No mistä sitten tunnistan sen kunnollisen miehen?
Kertokaa miehet ja miksei naisetkin jotka kunnollisen miehen olette löytäneet.
En sentään mitään pyhäkoulupoikaa ole etsimässä, mutta parisuhteen haluava, uskollinen, kiltti, kunnioittava, hyvätapainen, työssäkäyvä, savuton, alkoholia kohtuudella käyttävä mies, joka tykkää käydä kanssani lenkillä, laittaa ruokaa, katsoa joskus leffoja tai tv:tä, matkustella ja mielellään harrastaa kirjallisuutta. Toki omia harrastuksia saa olla, ei tarvitse koko ajan kanssani viettää aikaa. Yhteen muutto tosin ei ole pakollinen, ei ainakaan pitkään aikaan. Lapsihaaveet ovat vähän kysymysmerkki, nyt ei ainakaan tunnu pakolliselta. Ja mielellään lapseton mies... Ei tarvitse eikä saa olla tylsä, vaan huumori erittäin tärkeää. Eläinrakkaudesta plussaa.
Olen törmännyt vääriin miehiin, vaikka ensin he vaikuttivat kunnollisilta. Ei se ulkokuorta ja olemusta katso. Yhdellekin luulin olevani ainoa, mutta hänpä oli jonkinasteinen don juan. Miten joku voi tehdä toiselle niin?
Mistä tuollainen ihanteitani vastaava mies voisi löytyä? Netti? Kirjasto? Kuntosali? Lenkkipolku? Baareissa käyn harvoin, jos koskaan.
N36
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota hain takaa :)
Ap
Millainen itse olet ihmisenä? Mitä haluat parisuhteelta ja mieheltä noiden ulkoisten asioiden lisäksi?
T. nro 136
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi hyvä esimerkki siitä miten erottaa hyvä mies ja vähemmän hyvä mies. Hyvä mies on valmis joustamaan omista tavoistaan ja käsityksistään sinun vuoksesi ja tekee sen nimenomaan mielellään koska haluaa olla kanssasi. Huono mies on taas tapojensa orja eikä näe järkeä muuttaa mitään itsessään koska ryhtyy parisuhteeseen.
Ja tämä ei ole sama asia kuin että olisi tossun alla vaan että on vain sellaista arjen josutavuutta joka tekee elämästä helpompaa kun toinen ei koko ajan valita että "en minä tämmöistä ole tottunut".
Tässä tiivistyykin kaikki oleellinen. Se, että puhuu mieltymyksistään miten ajattelee mielekkäästi vapaa-aikaansa tulevaisuudessa viettää, on jälleen ylitsepääsemätön este, eikä tällaisen ajatuksen kanssa siis perjantai-iltana voi koskaan käydä viihteellä. Siis ei koskaan, koska jokaikinen perjantai on päästävä nukkumaan klo 22. Naiset takertuu (lähinnä netissä, palstan kaltaisissa keskusteluissa) tällaisiin yksittäisiin asioihin lannistaen loputkin kunnollisten miesten pariutumishaluista ja itsetunnosta. Ai niin, no kunnollisella miehellähän on hyvä itsetuntokin, joten oliko se nyt kunnollinen sitten ollenkaan.
Hyvin mustavalkoista ajattelua, ja väitätte miesten olevan mustavalkoisia ulkonäön palvojia, joille ei kelpaa kuin missit? Jotenkin huvittavaa millaiseen ajatusmalliin tälläkin palstalla törmää. Onneksi ihmiset ei tosielämässä ole tällaisia vaan esim. rankalle lapsuustaustalle löytyy tosielämässä ihmisiltä ihan ymmärrystäkin, kun palstalla ainut mahdollisuus on käydä 10 vuotta terapiassa, ennen kuin voi edes haaveilla liittymistä mihinkään deittailusovelluksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun läpi, ja jäi mielikuva että se kunnollinen mies on synonyymi täydelliselle, virheettömälle miehelle. Voimia vaan etsintään! Itse olen pitkälti sellainen mitä tässä ketjussa on haettu kunnolliselta mieheltä, ei edes ensimmäistä irtosuhdetta..mutta, on sitten myös omat ongelmakohtanikin. En halua puuttuvaksi palaseksi kenenkään naisen muuten täydelliseen elämään, enkä missään nimessä pääsisikään. Kyllä me pitempään yksin olleet miehet ollaan enemmän tai vähemmän sisältä rikki, vaikka yrittäisimmekin pysyä järjissämme ja elää kunnollisesti.
Kyllä oli jotensakin harhainen kommentti. Siis miten tässä muka haettiin puuttuvaa palaa täydelliseen elämään!? Missään ei vaadittu että miehen pitää tehdä onnelliseksi tai olla jotenkin aivan erikoinen. Haettiin normaalia, tavallisen tylsää ja luotettavaa ihmistä. Selvästi olet kyllä sisältä rikki, kun olet noin katkera.
Tuossa aloituksessa kuitenkin niitä kriteerejä on melkein 20. Kyllä se jotain kertoo, kun luetellaan heti kättelyssä, mitä pitää olla ja mitä ei saa olla. Ja ei, en ole katkera vaan kiitollinen elämästä, vaikka sen kuvan ehkä viestistäni sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun läpi, ja jäi mielikuva että se kunnollinen mies on synonyymi täydelliselle, virheettömälle miehelle. Voimia vaan etsintään! Itse olen pitkälti sellainen mitä tässä ketjussa on haettu kunnolliselta mieheltä, ei edes ensimmäistä irtosuhdetta..mutta, on sitten myös omat ongelmakohtanikin. En halua puuttuvaksi palaseksi kenenkään naisen muuten täydelliseen elämään, enkä missään nimessä pääsisikään. Kyllä me pitempään yksin olleet miehet ollaan enemmän tai vähemmän sisältä rikki, vaikka yrittäisimmekin pysyä järjissämme ja elää kunnollisesti.
Kyllä oli jotensakin harhainen kommentti. Siis miten tässä muka haettiin puuttuvaa palaa täydelliseen elämään!? Missään ei vaadittu että miehen pitää tehdä onnelliseksi tai olla jotenkin aivan erikoinen. Haettiin normaalia, tavallisen tylsää ja luotettavaa ihmistä. Selvästi olet kyllä sisältä rikki, kun olet noin katkera.
Tuossa aloituksessa kuitenkin niitä kriteerejä on melkein 20. Kyllä se jotain kertoo, kun luetellaan heti kättelyssä, mitä pitää olla ja mitä ei saa olla. Ja ei, en ole katkera vaan kiitollinen elämästä, vaikka sen kuvan ehkä viestistäni sai.
Minusta ap:lla ei ole yhtään kohtuutonta kriteeriä. Jos niitä haluaa laskea niin ihan varmasti jokaisella kertyy helposti useita. Esimerkiksi jos itse hakisin seuraa ja kirjaisin kaikki kriteerit niin heti alkuunsa tulisivat seuraavat
- hetero
- vapaa
- asuu tietyllä etäisyydellä omasta asuinpaikastani
- +/- 5 vuotta minua nuorempi tai vanhempi
Eli ihan perustavaa laatua olevia asioita.
Ei liene väärin myöskään etsiä ihmistä, joka/jolla
- on kohtuukäyttäjä tai raitis
- on savuton
- ei ole elämänhallintaongelmia
- ei ole hoitamattomia mt-ongelmia
- ei käytä huumeita
Eli viisi kriteeriä lisää. Silti haussa on todellakin aivan tavallinen ihminen.
Tuohon voisi ihan hyvin lisätä, että haettu ihminen on
- luotettava
- sitoutumiskykyinen ja -haluinen
- mukavaa seuraa
Kolme kriteeriä, joista tuskin kukaan haluaa tinkiä.
Sen jälkeen voi olla kriteereitä, jotka liittyvät siihen millainen ihminen juuri itselle sopii eli mitkä luonteenpiirteet ovat sellaisia joita on itsessäkin. Minulla siinä kohtaa voisi olla mm.
- aktiivinen
- sosiaalinen
- huumorintajuinen
- eläinrakas
Nämä sulkisivat jo osan miehistä pois, mutta onko se väärin? Olisiko parisuhde onnellinen, jos toinen ei pidä lainkaan eläimistä ja toisella on kaksi koiraa? Jos toinen on aktiivinen ja sosiaalinen ja "aina menossa" ja toinen taas nauttisi siitä, että oltaisiin kaksin kotona?
Entä onko väärin etsiä ihmistä, jonka kanssa on samassa elämäntilanteessa? Saisinko minä hakea miestä, joka
- on eronnut tai leski (ei sinkku enää tämän ikäisenä, koska silloin elämämme olisivat kulkeneet aivan erilaisia polkuja)
- ei enää kotona asuvia lapsia
- ei halua lapsia
Lisää "kriteerejä", mutta minusta erittäin olennaisia. Miksi se mieskään kiinnostuisi minusta, jos hän vasta haaveilee lapsista? Tai jos hän etsii naista, joka haluaa uusperheen jäseneksi mutta minä en haluaisi hänen kanssaan mitään vakavampaa ennen kuin hänen lapsensa muuttavat pois kotoa.
Minulle työ on merkittävä osa elämää, se vie paljon aikaani ja se vie paljon ajatuksiani myös työajan ulkopuolella. Haluan voida keskustella työstäni, sekä sen substanssista että sen ajoittaisesta kuormittavuudesta, ja välillä pallotella ideoitakin liittyen työhöni. Olisiko siis väärin etsiä miestä, joka
- on koulutettu
- on työelämässä
- pitää työtä tärkeänä?
Entä vapaa-aika; saako hakea ihmistä, jonka kanssa on samanlaiset vapaa-ajanviettotavat? Jos saa, niin minun hakemuksessani näkyisi, että haen miestä, joka
- pitää matkailusta
- viihtyy myös telttaretkillä kotimaassa
- on ehkä kiinnostunut moottoripyöräilystä niin että voimme tehdä yhdessä myös mp-retkiä
- pitää elokuvista
- on kiinnostunut kirjallisuudesta.
Eli kyllähän niitä kriteereitä kertyy. Osasta voisin tottakai luopua; ei miehen tarvitse tykätä matkailusta eikä moottoripyöräilystä. Se kuitenkin tarkoittaisi, että ison osan lomasta viettäisimme normaaliaikana erillämme. Hankalampaa olisi, jos hän ei pitäisi koirista, koska se todennäköisesti tarkoittaisi ettemme tule koskaan muuttamaan saman katon alle ja myös viikonloppuina ja yhdessä ollessamme koirien huomioon ottaminen ajankäytössä hiertäisi.
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran kilometrin lista siitä mitä miehen pitää olla, mutta ei sanaakaan siitä mitä ap itse yhdellekään miehelle tarjoaa.
Huom! Ap:n listalla ei ollut sanaakaan rahasta, statuksesta, autosta, laatikkoleukakirurgilentäjäkalsarimalliudesta, bodarilihaksista eikä muistakaan kliseistä, joita miehet kuvittelevat naisten edellyttävän. Ja silti on niin kohtuutonta että...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnollisena miehenä voisin antaa paljonkin vinkkejä, mutta ikisinkkuna ilmeisesti tämä strategia ei toimi (eikä ole koskaan toiminut) joten tällä perusteella uskoisin, että on turha kuvitella löytävänsä parisuhteeseen kelpaavaa kunnollista miestä. Tasoteoria on huvittava, luuserimiehet kuvittelee sen selittävän vastentahtoisen selibaatin, eikä omassa käytöksessä tai elämässä ole mitään ongelmaa, mistä voisi löytyä selitys vaan vika on vain tasoissa :D
No, sinä olet kunnollinen mies. Mistä sinut tunnistaa? Miten käyttäydyt, mitä teet? Auta ny aapeetä.
No, mulla on kissa, kävin AMK:n ja olen koulutustani vastaavassa työssä, urheilen säännöllisesti. Opetin aiemmin mm. lapsia uimakoulussa ja muutenkin tykkään touhuta (hyvin käyttäytyvien) lasten kanssa. Muuten istun aika paljon kotona tietokoneella ihmettelemässä maailmaa ja luen historiaa. Käyn välillä yksikseen tai kaverin kanssa ravintolassa syömässä mutta aika vähän muuten liikun ihmisten ilmoilla, olen aika epäsosiaalinen tapaus. En käytä päihteitä ja elän melko terveellisesti. Tinderistä mut löytäisi, mutta se ei alustana ole millään tavalla toimiva pariutumista ajatellen.
Varmaan kannattas keksiä väylä missä tavata meitä, mutta pohjautuen ihan siihen, että en itsekään tunne samankaltaisia miehiä kuin itse olen, niin meitä on kovin vähän. Kaikilla kaltaisillani (yhtään sosiaalisemmilla) miehillä on puoliso, allekirjoitan palstalta tutun ajatuksen siitä, että vapaana olevat miehet on suurelta osin jollain tapaa viallisia, elämäntapatyöttömiä, päihteiden orjia tai muuten vaan elämässään epäonnistuneita. Varmaan sun pitäs pariutua mun kanssa sitten.
Kissa- ja lapsirakas. Ihan niin kuin täällä sanottiin!
No jos listaisin ominaisuuksia niin varmaan nämä
- on koulutustaan vastaavassa työssä (eli opiskellut jotain järkevää koulutusasteesta riippumatta)
- ei käytä, tai käyttää vain vähän päihteitä
- terveelliset elämäntavat
- eläin ja/tai lapsirakas
- liikunnallisia harrastuksia
- musikaalinen
- päätöksentekokykyinen omaan elämäänsä liittyvissä asioissa (jos haluaa muutosta, saa sen myös aikaiseksi eikä jää paikoilleen valittamaan)
En ole sosiaalinen enkä varsinaisesti kaipaa mitään seurapiirileikkejä. Osaan kyllä olla ihmisporukoissa, mutta yleensä olen nurkassa hiljaa enkä koe oloani mukavaksi, harvoin jaksan osallistua keskusteluihin. Naiskontakteja on joitain ollut, mutta yleensä ne on kariutuneet siihen että kaikki tapaamani naiset ovat olleet niin sosiaalisia, että en ole jaksanut osallistua mihinkään tapahtumiin jne mihin minua on kutsuttu ja sitä myöten tutustumiset ihmisiin jää vähäisiksi. Oletus on, että pitäisi tykätä olla ihmisten ilmoilla ja ylipäätään ihmisseurassa että olisi mahdollisuus löytää puoliso, mutta en ole vielä oikein löytänyt väylää miten voisin luoda kontakteja naisiin ilman että minun odotettaisiin olevan supersosiaalinen esim. tapahtumissa. Voin käydä ulkona ja osallistua tapahtumiin, mutta haluan sieltä aikaisin kotiin ja nukkumaan. Pysyn siis visusti mukavuusalueellani, mutta olen joskus poistunut siltä ja alkanut vain ärsyttää jälkeenpäin, että tuli valvottua niin myöhään tai oltua humalassa.
Tiedän että tällaisiakin naisia on, palstan ja tilastojen valossa enemmistö naisista, mutta en ole vain keksinyt mistä löytäisin suunnilleen itseni ikäisiä ja samanhenkisiä naisia tai väyliä tutustua heihin. Tinderistäkin tulee vastaan vaan ulkonäöllään itsetuntoaan pönkittäviä bimboja, ylipainoisia tai yh-äitejä mistä mitkään ei ole minulle kiinnostavia ihmisiä. Töissä on naisia, mutta en oikein usko työpaikkaromansseihinkaan ja huonot puitteet siellä on mitään ihmissuhteita luoda.
Olin ihan messissä kunnes lopussa tuli tuo yh-äitien yhtenäisen massan teilaus. Taitaapi olla parempi tosiaan ilman miestä, onhan se nähty.
Juu, kunnollisen miehen määreisiin pitänee lisätä suvaitsevainen, ei-tuomitseva. Lopputeilaus kyllä tuhosi vaikutelman kunnollisuudesta.
Ap etsi lapsetonta miestä, vastaaja ei tunne vetoa yh-äiteihin, sama asia. Eikai sanan bimbo käyttäminen ole sen pahempaa kuin muut stereotypiat, kuten panomies, peräkamarin poika, white trash, av-mamma. Tuskinpa kukaan näillä termeillä itseään esittelee, mutta tällaista lokerointia sitä ihmisten havainnoinnissa vain käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ainakin 10 vuotta myöhässä, itse löysin sen kunnollisen miehen 18-vuotiaana enkä oo antamassa häntä uudelleen kiertoon. Parhaat viedään markkinoilta nuorina, "vikaiset" ja pelimiehet jäävät markkinoille. Joudut valitettavasti tyytymään näihin toisella kierroksella olijoihin, jotka jostain syystä vapautuvat markkinoille. Eli katso onko sillä pitkä suhde/avioliitto takana, jos on niin siinä merkki kunnollisesta miehestä. Toki se lopullinen totuushan aina paljastuu vasta ajan kanssa. Ja valitettavasti lapsettomat ovat vähemmistö, mutta kyllä semmoisen voi löytää nykyisin näistä toisella kierroksella olevistakin kohtuullisesti.
Vai on pitkä suhde/avioliitto merkki kunnon miehestä?! Kaikenlaista sitä saa lukea. Kaikenmaailman tunnekylmiä ilkimyksiä ja pettäjiä kuuluu runsaasti tuohon sakkiin, miehiä joiden ei olisi ikinä pitänytkään olla missään suhteessa naisen kanssa.
Minäkin luulin pitkien avo/avioliittojen merkkaavan jotain kunnes tässä vuoden sinkkuna pyörittyäni olen tavannut todella mainioita ikisinkkuja, joiden sinkkuus ei johdu mistään olennaisesta viasta vaan siitä, että eivät jaksa elää suhteessa (toki tämäkin on vika vakavaa suhdetta haluavan näkökulmasta). Sitten olen tavannut toistakymmentä vuotta naimisissa olleita pettäjäsikoja. Ja toki kaikkea tältä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi hyvä esimerkki siitä miten erottaa hyvä mies ja vähemmän hyvä mies. Hyvä mies on valmis joustamaan omista tavoistaan ja käsityksistään sinun vuoksesi ja tekee sen nimenomaan mielellään koska haluaa olla kanssasi. Huono mies on taas tapojensa orja eikä näe järkeä muuttaa mitään itsessään koska ryhtyy parisuhteeseen.
Ja tämä ei ole sama asia kuin että olisi tossun alla vaan että on vain sellaista arjen josutavuutta joka tekee elämästä helpompaa kun toinen ei koko ajan valita että "en minä tämmöistä ole tottunut".
Tässä tiivistyykin kaikki oleellinen. Se, että puhuu mieltymyksistään miten ajattelee mielekkäästi vapaa-aikaansa tulevaisuudessa viettää, on jälleen ylitsepääsemätön este, eikä tällaisen ajatuksen kanssa siis perjantai-iltana voi koskaan käydä viihteellä. Siis ei koskaan, koska jokaikinen perjantai on päästävä nukkumaan klo 22. Naiset takertuu (lähinnä netissä, palstan kaltaisissa keskusteluissa) tällaisiin yksittäisiin asioihin lannistaen loputkin kunnollisten miesten pariutumishaluista ja itsetunnosta. Ai niin, no kunnollisella miehellähän on hyvä itsetuntokin, joten oliko se nyt kunnollinen sitten ollenkaan.
Hyvin mustavalkoista ajattelua, ja väitätte miesten olevan mustavalkoisia ulkonäön palvojia, joille ei kelpaa kuin missit? Jotenkin huvittavaa millaiseen ajatusmalliin tälläkin palstalla törmää. Onneksi ihmiset ei tosielämässä ole tällaisia vaan esim. rankalle lapsuustaustalle löytyy tosielämässä ihmisiltä ihan ymmärrystäkin, kun palstalla ainut mahdollisuus on käydä 10 vuotta terapiassa, ennen kuin voi edes haaveilla liittymistä mihinkään deittailusovelluksiin.
Et nyt oikein ymmärtänyt pointtia. Mutta yritetään uudelleen. Jos siis mies jo heti seurustelun alussa osoittaa suurta jäykkyyttä suhteessa siihen mihin hän voi osallistua, mistä tykkää ja mihin on valmis niin se ei ennusta hyvää parisuhteen kannalta pidemmälläkään tähtäimellä. Normaali parisuhde-elämä (puhumattakaan sitten lapsiperheen elämästä) vaatii melko paljon sitä että on valmis tekemään monia asioita huvittivat ne sitten tai eivät. Koti pitää pitää siistinä, saada ruoka päytään, hoitaa raha-asiat, hoitaa suhteet ystäviin, sukulaisiin, käydä yhdessä eri paikoissa jne. Jos näiden suhteen on toisella isoja rajoitteita tai jäykkiä periaatteita niin se elämä muuttuu heti paljon vaikeammaksi. Ja miksi valita vaikea elämä jos voi saada helpon?
Kunnollinen mies on siis mies jonka kanssa elämän tavalliset asiat onnistuvat helposti, sujuvasti ja ilman suuria vääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvitusmies kirjoitti:
Tuskin mistään. Noita on harvassa edes vuosikymmenen nuoremmassa ikäluokassa. Mitä sinulla on tuollaiselle listahirmulle tarjota? Siis muuta kuin omien haaveidesi toteuttajan virka?
ap kuvasi normaalisti käyttäytyvän, parisuhdetta haluavan miehen, joka tekee normaaleja asioita, kuten laittaa ruokaa ja ulkoilee. En näe tuossa mitään kovin ihmeellistä tai hillittömiä vaatimuksia. Ellei se mahdottomuus tule sitten tuossa viina- ja tupakkakohdassa. Mutta eihän kaikki miehetkään sentään juoppoja ole...
