. Mutta en lipsu rasvan enkä sokerin rajoituksista enkä liikuntasuorituksesta.

Vierailija
778/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina vuoden vaihtuessa näitä nyt aloitan uuden elämän? Kun elämä on kunnossa, ei tarvita näitä aina uudestaan aloituksia. Itsehillintä on avainsana!

Vierailija
779/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää nälkää

Vierailija
780/2329 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko repsahdit AP?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä