Iltatähti vai matkustelu?
Ikä kohta nelkyt molemmilla, isot lapset kohta täysi-ikäisiä. Vielä ehtisi... Olen tullut nuorena helposti raskaaksi, toki nyt olisi varmasti paljon vaikeampaa. Onkohan tämä vain tietyn elämänvaiheen loppumisen surua? Kummat valitsisit/ valitsit? Mitä mietteitä nyt päätöksestä? Mies samoissa ajatuksissa ja aika pitkään olemme asiaa pohtineet... Päätös olis kannattanut tehdä jo vuosi sitten.
kiitos vastauksista:)
Kommentit (290)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:09"]
Mutta en tunne myöskään yhtään joka katuisi tehtyä iltatähteään.
[/quote]
No kuka uskaltaa sanoa ääneen, että katuu tehtyä lastaan- Sellainen nainenhan lynkattaisiin.
Miehet uskaltavat kyllä reilummin sen myöntää. Mutta nainen salaa miettii, mutta ei ikinä sano ääneen.
[/quote]Sama pätee täysin toisinpäinkin.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:15"]
Kuka on nykyään pohjoismaiden mestari. Siimes on ainakin naisista ollut. Mutta kuka miehistä. Honkala on ainakin naisista kovassa nousussa ja hänellä on kova valmentaja.
[/quote]
Jos joku sanoo että hänellä on ystävä joka harrastaa extreme-lajinaan juoksua, niin mitä hiton merkitystä sille nimellä on kenellekkään?
[/quote]
No miksi et voinut sanoa, jos tiedät. En ole kovin tarkkaan seurannut ja en viitsi etsiä. Mutta koska täällä näkyi asiantuntija olevan, niin kysyin, että kuka se nykyään on. Onko Hietanen jo juossut pohjoismaiden mestaruuden, kuten ennusteltiin joku vuosi sitten.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:24"]
Kuka on nykyään pohjoismaiden mestari. Siimes on ainakin naisista ollut. Mutta kuka miehistä. Honkala on ainakin naisista kovassa nousussa ja hänellä on kova valmentaja.
[/quote]
Jos joku sanoo että hänellä on ystävä joka harrastaa extreme-lajinaan juoksua, niin mitä hiton merkitystä sille nimellä on kenellekkään?
[/quote]
No miksi et voinut sanoa, jos tiedät. En ole kovin tarkkaan seurannut ja en viitsi etsiä. Mutta koska täällä näkyi asiantuntija olevan, niin kysyin, että kuka se nykyään on. Onko Hietanen jo juossut pohjoismaiden mestaruuden, kuten ennusteltiin joku vuosi sitten.
[/quote]
No kuule kun EVVK!
Ihmettelen vaan tätä yhtä tyyppiä, joka luulee että pääsee juoruamaan tutuilleen miten heidän tuttunsa juoruilee heidän asioitaan netissä.
Jokohan tämä ketju on linkitetty fb.n juoksuryhmään :D
t. triathlonia pimpuli sheivattuna
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kuule kun EVVK!
Ihmettelen vaan tätä yhtä tyyppiä, joka luulee että pääsee juoruamaan tutuilleen miten heidän tuttunsa juoruilee heidän asioitaan netissä.
[/quote]
Ehka han halusi vain kertoa, etta hanen kaverinsa ultramarathonin harrastaja pystyy harrastamaan kilpatasolla, vaikka heillä on iltatahti ja iltatahti ei haittaa heidan matkusteluaan ja kymmenta ultrakisaa vuodessa. Nain mina sen ymmarsin.
Mä oon niin pahis että on matkustettu ilman lapsia vaikka ne ei ookkaan täysi ikäisiä=)Nuorin oli nyt 3 ja käytiin kaksin New Yorkissa viikko,sitä ennenkin oltu viikonloppuja pois kaksin=)Tukiverkosto on hyvä.Lisään vielä,että myös lasten kanssa matkustamme paljon,pari kertaa vuoteen sitten ihan kaksin.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kuule kun EVVK!
[/quote]
Ehka han halusi vain kertoa, etta hanen kaverinsa ultramarathonin harrastaja pystyy harrastamaan kilpatasolla, vaikka heillä on iltatahti ja iltatahti ei haittaa heidan matkusteluaan ja kymmenta ultrakisaa vuodessa. Nain mina sen ymmarsin.
[/quote]
Ei vaan tarkoitti että se on HARRASTUS eikä siten verrattavissa lapset kainalossa matkustamiseen.
Ketju on sivulla 8.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:31"]
Jokohan tämä ketju on linkitetty fb.n juoksuryhmään :D
t. triathlonia pimpuli sheivattuna
[/quote]
Onneksi mun lenkkeilijäkaveri ei ole FB:ssä. Voisi vaikka tunnistaa itsensä!
t: hoon ystävä
Miten nyt matkustelun ja vauvan välillä voi tehdä valinnan? Jos töissä niin matkustella voi vain muutaman päivän vuodessa kun taas lapsi on osa jokapäiväistä elämää. Vai matkustatteko te ihan jatkuvasti?
Minun mielesti ainut kysymys tässä on että haluatteko iltatähden tai ei?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:42"]
Miten nyt matkustelun ja vauvan välillä voi tehdä valinnan? Jos töissä niin matkustella voi vain muutaman päivän vuodessa kun taas lapsi on osa jokapäiväistä elämää. Vai matkustatteko te ihan jatkuvasti?
[/quote]
Olen ihan oikeissa töissä, lapseton, ja matkailen 8-10 viikkoa vuodesta. Elämä on hyvin pitkälti järjestelykysymys.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 21:36"]
[/quote]
Olen ihan oikeissa töissä, lapseton, ja matkailen 8-10 viikkoa vuodesta. Elämä on hyvin pitkälti järjestelykysymys.
[/quote]
meillä on 3 lasta ja matkustelemme heidän kanssaan 3 kuukautta vuodesta. Elämä on valintoja. Lapset ovat 3-17v. Ei ole ikinä ollut merkittäviä ongelmia.
[/quote]
[/quote]
Se onkin hyvin :) itse en edes lapsettomana pystyisi/haluaisi niin usein matkustella.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 21:42"]
[/quote]
[/quote]
meillä on 3 lasta ja matkustelemme heidän kanssaan 3 kuukautta vuodesta. Elämä on valintoja. Lapset ovat 3-17v. Ei ole ikinä ollut merkittäviä ongelmia.
[/quote]
Meillä on kuusi lasta, kaksi marsua ja hevosen kokoinen koira. Asumme pysyvästi ulkomailla ja matkailemme jatkuvasti luksuskohteesta toiseen välillä kaupunkien vilinästä nauttien, välillä palmurannoilla rentoutuen. Elämä on.
Meillä on 18 lasta, 16 koiraa ja george bush. Matkailemme 378 päivää vuodessa. Elämä ei ole.
Meillä ei ole ollut sitä uhmaa, mutta tietääkseni missään en ole sanonut lasten olevan huomaamattomia. Kuuluvat perheeseen siinä kuin mies ja minäkin. Enkä ymmärrä mihin neurologille noita pitäs lähettää, nauraisivat mut ulos sieltä. Yksi jo aikuinenkin, murrosiässäkin oli lauhkea kuin lammas. T: neljän äiti
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 17:03"]
Hmm, kai se on kasvatuskysymys. Mulla on urheilullinen työkaveri jolla on 2 pientä poikaa (5 ja 7), tänäkesänä olivat Alpeilla 2 vkoa pyörävaelluksella! Lapsista se oli ihan huippua, mutta vaatii tosiaan kovaa kuntoa koko perheeltä. Heillä oli tukikohta mistä tekivät 10-30 km lenkkejä, välillä pienin oli kyydissä ja välillä polki itse. Ai joo, ja vanhemmat on neljävitosia vanhuksia
Lapset ottavat mallia vanhemmistaan ja omaksuvat vanhempien elämäntavan.
[/quote]
Olen lapseton, joten todennäköisesti minun kuuluisi pitää turpani tukossa, mutta pakko osallistua keskusteluun, koska se tavallaan liippaa omaa elämääni.
Alpeilla 10-30 kilometrin pyörälenkkejä? Seriously? Jos puhutaan maantiepyöräilystä, niin perään saa laittaa nollan. Jos puhutaan maastopyöräilystä, niin matkan voi kertoa kolmella. Nämä ovat sellaisia lukuja, joita pyöräilyä oikeasti harrastavat aikuisen polkevat päivässä. Tuollainen kymmenen kilometrin lenkki on lyhyt työmatka, ei mikään pyöräilyloma!
Turha siis mennä sanomaan jollekin oikeasti pyöräilyä harrastavalle, että kyllä lasten kanssakin voi ihan hyvin viettää niitä samanlaisia pyöräilylomia kuin aikuistenkin porukassa. Tai skimbalomia. Tai vaelluksia. Ei nyt vaan yksinkertaisesti voi, jos näitä lajeja harrastaa aikuisten oikeasti.
Haluaisin nähdä sen perheen, joka ottaa Himalajan vaellukselle mukaan kaksi vaippaikäistä ja väittää, että hyvin kulkee yli viidessä tonnissa ilman juoksevaa vettä ja ripulitaudissa.
[/quote]
Sellaiset ihmiset joille Himalaja on pääasia tuskin edes hankkivat lapsia
[/quote]
Mutta silti mammat ovat kovin kärkkäitä opastamaan heitä, että "kyllä lasten kanssa voi matkustaa ihan samalla tavalla kuin aikuistenkin". Voiko todella?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 08:51"]
Tottakai lapsen kanssa voi lomailla niin rannoilla kuin kaupungissakin, kiertää museoita, tehdä mitäh tahansa samoja asioita jne. Mutta turha väittää, että se on ihan samanlaista kuin pelkästään aikuisten kesken, vaikka ne lapset jaksaisivat kitisemättä miten pitkään mitä tahansa aktiviteettia. Lapsia täytyy koko ajan pitää silmällä, ennakoida ja huolehtia ruokailut, vessatukset yms, miten paljon, riippuu lapsen iästä ja luonteesta.
[/quote]
Mä en tiedä oletko oikeasti tyhmä vai leikitkö vain?
Mulla on myös naispuolinen ystävä joka juoksee noita satasen lenkkejä. Nuorin lapsista taitaa olla nyt n. 8v. ja on elänyt aina tosi vauhdikasta elämää. Siinä on lapset syöneet pyörän tarakalla istuessaan ateriansa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 08:51"]
Tottakai lapsen kanssa voi lomailla niin rannoilla kuin kaupungissakin, kiertää museoita, tehdä mitäh tahansa samoja asioita jne. Mutta turha väittää, että se on ihan samanlaista kuin pelkästään aikuisten kesken, vaikka ne lapset jaksaisivat kitisemättä miten pitkään mitä tahansa aktiviteettia. Lapsia täytyy koko ajan pitää silmällä, ennakoida ja huolehtia ruokailut, vessatukset yms, miten paljon, riippuu lapsen iästä ja luonteesta.
[/quote]
Mä en tiedä oletko oikeasti tyhmä vai leikitkö vain?
[/quote]
Kyllä tyhmä on se, joka väittää, ettei elämä muutu, jos tekee vielä yhden lapsen.
[/quote]