Tämä siis normaali mies? Kerro ihmeessä ap:lle mistä näitä miehiä löytyy? Enemmän normaali mies on tv:tä tuijottava kaljanjuoja matalapalkka-alalla, joka ei ole koskaan lukenut mitään kirjallisuudeksi luokiteltavaa saati innostu ulkoilusta, ainakaan vaimon kanssa.
Yliopistolta.
Olen itse asiassa tuon kaljanjuoja mies -kommentin kirjoittaja ja olisin ehdottanut yliopistoa ap:lle, mutta 36-vuotiaalle se ei taida olla se ensisijainen miehen etsimispaikka? Viihdyin itsekin yliopistolla aikoinaan, mutta se normaali mies ei ole yliopistolla, vaikka ap:n ihmistyyppi on normaali yliopistolla.
No minähän olen tuollainen ap:n kuvaama mies. Mutta minä olen homo.
Saattaisi osoittautua ennen pitkää ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran kilometrin lista siitä mitä miehen pitää olla, mutta ei sanaakaan siitä mitä ap itse yhdellekään miehelle tarjoaa.
Huom! Ap:n listalla ei ollut sanaakaan rahasta, statuksesta, autosta, laatikkoleukakirurgilentäjäkalsarimalliudesta, bodarilihaksista eikä muistakaan kliseistä, joita miehet kuvittelevat naisten edellyttävän. Ja silti on niin kohtuutonta että...
Ap:lla ihan kohtuulliset vaatimukset mutta yleisesti ottaen tuollainen vaatimuslista antaa huonon ja ylimielisen kuvan ihmisestä, ja itselläni ainakin lopahtaa mielenkiinto jo siihen, vaikka vaatimukset täyttyisikin. Mies ei ole laite, vaan kokonaisuus, johon olisi hyvä lähteä tutustumaan ihan omana yksilönään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiiiii. Kuulostit aluksi ihan mukavalta jannulta, mutta sitten selvisi että on pikkasen ongelmia sosiaalisissa taidoissa joita et ehkä itse hahmota ja sen lisäksi tai siitä johtuen sellainen maailmankuva missä joku ihminen on jotain koska julkaisee itsestään kuvia tms. Näin naisena joka ei julkaise itsestään kuvia vaikka edellytyksiä olisi kavahdan JOKA KERTA kun joku mies alkaa puhua siitä että hyvä ettet ole tyrkky, olet kunnollinen tai jotain muuta vastaavaa. Nuo eivät ole samat lasit joiden läpi itse katson maailmaa.
Mutta ehkä ap voisi tykätäkin kun kummallekin on tärkeää että jotain aika yleistä käytöstä ei esiinny.
Sosiaalisissa taidoissa varmasti on ongelmaa (tiedän sen lapsuuden traumojeni vuoksi), en kiistä sitä, tiedostan ne varsin hyvin. En hahmota ihmisten keskinäistä kanssakäymistä läheskään sillä tasolla mitä keskivertoihminen, mutta en ole siitä varsinaisesti kiinnostunutkaan. Haluaisin vain kivan puolison jonka kanssa jakaa elämää ja tehdä yhdessä jotain kivaa.
En mä ole väittänyt, että instagramiin tavallisia selfieitä esim. matkoiltaan postaava ihminen olisi huonoitsetuntoinen tyrkky, päinvastoin, sehän vain osoittaa että nainen todennkäöisesti tekee asioita mistä tykkää (matkustelee) ja haluaa jakaa sen katsojien kanssa. Naiset ovat sosiaalisempia eläimiä kuin miehet ja sekin on varmasti suurimmalla osalla syy kuvien jakamiseen. Hyvin mustavalkoinen kuva teillä on miehistä tuon reaktion perusteella. Tarkoitan puolialastomia pyllynherutuskuvia instagramiin laittavia naisia (joita onneksi kokonaispopulasta on varsin vähän), osa tekee tällä ihan rahaakin mikä on sinällään ihan ymmärrettävää. Toinen vastaaja taas ymmärsi viestini väärin, en missään vaiheessa ole sanonut että tinderissä ihmiset ovat pönkittämässä itsetuntoaan (toki sielläkin näitä on, mutta ne voi ohittaa), oletan että siellä valtaosa kuitenkin jollain mielellä jotain seuraa on hakemassa ihan vilpittömästi.
Olen mukava ja kunnollinen ihminen kyllä. Internetviesteistä saa väärän kuvan, sillä näihin puheisiin ei tule eleitä, äänenpainoa ja äänensävyä ollenkaan, mitä tosielämässä ihmisten kanssa keskustellessa. Jatkan uraani ikisinkkuna vielä tulevaisuudessakin näköjään.
Noniin. Ap etsii mukavaa kunnollista miestä aiempien huonojen kokemusten siivittämänä ja tulee pari sellaiseksi esittäytyvää. Unohdetaan kuitenkin kertoa että on suhteellisen syviä ongelmia sosiaalisissa taidoissa, sosiaalisten tarpeiden hahmottamisessa ja itsellä ei niitä tarpeita niinkään ole eikä se haittaakaan. Eli juuri se mitä ap kysyy, mistä tällaiset asiat voi tietää jos joku mies mukavana esittäytyy ja vähän kertoo että ei viihdy isoissa ryhmissä niinkään mutta jää esittäytyessä kertomatta millä tasolla mennään. Tässä tapauksessa se käy helposti ilmi kun sosiaalinen hahmotuskyky vaikuttaa heti ensitreffeihin tai viestintään. Sitten yhdessä ihmetellään kuinka julmasti ”yksi pieni virhe” vie mahkut. (En tiedä olitko sinä ihmettelemässä, toivottavasti et.)
Jos ei ole aiemmin käynyt ilmi, niin se että nainen etsii mukavaa kunnollista miestä tarkoittaa keskimäärin yleensä erikseen mainitsematta normaalia neurotyypillisesti sosiaaliseen elämään suhtautuvaa miestä. Ei toki aina mutta niin on reilua olettaa. Ja tavallaan se sulkee sen kunnollisuuden pois jos jättää sellaisia oleellisia asioita pois että omalla kohdalla tuo ei toteudu. Vaikka se ei itsestä tunnu vakavalta että näkee jotkut naiset bimboina, ei ymmärrä heidän sosiaalista tarvetta olla esillä ja pitää sellaisia tarpeita tyhminä ja täräyttelee sen vielä mahdolliselle potentiaaliselle tuttavuudelle niin naiselle se tosiaan viestii muutakin kuin ettei jokin naistyyppi kiinnosta. Jos samalla tulee mainituksi vielä lihavat ja yhäritkin, jollaiseksi kuka vain nainen voi päätyä ja ainakin jommaksi kummaksi suurella todennäköisyydellä päätyykin (paitsi että yhärit on ysärin juttu ja nykyään yleensä on enimmäkseen yhteishuoltajuus) niin se ei vaan ole normaalia mukavaa tunnelmaa luovaa keskustelua vaikka sitä ei itse liian poikkeavana pitäisikään.
Eiköhän teillekin joku mukava nainen jostain löydy jos hyvin käy ja haluatte jollain vastaavalla kauneusvirheellä. Kunhan ensin itse tiedostatte minkä kokoluokan ongelma se sosiaalisten taitojen puute todellisuudessa on, mistä syistä se on ongelma ja olette asiasta itsellenne rehellisiä.
No joo, onhan se noinkin, mutta siinä "normaalien ihmisten" joukossa on kuitenkin melkoista vaihtelua. Ei kaikki ihmiset todellakaan ole täyden kympin arvoisia elämän kaikilla osa-alueilla. Vakka kantensa löytäköön, niin eiköhän siitäkin parista ihan hyvä tule.
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnollinen mies rasittavuuteen asti, mutta en todellakaan vaikuta enkä näytä siltä. Näytän rentulta, se on tärkeä osa identiteettiäni. Olen myös pitkäaikaistyötön, mutta aivan ällöttävän kunnollinen. Mitään jännää ei ole luvassa.
Veikkaan, että naisseuraa on pois hätisteltäväksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailet tylsän miehen, ja sitten sanot, että ei saa olla tylsä.
Tämä, täyttäisin melkein kaikki kohdat noista vaatimuksista ja olen sellainen hiljainen tylsä mies.
Et ole hiljainen ja tylsä, vaan hyvä kuuntelija! Toivottavasti, siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ehdottomasti sellainen mies joka EI ole harrastanut irtosuhteita! Tämä tärkein seikka meinasi unohtua mainita :)
Ap
Suht kapeaksi menee kelpaavien miesten joukko.
