Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vauvan korvakorut niin paheksuttava asia kuitenkaan? Kuuluu miehen kulttuuriin

Vierailija
26.08.2020 |

Miehen kulttuurissa tyttövauvoille laitetaan korvakorut ihan pikkuvauvana. Esikoistyttömme syntyy pian ja olen miettinyt asiaa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vieläkään korviksia ja ihan hyvin olen pärjännyt. Enkä aio enää ottaakaan.

Ei korviksia vauvalle. 

Vierailija
42/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarissa laitetaan KAIKILLE tyttövauvoille (tai siis naisoletettu-vauvoille) korvikset ja niitä pidetään aivan ihanina. Itse en laittaisi Suomessa tyttövauvalle, koska ympäristö suhtautuisi niihin säännönmukaisesti närkisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte? Sopisiko maassa maan tavalla -kompromissi (kun nyt ei sentään puhuta sukuelinten silpomisesta). Jos Suomessa, niin kerrot miehellesi, että täällä se katsotaan pahoinpitelyksi eli ei käy.

T.46v nainen, jolla ei ole lävistyksiä korvissa eikä muuallakaan

Vierailija
44/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muutkin, miten pas*a tekosyy. Ap, ala ajatella omilla aivoillasi. Joudut vielä päättämään monta asiaa lapsesi hyväksi ja ne asiat voivat olla sellaisia, joista muut saattavat olla eri mieltä, mutta äitinä joudut sen kestämään. Ei pidä suostua kaikkeen tyhmyyteen vain ryhmäpaineen vuoksi.

Vierailija
45/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paheksuttavaa.

Vierailija
46/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olisi. Mies voi laitattaa omiin korviinsa vaikka rivin korvakoruja jos se kerran "kuuluu kulttuuriin" mutta lapselle niitä ei laiteta.

Mies voi halutessaan laittaa lisäksi vielä napin otsaansa.

Ap voisi ehdottaa miehelleen lapsen syntymän jälkeen kokopäälävistystä, koska sellainen kuuluu meillä kulttuuriin..

Vierailija
47/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi edes miettiä tuollaista..?

Vierailija
48/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä vauvalla meinaa mennä taju kivun vuoksi 😨

Mistä päättelit että meinaa mennä taju? Minä näin vai kovasti huutavan vauvan, joka huudon lomassa pidätti hengitystään, jota monet vauvat/lapset tekevät kun oikein kovasti itkevät. En siis puolustele toimenpidettä, mutta kyseenalaistan tämän "melkein tajuttomuuden kivun vuoksi".

Nimenomaan pidättää kivun vuoksi hengitystään tajuttomuuden rajalle. Johan ne siinä ympärilläkin huolestui ja äiti yrittää pussaamalla saada hengittämään.

Tajun menetys kovan kivun kohdatessa johtuu juuri tuosta hengityksen pidättämisestä.

Ok, en itse huomannut tuollaista, mutta peukutuksista päätellen vika on sitten minussa.

Vierailija
49/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä vauvalla meinaa mennä taju kivun vuoksi 😨

Mistä päättelit että meinaa mennä taju? Minä näin vai kovasti huutavan vauvan, joka huudon lomassa pidätti hengitystään, jota monet vauvat/lapset tekevät kun oikein kovasti itkevät. En siis puolustele toimenpidettä, mutta kyseenalaistan tämän "melkein tajuttomuuden kivun vuoksi".

Nimenomaan pidättää kivun vuoksi hengitystään tajuttomuuden rajalle. Johan ne siinä ympärilläkin huolestui ja äiti yrittää pussaamalla saada hengittämään.

Tajun menetys kovan kivun kohdatessa johtuu juuri tuosta hengityksen pidättämisestä.

Siis lapsihan vetää henkeä jo ennen sitä pusua?

Vierailija
50/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempiakin asioita hyväksytään kulttuurin nimissä, joten tämäkin on hyväksyttävä.

Vierailija
51/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko paheksuttavaa, mutta omasta mielestä ei näytä kauniilta vauvalla. Munkin miehen kulttuuriin kuuluu korvikset tyttövauvoille, mutta meidän ei laitettu.

Nyt tyttö 6v ei halua korviksia, vaikka olen sanonut, että saa jos haluaa. Itsekkin sain 6-vuotiaana. Lähinnä hän pelkää, että sattuu.

Vierailija
52/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monissa maissa tämä on normaalia. Esim. koko latinalainen Amerikka, Etelä-Eurooppa, Tsekki, Slovakia, Puola jne. Sri Lankassa korvikset laitetaan poikavauvoille. Ja ties missä muualla. Eli miljoonille ihmisille tämä on vain tavallista elämää, eikä mikään white trash -juttu.

Itse en laittaisi korviksia vauvalle. Mutta aika hyvin täällä maailmalla on jo tottunut siihen näkyyn.

Olet oikeassa, että esim. Tsekissä se on normaalia. Olen tsekkiläinen ja sain korvikset vauvana kuten kaikki muutkin tytöt. Toisaalta omille, Suomessa syntyneille tytöille en tehnyt samaa ja odotin, kunnes olivat 7-8 v. ja osasivat kertoa itse, haluavatko vai ei. En kokenut, että se olisi niin tärkeää.

Toisaalta täytyy sanoa, että sain kotimaassani kuulla paljon typeriä kyselyjä, miks tytöillä ei ole korviksia ja ovatko he muka poikia. :/

Vierailija
53/62 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyysymys keskustelun aloittajalle: -Mihinkä tulokseen tulitte otitteko korvakorut vauvalle?

Vierailija
54/62 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on tyttö ja tätä kasvatetaan kohdusta asti kuten tyttöä, ei kuten ihmistä."

Vierailija
55/62 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti mitään enemmän trash-luokkaa kuin vauvojen korvikset?

Mä näin kerran bussissa noin nelivuotiaan pikkutytön, jolla oli enemmän meikkiä kuin mulla. Sillä oli huulipunaa, luomiväriä ja paksut rajaukset. Ja korvikset tietysti. Perhe näytti intialaiselta ja oli juhlatamineissa eli ehkä he olivat menossa johonkin erityiseen juhlaan, mutta kyllä se lapsi silti aika oudolta näytti.

Vierailija
56/62 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun fyysisen koskemattomuuden loukkausta, pahoinpitelyä, kuten vauvojen korvakoruja, vauvojen ympärileikkausta, tyttöjen silpomisesta nyt puhumattakaan. 

Vierailija
57/62 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten kun lapsi ilmaisee itse haluavansa.

Vierailija
58/62 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "kuuluu kulttuuriin" on pskin tekosyy ikinä millekään. Jostain syystä sitä käytetään aina kun joku przeily pitäisi muiden ihmisten hyväksyä.

Miksiköhän "kuuluu kulttuuriin" -korttia ei koskaan käytetä mihinkään hyvään?

Vierailija
59/62 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset tulee ottaa vasta sitten kun korvalehden kasvu on päättynyt. Muuten reikä tulee aivan erikoiseen kohtaan ja aikuisena pitää rei’ittää uudelleen ja se vasta rumalta näyttääkin. Reiästä jää aina syväkuoppainen arpi, vaikka se kasvaisi umpeenkin.

Vierailija
60/62 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinassa lasten jalat sidottiin lotusjaloiksi, kai tekisit senkin kulttuurin vuoksi, jalat vaan murskaksi ja liisterillä moninkerroin pakettiin ihanaa, kuinka kaunista