Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan fiksuimmat naiset! Tässä pieni pähkinä purtavaksi.

Vierailija
19.09.2013 |

Sanon aivan suoraan heti, että en usko, että tällä palstalla yhtään älykästä naista löytyy. 

Mutta itse asiaan. Monet täällä av-mammoista mainostavat olevansa akateemisia, joten TODISTAKAA se.

Pieni, mutta erittäin oiva, tieteen filosofinen kysymys (ei liity mihinkään erityiseen alaan siis):

Filosofit ovat kautta aikain kinastelleet, kumpi näistä on totta:

Ajattelen - siis olen 

(vai)

Olen - siis ajattelen

Kumpi on totta (ovatko kumpikaan?)???

Ja mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Ottakaa HAASTE vastaan ja todistakaa minulle skeptikolle, että olen väärässä, kun oletan älyllisen elämän kadonneen tältä palstalta.

(PS. tämänkaltaiset kysymykset ovat mielestäni paljon parempi kuin Mensan testit - tässähän joutuu soveltamaan tietoa)

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, jos tässä ketjussa nyt keskustelevat av-älyköt, niin olen todella mielelläni ihan keskinkertainen tai jopa tyhmeliini:D

Vierailija
22/189 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassukan monologia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 17:05"]

Ap:n ovelat niksit (jotka ovat peruskauraa useimmille av-mammoille)

- kerron vieväni koiran ulos vaikkei minulla olekaan koiraa hihihi mikä hämäys

- ilmoitan käytteleväni vasaraa työkseni - toinen harhautus

- vastaan itselleni - megaovelaa

- sujautan tekstiini yksittäisiä "vahinkoja", nimittäin murresanoja - oooh olen hyvä

- kun innostun mokaan kaiken käyttämällä sanastolleni ominaisia fraaseja ja sanoja - minut voi tunnistaa voi nyyh

- livautan lapsilukumääräni vähän sinnepäin ja asuinpaikakseni jonkin aika lähellä sijaitsevan paikan

- ja sitten eikun egobuuustaamaan

- ai niin herkuin keksimäni oveluus on painaa spacea monta kertaa niin sanat 

tulevat 

viestiin vähän kuin hassussa ru

no

ssa

[/quote]

Kaura on aitoa LEHMIEN ruokaa. Ammuu!

Vierailija
24/189 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen- siis olen; ihan riippuu oppisuunnasta oletetaanko että ajattelun tasoinen oleminen on todellisuutta vai onko se vain harhaa. Olen- siis ajattelen; olemassaoloon ei tarvita yksilöllistä ajattelua. Ajattelu ei ole olemisen mitta, se on egon toimintaa, joka mahdollistaa eloonjäämiseen tarvittavan järkeilyn mm ruuanhankinnassa, ei muuta. Mm joogassa ajatuksen aiheuttama häiriö olemiselle pyritään minimoimaan. Olemassaolon kannalta ajattelu on näin ajatellen siis epä-olemista. Narsistinen ihminen haluaa määritellä ja löytää "oikeita" totuuksia, vaikka olemisen todellinen olemus on yksilöllisyyden katoaminen. Ja sitähän ei egonsa varassa oleva ihminen kestä. Monet antiikin suuret filosofit kuin myös nykyiset jumaliksi itsensä nostaneet totuuksien laukojat eivät tiedä hevonpaskaa olemisen olemuksesta koska ovat niin täynnä itseään.

Vierailija
25/189 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 17:15"]

Ajattelen- siis olen; ihan riippuu oppisuunnasta oletetaanko että ajattelun tasoinen oleminen on todellisuutta vai onko se vain harhaa. Olen- siis ajattelen; olemassaoloon ei tarvita yksilöllistä ajattelua. Ajattelu ei ole olemisen mitta, se on egon toimintaa, joka mahdollistaa eloonjäämiseen tarvittavan järkeilyn mm ruuanhankinnassa, ei muuta. Mm joogassa ajatuksen aiheuttama häiriö olemiselle pyritään minimoimaan. Olemassaolon kannalta ajattelu on näin ajatellen siis epä-olemista. Narsistinen ihminen haluaa määritellä ja löytää "oikeita" totuuksia, vaikka olemisen todellinen olemus on yksilöllisyyden katoaminen. Ja sitähän ei egonsa varassa oleva ihminen kestä. Monet antiikin suuret filosofit kuin myös nykyiset jumaliksi itsensä nostaneet totuuksien laukojat eivät tiedä hevonpaskaa olemisen olemuksesta koska ovat niin täynnä itseään.

[/quote]

Ok. Kuulostaa hyvinkin järkevältä, ainakin minun korvissani.

Osaatko sanoa, miksi Antiikin Kreikassa syntyi tuollainen degeneroitunut, luonnonvastainen ajattelu?

Luulen itse ymmärtäväni (en oikeasti nyt tiedä), mistä se "kenkä" puristi.

- Ap

Vierailija
26/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se totuus seisoo: "pienet" kengät. Mitäpä muuta. Miksi vanhemmat eivät kerro lapsilleen elämän yksinkertaisia perusfaktoja?

Vierailija
27/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Hauska ketju sinulla.

Itse vastaisin, että en tiedä. Yleensä (irl) en vastaa mitään.

Vierailija
28/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:56"]

Tää on varmaan Embuske (kirjoitusasussa viitataan taannoiseen ketjuun) viihdyttämässä itseään, samanlaisia tekotieteellisiä mukafiksuja juttuja kuin hänen kolumneissa.

[/quote]

Enbuske on huippuälykäs (Mensa, huom.), IQ kolme kertaa enemmän kuin sompuilla, ja täten kymmenen kertaa enemmän kuin femakoilla.

[/quote]

Paljonko siis Enbuskella ja paljonko sompuilla?

Vierailija
30/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 12:24"]

Tää on varmaan Embuske (kirjoitusasussa viitataan taannoiseen ketjuun) viihdyttämässä itseään, samanlaisia tekotieteellisiä mukafiksuja juttuja kuin hänen kolumneissa.

[/quote]

Enbuske on huippuälykäs (Mensa, huom.), IQ kolme kertaa enemmän kuin sompuilla, ja täten kymmenen kertaa enemmän kuin femakoilla.

[/quote]

[/quote]

Sompuilla alle 70, mikä luokitellaan jo älylliseksi kehitysvammaisuudeksi. Naisilla on muuten Somaliassa miehiä korkeampi IQ tyypillisesti.

Enbusken IQ löytyy varmaankin jostain netin sivuilta, mutta mediassa on sanottu, että mies on Mensan jäsen.

Vierailija
31/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 14:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sompuilla alle 70, mikä luokitellaan jo älylliseksi kehitysvammaisuudeksi. Naisilla on muuten Somaliassa miehiä korkeampi IQ tyypillisesti.

Enbusken IQ löytyy varmaankin jostain netin sivuilta, mutta mediassa on sanottu, että mies on Mensan jäsen.

[/quote]

Jahas, siis jos huippusompulla olisi 69, Enbuskella olisi 4 x 69 = 276. Se olisi maailmanennätys.

Vierailija
32/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 15:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jahas, siis jos huippusompulla olisi 69, Enbuskella olisi 4 x 69 = 276. Se olisi maailmanennätys.

[/quote]

Itse asiassa ei, Marilyn Vos Savantilla on korkeampi (oi Marilyn, Marilyn, milloin sä riisut ...). Kyllä hän on tosiaan - nainen? Mutta kaunis nainen, siinäpä se: kauniit naiset ovat fiksuja, rumat vosut tyhmiä (T. Halonen etc.).

Äärioikeiston naiset (Susanna Koski, inter alia), ne todella kääntään mun pään!

Vierailija
33/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 15:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa ei, Marilyn Vos Savantilla on korkeampi (oi Marilyn, Marilyn, milloin sä riisut ...). Kyllä hän on tosiaan - nainen? Mutta kaunis nainen, siinäpä se: kauniit naiset ovat fiksuja, rumat vosut tyhmiä (T. Halonen etc.).

[/quote]

Ei nyt sentään. Tiedot vähän vaihtelee, mutta vos Savantin 228 on tehty lasten testillä. 190 on silti huima.

Tässä joitain listoja. Samat nimet siellä pyörii mutta luvut vaihtelevat. 

http://opishposh.com/10-people-with-the-highest-iq-ever-recorded/

http://mostextreme.org/highest_iq.php

Vierailija
34/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 15:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei nyt sentään. Tiedot vähän vaihtelee, mutta vos Savantin 228 on tehty lasten testillä. 190 on silti huima.

Tässä joitain listoja. Samat nimet siellä pyörii mutta luvut vaihtelevat. 

http://opishposh.com/10-people-with-the-highest-iq-ever-recorded/

http://mostextreme.org/highest_iq.php

[/quote]

Newton sai mistä tahansa testit likimääräisesti maksimipointsit. Kaikki mitä meillä nykyään on, on Newtonin ansiota, tuon kerettiläisen ASSperkeleen. 

Vierailija
35/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, tän on lukenut jo yli 2500 viisasta palstailijaa.

Vierailija
36/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin olleeni AP:n kanssa vähän samoilla linjoilla parikymppisenä: Tiesin ja osasin kaiken, vanhat ja väsyneet eivät vain ymmärtäneet tätä.

Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin, en ymmärrä juuri mistään juuri mitään, joka on kuitenkin paljon enemmän kuin kaikki ymmärtämäni kaksikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
37/189 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 16:56"]

Uskoisin olleeni AP:n kanssa vähän samoilla linjoilla parikymppisenä: Tiesin ja osasin kaiken, vanhat ja väsyneet eivät vain ymmärtäneet tätä.

Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin, en ymmärrä juuri mistään juuri mitään, joka on kuitenkin paljon enemmän kuin kaikki ymmärtämäni kaksikymmentä vuotta sitten.

[/quote]

Tuskinpa, sinä on tullut vain kyynikko. Tieteellisiä faktoja ei toki ole olemassa, koska totuuttakaan ei ole olemassa. Mutta meillä on ääretön määrä hyödyllisistä arkipäivän informaatiota (sopii siis vain tiettyyn hetkeen & paikkaa, muttei ole yleispätevää ollekseen tietoa), joka pohjautuu tieteeseen - siis siihen joka ei viime kädessä tiedä mistään mitään.

Skeptikko voi olla, muttei kyynisyyteen asti kannata mennä. Elämä on vakava asia, mikä tekee siitä hullunhauskan!

Vierailija
38/189 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 08:47"]

Aika on myös moniuloitteinen; Trendejä, syklejä, satunnaisuutta, etc. 

[/quote]

Miten yksikään noista tekisi ajasta moniulotteisen? Trendejä voi olla yhdellä akselilla, samoin satunnaisuutta. Syklit kuvaa lähinnä jonkin toistuvuutta, joten sitäkin voi havainnoida yhdeltä akselilta.

Vierailija
39/189 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se downeista meuhkaava asperger, näkee jo ihan viestin tyylistä.

Vierailija
40/189 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 08:47"]

Aika on myös moniuloitteinen; Trendejä, syklejä, satunnaisuutta, etc. 

[/quote]

Miten yksikään noista tekisi ajasta moniulotteisen? Trendejä voi olla yhdellä akselilla, samoin satunnaisuutta. Syklit kuvaa lähinnä jonkin toistuvuutta, joten sitäkin voi havainnoida yhdeltä akselilta.

[/quote]

Aika on mittakaavasta riippuvainen, joten jokainen eri mittakaavan taso (joita on teoriassa aina ääretön määrä) tarkoittaa uutta dimensiota. Tarkoitan tässä eri ulottuvuudella sitä, että kukin ulottuvuus pitää kuvata omalla matemaattisella mallillaan.  

Aika on luonnollisesti myös epälineaarinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi