Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä tämän hullutuksen kanssa? Mun on saatava herneitä koko kesän lähes joka päivä, maksoi mitä maksoi. Muilla sama jonkun vihanneksen

Vierailija
22.07.2024 |

kanssa? esim tomaatit/kurkku?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pieruttaa kun päivittäin syö herneitä. 

Vierailija
2/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkaa en voi olla ostamatta kun kävelen kojun ohi. Onneksi harvoin käyn torilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans herneet on ylivoimainen kesäherkku. Se aika kun ne on makeita on niin lyhyt että ei haittaa paljonko maksaa. Yleensä tätä "hullutusta" kestää reilu kuukauden ennenkuin menevät ylikypsiksi.

Vierailija
4/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikat on mun heikkous mutta nyt toukokuun alusta heinäkuun puoliväliin söin joka päivä cantaloupemelonia melkein puolikkaan päivässä. Olin ulkomailla missä melonit oli ihanan makuisia, makeita! Sellaisia ei saa Suomessa ikinä!

Vierailija
5/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita pakko saada joka vuosi litroittain 😋

Vierailija
6/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne on niin hyviä.. Söisin koko ison pussin kerralla mutta pakko jakaa puoleksi, tulee muuten maha kipiäksi.  Mulla on aina ollut herneitä pihassakin kasvamassa, montaa vuotta ei oo ollu väliä.. Vappuna laitan siemenet maahan, yleensä räntäsateessa 😁, ja saan syödä pakkasiin asti.. 

Vierailija
7/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet herneet on kyllä todellakin kesäherkku, kilohintaa vaan tulee hirmuisesti. Tänä kesänä olen pystynyt välttämään mielitekoa ja hyvä niin, talous on aika tiukilla.

Vihje: jos joku pitää omenoista, kannattaa käydä siirtolapuutarhalla, useimmilla "SAA OTTAA"-pöytä, jolle tuodaan liikasatoa. Vain omenoita olen nähnyt, mutta voihan sinne joku puutarhuri joskus tuoda muutakin...

Vierailija
8/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ne on niin hyviä.. Söisin koko ison pussin kerralla mutta pakko jakaa puoleksi, tulee muuten maha kipiäksi.  Mulla on aina ollut herneitä pihassakin kasvamassa, montaa vuotta ei oo ollu väliä.. Vappuna laitan siemenet maahan, yleensä räntäsateessa 😁, ja saan syödä pakkasiin asti.. 

ne on niiiin hyviä. Jotenkin koukuttavia, että tosiaan voi syödä vaikka pussillisen. En ole tänä kesänä syönyt yhtäkään:( En ole uskaltanut. Viime kesänä kun söin pussillisen, niin tuli maha niin kipeäksi pariksi päiväksi, että luulin kuoleman koittavan. Sängyssä pari päivää täysin toimintakyvyttömänä ja kauheissa tuskissa mietin, että missäköhän vaiheessa pitäisi tilata ambulanssi. En ole uskaltanut ottaa riskiä, vaikka niin on mieli herneitä tehnyt. Mun päivittäistavarakaupan ulko-oven ulkopuolella on kesäisin marjakoju joka päivä, jossa herneet esillä.

Vierailija
9/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti, mansikat, kirsikat ja kirsikkatomaatit. 

Vierailija
10/10 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikoita pakko saada joka vuosi litroittain 😋

Mä en ole vielä syönyt yhtään. Törkeän hintaisia!