Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltatähti vai matkustelu?

Vierailija
17.09.2013 |

Ikä kohta nelkyt molemmilla, isot lapset kohta täysi-ikäisiä. Vielä ehtisi... Olen tullut nuorena helposti raskaaksi, toki nyt olisi varmasti paljon vaikeampaa. Onkohan tämä vain tietyn elämänvaiheen loppumisen surua? Kummat valitsisit/ valitsit? Mitä mietteitä nyt päätöksestä? Mies samoissa ajatuksissa ja aika pitkään olemme asiaa pohtineet... Päätös olis kannattanut tehdä jo vuosi sitten. 

kiitos vastauksista:)

Kommentit (290)

Vierailija
121/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:51"]

eli koska sinun 11 vuotias ja vanhemmat lapsesi on erittäin onnellisia ja kaikki on mennyt ja menee vastasuudessakin hyvin kehotat jokaisen hankkimaan sen iltatähden?

Eiköhän se ole ihan hyvä että tulee kommentteja toiseltakin puolelta, niin voi perustaa päätöksen myös muuhunkin kuin siihen että hormonihuuruissa haluaa vielä sen yhden lapsen. Lähipiirissä nämä iltatähden tehneet eivät suoraan sano katuvansa, koska sehän on suuri tabu. Valittelevat vaan väsymystä ja nuorimmainen joutuu aikalailla olemaan omissa oloissaan kun vanhemmat eivät enää jaksakaan sitä uutta kierrosta. Pitää ihmisen myös itse pohtia se että haluaako alkaa viimein elää täysin itselleen puolisonsa kanssa ja aikuisten lasten tuoman rikkauden kanssa vai onko se elämän tärkein asia omistautua uudelle pienelle lapselle taas muutamaksi vuodeksi (reppureissailemaan ei taaperon kanssa oikein lähdetä)

[/quote]

HILJAA HILJAA HILJAA, *silmät kiinni, sormet korvissä mölinää* EN HALUA KUULLA, EN HALUA KUULLA. EI VOI OLLA IKINÄ JA MISSÄÄN NIIN, ETTÄ VANHAT VANHEMMAT EI JAKSA HOITAA LAPSIAAN.

Oikeasti iltatähtien ajatukset ovat tabu, etteivät vanhat äidit vain syyllistyisi. Iltatähdet kantavat senkin taakan vielä harteillaan.

[/quote]

Ja varsinkaan niin ei voi olla, että jotkut vanhemmat jaksavat ja lapsikin on ihan aidosti tyytyväinen elämäänsä. Ei, ei, ei ,ei, kyllä se niin on, että se lapsi vain teeskentelee vanhempien edessä onnellista, vaikka oikeasti on onneton ja katkera.

[/quote]

aihe vapaalla äidit ne jaksavat, väkevät taistossaan.

Oikeassa elämässä mummoäidit ovat oikeasti todella väsyneitä ja lapsi joutuu aikuistumaan liian aikaisin, koska äiti ei vain jaksa enää.

Palstaelämä ja oikea elämä on niin eri asia

Muutama tuttu on tehnyt uuden kierroksen lapsen päälle nelikymppisenä ja eivät toki kadu sillai, mutta ovat kyllä sanoneet monesti, että kadehtivat, kun me pääsemme miehen kanssa liikkeelle ihan eri tavalla. Aika paljon olen tuttujen lapsia hoitanutkin, että äidit saa levätä. 

[/quote]

Ai sillain samalla tavalla kuin äidit kadehtivat lapsettomia, koska  saavat mennä miten haluavat, mutta eivät silti kadu lapsiaan? Mikä siis on ongelma?

[/quote]

No, mikäpä se ongelma olisikaan, jos äiti itkee väsyneenä ja huokaa, että jos olisi tiennyt, mihin alkaa, niin olisi jättänyt väliin.

Mikä olikaan ongelma...ei mikään kai.

[/quote]

Enpä ole itkenyt tämän 11v:n takia kertaakaan tai toivonut jättäneeni hänet tekemättä. Sensijaan kovimmalle otti pikkukakkonen kun olin 23v....

[/quote]

Niin, kun sinä et ole itkenyt ja elämänne on ollut ihanaa ja lapsesi ovat olleet aivan hurmaantuneita, niin silloin ei kenelläkään muullakaan voi olla toisin, vai...????

Vierailija
122/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:21"]

Mikä ämmä.

Olen mies, ketä ärsyttää, että täällä levitetään tuttuni tietoja ja perheasioita ihan tunnistettavasti

[/quote]

Mulle ei ole selvinnyt mitä tietoja täällä on levitelty?

[/quote]

Kirjoitin että ystävälläni on endurancen 48h pohjoismaiden ennätys. Saman tiedon saa esim tulosluetteloista, blogista yms. Enkä maininnut edes vuotta, enkä nimeä jonka tämä yksi av-pappa väitti tunnistavansa.

Luoja - onneksi en ole sen määkivän miehen tuttu!

[/quote]

Juu, kyllä mä nyt Mäkisen Eskon tiedän, asuu tossa naapurissa, hei!

[/quote]

Kuka on Mäkisen Esko, tuo määkivä ämmä ketjusta vai??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule iltatähteä.

Minä 37v ja lapset 12v sekä 10v, en enää halua/jaksa aloittaa alusta sitä rumbaa päiväkotivaiheineen jne.

Ja kyllä, olen "vauvahullu", silti näin, ei ne kauaa ole vauvoja..

Vierailija
124/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo tuossa Unohda vauva, mutta kun tuossa käsitellään noita iltatähtien ajatuksia, niin meillä 11-vuotiasta kyllä erittäin paljon askarruttaa ikäni. Siis "olet liian vanha, olisitpa edes 40, kellään ei ole noin vanhaa äitiä!" Missään nimessä en saa kertoa ikääni kellekään. Ihan itse hän on näitä alkanut miettiä, onneksi isä sentään on vähän nuorempi!

Vierailija
125/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:23"]

Meille ei tule iltatähteä.

Minä 37v ja lapset 12v sekä 10v, en enää halua/jaksa aloittaa alusta sitä rumbaa päiväkotivaiheineen jne.

Ja kyllä, olen "vauvahullu", silti näin, ei ne kauaa ole vauvoja..

[/quote]

Kuinka huonokuntoisia te olette ja miksi ette ole pitäneet itsestänne huolta.

Minä olen 44v ja mies 52v ja odotan kolmatta lasta. Muut lapset ovat 14v ja 16v ja ovat aivan innoissaan, kun meille tulee vauva. Minä olen hyvässä kunnossa ja vanhi tyttö 16v on aivan innoissaan, kun tietää pääsevänsä hoitamaan vauvaa. Poika 14v.kin on silitellyt mahaani, vaikka ei kavereillen ole kehdannut sanoakaan, että meille tulee vauva ;) Vanhemmilla siis seksielämää ;)

Ei kannata päästää itseään lötsähtämään vielä kolmikymppisenä. Salille ja terveellistä ravintoa. Sidukkavalas ei jaksa, vaikka ei tekisi lapsiakaan.

Eli minä vastaan, että tee vauva. Vauvat on ihania ja siitä riittää iloa vielä pitkäksi aikaa, toisin kuin matkustelusta. Matkustella ehtii sitten kuuskymppisenä eläkkeellä.

Vierailija
126/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 15:56"]

Mikä ämmä.

Olen mies, ketä ärsyttää, että täällä levitetään tuttuni tietoja ja perheasioita ihan tunnistettavasti

[/quote]

[/quote]

Kirjoitin että ystävälläni on endurancen 48h pohjoismaiden ennätys. Saman tiedon saa esim tulosluetteloista, blogista yms. Enkä maininnut edes vuotta, enkä nimeä jonka tämä yksi av-pappa väitti tunnistavansa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei kun se sun pyöräilevä tuttus, tunnistin annetuista tiedoista.

Vierailija
127/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:49"]

Kylläpä naiset täällä heittäytyvät vanhoiksi 40-vuotiaina, "mä en ainakaan jaksais ja blaa blaa.." Taitavat olla ylipainoisia kaikki kauhistelijat.

Ap, antakaa vauvan tulla jos on tullakseen. Siitä on iloa vuoden jokaisena päivänä, ei vain lomilla :)

[/quote]

No ei se vauva ainakaan ketään nuorennakaan, mummoäidit on kamalan näköisiä silmäpusseineen ja harmaine hiuksineen.

Me olemme jo valinneet matkustelun ja korkeamman elintason, vaikka sinänsä seuraava lapsi ei vielä edes olisi varsinaisesti iltatähti. Meillä on 3 ihanaa poikaa, ja se riittää. Kun he vielä kasvavat, alamme taas elää toisillemme ja reissata aivan erilaisia reissuja, mitä lasten kanssa pystyy tekemään.

[/quote]

Lapsethan todistetusti pitää nuorena.

[/quote]

Hassua. Minua pienet lapset vain vanhensivat. Hiukset alkoi harmaantua heti esikoisen myötä 33-vuotiaana. Ja ne mustat silmänaluset unenpuutteesta. Ei kiitos enää. Lapsia kaksi pienellä ikäerolla ja enempää ei suunnitelmissa.

Minua nuorensi matkustelu. Ja itseni hoitaminen. Arvaat varmaan mitä valintaa ehdotan ap:lle. :)

[/quote]

Palstamammaa nuorentaa lapset ja kunto paranee. Kun saat 45v lapsen, niin kaikki krempat häipyy ja pystyt kipaisemaan 6 vuorokauden kisan heti synnytyksen jälkeen ja elämä hymyilee ja mies on onnellinen, kun vaimosta tuli nuori ja jaksava

Vierailija
128/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:30"]

No ollaan lasten kanssa matkusteltu lapsille sopivissa paikoissa ja aivan viime vuosina sitten Roomassa ja Pariisissa. Jos tulisi iltatähti, ei ehkä Islanti tai New York olisi seuraavina listalla. Ei pienet lapset jaksa kaupunkilomia tai eivät ne niistä ainakaan nauti. Kyllä se olisi seuraavat 8 vuotta taas pikkulapsille sopivia paikkoja. Kyllä meidän perheen lapset halulusivat aina tuonne 13v asti sinne Thaimaaan uima-altaalle, eikä mihinkään shoppailulomalle tai kulttuurinähtävyyksiin. Mutta toisaalta haluaisin kokea vielä kaiken ihanuuden lapsen kanssa uudelleen. Vii kun saisin pitää pientä vauvaa vielä sylissä, kuljettaa harrastuksiin ja käydä vanhempainilloissa....Mutta mitähän ajattelen 13vuoden päästä? Odotankohan kuumeisesti että lapsi on täysi-ikäinen ja että pääsemme vihdoin matkustelemaan? Miten teillä kävi?

[/quote]

suppeaa ajattelua. Olemme reissanneet paljon kaupunkilomia pienten lasten kanssa ja lapset ovat viihtyneet todella hyvin. Ja lapset itse rankkaavat kaupunkiloman rantaloman edelle eli jos saavat valita niin lähtevät mieluiten kaupunkilomalle. Ja puhun päiväkoti-ikäisistä lapsista.

Nyt alakouluikäisinä sama juttu: jos heiltä kysyy matkakohdetoivetta niin se on suurkaupunki :) Rantalomillakin viihtyvät toki.

Eli jospa jätettäisiin se harhakäsitys, ettei lasten kanssa voi reissata kaupunkilomia ja etteivät ne lapset niistä ainakaan pidä.

Vierailija
129/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:51"]

eli koska sinun 11 vuotias ja vanhemmat lapsesi on erittäin onnellisia ja kaikki on mennyt ja menee vastasuudessakin hyvin kehotat jokaisen hankkimaan sen iltatähden?

Eiköhän se ole ihan hyvä että tulee kommentteja toiseltakin puolelta, niin voi perustaa päätöksen myös muuhunkin kuin siihen että hormonihuuruissa haluaa vielä sen yhden lapsen. Lähipiirissä nämä iltatähden tehneet eivät suoraan sano katuvansa, koska sehän on suuri tabu. Valittelevat vaan väsymystä ja nuorimmainen joutuu aikalailla olemaan omissa oloissaan kun vanhemmat eivät enää jaksakaan sitä uutta kierrosta. Pitää ihmisen myös itse pohtia se että haluaako alkaa viimein elää täysin itselleen puolisonsa kanssa ja aikuisten lasten tuoman rikkauden kanssa vai onko se elämän tärkein asia omistautua uudelle pienelle lapselle taas muutamaksi vuodeksi (reppureissailemaan ei taaperon kanssa oikein lähdetä)

[/quote]

HILJAA HILJAA HILJAA, *silmät kiinni, sormet korvissä mölinää* EN HALUA KUULLA, EN HALUA KUULLA. EI VOI OLLA IKINÄ JA MISSÄÄN NIIN, ETTÄ VANHAT VANHEMMAT EI JAKSA HOITAA LAPSIAAN.

Oikeasti iltatähtien ajatukset ovat tabu, etteivät vanhat äidit vain syyllistyisi. Iltatähdet kantavat senkin taakan vielä harteillaan.

[/quote]

Eikö oikeasti koskaan missään ole ollut elämäänsä tyytyväistä iltatähteä? 

[/quote]

Julkisuudessa paljon on näitä, joilla negatiivista sanomista iltatähteydestään (Hannu Mäkelä, Karin Ehnrooth, Gustav Hägglund, Natasha Kampus jne. , ehkä ne onnelliset ovat hiljaa.

[/quote]

Kyllä on kasvatus epäonnistunut, kun kaikki ovat saaneet ja silti kehtaavat valittaa

[/quote]

Ehkä syynä ei olekaan ollut se iltatähteys, vaan näitä isejä on kiinnostanut ihan muut asiat kuin se oma lapsi, olivat minkä ikäisiä hyvänsä tullessaan isäksi.

[/quote]

Mistä ne isät vedit tähän?

[/quote]

Eikö näillä lapsilla ollut isää, äitikö yksin kasvatti?

[/quote]

Ainakin Mäkelän kasvatti yksin äiti.

Eipä se täällä vääntämällä muuksi muutu, heidän kokemuksensa iltatähteydestä.

Vierailija
130/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Mäkelän kasvatti yksin äiti.

Eipä se täällä vääntämällä muuksi muutu, heidän kokemuksensa iltatähteydestä.

[/quote]

Mutta voisiko ongelma olla noissa iltatähdissä, etteivät ole kiitollisia siitä, että ovat saaneet elämän. 

Vierailija
131/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:44"]

No ollaan lasten kanssa matkusteltu lapsille sopivissa paikoissa ja aivan viime vuosina sitten Roomassa ja Pariisissa. Jos tulisi iltatähti, ei ehkä Islanti tai New York olisi seuraavina listalla. Ei pienet lapset jaksa kaupunkilomia tai eivät ne niistä ainakaan nauti. Kyllä se olisi seuraavat 8 vuotta taas pikkulapsille sopivia paikkoja. Kyllä meidän perheen lapset halulusivat aina tuonne 13v asti sinne Thaimaaan uima-altaalle, eikä mihinkään shoppailulomalle tai kulttuurinähtävyyksiin. Mutta toisaalta haluaisin kokea vielä kaiken ihanuuden lapsen kanssa uudelleen. Vii kun saisin pitää pientä vauvaa vielä sylissä, kuljettaa harrastuksiin ja käydä vanhempainilloissa....Mutta mitähän ajattelen 13vuoden päästä? Odotankohan kuumeisesti että lapsi on täysi-ikäinen ja että pääsemme vihdoin matkustelemaan? Miten teillä kävi?

[/quote]

suppeaa ajattelua. Olemme reissanneet paljon kaupunkilomia pienten lasten kanssa ja lapset ovat viihtyneet todella hyvin. Ja lapset itse rankkaavat kaupunkiloman rantaloman edelle eli jos saavat valita niin lähtevät mieluiten kaupunkilomalle. Ja puhun päiväkoti-ikäisistä lapsista.

Nyt alakouluikäisinä sama juttu: jos heiltä kysyy matkakohdetoivetta niin se on suurkaupunki :) Rantalomillakin viihtyvät toki.

Eli jospa jätettäisiin se harhakäsitys, ettei lasten kanssa voi reissata kaupunkilomia ja etteivät ne lapset niistä ainakaan pidä.

[/quote]

No, minusta itsestäni kaupunkilomat pikkulasten kanssa eivät ole hauskoja (myönnettäköön, että esikoisemme on sitä sorttia, että oli ihan kamalan hankala niillä parilla kaupunkilomalla, mitä yritettiin, saattaa olla omaa syytämme tai sitten vaan temperamenttia. Kotona on hyvin käyttäytyvä ja tottelevainen ja yleisesti "helppo", joten en usko että ainakaan pelkästään kasvatuksesta johtuu). Haluan käydä aikuisten teatterissa, olla tuntikausia taidemuseossa jos on hyvä näyttely, istua hyvissä ravintoloissa ja baareissa myöhään iltaan, kävellä pitkät matkat pitkin kaupungin katuja jne.

En ole myöskään koskaan tajunnut, miten lapset saa kätevästi ja koko perhettä miellyttävällä tavalla pysymään mukana esim. kolmen viikon vaellukselle Alpeilla tai Hokkaidolla tai reppumatkalla Hondurasissa tms.

Ja ei se mitään, olen näistä ihan tietoisesti luopunut halutessani lapsia, mutta pointtini on, että mun mielestä lasten kanssa ei todellakaan voi matkailla lähellekään samalla lailla kuin ilman lapsia, vaikka monet tätä väittävät. Ja kaikkien lasten kanssa ei voi edes rajoitetusti matkustella kuten ennen (esim. meidän pojan kanssa ne kaupunkilomat vaan olivat pelkkää kärsimystä).

Vierailija
132/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:09"]

Palstamammaa nuorentaa lapset ja kunto paranee. Kun saat 45v lapsen, niin kaikki krempat häipyy ja pystyt kipaisemaan 6 vuorokauden kisan heti synnytyksen jälkeen ja elämä hymyilee ja mies on onnellinen, kun vaimosta tuli nuori ja jaksava

[/quote]

Onhan se nyt selväkin että liikkuminen pitää vireänä. Oli se sitten lasten perässä juokseminen tai Himalajalla pyöräily.

Opettele muuten hyvä mies lainaamaan!

Vierailija
133/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:05"]

Mikä ämmä.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Heh, pieleen meni. Ja kuka se jakaa tietoja ihan nimen kanssa?? Aika törkeää jos Esko sais kuulla!!

Vierailija
134/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:05"]

Mikä ämmä.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Heh, pieleen meni. Ja kuka se jakaa tietoja ihan nimen kanssa?? Aika törkeää jos Esko sais kuulla!!

[/quote]

eikä kyse edes ollut pyöräilystä;)

Vierailija
135/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa tarvi kuin goolettaa, niin tietää, kenestä pohjoismaiden mestarin ystävyydestä täällä joku leveili. Ihan mielenkiinnosta kokeilin ja äkkiä tuli nimi eteen. Ihmettelin vain, mitä joku mamma saa siitä, että kehuu olevansa jonkun miehen ystävä. Miten se siihen liittyy, että tekee iltatähden. Vai onko kyseisellä miehellä iltatähti ja joku palstammuli halusi kertoa, että matkustaa silti, vaikka on iltatähti.

En oikein ymmärtänyt pointtia. Enkä kyllä tunne koko juttua.

Vierailija
136/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä höpäjät? Ihan varmana Esko polkee mankelinsa kanssa joka perjantai tohon lähipubiin, kun olen ihan itte nähnyt. Mulla on ikkuna sopivasti Eskon pihalle.

Vierailija
137/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:37"]

No eihän tuossa tarvi kuin goolettaa, niin tietää, kenestä pohjoismaiden mestarin ystävyydestä täällä joku leveili. Ihan mielenkiinnosta kokeilin ja äkkiä tuli nimi eteen. Ihmettelin vain, mitä joku mamma saa siitä, että kehuu olevansa jonkun miehen ystävä. Miten se siihen liittyy, että tekee iltatähden. Vai onko kyseisellä miehellä iltatähti ja joku palstammuli halusi kertoa, että matkustaa silti, vaikka on iltatähti.

En oikein ymmärtänyt pointtia. Enkä kyllä tunne koko juttua.

[/quote]

Siinä oli kyse (peruutin taaksepäin lukemaan) kun joku vaan totesi miespuolisen ystävänsä HARRASTAVAN jotakin tiettyä lajia, niin johan tästä tietojen levittelystä riemu nousi, samoin kuin itse totesin ystäväni Hoon juoksevan satasen lenkkejä, niin sekin oli hänen asioidensa riepottelua netissä. Jokainen toki meistä tunnisti kyseisen extremeä harrastavan miehen ja ystäväni Hoon.

Vierailija
138/290 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:44"]

[/quote]

[/quote]

No, minusta itsestäni kaupunkilomat pikkulasten kanssa eivät ole hauskoja (myönnettäköön, että esikoisemme on sitä sorttia, että oli ihan kamalan hankala niillä parilla kaupunkilomalla, mitä yritettiin, saattaa olla omaa syytämme tai sitten vaan temperamenttia. Kotona on hyvin käyttäytyvä ja tottelevainen ja yleisesti "helppo", joten en usko että ainakaan pelkästään kasvatuksesta johtuu). Haluan käydä aikuisten teatterissa, olla tuntikausia taidemuseossa jos on hyvä näyttely, istua hyvissä ravintoloissa ja baareissa myöhään iltaan, kävellä pitkät matkat pitkin kaupungin katuja jne.

En ole myöskään koskaan tajunnut, miten lapset saa kätevästi ja koko perhettä miellyttävällä tavalla pysymään mukana esim. kolmen viikon vaellukselle Alpeilla tai Hokkaidolla tai reppumatkalla Hondurasissa tms.

Ja ei se mitään, olen näistä ihan tietoisesti luopunut halutessani lapsia, mutta pointtini on, että mun mielestä lasten kanssa ei todellakaan voi matkailla lähellekään samalla lailla kuin ilman lapsia, vaikka monet tätä väittävät. Ja kaikkien lasten kanssa ei voi edes rajoitetusti matkustella kuten ennen (esim. meidän pojan kanssa ne kaupunkilomat vaan olivat pelkkää kärsimystä).

[/quote]

Hmm, kai se on kasvatuskysymys. Mulla on urheilullinen työkaveri jolla on 2 pientä poikaa (5 ja 7), tänäkesänä olivat Alpeilla 2 vkoa pyörävaelluksella! Lapsista se oli ihan huippua, mutta vaatii tosiaan kovaa kuntoa koko perheeltä. Heillä oli tukikohta mistä tekivät 10-30 km lenkkejä, välillä pienin oli kyydissä ja välillä polki itse. Ai joo, ja vanhemmat on neljävitosia vanhuksia

Lapset ottavat mallia vanhemmistaan ja omaksuvat vanhempien elämäntavan.

Vierailija
139/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jaksan ihmetellä jos joku edes näkee niin paljon vaivaa että kaivaa jonkun lajimestarin nimeä netistä. Se on julkista tietoa, mutta mitä ihmettä sillä tiedolla tekee?

Vierailija
140/290 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 16:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä höpäjät? Ihan varmana Esko polkee mankelinsa kanssa joka perjantai tohon lähipubiin, kun olen ihan itte nähnyt. Mulla on ikkuna sopivasti Eskon pihalle.

[/quote]

Huomenna yhden iltatähden +/- 50v vanhemmat juoksevat Espoon rantamaratonin. 2,5 sitten juostu tänävuonna

En vaan ymmärrä miten iltatähteys, 50v ikä ja kunto liittyy yhteen tässä ketjussa.