Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta tämä kulutusyhteiskunta?

Vierailija
15.09.2013 |

Luonnonvarat on hyvää vauhtia loppumassa, silti valtiotasolta asti toitotetaan että osta, osta, kuluta. Sekin ärsyttää, että kaikki oleminen jotenkin automaattisesti tunnutaan kytkevän kuluttamiseen. Aivan käsittämättömän lyhytnäköistä.

En ole itsekään välttämättä aina mikään säästäväisyyden malliesimerkki, mutta inhottaa jotenkin tämä nykyinen meininki.

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa se että laatu ja palvelu laskee. 80-luku sinne 2004 meininki oli vielä hyvää ja nautinnollista. Nykyään kaikki on hehtaarihalleissa ja tuotteet sekundaa ja jopa viihde on lähes niin huonoa, että pitää jo alkaa vanhoja VHS-kasetteja etsimään.

Vierailija
162/166 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo hiljaa hippi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tällästä mitä sä itket 

Vierailija
164/166 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, eikä pelkästään kuluttaminen vaan yleensäkin arvojen romahtaminen. Minä, minä, minä.... muita ihmisiä tarvitaan minän pönkittämiseen. Tarvitaan tykkäämään kirjoituksistani, kuvistani, ostamistani tavaroista, nostamaan suosiostatustani. Elämä on tuote, jota markkinoidaan näyttävästi. Voi, miksi elän nyt, miksen syntynyt 50-luvun alussa. Olisi kiva olla nyt jotain 70. Saisi rauhassa olla kyydistä pudonnut.

10 vuotta sitten nyt niin suosittuja muoti- ym. lifestylebloggaajia olisi pidetty suorastaan mieleltään järkkyneinä.

Niitä sinunkaltaisesti ajattelevia nuoriakin ihmisiä on kyllä olemassa. He ovat vain yleensä hiljaa.

Vierailija
165/166 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen "kulutus" yhteiskunta? Suomalaisten ostovoima on euroopan heikoimpia, se on niin heikko että täällä ei esim. palveluyrityksetkään tule toimeen. Uusien tavaroiden myymälät on kuihtuneet olemattomiin ja kirpputorit vallanneet niiden liikepaikat! Ei ole terve tällainen yhteiskunta!!

Vierailija
166/166 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, eikä pelkästään kuluttaminen vaan yleensäkin arvojen romahtaminen. Minä, minä, minä.... muita ihmisiä tarvitaan minän pönkittämiseen. Tarvitaan tykkäämään kirjoituksistani, kuvistani, ostamistani tavaroista, nostamaan suosiostatustani. Elämä on tuote, jota markkinoidaan näyttävästi. Voi, miksi elän nyt, miksen syntynyt 50-luvun alussa. Olisi kiva olla nyt jotain 70. Saisi rauhassa olla kyydistä pudonnut.

10 vuotta sitten nyt niin suosittuja muoti- ym. lifestylebloggaajia olisi pidetty suorastaan mieleltään järkkyneinä.

Niitä sinunkaltaisesti ajattelevia nuoriakin ihmisiä on kyllä olemassa. He ovat vain yleensä hiljaa.

Olen itse 70-luvulla syntynyt ja mullekin tuli jo nuorena 90-luvulla tämä ajatus mieleen että olisinpa syntynyt jo aiemmin tähän maailmaan, silloin(-kin) oli se laman kurjuus meneillään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän