Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelu huomenna. Jos saan paikan, varaan samoilta sijoilta ajan

Vierailija
18.09.2013 |

kierukan poistoon.

Pitäkää peukkuja että saan sen työn! Vauvakuume on valtava! Työ itse.. Noh, ei sitä unelmaduunia varmaan monikaan saa, joten...

N27

Kommentit (202)

Vierailija
181/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 20:15"]

Kiitti helvetisti ap:n kaltaisille ihmisille, että kusette nuorten naisten työelämän (ja muidenkin). Tosi kiva jäädä työttömäksi sen takia, että jollain mimmillä on vauvakuume eikä halua itse kustantaa lisääntymistään. Ja ennen kuin joku tulee inisemään eläkkeistä, niin säästän eläkepäiviäni varten, ei tämä korttitalo voi enää kauan pystyssä pysyä.

t. nainen, 28 v.

[/quote]

En kyllä kuollaksenikaan ymmärrä, miten "en itse kustanna lisääntymistäni". Kustannan sen siinä määrin itse kuin kaikki muutkin. Jokaista senttiä myöten. Tessissäni ei ole päivääkään paikallista mammalomaa jne. Alallani ei tarvitse perehdyttää sijaista mihinkään erityisiin ohjelmistoihin jne - olin itse tuon 1,5v sijaisena eikä minua perehdytetty kuin kaksi päivää. Jos saisin työn ja tulisin raskaaksi voisit päästä vaikka sijaisekseni kartuttamaan sitä työkokemusta millä saat sitten oman työpaikan aikanaan, jos persoonasi vain on sellainen että joku sinut haluaa palkata. Jos olet työtön niin syytä ihan vain itseäsi.

[/quote]

Olen kohta neljättä vuotta samassa toistaiseksi solmitussa työsuhteessa, eli turha houkutella minua sijaistamaan, kiitos vain. Totta on, että monet muutkaan eivät kustanna mammailuaan itse, mutta etpä niin tee sinäkään, vaan aiot kaataa sen pienyrittäjäparan niskoille.

Vierailija
182/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:00"]

Siis todella hirveää tekstiä naisilta. Varsinkin sivun yksi rekrytoija, HÄPEÄ!!!

Olen itsekin rekrytoija ja esimies ja iloitsen aina kun työtekijä kertoo raskaudesta. Ei tulisi mielenkään jättää palkkaamatta nuoria naisia sen vuoksi, että saattavat jäädä äitiyslomalle. No tällä alalla millä olen niin saisin sitten samantien jättää 30% hakijoista rekrytointien ulkopuolelle.

Ja ap:lle. Kannattaa vaan alkaa heti yrittämään. Itse lykkäsin kun en kehdannut heti kun aloitin uudessa paikassa. Noh sattumien kautta jouduin vaihtamaan vuoden sisällä taas paikkaa ja nyt käydään sitten jo lapsettomuushoidoissa. Enkä todellakaan hiiskunut asiasta sanaakaan haastattelussa. 

Teen työntantajalleni helkutisti kuukausittain rahaa johtamalla tuloksellisesti isoa yksikköä. Lisäksi teen mukisematta ylitöitä, joustan ja asetan työnantajan edun usein omien menojeni edelle. Miksi ihmeessä minulla ei olisi oikeutta tehdä lapsia nyt kun talous on kunnossa? Siksikö, että olen ollut samalla työnantajalla vasta puoli vuotta? Kuinka kauan pitää olla samassa työpaikassa ennen kuin saa raskautua? Ei elämää voi elää työelämän ehdoilla. Joissain asioissa ihmisellä pitää olla oikeus määrätä asioiastaan täysin itsekkäin perustein.

[/quote]

Kiitos. T: ap.

Muihin viesteihin en enää vastaile, tuli niin kamala epäusko tämänpäivän suomalaisesta yhteiskunnasta ja lastenhankinnasta ja erityisesti ihmisistä, että turha lukea tätä ketjua enää. Valintoihini se ei kuitenkaan vaikuta, minullakin on oikeus olla onnellinen siinä missä naapurillakin.

[/quote]

Paitsi jos naapuri on pienyrittäjä, hänen pitää kustantaa sinun lapsenhankintasi oman onnensa kustannuksella,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

177 kuuluu taas näihin, jotka sättivät, mutta eivät anna mitään vaihtoehtoa. Ap:n pitäisi sinusta siis jättäytyä työttömäksi, kun töitäkään ei saa tehdä.

Vierailija
184/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa tunnustaa, mutta synnyin nuorelle naiselle. Hävettää olla parasiitin lapsi.

Vierailija
185/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko olla pienyrittäjä tai palkata ketään. Se on täysin vapaaehtoista. Jos ei kestä työnantajavelvoitteita, voi hyvin kehittää vaikkapa robotin tekemään firman töitä. Ja miettiä, kuinka oma äiti on koskaan kehdannut töitä tehdä.

