Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvan korvakorut niin paheksuttava asia kuitenkaan? Kuuluu miehen kulttuuriin

Vierailija
26.08.2020 |

Miehen kulttuurissa tyttövauvoille laitetaan korvakorut ihan pikkuvauvana. Esikoistyttömme syntyy pian ja olen miettinyt asiaa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset ihan hulluja? Korvakorut ei sovi lapsille. Hygieniaongelmat ja repeämisriskit. Lasua pukkaa.

Vierailija
22/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, aivan turha toimenpide joka aiheuttaa tulehdusriskin ja edellä kuvatun repeytymisvaaran ym. Kaikenlaisista asioita kuuluu eri kulttuureihin, mutta kulttuuriin kuluminen ei tarkoita sitä, että asia on suotava tai hyväksyttävä. Vaan minkäs se vauva sille mahtaa, jos meinaatte rei’ittää. Varmaan joudutte tekemään itse tai joku sukulainen neulalla, koska missään liikkeessä ei suostuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa tuli vastaan tuollainen. Vauvalle laitetaan korvikset. Vauva itkee js mamma hymyilee. Kuvottavaa touhua tuollainen. Mun tyttö on 9v eikä hällä vieläkään ole korviksia.

Hyi miksi menin katsomaan tuon :( Vauva-raasu rääkyy paniikissa ja kivuissa ja pidetään väkisin kiinni.

Vierailija
24/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saisko mies päättää sinunkin lävistyksistä kulttuuriinsa vedoten?

Kuinka lapsi olisi eri asia?

Vierailija
25/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno... Onhan se sukuelinten silpominenkin normaalia jossain, hyväksytkö sinä sen?

Vierailija
26/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviksia ei kannattaisi edes asennuttaa tuollaisella pyssyllä, edes aikuiselle, koska reikä repeää aika pahasti verrattuna siihen, että ammattimainen lävistäjä tekee sen lävistyksen hygieenisesti ja niin että kudosvaurioita tulisi mahdollisimman vähän.

Vierailija
27/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin heti lasun jos kuulisin jokun toimivan noin.

Vierailija
28/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä vauvalla meinaa mennä taju kivun vuoksi 😨

Vierailija
29/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinun eli lapsen äidin kulttuuriin ei kuulu. Miksi ihmeessä edes mietit, että olisiko se niin paha juttu ja blaablaablaa sen sijaan, että mies miettisi olisiko se niin paheksuttava asia ettei vauvalle tule korvakoruja?

Miksi sinä haluat kumarrella miehesi kulttuurille?

Vierailija
30/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olisi. Mies voi laitattaa omiin korviinsa vaikka rivin korvakoruja jos se kerran "kuuluu kulttuuriin" mutta lapselle niitä ei laiteta.

Mies voi halutessaan laittaa lisäksi vielä napin otsaansa.

Vierailija
31/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vauvan korvakorujen laitto on verrattavissa pahoinpitelyyn, siinä tilanteessa se AIKUINEN tekee tietoisesti vahinkoa lapselle ja vielä hyväksyy sen. Lapselle jolla ei ole mitään puolustautumiskykyä, vielä vähemmän sanoja kieltäytymiseen

Vierailija
32/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva voi alkaa repiä niitä korviksiaan, kun haluaa tarttua kaikkeen mihin kädet osuu. Taas ihan turhaa kipua ja itkua.

Vierailija
33/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa mitä sosiaaliluokkaa edustatte. Huoh.

Vierailija
34/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati, jos vauva saa korvikset näplättyä irti. Suuhunhan se heti menee. Suolistolle tekee gutaa metallinen terävä koru.

Vierailija
35/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit että meinaa mennä taju? Minä näin vai kovasti huutavan vauvan, joka huudon lomassa pidätti hengitystään, jota monet vauvat/lapset tekevät kun oikein kovasti itkevät. En siis puolustele toimenpidettä, mutta kyseenalaistan tämän "melkein tajuttomuuden kivun vuoksi".

Vierailija
36/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni, kohta 30, ei missään vaiheessa ole halunnut korviinsa lävistyksiä. Jos hänelle olisi pienenä laitettu, olisi se ollut vastentahtoista. Ja nyt olisi jäljet korvanlehdissä. Ei lapsille lävistyksiä.

Vierailija
37/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit että meinaa mennä taju? Minä näin vai kovasti huutavan vauvan, joka huudon lomassa pidätti hengitystään, jota monet vauvat/lapset tekevät kun oikein kovasti itkevät. En siis puolustele toimenpidettä, mutta kyseenalaistan tämän "melkein tajuttomuuden kivun vuoksi".

Nimenomaan pidättää kivun vuoksi hengitystään tajuttomuuden rajalle. Johan ne siinä ympärilläkin huolestui ja äiti yrittää pussaamalla saada hengittämään.

Tajun menetys kovan kivun kohdatessa johtuu juuri tuosta hengityksen pidättämisestä.

Vierailija
38/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok. Jokaisella on itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa. Ei kenenkään kehoa saa mennä muokkaamaan ilman hänen suostumustaan. Lisäksi aiheuttaa turhaa kipua vauvalle ja tulehdus-/repeämisriskin.

Mulle laitettiin korvikset 6-vuotiaana kun mummini halusi. Olin tietysti sen ikäinen että olisin voinut kieltäytyä, mutta silti mielestäni olin liian pieni enkä osannut vielä itse haluta korviksia. Muistan, että käytiin useassa kultaliikkeessä ennen kuin löydettiin sellainen jossa suostuttiin laittamaan 6-vuotiaalle korvikset.

Vierailija
39/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "kuuluu kulttuuriin" on pskin tekosyy ikinä millekään. Jostain syystä sitä käytetään aina kun joku przeily pitäisi muiden ihmisten hyväksyä.

Vierailija
40/62 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon vastauksia keräsi tämä provo.