Aika harvinaista on nykyään löytää hyvännäköisiä ja sosiaalisia miehiä jotka ovat viettäneet vapaaehtoista selibaattia sinkkuna ollessaan.
Ehkäpä jostain uskonnollisista piireistä (jossa avioliiton ulkoluolista seksiä pidetään syntinä) kannattaisi etsiä jos tämä on tärkeä kriteeri
Ymmärrän, että ap etsii miestä, jolla on samantyyppinen elämänasenne kuin hänellä itsellään on. Se on varsin realistinen lähtökohta suhteelle.
Vierailija kirjoitti:
No minähän olen tuollainen ap:n kuvaama mies. Mutta minä olen homo.
Saattaisi osoittautua ennen pitkää ongelmaksi.
Miksi onkaan niin, että naisnäkökulmasta ihanteellinen mies ei välitä naisista ja mies, jolle kelpaisi ihan kuka nainen vain, saa naiset nyrpistämään nenäänsä...?
Minä en juuri tiedä mikä on kunnollinen mies. Jokainen kai tahtoo elämältä eri asioita. Mutta vaikealta se parunmuodostus nöinä päivinä vaikuttaa. Itsellekään ei ole tullut ketään vastaan. Ehkä johtuu siitä että asun maaseudulla omakotitalossa vaikka käynkin kaupungissa töissä. Juristiksi tuli aikanaan opiskeltua (olen 37) ja niitä hommia olen valmistumisesta lähtien tehnyt. Salilla tulee käytyä 3-4x viikossa, mutta vaikka siellä toki on ihan kiva jutella naisille niin en kyllä alkaisi mitään treffejä ehdottamaan. Ahdistaisi ajatus että toinen kokee sitten olonsa epämukavaksi treenatessa. Baareissa en tahdo käydä lun en halua jättää kissaa yöksi yksin. Vaimo kuoli noin puolitoista vuotta sitten ja tuntuu ettei kissa oikein vieläkään ymmärrä että hän ei ole tulossa takaisin. 16 vuotta oltiin vaimon kanssa yhdessä ja niistä kahdeksan vuotta meillä oli yhteinen kissa. Muutenkin viihdyn enemmän kotona yksikseni. Lapsia emme vaimon kanssa halunneet joten vähän tyhjältä tämä iso talo tuntuu. Onneksi on kirjahylly täynnä kirjoja niin illat kuluu joten kuten. Ehkä tästä täytyy mennä jonnekin tinderiin yms jos aikoo itselleen vielä puolison jostain löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta harva nainen vaatii ettei miehellä ole ollut aikaisempia suhteita, jopa muutama irto-sellainen. Mutta kukaan nainen ei myöskään halua kyläpyörää jolla kaikki kulmakunnan naiset ovat ajaneet. Ikävä kyllä miehet onnistuu huijaamaan tuossa naisia koska naiset ei aina ole tietoisia miehen naisseikkailuista, vaikka miehen miespuoliset kaverit ja tutut kyllä tietävät.
Miesten pitäisi paljastaa naisille tuollaiset Don Juanit, eikä vaan valittaa että miksi naiset aina haksahtaa niihin. No siksi kun me ei aina voida tietää mikä tyyppi on miehiään ennenkuin on liian myöhäistä. Te miehet tietäisitte mutta ette kerro meille. Nih!
En sentään ole vaatinut ettei miehellä olisi saanut olla minkäänlaisia suhteita... Sehän olisi pikemminkin epänormaalia tai kertoisi uskonnollisesta vakaumuksesta. En kuitenkaan halua miestä joka harrastaa irtosuhteita. Haluan sellaisen joka haluaa parisuhteen.
Ap
Nuo eivät ole toisiaan poissulkevia. Aika iso osa miehistä tarttuu tilaisuuteen jos seksiä on tarjolla mutta jos se toinen osoittautuu erityisen mukavaksi niin siitä voi seurata parisuhde.
Paitsi jos nimenomaan eka tyyppi on se mitä ei halua. Mun mies kieltäytyi seksistä kanssani oliko viidensillä treffeillä, kun asiat meinasivat edetä siihen. Sanoi, että haluaa kyllä, mutta ei vielä tiedä, onko valmis sitoutumaan suhteeseemme ja siksi paraikaa mpi, ettei edetä seksiin vielä. Voin sanoa, että kerta heitolla vakuutuin hänen kunnollisuudestani ja siitä, että tuon miehen minä haluan.
En ole trolli, vain ikisinkku ja osittain ihan tuosta syystä.