Vierailija
186/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin synnyin työssä käyvälle äidille. Mikä häpeä.

Vierailija
187/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:29"]

177 kuuluu taas näihin, jotka sättivät, mutta eivät anna mitään vaihtoehtoa. Ap:n pitäisi sinusta siis jättäytyä työttömäksi, kun töitäkään ei saa tehdä.

[/quote]

Ei, vaan ap voisi tehdä sen haluamansa lapsen laskelmoimatta, miten saa muut parhaiten kustantamaan perhe-elämäänsä, ja tehdä töitä silloin kun niitä saa. Mutta tuo laskelmointi ja lapsenteon varta vasten säästely siihen tilanteeseen, kun itse saa parhaan hyödyn, on vastenmielistä.

Vierailija
188/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:22"]

Mahdollinen työnantaja on pienyrittäjä. Mitä sitten? Teiltä, nro 12, 15 jne haluaisin kysyä, että koska olette omat lapsenne hankkineet ja milloin teidän mielestänne nuoren yliopiston käyneen naisen olisi luvallista lisääntyä? Vai eikö saisi hankkia lapsia ollenkaan? Se 1-2v poissa työelämästä on aika pieni aika, ehdin kyllä ansaita ja maksaa veroja muiden elättämiseksi aivan riittämiin.

ap

[/quote]

Sitä sitten, että sillä pienyrittäjällä tuskin on varaa palkata sinulle äitiyslomasijaista tai sitten tekee itse töitä palkatta. Ei se raha puussa kasva! Tunnen useammankin konkurssin tehneen pienyrittäjän. Se ei todellakaan ole herkkuhommaa. Jos firma menee nurin olet tyhjän päällä, mutta työttömäksi jääneet työntekijät saavat aina yhteiskunnalta rahaa.

Meillä lapset tehtiin vaimon opiskeluaikana ja meni sitten vasta töihin. Ei sitä rahaa liikaa ollut, mutta pärjättiin. Juuri tuollaisten loisien takia tasa-arvo työelämässä ei tule etenemään. Mutta ei se mitään, sehän vaan parantaa minun uramahdollisuuksiani.

Vierailija
189/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:29"]

[/quote]

Eihän ap varsinaisesti aio tehdä töitä, vaan lapsen. 

Vierailija
190/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoohan, ap voi olla töissä mahdolliseen äitiyslomaan saakka ja sen jälkeen.  27-vuotiaalla työuraa on jäljellä lähes 40 vuotta. Vai lopetitko itse työnteon lasten saamiseen?

Vierailija
191/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:37"]

Kenenkään ei ole pakko olla pienyrittäjä tai palkata ketään. Se on täysin vapaaehtoista. Jos ei kestä työnantajavelvoitteita, voi hyvin kehittää vaikkapa robotin tekemään firman töitä. Ja miettiä, kuinka oma äiti on koskaan kehdannut töitä tehdä.

[/quote]

Kenenkään ei ole myöskään pakko tehdä lapsia, se on täysin vapaaehtoista. Jos ei kestä sitä, että työnantajat mieluiten näkisivät palkkaamansa työntekijän tekevän töitä, voi jättäytyä kotiin mammailemaan ja miettiä samalla, mistähän kummasta ne verorahat kotihoidontukeen tulevat.

Vierailija
192/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikille naisille realistinen mahdollisuus tehdä lapset opiskeluaikana? Että jos valmistuneena ei ole lapsia, niitä ei sovi hankkia. Moni valmistuu ammattiin jo alle 20-vuotiaana. Silloinko lapsikiintiön pitäisi olla jo täynnä?

Vierailija
193/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat varmasti riemuitsevat, kun suuri joukko parhaassa työiässä olevia naisia jää kotiin "mammailemaan" jo lasta suunnitellessa. Sehän on juuri sitä, mitä hallitus toivoo kun haluaa pidentää työuria.

Vierailija
194/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:45"]

Aikoohan, ap voi olla töissä mahdolliseen äitiyslomaan saakka ja sen jälkeen.  27-vuotiaalla työuraa on jäljellä lähes 40 vuotta. Vai lopetitko itse työnteon lasten saamiseen?

[/quote]

Työnantaja kuitenkin olettaa ap:n tekevän töitä nyt eikä joskus äitiysloman jälkeen. 

Vierailija
195/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:45"]

[/quote]

Työnantaja kuitenkin olettaa ap:n tekevän töitä nyt eikä joskus äitiysloman jälkeen. 

[/quote]

Työnantaja oletti  myös niiden burnouttilaisten tekevän töitä.

Vierailija
196/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja myös tietää, että jostain ne työntekijät tähän maailmaan tulevat. Eivät ne tipu taivaasta valmiiksi koulutettuina, puettuina ja pestyinä. Jos palkkaa työntekijän, tämä voi jäädä äitiyslomalle tai vanhempainvapaalle. Jos ei miellytä, firman voi perustaa johonkin sellaiseen maahan, jossa on miellyttävä lainsäädäntö.

Vierailija
197/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:55"]

Työnantaja myös tietää, että jostain ne työntekijät tähän maailmaan tulevat. Eivät ne tipu taivaasta valmiiksi koulutettuina, puettuina ja pestyinä. Jos palkkaa työntekijän, tämä voi jäädä äitiyslomalle tai vanhempainvapaalle. Jos ei miellytä, firman voi perustaa johonkin sellaiseen maahan, jossa on miellyttävä lainsäädäntö.

[/quote]

Työntekijä voi myös sairastua, alkoholisoitua, lähteä opintovapaalle tai olla laiska. Hän voi olla työpaikkakiusaaja, joka nakertaa työyhteisön henkeä. Hän voi varastaa tai vahingoittaa työnantajan omaisuutta.

Vierailija
198/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on eri asia kuin ap:llä ja hyväksyttävämpää. Haluat tehdä vuoden töitä ja vasta sitten yrittää hankkiutua raskaaksi. Sinusta ehtii tuossa ajassa olla hyötyä työnantajalle, ja olet "ansainnut" äitiyslomasi. Ap aikoo hankkiutua raskaaksi heti kun nimet on paperissa, ja nuorena ihmisenä siinä luutavimmin onnistuukin. On heti muutaman kuukauden päästä saikulla raskausvaivojen takia.

[/quote]

Tämä ei ollut kohdistettu minulle, mutta vastaan silti.

Miksi ihmeessä olisin raskauden takia saikulla? Edellisessä työpaikassani oli 2 naista raskaana, eikä heistä kumpikaan ollut kun 1 tai 2 päivää sairaana koko raskauden ajan. Työ ei ole lainkaan fyysisesti kuormittavaa. 

Ehdin hyvin tehdä vähintään 9kk töitä ennen pois jäämistä ja sen jälkeen vaikka vuosikymmeniä. Raskautumisessakin voi kestää vaikka kuinka kauan. En uskalla odottaa, että olen 32 ennen kuin edes yritän.

[/quote]

Miksi et siis aloittaisi jo nyt? Miksi laskelmoit ja odotat, että nimi on paperissa.

Entä jos et saa paikkaa. Meinaatko silloin unohtaa vauvakuumeen ja odottaa seuraavaan neuvotteluun?

Se laskelmointi tässä ihmisiä närästää, ei lapsenteko.

Vierailija
199/202 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:37"]

Tuolla parasiittitoiminnalla vaikeutat edelleen kaikkien nuorten naisten työllistymistä tässä maassa.

Omasta puolestani voin todeta, että yhä vähemmän ja vähemmän tekee mieli palkata naisia ollenkaan tähän firmaan. Tulee vahva tunne, että pärjäämme todella paljon paremmin miesporukalla.

T. Rekrytoija.

[/quote]

Kauanko on sallittua odottaa raskautumista, kun saa työpaikan? Vai onko lasten saaminen kiellettyä kokonaan? Nyt tarkat ajat, kiitos.

Vierailija
200/202 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:37"]

Nyt kun ap olet taas linjoilla, mikset itse rupea yrittäjäksi, jos se kerran on alallasi hyvin yleistä?

[/quote]

Koska minulla ei ole vielä riittävästi työkokemusta, vasta 1,5v. Myöhemmin sitten ehkä.

[/quote]

Eli sitten kun lapset on ensin tehty toisen yrittäjän "piikkiin"?

[/quote]

Ehkä, ehkä ei. En ole kovin yrittäjähenkinen ihminen. Olen itse yrittäjän tytär ja kärsin lapsena siitä että isäni oli tienaamassa rahaa eikä viettänyt aikaa lasten kanssa, Vaikka sainkin kaiken aineellisen mitä keksin pyytää. Tämän vuoksi olen oppinut itse arvostamaan muita arvoja ja olen mielummin toisilla töissä ja teen 8h/d.

Voi kuulkaa ihmiset jos minulle olisi vaikka kunnan tai valtion huonopalkkainen mutta turvallinen työpaikka ottaisin sen kovin mielelläni enkä tätä pienyrittäjän paikkaa. mutta ei ole. Elämäntilanteeni vain on se, että olen nuori, työtön ja vauvakuumeinen (jo pidemmän aikaa). Jokainen voi miettiä miltä tuntuu olla tässä tilanteessa tekemässä sitä päätöstä ennen kuin tulee sanomaan että yhteiskunnan vuoksi pitäisi sitä ja tätä. ap.

[/quote]

Vauvakuume ei ole syy tehdä lapsia.

[/quote]

Se kyllä nimenomaan on. Ei niitä tavan vuoksi tehdä.